Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bir Motorsikleti Elektirikli Yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Öncelikle herkeze iyi bayramlar iyi forumlar dilerim.

    Şu anda düşük cc motorsiklet kullanıcılarının kafalarında en çok dolaşan tilkinin bu olduğunu düşünerek konuyu başlattıyorum.

    En temel parçalar;
    * 10 hp dc motor.
    * Motor kontrol devresi
    * Batarya
    * Akü şarj cihazı

    Km'ye düşen enerji tüketimi çok çok düşük.Erken şarj bitme sıkıntısı var.Genel olarak akülerin ömrü 2 yıl.70-80km hızla gidebilirse günde 30-40 km yol katedenler için uygun.

    Youtube'da izlediğim videolarda bir çok kişi deneyip başarmış.Türkiyede maliyeti,artıları ve eksileri ne olur.Yasal olarak bir engeli varmıdır? Böyle bir işe kalkışılmalımıdır yoksa hazır bir E-Bike mi alınmlıdır.Tartışalım.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    baran.ankara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    böyle birşey yaygınlaşırsa elektirige 100% zam gelir =D

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Motosikleti elektrikli yapmaktansa Bisikleti elektrik motou ile çalışır hale getirmeni tavsiye ederim.

    Bulacagın en hafif motosiklet 100 kg civarında.

    Herhangibir bisikletse en fazla 10-15 kg

    Ayrıca tüketimine ve performansına katkısı oldukca fazla olacaktır.

    Sadece konfordan fedakarlık etmış olacaksın.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  4. #4
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti elektrikli yapmaktansa Bisikleti elektrik motou ile çalışır hale getirmeni tavsiye ederim.

    Bulacagın en hafif motosiklet 100 kg civarında.

    Herhangibir bisikletse en fazla 10-15 kg

    Ayrıca tüketimine ve performansına katkısı oldukca fazla olacaktır.

    Sadece konfordan fedakarlık etmış olacaksın.
    Benim ilk aklıma gelen buydu.Görüntü olarak baya kötü duruyor ve alan kısıtlı.Yoksa 18 vitesli bir bisikleti dönüştürmek daha az maliyetli,yakıttan ve güçten büyük tasarruf sağlar.Bisiklet daha iyi bir çözüm olabilir,üzerine fazla akü takılamıyacağından mesafenin ve hızın kısıtlı olacağını düşünüyorum.

    4 vitesli CUP tarzı motorlar biraz dahamı uygun? Kilo olarak hafif,mekanik olarak basit.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  5. #5
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti elektrikli yapmaktansa Bisikleti elektrik motou ile çalışır hale getirmeni tavsiye ederim.

    Bulacagın en hafif motosiklet 100 kg civarında.

    Herhangibir bisikletse en fazla 10-15 kg

    Ayrıca tüketimine ve performansına katkısı oldukca fazla olacaktır.

    Sadece konfordan fedakarlık etmış olacaksın.
    fren işini ne yapacaksınız? 15 kiloluk demir profil bile olmayan şasiyle bisiklet ortadan ikiye ayrılmaz mı? 10 hp motor sizi 100km hıza çıkarır, gerekli dişlilerle. duramazsınız.

    ben bu işi kafamda bitirdim. proje olarak uygulamaya geçmek üzereyim ancak vaktim yok. yapınca zaten burada yayınlayacağım. maliyeti hesabıma göre 1000 lira gibi bişey olacaktı. bayramdan sonra tekrar konuşuruz.

  6. #6
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren işini ne yapacaksınız? 15 kiloluk demir profil bile olmayan şasiyle bisiklet ortadan ikiye ayrılmaz mı? 10 hp motor sizi 100km hıza çıkarır, gerekli dişlilerle. duramazsınız.

    ben bu işi kafamda bitirdim. proje olarak uygulamaya geçmek üzereyim ancak vaktim yok. yapınca zaten burada yayınlayacağım. maliyeti hesabıma göre 1000 lira gibi bişey olacaktı. bayramdan sonra tekrar konuşuruz.
    Bisikleti bende eledim.Zor görünüyor yapılmayacak iş değil.Siz hangi tür motora karar verdiniz?Benim kafamda 4 vitesli yarı otomatik cup tarzı var.Motoru direkt şanzumana oturtmayı düşünüyorum.Hız kontrol devresi olarak hazırda E-Scooterların yedek parçasını düşündüm.Fiyatıda uygun.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  7. #7
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Merhaba,

