Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sürücü Gelişim Süreci

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Merhaba arkadaşlar uzun zamandır motor hastası olup ta motoru olmayan vitesli motor kullanmayı da bilmeyen bisiklete talim eden bir adam olarak... gelişim sürecimi şöyle tasarladım sizinde görüşünüzü bekliyorum.

    İlk motor ; Mondial UGK 100 Yakıt olarak cimri ve en önemlisi Vites Göstergesi var. Temeli eğtimi kavramak için bana göre ideal bir motor devrilsede duvara toslasa parçalansa acınmayacak bir tip 1500 TL fiyatı var.

    İkinci motor ; Kanuni Racer 200 veya Hyosung GT 250 R 100 lük motordan sonra CC yükseltmek için bence en uygun ucuz ve buda devrilse acınmayacak bir motor buda ortalama 4.000 tl ye ikinci el düşürülür.

    Üçüncü motor;
    Yamaha R6, HONDA CBR600 VEYA Kawasaki z750....

    Bu eğitim sürecine size göre motor geçişleri kaçar yıl veya olarak belirlemek uygun olur yada başka görüş ilave edersiniz... yorumlarınızı beklyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Nisan 2010
    Şehir
    Ataşehir - Levent İstanbul
    Motosikleti
    2006 R1 ;)
    Yıldan ziyade senin ne kadar cabuk trafiği okumayı öğrenmen ve motorunu kavramanla alakalı bence. Motor yükseltmeyide yıla bağlamayın çünkü 1 yılda 2000km yapan insanla 1 yılda 10000 km yapan insanın deneyimi aynı değildir. Benim arkadaşım 3 yıldır 800 lük Bmw kullanıyor 7000km yapmış. Ben hazirandan bu yana 5 ayda 8000 km yaptım.

  3. #3
    cancalskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T kanuni Gv 250
    Ben kendi gelişim sürecimi kısaca yazayım daha ortasında bile sayılmam kanımca ;

    125 an suzuki 1 yıl 22.000 km
    gv 250 6.000 km hala devam etmekteyim bundan sonra ne alarıım bilemiyorum ama
    S&T kanuni Gv 250

  4. #4
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Alıntı Holocaust46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıldan ziyade senin ne kadar cabuk trafiği okumayı öğrenmen ve motorunu kavramanla alakalı bence. Motor yükseltmeyide yıla bağlamayın çünkü 1 yılda 2000km yapan insanla 1 yılda 10000 km yapan insanın deneyimi aynı değildir. Benim arkadaşım 3 yıldır 800 lük Bmw kullanıyor 7000km yapmış. Ben hazirandan bu yana 5 ayda 8000 km yaptım.
    Trafik olarak tecrübem var scooter kullandım zaten sadece vitesli motor olarak hiçbir bilgim yok

  5. #5
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Yokmudur Başka önerisi görüşü olan ?

  6. #6
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı Holocaust46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıldan ziyade senin ne kadar cabuk trafiği okumayı öğrenmen ve motorunu kavramanla alakalı bence. Motor yükseltmeyide yıla bağlamayın çünkü 1 yılda 2000km yapan insanla 1 yılda 10000 km yapan insanın deneyimi aynı değildir. Benim arkadaşım 3 yıldır 800 lük Bmw kullanıyor 7000km yapmış. Ben hazirandan bu yana 5 ayda 8000 km yaptım.
    Sizin arkadaşınız motoru sattığı zaman insanlar düşük kilometresine bakıp "kesin kilometreyi geri aldı" derler Demek ki böyle kullanan arkadaşlarda varmış.Böyle arkadaşların motorları alınır işte

  7. #7

    Üyelik
    09 Nisan 2011
    Şehir
    yalova/türkiye
    Motosikleti
    kanuni scooter merlin 150 cc , 2012 model
    denizli 'den , yesewi arkadaşım ; sen vitesli motosiklet mi kullanmak istiyorsun , vitesli motosiklet kullanmanın iki yolu var , birincisi , sürücü kurslarında vitesli motosiklet ile egitim verenlerden kursa katılıp motosikleti kullanmayı öğrenmek , ikincisi , yakınlarında bulunan , vitesli motosiklet kullananlardan , motosiklet kullanmayı öğrenmek , bunu yaparken acele etme , zaman içinde işlerinden kalan , kendine ayıracağın zamanlarda yap , trafikte ne kadar çok vitesli motosiklet kullanırsan , o kadar deneyim kazanırsın , sana youtube com 'dan ; vitesli motosiklet nasıl kullanılır , videosu ekliyorum , yine de uygulama yapmadan vitesli motosiklet kullanılmayacağını bilmeni isterim , müjdat demir yalova/türkiye 15/11/2011

  8. #8
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    özet geçmek gerekirse sürücünün en başta kullanım amacını düşünüp ona göre bir motosiklet alması gerek. ikinci olarak emeklemeden koşmamalı, koşmadan yürümemeli gerek bence. yeri geldiğinde az bir çakılda bile benim 8 beygir bile olduğundan şüphelendiğim scooter önünü arkasını oynatıyorsa, gerekli tecrübe ve eğitim olmadan yüksek cclere geçmenin çok tehlikeli olduğu rahatça görülebilir. üçüncü olarak kişisel özelliklerimiz de önemli. 1.65 boyunda 55 kilodaki arkadaşın 200+ kilodaki motorla başetmesi zor olabilir diyorum yani.

