Araçlarımız Nasıl Boyanıyor
Reklamlar
-
Uzun süredir forumdan mahrum kaldım,yavaş yavaş bildiklerimden birşeyler paylaşayım.Boya frimasında çalışan biri olarak motosiklet ve arabaların kaporta aksamlarının nasıl boyandığını orta derecede anlatmak istiyorum.
Boya vurulmamış metal yüzey: İlk işimiz bölgede pas varsa zımpara ile bunu gidermek.Belli olan kaynak yerlerini belirgin olmayana kadar spiral ile taşladıktan sonra tinerli bez ile temizleyip kurutmak.Yüzey astarlamaya hazır hale geldi.
Boyalı metal yüzey;Yine ilk yapacağımız elimize bir adet 800 ve 1000 lik sulu zımpara almak.ilk önce 800 daha sonra 1000 lik zımpara ile boya matlaşana kadar zımparalıyoruz.Bol su ile yıkayıp kuruttukdan sonra yüzeyi tinerle temizliyoruz.Artık astar atabiliriz.
Astar ; Bir oto boyacıdan 4+1 astarımızı temin ettik.Kompresör ile ilk önce ince 1. kat astarı vuruyoruz.10 dk kuruduktan sonra 2. kat astarı atıp 15-20 dk kurumasını bekliyoruz. 600 ve 800 sulu zımpara ardından 360 ve 400 lük kuru zımpara ile işlemi bitirdikten sonra tinerle temizleyip boyama işlemine geçebiliriz.
Sertleştirici;Boyanın çabuk kurumasını ve kemikleşmesini sağlayan maddedir.Harder,Activator veya kaportacı dilinde "harter" olarak bilinir.
Akrilik boya; Parlaklık ve parlak kalıcılığı yüksek olan,iklime karşı çok dayanıklı kimyasal direnci yüksek olan boyalardır.
Karışım Oranı = 100 ünite akrilik boya,50 ünite sertleştirici,karışımın %10 u kadar akrilik tiner.1.kat boyadan sonra 2. katı atmak için 10 dk kuruması beklenir.
20 derecede 8 saatde , 60 derece fırında 30 dakikada kurur.
Baz katkılı boya ; Yayılması mükemmel,bantlanıp silinebilen,renk uyumu yüksek,komple boya ve rutuşlarda çok iyi sonuç veren ve üzerine vernik uygulanabilen boyadır.
Karışım ; 100 ünite baz kat boya,50 ünite akrilik tiner. 1.kat boyadan sonra 2. katı atmak için 10 dk kuruması gerekir. 20 dk kuruduktan sonra vernik uygulaması yapılır.
Akrilik Vernik; Baz kat boyaların üzerine uygulanan,boyayı koruyan ve mükemmel parlaklık sağlayan maddedir.
Karışım oranı ; 100 ünite akrilik vernik,50 ünite sertleştirici,karışımın %10 u kadar akrilik tiner.1.katdan sonra 2. katı atmak için 5 dk kuruması gerekir.20 derecede 6 - 8 saatde , 60 derece fırında 30 - 45 dakika.
Arkadaşlar elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalıştım.Eğer biraz göz hassasiyetiniz,cesaretiniz ve kompresörünüz varsa adımları izleyerek piyasadaki kaportacıların % 80 ninden daha iyi iş çıkaracağınızın garantisini verebilirim.
Kafanızda birşeyler oluşmuştur.Malzeme fiyatlarını,nasıl bir tepki geleceğini bilmediğimden şimdilik yazmıyorum.Masraf hesaplamak isteyenler merak edenler olursa fiyatlarıda yazarım,cüzdanınızı çarptımadan kendinizde motosiklet parçalarınızı boyayabilirsiniz.Bu günlük benden bu kadar selametle.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
Reklamlar
-
faydalı bir paylaşim. basınçlı tüplerdeki boyalar sanırım bunlardan değil.
fıs fıs kutudada akralık boya olsa daha güzel olurdu. paylaşım için teşekürler.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Güzel bi paylaşım olmuş,emeğinize sağlık.
