100 lük cup her türlü az yakar isterseniz full devırli kullanın yalnız o motor sesınden yolda bas ağrıtır full devır gıdilisşe
100 lük cup her türlü az yakar isterseniz full devırli kullanın yalnız o motor sesınden yolda bas ağrıtır full devır gıdilisşe
azdan çoğa doğru sıralama yaklaşık aşağıdaki gibidir
Moped cub
Commuter
Scooter
...
Diğer motosiklet türleri motor hacmi marka ve modele göre farklılık göstermekle birlikde yukarıda saydığım türlerden daha çok yakan motosikletlerdir
enduro az yakar ama hangi enduro. mesela f650gs nin rekorları war en az yakma üstüne. yada er6n/f inde az yakma rekorları var.
motorun ne kadar az yakacağı birazda motorun teknolojisi ile alakalı. ne kadar yeni alırsan okadar az yakar, nerde kullanacağınla da alakası war. uzun yol düşünüosan yada otoyol düşünüosan büyük cc ile küçük cc arasında pek fark olmaz.
dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın
Bir de hacim önemli mesela 650 cc sadece bir 650 cc ile kıyaslanır benim gözümde 2.2 lt ile gezebiliyorum 100 kilometreyi...70 km/h maksimum hız ile. Moped dediğiniz 2 zamanlı mobylette stilinde olan aletler cub motordan çok yakar. ;) 2 zamanlı ve daha fazla zorlanacaktır.Şahsen denedim gördüm.Benim motosikletim onunla aynı şartlarda giderken daha az yakmakta.Çok üst limitlerde kullanmadıkça cub iyidir.Biraz zorlandımı 250 cc makinenin sakin kullanım haline yaklaştığını görürsünüz.
20 TL benzin ile şehir içi şehir dışı karma, ama önemli olan emekli sürüşü ile 142 KM, nasıl arkadaşlar makul mu
Süper Sport
Sanırım siz 125 cc kullanıyorsunuz syanur.Samsam arkadaşımız 250 mct kullanıyor.Zaten mct normalde de fazla yakan bir alet.Bu yakıt normal gibi görünüyor.
BENDE BU FİKİRDEYİM.. Tecrübeyle tesbit edilmiştir... cub motorlarla şehirler arası yollarda ekonomi yaparak gezdiğini düşünen bircok arkadaş tanıyorum... ... bu hususu çok defa dile getirsemde ikna edemiyorum malesef...
yıllar önce MCT sahibi bir arkadaşım yakıtla baş edemediği için çok sıkılıyordu.. ... MaCiT lerde böyle bir durum var, belki diğer kullanıcılar bir çözüm bulmuştur.. en güzeli aynı sınıf ve marka kullananlara danışmak olacaktır...
Cub motosikletlerde genellikle devir saati olmuyor.Arkadaşlar göstergeye göre gitmeye çalışıyorlar.Bakıyorlar motosiklet 100 yapıyor.100 km ile sabit gitmeye çalışıyorlar.Böyle olunca tabi makine üzülüyor biraz.Cub motosikletler çok fazla devirli kullanımı seven aletler değiller.Belki de uzun ömürlü olma nedenleri budur.Ben 125 cc cub kullanmama rağmen 100 km ile giderken makine 8000 devir civarlarında oluyor.Zaten 10000 devirde bitiyor canı ciğeri...Bu yüzden neredeyse redline civarlarında gezerken yakıt coşuyor.Cub ile 70-80...Maksimum 85 km ile seyir etmeyi seviyorum...Bu hem ekonomi,hem rahatlık,hem de motor ömrü olarak maksimum seviye demek oluyor.Yokuşlarda motosiklet zorlanmaya başladıkça gazı açıyorum.Soma-Balıkesir arasını sadece 1 yerde 3. vitese çekerek tamamladım.(Yolu bilen bilir yokuşları vardır tatlı.)3. vitese çekme nedenim de çok fazla motosikleti yatırmadığım için.Belki 4. viteste çıkardı ama ne limitleri zorlamaya ne de kızımı üzmeye gerek yok. Sizlere tavsiyem her motosikleti amacı için kullanın.
Cub ile olmaz yarış.
Ekonomi istiyorsan bir büyüğe danış.
Sonra ağlama bana 5 lt yaktım diye.
Elin mahkum vereceksin bir depoya 50 tl. Hahaha.
Bence Cub :D
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
hocam şehir içinde commuter, şehirler arası da sport touring
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Evet, o yüzden bilmiyorum demiştim. Ama bildiğim kadarıyla 125cc için 3lt ve altı, 250cc için de 4lt ve altı "ekonomik - az yakan" olarak sınıflandırılabilir. MCT biraz rahat çinlilerden anladığım kadarıyla, zenci tarzı
Bir de moped olayına bende katılıyorum. Benim 125cc ile şehir içinde 90km/h hıza ulaştığımda motorun resmen nevri dönüyor. Benim bildiğim çoğu mopen en fazla 150~200 cc dir. Bu hacimler ile 90~100 km/h hızlarda seyahat etmek deviri oldukça yüksek tutmak demektir. O yüzden ekonomik olacağını sanmıyorum. Ben şahsen 100ü geçtiğimden en çok benzin sarfiyatını tükettiğimi düşünüyorum.