    beni işe götürüp getirsin sorunsuz olsun. efendi adamım, sakin adamım görünüşle işim olmaz derse ybr 125, ybr 250, sonrası bilimum naked makinalar.

    ben vitesle uğraşamam rahat adamım yayla gibi gezmek isterim. gaz fren olsun yeter diyorsa sym, ilk adım olarak kymco gibi 125-150 cc ve ya bir iki eğitime katılıp 250cc bi kymco 250cc ve ya sym gts evo alıp tecrübelendikten sonra honda silwerwing gibi bir şahesere geçmesi mantıklıdır.

    ben görünüş istiyorum ses istiyorum derse ve parası da varsa ikinci el cbr 125 ve ya eğitimden sonra hyosung g250r, para durumuna göre 250cc ninja, sonra 600rr, sonra bmw s1000rr

    ben hem araziye hem asfalta girerim derse önce çin malı bi kros ya da eğitimden sonra bmwf650 bmw 1150 bmw 1600 gtl derim. bmw fanıyım, evet.

    ben dağ bayır gezerim asfaltla işim olmaz derse yamaha wr125, wr250, vs vs.

  9. #9
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Alıntı mujdat demir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    denizli 'den , yesewi arkadaşım ; sen vitesli motosiklet mi kullanmak istiyorsun , vitesli motosiklet kullanmanın iki yolu var , birincisi , sürücü kurslarında vitesli motosiklet ile egitim verenlerden kursa katılıp motosikleti kullanmayı öğrenmek , ikincisi , yakınlarında bulunan , vitesli motosiklet kullananlardan , motosiklet kullanmayı öğrenmek , bunu yaparken acele etme , zaman içinde işlerinden kalan , kendine ayıracağın zamanlarda yap , trafikte ne kadar çok vitesli motosiklet kullanırsan , o kadar deneyim kazanırsın , sana youtube com 'dan ; vitesli motosiklet nasıl kullanılır , videosu ekliyorum , yine de uygulama yapmadan vitesli motosiklet kullanılmayacağını bilmeni isterim , müjdat demir yalova/türkiye 15/11/2011


    Yorumun İçin teşekkür ederim. Ancak a2 Ehliyeti sahibiyim scooterla aldık zaten ehliyeti sürücü kurslarına gelince araştırdığım hiçbir kurs vitesli motor eğitimi vermiyor.... Arkadaş kısmına gelir isek malum bilmediğim için bu işi kimsede motorunun aman çizilir düşer biyere vurur diye vermek istemiyor... bu yüzden mecburi olarak kendim mondial ugk 100 alıcam sanırım.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Mondial UGK 100 yerine Mondial HyenaX 100 alinabilir o da tam manuel vitesli, ben aldim baya memnunum.
    ama acemilere gore motor degil cussesine gore cok guclu. fakat motorun ortasi alcak oldugundan devirince ayagini kurtarma sansin yuksek. UGK cok tipsiz ya

  11. #11
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Yorum İçin teşekkürler. benim ilk motorumdaki kullanım amacım işi kavramak öğrenmek yani ilk motor ölsün yansın ezilsin altımda ama ben bu işi adam akıllı öğreniyimki hedefim olan 600CC lik bir motor sahibi olabileyim. Boy:186 Kilo 80 sanırım kalıplıca bir adamım CBR1255 altımda bisiklet gibi kalıyor...

    ---------- Post added at 12:10 ---------- Previous post was at 12:08 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial UGK 100 yerine Mondial HyenaX 100 alinabilir o da tam manuel vitesli, ben aldim baya memnunum.
    ama acemilere gore motor degil cussesine gore cok guclu. fakat motorun ortasi alcak oldugundan devirince ayagini kurtarma sansin yuksek. UGK cok tipsiz ya
    Yok hacı ben dediğim gibi ilk motoru öğrenmek için alıcam en ucuz parasına kendisine acınmayacak bir motor cbr125 alsam yan yatsa kendimi affedemem dünya kadar para veripte motoru çizersem olmaz ama mondial yan yatsın takla atsın o kadar koymaz.

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hacı ben dediğim gibi ilk motoru öğrenmek için alıcam en ucuz parasına kendisine acınmayacak bir motor cbr125 alsam yan yatsa kendimi affedemem dünya kadar para veripte motoru çizersem olmaz ama mondial yan yatsın takla atsın o kadar koymaz.
    O dedigim motor UGK'dan 100 lira daha ucuz, titresim'i UGK'dan daha az ve aluminyum jantli.

