Honda CBF150 & Yamaha YBR 125 & TVS Apache 150 Karşılaştırması
-
F54 adlı üyeden alıntı
ben dalga geçmiyorum cbf te çalışınca birkaç dakika gaz vermezsen motor gitmiyor jikle olsa neden gaz verecek ki vatandaş
Haklısın ancak üç motorda da sabahları çalışma sorunu var. Özellikle Apache çok zor çalışıyor bizzat 2012 Apache sahibinden duydum bunu sabahları elle 2 saat ısıtıyormuş. Eski kasa CBFlerde de aynı sorun vardı ancak 2011 ve üstü CBF'lerde otomatik gaz veriyor motor kendiliğinden. El gazda habire ısıtma derdi de kalmıyor. Yoksa jikle kullanmaz ve ısıtmazsan CBF'te stop ediyor sabahları.
Reklamlar
-
Tabikide cbf te jikle var.
YBR kullanmadım ama baya inceledim.
Tvs yi bi kaç defa kullandım.
Cbf e göre biraz daha atak(tvs) ama ybr de tvs de cbf kadar kalıplı değil. Daha büyük duruyor cbf.
Arka ve yan çantalarla bu görüntüyü ikiye katlayabilirsiniz.
Tvsye arka ve yan çanta yakışmıyor. Ybrye arka canta bi derece ama onada yan çanta gitmiyor.
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
sol elciğin ordagaz kolunun çalışma yönünün tersine itilen bir zamazingo olması lazım...
http://img114.imageshack.us/img114/2...ina1cd0kk4.jpg
bu resimde tam ucundan gözüküyor. hatta sol kütükte cikle işareti var.
sağol... ama bisiklet gibi durduğu konusuna katılmıyorum. cub motorlar cidden bisiklet gibi ama ybr o kadar da küçük değil -bence-
Sanırım ben CBF sahibi olduğum için YBR bana ufacık tefecik birşey geliyor. YBR aldıysan zaten sen bunları takmıyorsundur ve motorun şeklinden boyutundan da memnunsundur. Sapasağlam motordur bizim cıbıfların döküldüğü kmlerde yamaha yardıra yardıra gider hala.
---------- Post added at 02:05 ---------- Previous post was at 02:01 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
ben dalga geçmiyorum cbf te çalışınca birkaç dakika gaz vermezsen motor gitmiyor jikle olsa neden gaz verecek ki vatandaş
CBF'te jikle açıkken gaz vermezsen motor stop eder, ybr'de durum nasıl bilmiyorum ama bizde bu şekilde. Yukarıda anlattığım gibi de 2011 üstü modellerde kaldırdılar bu sorunu. Artık jikle çekilince motor otomatik olarak gaz veriyor. Gaz elde sabah ısıtmaya çalışan eski kasa sahipleri için bulunmaz nimet.
-
Rebornx4 adlı üyeden alıntı
Haklısın ancak üç motorda da sabahları çalışma sorunu var. Özellikle Apache çok zor çalışıyor bizzat 2012 Apache sahibinden duydum bunu sabahları elle 2 saat ısıtıyormuş. Eski kasa CBFlerde de aynı sorun vardı ancak 2011 ve üstü CBF'lerde otomatik gaz veriyor motor kendiliğinden. El gazda habire ısıtma derdi de kalmıyor. Yoksa jikle kullanmaz ve ısıtmazsan CBF'te stop ediyor sabahları.
yeni kasa ybr'lerde eskiye oranla daha rahat çalışıyor... zaten elin alıştı mı eski kasada da 2.ye marş istemez ybr. yarım cikle+marş+akabinde çok az gaz. ama mesela kimisi gazı verir ondan sonra marş basar, işte o ybr sittin (60) sene çalışmaz.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
-
Rebornx4 adlı üyeden alıntı
YBR almışssın hayırlı uğurlu olsun. Çeşitli yazım hataları oldu haklısın. Benimde bazı yanlış bildiğim birşeyler var. Zaten bir üstte motosikletlerin teknik özelliklerini verdim. YBR inan bana çok ama çok güzel bir motosiklet. Hele yeni kasasıyla biraz daha derli toplu birşey yapmışlar. Bisiklet konusunda zaten boyun 1.70 üstünde olması kıstasını belirttim. CBF ve Apache'ye göre daha küçük ve gerçekten hacim olarak uzun boylu birisiyle beraber bisiklet gibi duruyor.