Peki yoğun çiziklerin olduğu grenajların lokal boyanmasında nasıl yol izlenmeli. Grenajı komple mi boyanır,yoksa çizikler üstüne bi işlem mi yapılır ?
-
Grenajın komple boyanması en sağlıklı çözümdür.Ama asla rastgele bir kaportacıda değil.
Çünkü yaptığı renk diğer grenajlarla tutmaz motorunuz lünepark'a döner.Hem canınızı sıkar hem cebinizi.Kaportacıların yoğun olduğu yerlerde büyük oto boyacılar vardır,onlarda boya mix sistemi bulunur.Genelde sanayi taraflarında olur.Hepsinin bir renk uzmanı vardır.Bu işi onlara yaptırmak en sağlıklı çözümdür.İyi bir renk uzmanı nereyi boyadığını bulamayacak kadar 1 e 1 boya mix yapabilir.
Diğer seçenek pasta çektirmek.Bu çok derin olmayan çizikleri kapatır.Çiziklerin yoğunluğundan ziyade derinliği kalınlığı önemli olan nokta.Pasta çekildiğinde boya biraz incelir.
Lokal boya olayıda boya mix sistemi bulunan bir oto boyacıda renginizin aynısını yaptırırsınız.Azami 100 gr yapılır oda size ömür boyu yeter.Boya mix olursa kg fiyatı 60 tl ile 90 tl arası değişiyor markasına göre.100gr için ortalama 7 tl diyebilirim.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
harika bilgiler ve boyama teknikleri.....süpersiniz
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
72 ördek bi jawayı komple boyamak üzereyiz ilaç gibi geldi bu bilgiler fiyat konusunda da Özel mesaj bekliyorum üstad senden bilgin olsun
ANGARAJ
-
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
72 ördek bi jawayı komple boyamak üzereyiz ilaç gibi geldi bu bilgiler fiyat konusunda da Özel mesaj bekliyorum üstad senden bilgin olsun
Pm yolladım.Elimden geldiği kadar yardımcı olurum
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
cevapladım çok teşekkürler
ANGARAJ
-
sa arkadaslar benımd e bı kross motorum var ve yenı aldım arka grenajlar koyu mavı bı arkadasım motordan dustu on grenajlar camurluk falan kırıldı gıdıp onları aldık ama aynı brenk olmadıgı ııcn on grenajlar acık yesıl camurluk kırmızı arka grenajlar mavı kaldı bende boyacıya gıttım herkes dort yuz lıra masraf cıkardı ben zaten tum parcalarını sıfır 100 liraya aldım motoru desenn 1250 ye aldım o yuzden kendım boyamak ıstıyorum her zaman alzım olur dıyede gıttım bı boya tabancası aldım yuz lıraya şimdi sorum hepınız kross grenajları nasıl olur bılırsınız bana yardımcı olursanıız sevınıırm bugunj baslıycam boya işine
şimdiden tesekkurler
-
Kral Arkadaş daha detaylı bilgi verecektir illaki ben kendim sprey boya ile boyamıştım önce bi zımpara ardından kafana göre beğendiğin bi sprey boya ve üstüne pasta cila içeren koruyucular ile istenilen parlaklığa erişebiliyorsun ama kısa süreli oluyor bu parlaklık sonradan çok kısa zamanda matlaşabiliyor tekrardan pasta cila attığında eski parlaklığını kazanıyordu sen biraz daha evladiyelik birşey düşünüyorsan yukarıdaki yazanları sırası ile yapacaksın önce zımpara ardından astar ve üstüne akrilik boya elinde tabancan da varmış istediğin şekilde yaparsın problem olmaz.sana şunuda söyleyim öyle çok ıncık birisi değilse enduro motorda fazla çizik boya vs ye bakma derim neticede düşüp kalkıyorsun ss makinelerde olduğu gibi bebek gibi parlaması bilmiyorum bana biraz abes geliyor işin aslı.