  13. #13
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dedigim motor UGK'dan 100 lira daha ucuz, titresim'i UGK'dan daha az ve aluminyum jantli.
    Çakma Pejo gibi bişey yahu o 186 boyum var zaten o motor altımda kaybolur arasıda boş zaten virajda altımdan fırlar gider :S

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çakma Pejo gibi bişey yahu o 186 boyum var zaten o motor altımda kaybolur arasıda boş zaten virajda altımdan fırlar gider :S
    valla ben bisiklette denge uzmani oldugum icin benim icin daha bile iyi oluyo hafif ve kucuk olmasi, bisiklet gibi kivira kivira gidiyorum.

  15. #15
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Bende Bisiklet kullanıcısıyım günlük yürümeyi unuttum neredeyse ama işte artık bisiklet ruhunu değil motor ruhunu da yaşamak lazım. Bu motor dediğin gibi kolaydır ancak benim altıma gerçekden kaybolacak kullanımı beni gerçekten zorlar. ben tam anlamıyla viraja girmeyi keskin döçnüş.. vs.. öğrenmek istediğim için bu motorla onlar mümkün değil. bacaklarm yanlara yelken gibi açılacak.

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Haklisiniz ama UGK'nin da bi yere kadar keskin donus ve viraja giris yapabilecegini unutmayin heleki orjinal lastiklerle.

  17. #17
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Lastik konusunda haklısın zaten aklımda aldığımda lastiklerimi serviste değiştirticem. UGK de biyere kadar dediğiniz gibi temeli oturttuktan sonra bu motorda.. zaten bunun yerine başka bir motor alıcam kendime yetersiz hissettikce değiştircem motorumu... artık benden kalan motorlarıda zararına vermektense kuzenime vericem oda benden bir basamak alttan gelerek büyütücek motorunu... Kullanmayı o öğreteceği halde. :D

  18. #18
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Alıntı Holocaust46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıldan ziyade senin ne kadar cabuk trafiği okumayı öğrenmen ve motorunu kavramanla alakalı bence. Motor yükseltmeyide yıla bağlamayın çünkü 1 yılda 2000km yapan insanla 1 yılda 10000 km yapan insanın deneyimi aynı değildir. Benim arkadaşım 3 yıldır 800 lük Bmw kullanıyor 7000km yapmış. Ben hazirandan bu yana 5 ayda 8000 km yaptım.
    Peki İlk Motorla kaç Km yapmam lazımki ilk seviyeyi tamamlamış sayılabileyim ?

  19. #19

    Üyelik
    08 Nisan 2010
    Şehir
    Ataşehir - Levent İstanbul
    Motosikleti
    2006 R1 ;)
    İlk motorun ne olacak? ona karar vermelisin. Ben senin yerinde olsam cbr 250 ile başlamayı denerdim. 18 19 krş civarı yakıyor. Şuanda burada bircok kişi bana karşı cıkacak 250 de neyin nesi sen ne bicim öneriler veriyorsun diye. Ben 600 lükle başladım iyimi yaptım. Evet pişman değilim acıkcası. Ama unutma ben cok şanslıydım hic kaza atlatmadım. Altını ciziyorum cok sanslıydım. Sen böyle olamayabilirsin. Kimseyede 600 cc ile başla önerisi veremem. Ama cbr 250 ile başlayan belki onlarca arkadaşım var.

    Neyse fazla uzatmayayım. Bence Honda'nın Güvenli Sürüş Tekniklerine gidip güzelce kurlarını tamamlayıp. Cbr 250 ile çok rahatça hareket edebilirsin. Çünkü alacağın eğitim profesyoneller tarafından olacaktır. Dediğim gibi birkaç arkadaşım bu şekilde şuanda cok rahat trafikte geziyorlar.

  20. #20
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Alıntı Holocaust46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorun ne olacak? ona karar vermelisin. Ben senin yerinde olsam cbr 250 ile başlamayı denerdim. 18 19 krş civarı yakıyor. Şuanda burada bircok kişi bana karşı cıkacak 250 de neyin nesi sen ne bicim öneriler veriyorsun diye. Ben 600 lükle başladım iyimi yaptım. Evet pişman değilim acıkcası. Ama unutma ben cok şanslıydım hic kaza atlatmadım. Altını ciziyorum cok sanslıydım. Sen böyle olamayabilirsin. Kimseyede 600 cc ile başla önerisi veremem. Ama cbr 250 ile başlayan belki onlarca arkadaşım var.

    Neyse fazla uzatmayayım. Bence Honda'nın Güvenli Sürüş Tekniklerine gidip güzelce kurlarını tamamlayıp. Cbr 250 ile çok rahatça hareket edebilirsin. Çünkü alacağın eğitim profesyoneller tarafından olacaktır. Dediğim gibi birkaç arkadaşım bu şekilde şuanda cok rahat trafikte geziyorlar.
    Konuyu açarken ilk motorumun ikinci motorumun hatta üçüncü motorumun neler olabileceğini söylemiştim.. 250 cbr bana baya tuzlu gelir ilk motor için heleki en ufak bir çizikte bile için acır o yüzden dandik mondial alıp düşe kalka o motorla antrenman sürecini geçirmek istiyorum... Ancak sorun şu ilk motor la kaç km gereklidir minimum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)