Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

LS2 Mono kaskla kaza yapan var mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Allah korusun kimse yoktur insallah kaza yapan ama, varsa da LS2 Mono kask'in ne kadar koruyucu oldugu hakkinda beni bilgilendirirse sevinirim.
    Birde 6 yillik ama az kullanilmis bir Nolan N61 kaska gore ne kadar saglamdir LS2 Mono ? dedigim Nolan da kendi kaskim ikinci el degil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Sharp testinden 4 yıldız almış. Cartoon modelini almayı düşünüyorum.

  3. #3
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    nolan ve ls2 kullanmış birisi olarak, nolan nolan'dır. nolan'ı kask olarak değerlendirirsek, ls2 kask değildir diyorum :D....
    bende şu an ls2 moby modeli var. yani dışardan bakınca albenisi falan eyvallah da,

    mesela basit bir örnek verim. demek istediğimi daha net anlarsın. Bendeki moby modelinin vizörünün kalınlığı eski N61 kaskın vizörünün nerdeyse yarısından bile ince...


    Bana göre, ls2 hiç yoktan iyidir kask'ı... yada, imkan olduğu ilk anda daha iyi bir kask mutlaka alacağım kask'ı... bende bıraktığı güven intiba'sı sıfır...

    şarp testi olur. şurp testi olur. tam not da alabilir. ama ben güvensiz hissettikten sonra, istediği kadar başarılı olsun... ki bence güvensiz.

    Ayrıca, rüzgar sesini izole edeceğine, katlayarak içeri aldığı yönünde düşüncelerim var :D...
    maxi97, ozgurakman ve Felon bunu beğendiler.
    !?

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    kaza bir kask için sadece fikir vere bilir ama tek başına değerlendirme için yetersizdir.
    elbetteki 1000 liralık kaskla karşılaştırılamaz. ama disbiratorunun bol çeşit ve sayı ile piyasayı doyurması fiyatının düşüklüğündede etkisi var.
    ben kendime ls2 aldım. hepten ucuz kasklardan takıştırıp trafiye çıkmaktan iyidir. fiyatına göre alınabilir bir kasktır şu an için daha kalitelisini alamıyorsan en kötüsünden ls2 al. ( bence )

  5. #5
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    kaskların raf ömrü 5 yıl diye biliyorum, kullanıldığında bu sürenin dahada azalacağını düşünürekten bikaskı o kadar uzun süre kullanmak pek güvenli gelmiyor.
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bende Nolan da var LS2 de var. Bayatlamış bir Nolan N61, 120 liralık LS2 kasktan çok daha sağlam duruyor hem sertlik hem malzeme kalınlığı açısından.

  7. #7

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    shark vision-r öneririm fakat şu an bir rüzgar problemim var anesmotorla iletişim halindeyim üst kapakta biraz kalkıklık var.

  8. #8
    furkanmg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    izmit,istanbul
    Motosikleti
    cbr 600f
    ls2 targa edition marka kaskımla 40 km hızla yokus yukarı gıderken yukarıdan assagı yukarı 30-40 ıle gelen arabanın altına gırdım kafam tampona ve yere vurdu ama masallah hıc hıssetmedım bıle ....

  9. #9
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı furkanmg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ls2 targa edition marka kaskımla 40 km hızla yokus yukarı gıderken yukarıdan assagı yukarı 30-40 ıle gelen arabanın altına gırdım kafam tampona ve yere vurdu ama masallah hıc hıssetmedım bıle ....
    çarptığın aracın sürati senin süratinden fazla değil ise, çarpışma şiddeti değişmiyor.

    örneğin, sen 40 km hızla gidiyor isen, duvara çarpmak ile 40 km hızla sana gelen bir araca çarpmak arasında şiddet farkı yok..

    40 km yumuşak bir sürat sayılır. ilk çarpışmada zaten süratin 20 - 30 km ye rahat inmiştir.

    kalanı da koşarken kapıya çarpmak gibi etki olur ancak.

    umarım kazadan sonra kaskınızı değiştirmişsinizdir... en iyi kask da olsa, çarpışmada alacağı gözle hissedilmeyecek veya görünmeyen yerde oluşacak minik bir çatlak, sonraki kazada kaskın çiçek gibi açılmasına sebep olabiliyor.