ANGARAJ
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
K_R_A_L adlı üyeden alıntı
Grenajın komple boyanması en sağlıklı çözümdür.Ama asla rastgele bir kaportacıda değil.
Çünkü yaptığı renk diğer grenajlarla tutmaz motorunuz lünepark'a döner.Hem canınızı sıkar hem cebinizi.Kaportacıların yoğun olduğu yerlerde büyük oto boyacılar vardır,onlarda boya mix sistemi bulunur.Genelde sanayi taraflarında olur.Hepsinin bir renk uzmanı vardır.Bu işi onlara yaptırmak en sağlıklı çözümdür.İyi bir renk uzmanı nereyi boyadığını bulamayacak kadar 1 e 1 boya mix yapabilir.
Diğer seçenek pasta çektirmek.Bu çok derin olmayan çizikleri kapatır.Çiziklerin yoğunluğundan ziyade derinliği kalınlığı önemli olan nokta.Pasta çekildiğinde boya biraz incelir.
Lokal boya olayıda boya mix sistemi bulunan bir oto boyacıda renginizin aynısını yaptırırsınız.Azami 100 gr yapılır oda size ömür boyu yeter.Boya mix olursa kg fiyatı 60 tl ile 90 tl arası değişiyor markasına göre.100gr için ortalama 7 tl diyebilirim.
ya hocam ellerine sağlık dediğiniz gibi lokal boyayı bu kadar uyguna yapıyorlarsa hemen araştırayım.bende grenajı komple değiştirmeyi düşünüyordum sırf çizikler yüzünden...çok iyi bi alternatif...
-
-
crossyasin adlı üyeden alıntı
sa arkadaslar benımd e bı kross motorum var ve yenı aldım arka grenajlar koyu mavı bı arkadasım motordan dustu on grenajlar camurluk falan kırıldı gıdıp onları aldık ama aynı brenk olmadıgı ııcn on grenajlar acık yesıl camurluk kırmızı arka grenajlar mavı kaldı bende boyacıya gıttım herkes dort yuz lıra masraf cıkardı ben zaten tum parcalarını sıfır 100 liraya aldım motoru desenn 1250 ye aldım o yuzden kendım boyamak ıstıyorum her zaman alzım olur dıyede gıttım bı boya tabancası aldım yuz lıraya şimdi sorum hepınız kross grenajları nasıl olur bılırsınız bana yardımcı olursanıız sevınıırm bugunj baslıycam boya işine
şimdiden tesekkurler
İyi akşamlar.
Bahsettiğiniz parçalar metalse aynen tarif ettiğim adımları uygulayın.Eğer plastik aksamsa tek farkı normal astar yerine "Şeffaf Plastik Astarı" kullanmanız olacak.400 tl'ye ne yapıyorlarmış gümüşmü kaplıyorlarmış.Sakın yaptırma.
Asil.KurT Öncelikle sizi tebrik ederim bir kaç tavsiyede bulunacağım;
En önmlisi kesinlikle ve kesinlikle üstünüzde parfüm,kolonya,sinek ilacı sıkılmıyacak.Bu tür şeylerle temas etmiş kişi ASLA boyanacak parçalara yaklaşmıyacak,temas etmiyecek.Çünkü bunlar boyayı silikonlaştırır,hiç boya atılmamış saf metal yüzey dahi olsa 5 kat boya atsanız bile parmak izi,el izi,nefes izi o bölgede hatıra olarak kalır.
Size tavsiyem boya yapacağınız yer müsaitse astar ve boyadan önce yerleri ve duvarları bel hizasına kadar sulayın(azami 2 saat toz kalkmıyacak kadar).