---------- Post added at 01:54 ---------- Previous post was at 01:52 ----------
Yemin ediyorum sana bu soruyu bekliyordum.
Serserilikten kastım hız tutkusunu belirtmekti. Hovarda gezen hippiler değil. Yeri geliyor bende serserileşiyorum CBF ile 130 görmeye çalışıyorum. Ayrıca her motorcu biraz serseri değilmidir zaten? Yoksa 0 derece soğukta kışlık montla ne işimiz var bu iki teker üzerinde?
tamam o zaman sorun yok evet bende motorumu bu aralar 2 haftada bi anca çalıştırıyorum. jikleye basıp marşa basınca çalışıyo hemen fakat jikle açık kalması lazım ısınana kadar. ve çalışı çalışmaz gidemiyorsun jikle açıksa gidersin fakat jikleyi kapatınca gaz yemiyor 1 dk falan
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
valla benim scooterım en soğuk günde bile tek marşla alıyor
günümüzde jikle olayı kalmadı artık bu çağ dışı tuşa bas gerisini motorun kendi ayarlasın
en küçük today de bile bu iş böyle
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
sağol Fatih'çim. biliyosunybr topiğine yazmıyorum artık. o yüzden haberin olmaması normal... sana bir önerim var eğer maddi imkanın el verirse H4 tip ampüllü (2009 model yani) kare kafaya çevir motorunu. aydınlatma abartı artmasa da gece sürüşüne yetecek düzeye geliyor
Amin, Allah sizlere daha iyisini nasip etsin... bizi kazadan beladan korusun
var. karbüratörlü sonuçta
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
arkadaş commuterle hız yapmayı apache'liğe bağlamış bence. hak veriyorum ona bu konuda, ama her apache alan apaçi değildir...
özgür dediğin gibi 2009 un aydınlatması yuvarlak farlılardan iyi ancak benim far araba farı olunca iş değişti şuan güzel fazlasıyla memnunum ilerde zevk için değiştirisem anca değiştirim
bu arada ben sabahları jiklesiz çalıştırıyorum motoru az gaz veriyorum 10-15 sn sonra çıkıyon yola
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
valla benim scooterım en soğuk günde bile tek marşla alıyor
günümüzde jikle olayı kalmadı artık bu çağ dışı
tuşa bas gerisini motorun kendi ayarlasın
en küçük today de bile bu iş böyle
bu senin motoruna özgü bişey değil bütün scooterler öyle bi kaç modi scooter geçti elimizden onlardada jikle yoktu otomatikdi. ama bi ybr de apache de cbf de cbr de yani bunlarda kaliteli markalar fakat jikle var. bi bildikleri var demekki.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
ixeywent adlı üyeden alıntı
bu senin motoruna özgü bişey değil bütün scooterler öyle bi kaç modi scooter geçti elimizden onlardada jikle yoktu otomatikdi. ama bi ybr de apache de cbf de cbr de yani bunlarda kaliteli markalar fakat jikle var. bi bildikleri var demekki.
tabi canım ne demezsin 95 model kartaldada jikle var sonraki dönemde tüm araçlar otomatik sisteme geçtiler ardından cbr900 rr dada vardı şimdilerde yok koymuyolar artık bu devir çok eskilerde kaldı communter a ve 125 küçük sınıfa neden koyduklarını anlıyorsun değil mi?