    Ls2 berbat ötesi bir kask demiyorum yanlış anlaşılmasın.

    hani halihazırda kullanıyorum da. Ama güvenmiyorum. malzemesi, işçiliği bence kötü. yani şu an kullandığım kaskın vizörü tutan plastik kısmı herhangi bir düşme çarpma geçirmediği halde kendiliğinden çıktı yerinden. hem de plasti aksamda kopma olarak çıktı.

    biraz şiddetli bir kazada vizör bırakın bi yere çarpıp kırılmayı, çarpışmanın şiddeti ile bile yerinden çıkıp gidebilir. ( kazalarda insanların ayakkabısı, çorabı filan çarpışma şiddetinden fırlar hep )

    vizörü tutan parçayı epoksi yapıştırıcı ile kendim yerine yapıştırdım. üst hava kanallarından birisi yerinden çıktı mesela. alttaki plastik perçin gibi kısmı kopmuş... ha, rafta kalmış kaskı almışsın derseniz, moby modeli, yıpranacak kadar yaşlı bir model değil. incelemiştim alırken.

    benim eski nolan'ı babam kullanıyor.

    dış plastik aksam hala yerinde. içi strofor hala rijit ve dökülmüyor henüz. 2005 yada 2006 üretimi olması lazım...

    karşılaştırmaya bakarsak, eğer nolan ile kaza yapılmamış ise, herhangi bir LS2 ile herhangi bir nolan'ı karşılaştırmaya gerek yok bence. nolan her türlü çok daha iyi.

    önceki mesajımda da yazdığım gibi görüşüm.

    hiç yoktan iyidir kaskı.
    param olunca hemen daha iyisi ile değiştireceğim kaskı.
    kask olmamasından iyidir kaskı.

    ama asla " bununla yeterince güvendeyim " kaskı değil...

    "yeterince güvendeyim" ibaresi ile de, hani kask elinden geleni yaptı arkadaş. daha ne yapsın şeklinde bir güvenden bahsediyorum
    Germ bunu beğendi.
    !?

  10. #10

    Üyelik
    02 Ekim 2011
    Şehir
    muğla
    @sessizsakin
    "çarptığın aracın sürati senin süratinden fazla
    değil ise, çarpışma şiddeti değişmiyor.
    örneğin, sen 40 km hızla gidiyor isen,
    duvara çarpmak ile 40 km hızla sana gelen
    bir araca çarpmak arasında şiddet farkı yok..
    40 km yumuşak bir sürat sayılır. ilk
    çarpışmada zaten süratin 20 - 30 km ye
    rahat inmiştir.
    kalanı da koşarken kapıya çarpmak gibi etki
    olur ancak."

    ortada bir yanliş anlama var...
    arkadaş;40 km hizla giderken,30-40 km hizla gelen arabanin altina girmiş.yani, çarpışmanın şiddeti ;70-80 km hızla giderken düz duvara çarpmış gibi olmuş.
    bence sert bir çarpışma olmuş.öyle kapıya çarpma gibi değil...

  11. #11
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çarptığın aracın sürati senin süratinden fazla değil ise, çarpışma şiddeti değişmiyor.

    örneğin, sen 40 km hızla gidiyor isen, duvara çarpmak ile 40 km hızla sana gelen bir araca çarpmak arasında şiddet farkı yok..
    fizik kurallarına ters. bağıl hız diye birşey var, sana doğru glen bir araçla çarpıştığında bunun duvara çarpma eşleniği ikinizin hızları toplamı kadardır.

    LS2 kask kullandım -1 ya kadar- memnun kalmadım. ama memnuniiyetsizliğim ses alması aerodinamiği vs. güvenlik konusunda bir farkları olacağını sanmıyorum. ki zira, arkadaşım haliç köprü üstünde motorun arkasında bağlı olan ls2 cartoon kask yola düşüyor, 140 km hızda iken, bir araba altına alıp sürüklüyor vs, kaskın hali bir tarafı düzlenmiş şekildeydi kare gibi :D ama iç tarafa geçecek bir deformasyon yoktu, herhangi bir çatlak patlakta yoktu.