5 TL'ye 2 adet "Mumlu Bez" temin edin.Bu,sargı bezinin yapış yapış olanıdır.Boyanacak yüzeyde zerre kadar toz bırakmaz.Boyayı yaptıkdan sonra imkanı varsa 4 - 6 saat o odaya hiç bir şeyin girmemesini sağla(fırınlı boya olmadığı için).Pürüzsüz ayna gibi yüzey elde edersin.Kolay gelsin.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
bende boyamaya basladım resımlerı atıcam ama tozsuz ortam olmadıgı ıcn hatalar oldu tabı ama kesınlıkle eskısenden guzel oldular
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Kral Arkadaş daha detaylı bilgi verecektir illaki ben kendim sprey boya ile boyamıştım önce bi zımpara ardından kafana göre beğendiğin bi sprey boya ve üstüne pasta cila içeren koruyucular ile istenilen parlaklığa erişebiliyorsun ama kısa süreli oluyor bu parlaklık sonradan çok kısa zamanda matlaşabiliyor tekrardan pasta cila attığında eski parlaklığını kazanıyordu sen biraz daha evladiyelik birşey düşünüyorsan yukarıdaki yazanları sırası ile yapacaksın önce zımpara ardından astar ve üstüne akrilik boya elinde tabancan da varmış istediğin şekilde yaparsın problem olmaz.sana şunuda söyleyim öyle çok ıncık birisi değilse enduro motorda fazla çizik boya vs ye bakma derim neticede düşüp kalkıyorsun ss makinelerde olduğu gibi bebek gibi parlaması bilmiyorum bana biraz abes geliyor işin aslı.
yok zaten parlasın falanda ıstemıyorum uzaktan bakıldıgında bı renk uyumuy olsun bı ahnek olsun suan rengarenk bı kaç parca boyadım guzelde oldu ayrıca ben egzoza baktıgımda mıdem kalkıyodu pastan ama ıkı mılyon a soba boyası aldım çok guzel olduı parıl parıl parlıyo ayrıca bugun bı usta o boyanın ustune sprey boyayla boya istedıgın renge alttakı boya yanmadıgı ıcın usttekı boyaya da bırsey olmaz dedi bu arada verdıgım lınkte motorun ılk aldıgım halı var kazadan sonra rengarenk halı var ve en sonda aynı motoorun bı arkadas tarafından boyanıp super moto yapılmıs halı vae bende turncu sıyah yapıp aynı tekerlerı takmak ıustıyorum ...https://www.facebook.com/media/set/?...6408251&type=1
-
K_R_A_L adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar.
Asil.KurT Öncelikle sizi tebrik ederim bir kaç tavsiyede bulunacağım;
En önmlisi kesinlikle ve kesinlikle üstünüzde parfüm,kolonya,sinek ilacı sıkılmıyacak.Bu tür şeylerle temas etmiş kişi ASLA boyanacak parçalara yaklaşmıyacak,temas etmiyecek.Çünkü bunlar boyayı silikonlaştırır,hiç boya atılmamış saf metal yüzey dahi olsa 5 kat boya atsanız bile parmak izi,el izi,nefes izi o bölgede hatıra olarak kalır.
Size tavsiyem boya yapacağınız yer müsaitse astar ve boyadan önce yerleri ve duvarları bel hizasına kadar sulayın(azami 2 saat toz kalkmıyacak kadar).
5 TL'ye 2 adet "Mumlu Bez" temin edin.Bu,sargı bezinin yapış yapış olanıdır.Boyanacak yüzeyde zerre kadar toz bırakmaz.Boyayı yaptıkdan sonra imkanı varsa 4 - 6 saat o odaya hiç bir şeyin girmemesini sağla(fırınlı boya olmadığı için).Pürüzsüz ayna gibi yüzey elde edersin.Kolay gelsin.
Sağol Teşekkür ederim
ben bu işi evin bodrumunda yapıyorum Abi yerim süperdi çok müsait di taaki kurban bayramına kadar.
