Bir Motorsikleti Elektirikli Yapmak
Reklamlar
-
Öncelikle herkeze iyi bayramlar iyi forumlar dilerim.
Şu anda düşük cc motorsiklet kullanıcılarının kafalarında en çok dolaşan tilkinin bu olduğunu düşünerek konuyu başlattıyorum.
En temel parçalar;
* 10 hp dc motor.
* Motor kontrol devresi
* Batarya
* Akü şarj cihazı
Km'ye düşen enerji tüketimi çok çok düşük.Erken şarj bitme sıkıntısı var.Genel olarak akülerin ömrü 2 yıl.70-80km hızla gidebilirse günde 30-40 km yol katedenler için uygun.
Youtube'da izlediğim videolarda bir çok kişi deneyip başarmış.Türkiyede maliyeti,artıları ve eksileri ne olur.Yasal olarak bir engeli varmıdır? Böyle bir işe kalkışılmalımıdır yoksa hazır bir E-Bike mi alınmlıdır.Tartışalım.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
Reklamlar
-
böyle birşey yaygınlaşırsa elektirige 100% zam gelir =D
-
-
harbiturk adlı üyeden alıntı
Motosikleti elektrikli yapmaktansa Bisikleti elektrik motou ile çalışır hale getirmeni tavsiye ederim.
Bulacagın en hafif motosiklet 100 kg civarında.
Herhangibir bisikletse en fazla 10-15 kg
Ayrıca tüketimine ve performansına katkısı oldukca fazla olacaktır.
Sadece konfordan fedakarlık etmış olacaksın.
Benim ilk aklıma gelen buydu.Görüntü olarak baya kötü duruyor ve alan kısıtlı.Yoksa 18 vitesli bir bisikleti dönüştürmek daha az maliyetli,yakıttan ve güçten büyük tasarruf sağlar.Bisiklet daha iyi bir çözüm olabilir,üzerine fazla akü takılamıyacağından mesafenin ve hızın kısıtlı olacağını düşünüyorum.
4 vitesli CUP tarzı motorlar biraz dahamı uygun? Kilo olarak hafif,mekanik olarak basit.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
harbiturk adlı üyeden alıntı
Motosikleti elektrikli yapmaktansa Bisikleti elektrik motou ile çalışır hale getirmeni tavsiye ederim.
Bulacagın en hafif motosiklet 100 kg civarında.
Herhangibir bisikletse en fazla 10-15 kg
Ayrıca tüketimine ve performansına katkısı oldukca fazla olacaktır.
Sadece konfordan fedakarlık etmış olacaksın.
fren işini ne yapacaksınız? 15 kiloluk demir profil bile olmayan şasiyle bisiklet ortadan ikiye ayrılmaz mı? 10 hp motor sizi 100km hıza çıkarır, gerekli dişlilerle. duramazsınız.
ben bu işi kafamda bitirdim. proje olarak uygulamaya geçmek üzereyim ancak vaktim yok. yapınca zaten burada yayınlayacağım. maliyeti hesabıma göre 1000 lira gibi bişey olacaktı. bayramdan sonra tekrar konuşuruz.
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
fren işini ne yapacaksınız? 15 kiloluk demir profil bile olmayan şasiyle bisiklet ortadan ikiye ayrılmaz mı? 10 hp motor sizi 100km hıza çıkarır, gerekli dişlilerle. duramazsınız.
ben bu işi kafamda bitirdim. proje olarak uygulamaya geçmek üzereyim ancak vaktim yok. yapınca zaten burada yayınlayacağım. maliyeti hesabıma göre 1000 lira gibi bişey olacaktı. bayramdan sonra tekrar konuşuruz.
Bisikleti bende eledim.Zor görünüyor yapılmayacak iş değil.Siz hangi tür motora karar verdiniz?Benim kafamda 4 vitesli yarı otomatik cup tarzı var.Motoru direkt şanzumana oturtmayı düşünüyorum.Hız kontrol devresi olarak hazırda E-Scooterların yedek parçasını düşündüm.Fiyatıda uygun.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
Merhaba,
Sizin yapacağınız uygulama; ileri mühendislik, seri üretim ve gelişmiş montaj hattından, perçin makineleri, gelişmiş kaynaklar vb teknolojiden daha iyi olmayabilir (ustalığınızı bilmediğim için kesin konuşmak istemiyorum ama büyük ihtimalle daha kalitesiz olur) Kullanacağınız parçalar birbiri için üretilmediğinden dolayı pek çok parçanın yerleşiminde ve montajında sorun yaşayabilirsiniz. Neticede elde edeceğiniz son ürün de asla fabrika çıkışı gibi temiz durmayacaktır. Çok derli toplu kapatsanız bile neticede açılıp kapanmış, ağırlık dengeleri altüst olmuş bir motor olacak elinizde. Kullandığınız şasi, benzinli ve elektrikliden daha yüksek süratler için yapılmış olacak. Dolayısıyla ihtiyacınız olandan çok daha ağır bir şasi kullanacaksınız. Lastikleri de ihtiyacınızdan çok daha kalın olacak. Lastik kalınlaştıkça, hareket etmek için ihtiyaç duyduğu gücün nasıl arttığına inanamazsınız. Yeni jant ve lastik de para demek.
