kendi motorumun tamircisi oldum ve cebime kalan paraya bakın
Reklamlar
-
motorumu 18 agustos 2010 da 9000 kmde iken almıştım....
şuan 30700 kmde...m
kaba taslak bir fiyat cıkardım... her yapılan iş için +- 10,20 lira da olabilir....
ayrıca bizim TC mizdeki çoğu tamirciyim diye geçinen insanlar da bir taraftan yaparken diğer taraftan bozmayı da çok iyi becerirler...(1 hafta önce iş yerının motorunun lastıklerını tamırcıye değiştirttim... km göstergesi çalışmıyor)
bunları yazıya dökmemin sebebi de arkadaşın birisi "yağ değiştirmek için ne uğraşacam- elimi felan yağ etmeye değer mi giderim ustaya değiştirir" demişti.... bu değermilerin hepsini topladım....
bi tane daha racer parası cıktı....
otorumu aldıgımdan beri değişen parçalar ve işçiliklerim....
gaz teli değiştirdim.... 10 lira işçilik
debriyaj telini değiştirdim... 10 lira işçilik
2 defa km teli koptu onu değiştirdim....10 ar liradan 20 işçilik...
lastiklerini değiştirdim... 40 lira işçilik...
arka takozlar ve fren balatalarını değiştirdim...takozlar için 20 işçilik...----balata için 20işçilik...
ön fren balatalarını değiştirdim...10 işçilik...
ön frenin hidrolik yağını değiştirdim....10 işçilik...
bayramın 4. günü ön frenin hidrolik yağ deposunu değiştirdim...20 işçilik...
2 defa subap ayarı yaptım....40 ar liradan 80 lira işçilik...
1 defa karbüratör temizledim...20 işçilik...
zincir dişli setini değiştirdim...30 işçilik...
debriyaj balatalarını değiştirdim... 50 işçilik...
yağ pompalama sistemindeki yağ haznesini değiştirdim...50 işçilik...
ön camurluğun baglantı yerlerını 2 defa tamır ettım.... 20 şer işçilik...
şeker bayramında ön camurluk kopmle dağıldı yenıden alıp taktım... 10 lira işçilik...
1 sene önce motoru komple soydum...tüm grenajları söküp şaseyle birlikte güzeelce temızledım....en az 150 lira işçilik...
2 ay önce gene tüm grenajları soydum....ayrıca arka salınım kolunu ve amortisörü söktum....gene full temizlik yaptım....150 lira işçilik...
arka fren müşürünü değiştirdim....10 lira işçilik...
km kadranının lambası patlamıstı onu değiştirdim....10 lira işçilik...
arka park lambaları belkide 30 defa patladı her seferınde değiştirdim...en sonunda bıktım ve parkları led yaptım... 5 er liradan 150 lira işçilik... led yapmak en az 20 tl işçilik...
22000 km kullandım...ortalama 2000 km de yağ değiştirmiş olsam....11 defa yağ değiştirdim desek... +- 4 yada 5..... her seferınde 20 şer lira işçilik...220 tl...
ön ve arka tekerleklerdeki rulmanları değiştirdim....60 lira işçilik...
arka dişlinin ayrıca bir rulmanı var, onu değiştirdim...(rulmanı sökmek öyle kolay değil...heleki dağılmış ise)30 lira işçilik...
Reklamlar
-
elinize sağlık.Motorunuzu değiştirip kaliteli birşey alsanız demekki sadece yağ masrafınız olcak .
-
sağol kardeş....şuan 6000 lira param ve gözüm kapalı 1500 liraya gidecek racer ım var....bayramdan önce alacaktım...
kıbrıstan iş teklifi geldi ve kabul ettim...oraya gideceğim için motor büyütme işini de erteledim....
eski tip (karbüratörlü sistem- enjeksiyonlu immoblazerli olmayan) bir motor alacagım....
suzuki gs500, xrv750 gibi ilk düşündüğüm motorlar....allah herkese nasip eder inşallah....