    üstüne verilecek para kaskın korumasını değil, şeklini konforunu aerodinamiğini değiştirecektir.
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Yeni bir kaskı çoğunlukla 6 senelik kaska tercih ederim. LS2'nin Delta'sını uzun süre kullandım (çeneden açılır olan), fena değil. Yine de tavsiyem biraz daha iyi bir kask almaya çalışman yönünde olur.

  13. #13
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900

    Alıntı spartacuss48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @sessizsakin
    "çarptığın aracın sürati senin süratinden fazla
    değil ise, çarpışma şiddeti değişmiyor.
    örneğin, sen 40 km hızla gidiyor isen,
    duvara çarpmak ile 40 km hızla sana gelen
    bir araca çarpmak arasında şiddet farkı yok..

  14. #14
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstüne verilecek para kaskın korumasını değil, şeklini konforunu aerodinamiğini değiştirecektir.
    Kesinlikle yanlış bence.Dış kabuk sağlam olabilir önemli olan o değil sürücüye aktardığı şiddettir.yoksa en sağlam kasklar çelik olurdu 200km hızda duvara at yamulmaz bile.ama içinde olan kafatası çips parçacıkları gibi parçalanır.Üste verilecek para kafanızda hissedeceğiniz şiddeti azaltır en basitinden
    Bizde diyoruz millet neden litrelik racinglere 100liralık kaskla biniyolar işte bu düşünceler yanlış anlaşılmaya sebep oluyor
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  15. #15
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fizik kurallarına ters. bağıl hız diye birşey var, sana doğru glen bir araçla çarpıştığında bunun duvara çarpma eşleniği ikinizin hızları toplamı kadardır.

    LS2 kask kullandım -1 ya kadar- memnun kalmadım. ama memnuniiyetsizliğim ses alması aerodinamiği vs. güvenlik konusunda bir farkları olacağını sanmıyorum. ki zira, arkadaşım haliç köprü üstünde motorun arkasında bağlı olan ls2 cartoon kask yola düşüyor, 140 km hızda iken, bir araba altına alıp sürüklüyor vs, kaskın hali bir tarafı düzlenmiş şekildeydi kare gibi :D ama iç tarafa geçecek bir deformasyon yoktu, herhangi bir çatlak patlakta yoktu.

    üstüne verilecek para kaskın korumasını değil, şeklini konforunu aerodinamiğini değiştirecektir.

    bağıl hızı bilmem. kazada insana zarar veren ivmedir.. möhüm olan kaskın darbeyi yayıp ivmeyi ne kadar azalttığı. ama güvenlik sadece kafa kafaya çarpışmadan ibaret değil sonuçta. en basitinden vizörleri güvensiz bence. çıkar yerinden bi yerinize girer. çene bağı da yetersiz. zorlayınca gevşeyebiliyor. şiddetli bir çarpışmada çıkıp gidebilir rahatlıkla.

    vala, yiyosa kaskı çöpe atmak, kaskın kulak hizasından iki tarafından elinizle şöyle kuvvetliden hallice bi basınç uygulayın. darbe falan demiyorum. sadece yumuşaktan serte doğru basıncı artırın.

    LS2 kaskınıza böyle basit bir stres testi yapın. bakın bakalım çıtır çıtır sesler geliyo mu gelmiyo mu.


    çıtırtı duyarsanız daha kullanmanızı tavsiye etmem. çünkü bunlar kabukta oluşturduğunuz çatlakların çıtırtıları ne yazıkki.

    bunlar sonuçta kişisel deneyimlerim. ls2 yi başta severek almıştım.
    !?

  16. #16

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Valla ben de çalışacağımdan dolayı firmalar genelde herkese 500 liralık kasak veremez. Maliyet hesabı. Ben de işe başlamadan anca LS2 Cartoon alabildim. Aslında yukarıdaki arkadaşa katılmıyorum değil. Görsel olarak çok iyi gerçekten ama kaskta sanki böyle zayıflık var. Bana da öyle geldi, çok basit gibi geldi. Bence kaskın gerçek değeri 50 lira, adamlar kâr marjını yüksek tutuyor. Hatta bu işlerle ilgilenen yakın bir tanıdıktan duymuştum bu olayı. Özellikle git vizör alırken baya pazarlık yap, inanılmaz derecede kâr marjı var adamların demişti.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)