tıpkı enjecsiyon ilk çıktığında üst modellere koyup daha yeni yeni küçük modellerede adapte etmeleri gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
benimde elimden çok scooter gecti
activa beat te de bu jikle olayı vardı vede her sabah soğuk havalarda özelliklede bakımsızsa çalıştırıncaya kadar adama illahlah getirirlerdi bu motorlar
jikle olan her motor her araç böyle .bu tip araçlar genelde ilk çalıştırılınca 1.2 dkka gaz vererek ısıtılır
mondiye asyaya bakarsan evet jikle yoktu (nedeni honda beat ön arka kanpana kullanırken onlar disk kullandı .biri armut anpül kullanırken çinli motor satmak için halojen farlı sattı bunlar satış stratejisi ancak kalitelimiydiler hayırr)
honda today de bile bu sistem var inanırmısın o küçüçük motor o kadar dayanıklıki sadece bilen bilir .tek marj yeter
maliyeti düşürmek bunlar ben kalitesiz demedim iş gören motorlar ama çağ dışı işler yapıyolar
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
tabi canım ne demezsin 95 model kartaldada jikle var sonraki dönemde tüm araçlar otomatik sisteme geçtiler ardından cbr900 rr dada vardı şimdilerde yok koymuyolar artık bu devir çok eskilerde kaldı communter a ve 125 küçük sınıfa neden koyduklarını anlıyorsun değil mi?
tıpkı enjecsiyon ilk çıktığında üst modellere koyup daha yeni yeni küçük modellerede adapte etmeleri gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
benimde elimden çok scooter gecti
activa beat te de bu jikle olayı vardı vede her sabah soğuk havalarda özelliklede bakımsızsa çalıştırıncaya kadar adama illahlah getirirlerdi bu motorlar
jikle olan her motor her araç böyle .bu tip araçlar genelde ilk çalıştırılınca 1.2 dkka gaz vererek ısıtılır
mondiye asyaya bakarsan evet jikle yoktu (nedeni honda beat ön arka kanpana kullanırken onlar disk kullandı .biri armut anpül kullanırken çinli motor satmak için halojen farlı sattı bunlar satış stratejisi ancak kalitelimiydiler hayırr)
honda today de bile bu sistem var inanırmısın o küçüçük motor o kadar dayanıklıki sadece bilen bilir .tek marj yeter
maliyeti düşürmek bunlar ben kalitesiz demedim iş gören motorlar ama çağ dışı işler yapıyolar
adam bi ton paraya alıyor o motoru bırakda o kadar teknolojil olsun. 4 teker ilede 2 teker kıyaslanmaz zaten. her neyse bunu benle değil mühendislerle bu motorları üretenlerle konuş
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
yok konuşsamda beni kale almazlar
-
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
Bu CBF 150 de 10000 km doldurdum. Hertürlü denedim, ne yaptım ne ettimse 320 diyor 321 demiyor yedeğe geçiyor. 400 km filan deyince hayretimi esirgeyemiyorum.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
Bu CBF 150 de 10000 km doldurdum. Hertürlü denedim, ne yaptım ne ettimse 320 diyor 321 demiyor yedeğe geçiyor. 400 km filan deyince hayretimi esirgeyemiyorum.
bende 2 yıl 15bin km kullandım 350nin üstüne çıkamamıştım.Geçen bursa gezisi yaptık aynı gün içerisinde bursaya gidip geldik eskişehirden 410 km yolda yanlış hatırlamıyorsam 9,5 lt yakmıştı.Bu sadece senin kullanımına değil yol durumuna rüzgar durumunada bağlı birşey.
-
Acemiliğimi atmak için çin işi scooterla başladım.Yakın vitesliye geçicem gönlümde Honda var ama.Sorunları can sıkıyor daha almamış olmama rağmen.150CC'de aynı görünümde enjeksiyon bekliyorum Honda'dan.
TVS için iyi yorumlar okudum özellikle tüm gün üzerinde olan kuryelerden.180'liği geldiğinde uygun olursa belki tercih edebilirim.
Bu arada benim mondial de bu soğuklarda tek marşta çalışıyor 1 sn sonra otomatik jikle devreye giriyor.Şimdiye kadar hiç çalıştırma veya stop etme sorunu yaşamadım...
-
Carbon adlı üyeden alıntı
Acemiliğimi atmak için çin işi scooterla başladım.Yakın vitesliye geçicem gönlümde Honda var ama.Sorunları can sıkıyor daha almamış olmama rağmen.150CC'de aynı görünümde enjeksiyon bekliyorum Honda'dan.