-
gaz teli değiştirme 5 tl
debriyaj telini değiştirme 5 tl
km teli değiştirme 2 defa toplam 10 tl
lastik değişimi 20 tl ki en fazla
takoz ve balataları değiştirdiğindde ayrı bi ücret alınmıyor toplam 20 tl
hidrolik değişimi 10 tl
subap ayarı 10 ar tl den 20 tl
karburatör temizliği 20 tl
zincir dişli değişimi 15 tl tutmaz bile
debriyaj balatası değişimi balata içinde 50 tl
ön çamurluk 10 tl
motor temizleme en babası 50 tl tutar
gene temizlik yapmışın gene 50 tl
müşür değişimi 10 tl
lamba 30 defa patlayıp bi usta ona hala çözüm bulamamışsa para zaten vermem
yağ değişimi en baba yerde 10 tl 11 defadan 110 tl yapar.
rulman değişimleri 20 tl
şu yazdıklarının çoğunda acemilik ve senden akynaklanan sorunlar var.
misal arka teker değişi kendimden diyorum michlein lastiklerimi getirtiğimde lastikler, iç lastikler, ön arka dişli , zincir, vuruntu takozları , rulmanlar ,gazteli,debriyaj teli, devir saat teli, km teli,direksiyon değişimi , elcik değişimi , subap ayarı ve akord ayarı nı hepsini bir yaptırmıştım. ve ödediğim parayı sölim.
lastik 200 tl
iç lastikler 15 tl
zincir 20 tl
ön arka dişli 20 tl
takozlar 3 tl
rulmanlar 40 tl
gaz,debryaji,km,devir teli 20 tl
elcik 15 tl
direksiyon 50 tl
subap ayarı akord ayarı 35 tl
işçilik 50 tl
toplam 470 tl
yağ değişimleri 13 defa yağ değişimi yapmışım 260 tl yağ ve değişimler içinde 5 er tl verdim 65 tl de onlar yapar.
bu yaptıklarımı ayrı ayrı senin gb yaparsam tutacağı 750 tl
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
ayrıca bu yapılanlar motordan motora değişir bnm bahsetttiğim basit bir çinli motoru için olan fiyatlar ama yüksek cc ve ya düşük cc marka motor gelse ben olsam bende bu fiyatlara yapmam nedenmi e kardeşim bu adam motoru alırken paraya kıymış e yaptırırkende paraya kıyacak illaki.
yukarıda bnm yaptıklarımı yeni model bi ss makinaya yapsan kafadan tutacağı 2.000 tl.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
gaz teli değiştirme 5 tl
debriyaj telini değiştirme 5 tl
km teli değiştirme 2 defa toplam 10 tl
lastik değişimi 20 tl ki en fazla
takoz ve balataları değiştirdiğindde ayrı bi ücret alınmıyor toplam 20 tl
hidrolik değişimi 10 tl
subap ayarı 10 ar tl den 20 tl
karburatör temizliği 20 tl
zincir dişli değişimi 15 tl tutmaz bile
debriyaj balatası değişimi balata içinde 50 tl
ön çamurluk 10 tl
motor temizleme en babası 50 tl tutar
gene temizlik yapmışın gene 50 tl
müşür değişimi 10 tl
lamba 30 defa patlayıp bi usta ona hala çözüm bulamamışsa para zaten vermem
yağ değişimi en baba yerde 10 tl 11 defadan 110 tl yapar.
rulman değişimleri 20 tl
şu yazdıklarının çoğunda acemilik ve senden akynaklanan sorunlar var.
misal arka teker değişi kendimden diyorum michlein lastiklerimi getirtiğimde lastikler, iç lastikler, ön arka dişli , zincir, vuruntu takozları , rulmanlar ,gazteli,debriyaj teli, devir saat teli, km teli,direksiyon değişimi , elcik değişimi , subap ayarı ve akord ayarı nı hepsini bir yaptırmıştım. ve ödediğim parayı sölim.
lastik 200 tl
iç lastikler 15 tl
zincir 20 tl
ön arka dişli 20 tl
takozlar 3 tl
rulmanlar 40 tl
gaz,debryaji,km,devir teli 20 tl
elcik 15 tl
direksiyon 50 tl
subap ayarı akord ayarı 35 tl
işçilik 50 tl
toplam 470 tl
yağ değişimleri 13 defa yağ değişimi yapmışım 260 tl yağ ve değişimler içinde 5 er tl verdim 65 tl de onlar yapar.