Piyasada elektrikli scooterları 1000tl'nin çok altına bulmak mümkün. Apachi, Ekobis gibi pekçok marka altında satılıyor. En temizini 700tl'ye bulursunuz. Üstelik güç tüketimi, ağırlık oranı vb değerleri de mühendislik ürünü olduğundan optimumdur. Bence elinizdeki motosikletleri bu uygulamaya sokmak yerine satıp bunlardan birini alın. Çok daha işlevsel, daha estetik ve ekonomik olacaktır.
En önemli sorun da yasal olarak karşınıza çıkacaktır. Yeni aracın Motor No.su ne olacaktır? Mühendisler odasından onay nasıl alacaksınız? Tavsiyem sahibinden.com adresine girip elektrikli motosiklet bölümünü incelemenizdir. Çok daha ekonomik ve mantıklı olacaktır.
Eğer bu dönüştürme işlemini ekonomi için değil de hobi olarak yapacaksanız şimdiden başarılar diliyorum. Sonuçları görmeyi çok isterim. forum.donanimhaber.com forumlarında elektrikli araba ve gokart yapımıyla ilgili başlıklar vardı. Orada iyi bir bilgi paylaşımı oluyor. Ziyaret etmenizi tavsiye ederim.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
yasal olarak elektriğ dönüşümü sadece satıcı firma yapabiliyor. misal markası mondial olan motosikletiniz varsa bu dönüşümü sadece mondial yetkili servisleri yapabiliyor. sonra dönüşüm için proje çiziliyor. sonra muayene daha sonra emniyet ruhsata işletime.
yasal olarak yapmam derseniz.jant ortasına takılan hub motorlar var. orjinal motoru bozmadan hibrit yapabilirsiniz. ama asıl masraf akuler lityum aküler çok pahalı. şu an piyasada bulduğunuz suku akü ise yeterince verimli değil.
-
2x2 motosiklet çıksın artık.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
-
mayildiz adlı üyeden alıntı
2x2 motosiklet çıksın artık.
2x2 hub motorlu E-Scooterlar artık mevcut.
ketchup;
Yazdıklarınız çok ilgimi çekti.Şu an benim scooterimin ağırlığı 112 kg.Sadece şanzuman,şase,granaj vb. gerekli donanımları bıraksak dahi 80 -85 kg altına düşemez.Ağırlık dağılımı ve lastik kalınlığına + batarya ağırlıkları ekstradan 50-60 kg civarı hamallık olacak.
DC motorların ve bataryaların fiyatı çok yüksek.Günlük 6 tl yol masrafım olduğu için daha çok ekonomik olarak düşünüyordum.Sadece motor 300 tl civarı + 2 adet 60'lık akü eder 600 tl.Bunun pwm'si akü şarj cihazı vs. 1000 tl ye çıkılacak gibi durmuyor.
Şu an kafamda bir tablo oluştu.Ofisin yakınlarında elektronikçiler var onlara danışacam.Maaliyeti kurtarmazsa ikinci el bir E-Scooter alıp hız ve mesafe problemi üzerine yoğunlaşırım.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
elektirikli motosiklet mumkun yasal olarakt mümkün değil. fabrika ortamında yapılan değişiklikler ruhsata işleniyor.
ama bu senın bu işi yapamayacagın anlamına gelmiyor. maliyet fazla.3kw lık bir motor seni tatmin eder bu motor hup olursa yemede yanında yat. neresine takacam nasıl sıgdıracam diye uğraşmazsın. elektirik depolama ve sürücü işlerini yerli yani sanayiden halledersin. sanırım sadece hup motoru yurd dışından alman gerekiyor. şimdiden başarılar diliyorum.
yutubede çok hoş örnekler var.
-
Gerçekten güzel bir proje, fakat yapmak istediğiniz motosikleti ketchup un da belirttiği gibi hesap kitap yapmadan yapmanız güvenli olmayacaktır. Evet belki herşey tam olmuş gibi göreceksiniz, ama o motosikletin yüksek hızda giderken paramparça olma ihtimali var, bozulup sizi yolda bırakma ihtimali var. Böyle birşey olursa bunun sorumlusu yine kendiniz olursunuz. Hevesinizi takdir ediyorum ama böyle birşeyi SAKIN ama SAKIN bir mühendis desteği olmadan yapmaya kalkışmayın. Bu işin optimizasyonu yapılmalı. Sağlam olsun diye malzemelerin kalınını kullanırım şeklinde bir yaklaşımla bu iş olmaz bu sefer verim alamazsınız. Öbür türlü de güvenli olmaz.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)