Bayramda bi çok aldık oda daha içeri girer girmez camın birini indirmiş şimdi içersi hem suğuk hem çok rüzgar giriyo. yeni cam almakta istemiyorum zaten eski pencereler gazeteyle kapatsam ne kadar fayde eder bilmiyom.
bu arada daha önce hiç boya yapmadım bilmiyom yani. ama önce küçük bi parça boyıcam hoşuma giderse yani yapabilirsem hepsini boyarım.
-
25 Temmuz 2012, 22:35
#16
depodaki eski boyayı spral e tel takıpta komple sökmelimiyiz yoksa eski boyanın üzerine bi ince zimpara atıp yeni boya mı atılmalıdır..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
26 Temmuz 2012, 00:13
#17
motoru mu boyayıp rengini değiştirmek istiyorum ruhsat masrafı nedir ne kadara mal olur bilen var mı
-
26 Temmuz 2012, 00:25
#18
Kocaeli İl Temsilcisi
faydalı detaylı bilgiler için ellrerine sağlık lakin bir kaç şeyde ben ekleyeyim müsade varsa , paylaşılan bilgiler doğru bilgiler fakat kompresörsüz ve iyi bir boya tabancası olmadan bu güzellikleri yaşayamazsınız ,
sevgili karal oldu olacak sata dışında bana en güzel ve en uygun fiyatlı bir boya tabancası linki yada markası verebilirsen teşekkürlerimin 2 ye katlanacağını bilmeni isterim
son olarakta yazdıklarına istinaden herkezin konuyla alakalı pratiği olmadığını düşünerek boyayı inceltmekte kullanılan tinerin selülozik tiner olduğunuda hatırlatalım ,
boyama işi çok zevklidir ama en önemlisi ve meşşakatli kısmı boyadan önce zemini boyaya hazırlama kısmıdır o evreyi mükemmel bir şekilde sabırla aştığınızda atacağınız boya kendini gösterecektir buna atılan boyanın kalitesi, sizin uygulama biçimi ni de ekleyebiliriz ,
şayet kendi imkanlarıyla ve komprösörü olan arkadaşlar 2 bilemedin maksimum 3 barlık basınçla boya uygulaması yapabilirler tecrübeyle sabittir
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
26 Temmuz 2012, 00:46
#19
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
faydalı detaylı bilgiler için ellrerine sağlık lakin bir kaç şeyde ben ekleyeyim müsade varsa , paylaşılan bilgiler doğru bilgiler fakat kompresörsüz ve iyi bir boya tabancası olmadan bu güzellikleri yaşayamazsınız ,
sevgili karal oldu olacak sata dışında bana en güzel ve en uygun fiyatlı bir boya tabancası linki yada markası verebilirsen teşekkürlerimin 2 ye katlanacağını bilmeni isterim
son olarakta yazdıklarına istinaden herkezin konuyla alakalı pratiği olmadığını düşünerek boyayı inceltmekte kullanılan tinerin selülozik tiner olduğunuda hatırlatalım ,
boyama işi çok zevklidir ama en önemlisi ve meşşakatli kısmı boyadan önce zemini boyaya hazırlama kısmıdır o evreyi mükemmel bir şekilde sabırla aştığınızda atacağınız boya kendini gösterecektir buna atılan boyanın kalitesi, sizin uygulama biçimi ni de ekleyebiliriz ,
şayet kendi imkanlarıyla ve komprösörü olan arkadaşlar 2 bilemedin maksimum 3 barlık basınçla boya uygulaması yapabilirler tecrübeyle sabittir
Bu yakınlarda bi hurda ybr alcam hacı o yüzden bilgi topluyorum boya zımpara işlemlerinde.. boya öncesi hazırlığı çok iyi yaparımda boya kısmında yardım almam lazım tecrübe ve ekipman olarak...
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
26 Temmuz 2012, 01:48
#20
ademacar1963 adlı üyeden alıntı
motoru mu boyayıp rengini değiştirmek istiyorum ruhsat masrafı nedir ne kadara mal olur bilen var mı
bilgisi olan yokmu arkadaşlar yardıma ihtiyacım var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)