Görüşemiyoruz zaten, kar yağıyor baksana...! Yakıttan ettiğim tasarruflar ile motora aksesuar bakıyorum ben 125cc forever!
Hocam touring olsa olmaz mı? Classic touring? Şaka bir yana tour motorlar uzun yol için tasarlandığından dolayı ekonomik sayılırlar. Ama gerçek tour'lar +1000cc motor hacimlerine sahiptirler. O yüzden en az yakan motor olma şanslarını biraz yitiriyorlar. Bizim ahali herkesin enduro olarak bildiği ~600cc motorları da touring olarak saydığı için olay biraz karışıyor tabi. Evet endurolar ile şehirler arası seyahat rahattır, ve de az yakarlar ama touring motor değillerdir kendileri. Sadece hacimi ve selesinin rahatlığı uzun yola uygun diye motosiklet tour olmaz. Touring olabilmek için üzerindeki ekipmanların ve motorun ASIL amacının uzun yola göre tasarlanmış olması gerekir. Yani bir GS yada T.A. touring değildir, Fazer değildir...
Neyse konudaki temel sorunun cevabına ben tarzdan ziyade daha iddialı bir şekilde marka model ile cevap veriyorum; BMW F800 ST , evet bu arkadaş küçük bir touring makinadır, hem rüzgara karşı direnci, hem fites oranları hem de oturuş(yolcu dahil) pozisyonu uzun yola uygundur.
#sürenadam
Şehir içi kullanım için en uygun yakıt sarfiyatlı motosiklet cuptur. Tabiki limitlerini bildikten sonra hatta uzun yol içinde en uygun yakıt sarfiyatlı motosiklette cuptur sonuçta bu motorlar az yakması için tasarlanmıştır. Lakin limitlerini bilmeniz zorlamamamınız ve en önemlisi SABIRLI OLMANIZ gerekmektedir. Tecrübe ile sabittir bakınız http://www.motosiklet.net/forum/etki...a-salihli.html
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
bence saçma bir soru..şöle olsaydı olurdu 4 silindirliler arasında en az yakan grup deseydin..Olurdu.atıyorum ;naked mı ss mi tartışmasına girerdik.Ama Cup motorların yakıt deposu en fazla 5-6 litre..litre ve cc si düşük elbette az yakacaktır.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
bu bilgilere nereden ulastiniz tam bilmiyorum ama Latin kokenli dillerde boyle bir sey yok.
Enduro kelimesi Endurance tan turemistir. Endurance Zorlu yada dayanikli demektir. Duro ispanyolcada Zorlu ve dayanikli demektir. En eki ise icinde yada de gibi dir. Yani dayaniklilikta gibi ceviririz duz mantikta cevirir isek. Bu kelimelerin icinde yol yada yol disi gibi bir sey yok.
Ben bastan onlemimi aliyimda sonra birileri bir seyler icin inat etmeye baslamadan evel , 30 senedir ispanyolca konusabiliyorum cok sukur. Hani kolay kolay bilmeden bir sey sallamam beni taniyanlar bilir. Sonra gereksiz polimik olmasin. sen nerden ispanyolca biliyorsun da salliyorsun diye
diger konu
Motorun yakmasi enduro yada race ile zerre alakasi yoktur.
Mantik basittir minimum devirde maximum guc ureten m yada dusuk devirde yeterince guc uretebilen her motor az yakar. Ikinci kayde ise enejeksiyonun maximum oranda basinci coklu olarak yapabilmesidir.
En basit orneji bugun Multijet dedigimiz 1500 bar lik coklu common rail teknolojisi. Standart araclar 900 bar basic ile tek gozden puskurtme yaparlar. Multijet yada common rail kullanan araclar ise yuksek basic kullandiklarindan cok az yakiti tum yanma odasina rahatlikla puskurturler.
Amac en az yakit puskurtmesinden sifir zarar ile faydalanarak maximum sikistirma elde etmektir. Bunu hele birde minimum devirde elde ettinizmi , alin size super ekonomik bir arac. Bu is cok daha detayli aslinda. O kadar basit te degil. Basit olsa her firma zaten bunu yapabilirdi ama ana mantigini anlamak icin bu bilgi yeterli olacaktir. Cunku fazla oynama yaptiginizda bu sefer arac guc kaybediyor yada hantallasiyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ispanyolca biliyon da şakadan anlamıyon
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)