bu yaptıklarımı ayrı ayrı senin gb yaparsam tutacağı 750 tl
öncelikle +- 10-20 tl yazdım....
ayrıca yazları 2-3 ay boyunca pazar günü çok bilindik olmayan sadece çinli motorların geldiği tamirci de kalfalık yapıyorum....
oranın aldıgı fiyatların 5-10 tl eksiğini yazdım...
bana yakın oldugu için illaki buraya gideceğim....
ayrıca bayramdan önce scooterın 2 lastiğini bilindik bir tamırcıye değiştirttim...30 lira aldı....
arka takozları motoru ilk aldıgımda değiştirdim....
zincir dişli setini aradan 3-4 ay geçtikten sonra değiştirdim....
subap ayarını kim 10 tl ye yapıyormus....
ayrıca benden kaynaklanan acemilik ve sorun yok....
lambaların patlama aralıkları 1 hafta bile değildi... sormadığım kişi, elektrikçi kalmadı...bu arada boş gezmiyorum çalışıyorum her zaman her şey için zaman bulamıyorum....park lambası patlak halde 1 hafta gezdiğimi biliyorum...
ayrıca iyi marka lambayı da ucuza aldıgımdan dolayı pek önemsemedim...
en sonunda led yapıp kurtuldum....
bunların hepsini bir yıl içinde değişik zamanlar da yaptım....
git bakalım motoru komple soyup arka salınıma kadar söküp amortisörü de cıkartıp kim 50 ye temizliyormuş göster elini öpecem....
tabiki de bu fiyatlar motordan motora tamirciden tamirciye değişir...
ama sonuçta maddi durumu benim gibi olanlara göre ciddi bir para bana kaldı....
http://img94.imageshack.us/img94/1329/fotoraf0109e.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/7...toraf0108t.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/2...toraf0107k.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/2...toraf0106t.jpg
-
bazılarını çok abartmışsın.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
bazılarını çok abartmışsın.
+- 10-20 lira yazdıkya kardeş....
ayrıca yazları 2-3 ay boyunca pazar günü çok bilindik olmayan sadece çinli motorların geldiği tamirci de kalfalık yapıyorum....
oranın aldıgı fiyatların 5-10 tl eksiğini yazdım...
bana yakın oldugu için illaki buraya gideceğim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
pardon.... burda benden kaynaklanan tek şey yağ pompa sistemindeki yağ haznesinin değişimidir...
debriyaj balatalarını sökmek için önce onu sökmem lazımdı...elimde bu malzemeden olmadıgı için http://www.google.com.tr/imgres?q=di...t:429,r:3,s:26
bı yerını yaralamıstım....onu da çıkıverin canım alla allaaaa
-
Walla fiyatları hakkında bişey demem ama insanın birşeyi kendinin yapması kadar zevkli birşey yoktur. Yarım saat önce ilk açtığım konulara baktım. Bakımda neler yapılıyor felan diye sormuşum. Şuan Allaha şükür kendi bakımları kendim yapıyorum. Karbüratörü bile tamir edebiliyorum. Bunları yazmamdaki sebep herşeyin zamanla bozarak ve tamir ederek öğreniyoruz. Tamir ederken aynı zamanda başka şeylerde öğreniyoruz.
-
_w_ adlı üyeden alıntı
Walla fiyatları hakkında bişey demem ama insanın birşeyi kendinin yapması kadar zevkli birşey yoktur. Yarım saat önce ilk açtığım konulara baktım. Bakımda neler yapılıyor felan diye sormuşum. Şuan Allaha şükür kendi bakımları kendim yapıyorum. Karbüratörü bile tamir edebiliyorum. Bunları yazmamdaki sebep herşeyin zamanla bozarak ve tamir ederek öğreniyoruz. Tamir ederken aynı zamanda başka şeylerde öğreniyoruz.
eyvallah kardeşim....
benım de asıl belirtmek istediğim işte bu....
benim şu an tek giderim önceki mesajımda da yazdıgım yağ haznesi....
gerisi hep gelir....