TVS için iyi yorumlar okudum özellikle tüm gün üzerinde olan kuryelerden.180'liği geldiğinde uygun olursa belki tercih edebilirim.
Bu arada benim mondial de bu soğuklarda tek marşta çalışıyor 1 sn sonra otomatik jikle devreye giriyor.Şimdiye kadar hiç çalıştırma veya stop etme sorunu yaşamadım...
o zaman hiç bekleme hondayı al 180 liği bekleyecek olursan zor motor alırsın
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
F54 adlı üyeden alıntı
ybr hakkında lastikler de yanlış bilgi lastikler DUBLEX tir haberin olsun...birde ybr motor teknolojisi olarak hepsinden öndedir SOHC
kardeş küstahlık değil de yanlışı düzeltmek olarak algılarsan memnun olurum. başka yerlerde de yazan arkadaşlarımız var fakat DUBLEX diye bir lastik çeşidi yoktur. "Tubeless" vardır ve kelime manası olarak "tüpsüz" yani "iç lastiksiz" anlamına gelir. Aslında okunuşu tüblıs. Ancak "illa ingilizce mi okuyacağız arkadaş" denirse o zaman "tubles" demek daha uygun kalır (gerçi yabancı bir kelimeyi yanlış okumaktansa "iç lastiksiz" ifadesi de kullanılabilir). "Dublex" ise "çift kat" demektir. YBR'de de bildiğim kadarıyla tubeless lastik kullanılmıyor. Binicisi değiştirirse değiştiriyor. Yanlış biliyor olabilirim.
Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız
-
Rebornx4 adlı üyeden alıntı
Sanırım ben CBF sahibi olduğum için YBR bana ufacık tefecik birşey geliyor. YBR aldıysan zaten sen bunları takmıyorsundur ve motorun şeklinden boyutundan da memnunsundur. Sapasağlam motordur bizim cıbıfların döküldüğü kmlerde yamaha yardıra yardıra gider hala.
---------- Post added at 02:05 ---------- Previous post was at 02:01 ----------
CBF'te jikle açıkken gaz vermezsen motor stop eder, ybr'de durum nasıl bilmiyorum ama bizde bu şekilde. Yukarıda anlattığım gibi de 2011 üstü modellerde kaldırdılar bu sorunu. Artık jikle çekilince motor otomatik olarak gaz veriyor. Gaz elde sabah ısıtmaya çalışan eski kasa sahipleri için bulunmaz nimet.
ybr de jikleyi çekince gaz veriyor bas marş a üzerini giyin o anda motor ısınıyor yani
---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:39 ----------
perishte adlı üyeden alıntı
kardeş küstahlık değil de yanlışı düzeltmek olarak algılarsan memnun olurum. başka yerlerde de yazan arkadaşlarımız var fakat DUBLEX diye bir lastik çeşidi yoktur. "Tubeless" vardır ve kelime manası olarak "tüpsüz" yani "iç lastiksiz" anlamına gelir. Aslında okunuşu tüblıs. Ancak "illa ingilizce mi okuyacağız arkadaş" denirse o zaman "tubles" demek daha uygun kalır (gerçi yabancı bir kelimeyi yanlış okumaktansa "iç lastiksiz" ifadesi de kullanılabilir). "Dublex" ise "çift kat" demektir. YBR'de de bildiğim kadarıyla tubeless lastik kullanılmıyor. Binicisi değiştirirse değiştiriyor. Yanlış biliyor olabilirim.
öyle yazıldığını bende biliyorum küstahlık olarak algılamam ama ben görünsün diye büyük harf le yazıp öyle yazdım amacına ulaşmış baksana sen fark etmişsin.. 2009 ve sonrası fabrika çıkışlı tubeless tir
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
23 Haziran 2017, 05:26
#60
An itibariyle 3 motoru da detayli ve epey kullanmis biri olarak sehirici en rahati ybr dir. Sehir disi cbf tir. Yakiti en az olan ve en iyi giden tvs dir. Simdi senin ne amacli lullanacagin da cok onemli. Hangisi senin isine gelirse o tabi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)