-
Servisin evine olan mesafesi ne kadar. Bunun birde benzin tasarrufu var hiç hesaplanmamış sanırım
Kötü motor adamı usta yapar . Benimde ilk motorum kuryeden çıkma mz 301 di. Şuanda yapamadığım bir işçilik kalmadı sanırım.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Bende motorumun tüm bakımlarını,yapılması gerekenleri kendim yaparım.Kendin yapman çok güzel,kendi işçiliğini kullanman çok güzelde neden bu kadar çok parça değiştirdin?İşçiliği buysa parçaları ne kadar tuttu.Bu motoru 1500'e satarsan zarara girersin.
Arabada zerre kadar hevesim yok,elimdeki motosiklet oldumu sökmeden duramıyorum.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
-
eline sağlık demekki biraz da olsa anahtar tutmak ii miş keseye ii gelirmiş
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
K_R_A_L adlı üyeden alıntı
Bu motoru 1500'e satarsan zarara girersin.
Oldu olacak kullandığın süre boyunca aldığın benzin paralarını da satarken fiyatın üzerine ekle.
Motosiklet bir yatırım aracı değil, motorlu taşıttır. Bakımına, benzinine, yedek parçasına verilen paralar satarken alış fiyatının üzerine koyup hesaplanmaz. Aksine değer kaybeder. Tabi normal olan böyledir. Sen istersen 1500'e aldığını 3000'e satmaya çalışabilirsin.
-
F54 adlı üyeden alıntı
eline sağlık demekki biraz da olsa anahtar tutmak ii miş keseye ii gelirmiş
keşke 3-5 arkadaşımda bana getirse motorlarını da onlar bahcemde mangalı yakarken ben de motörlerini tamir etsem...bakımlarını yapsam....
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Oldu olacak kullandığın süre boyunca aldığın benzin paralarını da satarken fiyatın üzerine ekle.
Motosiklet bir yatırım aracı değil, motorlu taşıttır. Bakımına, benzinine, yedek parçasına verilen paralar satarken alış fiyatının üzerine koyup hesaplanmaz. Aksine değer kaybeder. Tabi normal olan böyledir. Sen istersen 1500'e aldığını 3000'e satmaya çalışabilirsin.
ben 1500 e aldıgım motorumu şuan 1000 liraya satsam zoruma gitmez....ama 1300 e müşterisi varken de 1000 e vermem...
-
ferhatkars adlı üyeden alıntı
keşke 3-5 arkadaşımda bana getirse motorlarını da onlar bahcemde mangalı yakarken ben de motörlerini tamir etsem...bakımlarını yapsam....
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
ben 1500 e aldıgım motorumu şuan 1000 liraya satsam zoruma gitmez....ama 1300 e müşterisi varken de 1000 e vermem...
evet mangal güzel olur ama insan arkadaşından para alamaz ama mangal isteyebilir yani
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Oldu olacak kullandığın süre boyunca aldığın benzin paralarını da satarken fiyatın üzerine ekle.
Motosiklet bir yatırım aracı değil, motorlu taşıttır. Bakımına, benzinine, yedek parçasına verilen paralar satarken alış fiyatının üzerine koyup hesaplanmaz. Aksine değer kaybeder. Tabi normal olan böyledir. Sen istersen 1500'e aldığını 3000'e satmaya çalışabilirsin.
Güzel yakalamışsın.Ben motosikletin ne oduğunu ne amaçla kullanıldığını iyi biliyorum.10 senedir 2 teker hastalığı olan biriyim.Benim scooterımda 2006'dan bu yana sadece dolmuş otobüs ücretinden kendi parasının üstünü bana bıraktı.
Benim demek istediğim 3000 tl gibi bir fiyata alıp 2 3 sene içinde 1500 tl ye satarsan ve bir tonda masraf edersen bu ısraf olmazmı.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
F54 adlı üyeden alıntı
evet mangal güzel olur ama insan arkadaşından para alamaz ama mangal isteyebilir yani
ee para isteyemem ama onlar da kötü alışmasın...elleri boş gelmesinler....tavuk,bira,votka....
-
Al artık bir ER5 te yaptıkların boşa gitmesin :=)
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
ilkantek adlı üyeden alıntı
Al artık bir ER5 te yaptıkların boşa gitmesin :=)
gs500 alacam abi....yada biraz daha para bulursam cbf500...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)