    Sizin yapacağınız uygulama; ileri mühendislik, seri üretim ve gelişmiş montaj hattından, perçin makineleri, gelişmiş kaynaklar vb teknolojiden daha iyi olmayabilir (ustalığınızı bilmediğim için kesin konuşmak istemiyorum ama büyük ihtimalle daha kalitesiz olur) Kullanacağınız parçalar birbiri için üretilmediğinden dolayı pek çok parçanın yerleşiminde ve montajında sorun yaşayabilirsiniz. Neticede elde edeceğiniz son ürün de asla fabrika çıkışı gibi temiz durmayacaktır. Çok derli toplu kapatsanız bile neticede açılıp kapanmış, ağırlık dengeleri altüst olmuş bir motor olacak elinizde. Kullandığınız şasi, benzinli ve elektrikliden daha yüksek süratler için yapılmış olacak. Dolayısıyla ihtiyacınız olandan çok daha ağır bir şasi kullanacaksınız. Lastikleri de ihtiyacınızdan çok daha kalın olacak. Lastik kalınlaştıkça, hareket etmek için ihtiyaç duyduğu gücün nasıl arttığına inanamazsınız. Yeni jant ve lastik de para demek.

    Piyasada elektrikli scooterları 1000tl'nin çok altına bulmak mümkün. Apachi, Ekobis gibi pekçok marka altında satılıyor. En temizini 700tl'ye bulursunuz. Üstelik güç tüketimi, ağırlık oranı vb değerleri de mühendislik ürünü olduğundan optimumdur. Bence elinizdeki motosikletleri bu uygulamaya sokmak yerine satıp bunlardan birini alın. Çok daha işlevsel, daha estetik ve ekonomik olacaktır.

    En önemli sorun da yasal olarak karşınıza çıkacaktır. Yeni aracın Motor No.su ne olacaktır? Mühendisler odasından onay nasıl alacaksınız? Tavsiyem sahibinden.com adresine girip elektrikli motosiklet bölümünü incelemenizdir. Çok daha ekonomik ve mantıklı olacaktır.

    Eğer bu dönüştürme işlemini ekonomi için değil de hobi olarak yapacaksanız şimdiden başarılar diliyorum. Sonuçları görmeyi çok isterim. forum.donanimhaber.com forumlarında elektrikli araba ve gokart yapımıyla ilgili başlıklar vardı. Orada iyi bir bilgi paylaşımı oluyor. Ziyaret etmenizi tavsiye ederim.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  8. #8
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    yasal olarak elektriğ dönüşümü sadece satıcı firma yapabiliyor. misal markası mondial olan motosikletiniz varsa bu dönüşümü sadece mondial yetkili servisleri yapabiliyor. sonra dönüşüm için proje çiziliyor. sonra muayene daha sonra emniyet ruhsata işletime.
    yasal olarak yapmam derseniz.jant ortasına takılan hub motorlar var. orjinal motoru bozmadan hibrit yapabilirsiniz. ama asıl masraf akuler lityum aküler çok pahalı. şu an piyasada bulduğunuz suku akü ise yeterince verimli değil.

  9. #9
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    2x2 motosiklet çıksın artık.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  10. #10
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2x2 motosiklet çıksın artık.
    2x2 hub motorlu E-Scooterlar artık mevcut.

    ketchup;

    Yazdıklarınız çok ilgimi çekti.Şu an benim scooterimin ağırlığı 112 kg.Sadece şanzuman,şase,granaj vb. gerekli donanımları bıraksak dahi 80 -85 kg altına düşemez.Ağırlık dağılımı ve lastik kalınlığına + batarya ağırlıkları ekstradan 50-60 kg civarı hamallık olacak.

    DC motorların ve bataryaların fiyatı çok yüksek.Günlük 6 tl yol masrafım olduğu için daha çok ekonomik olarak düşünüyordum.Sadece motor 300 tl civarı + 2 adet 60'lık akü eder 600 tl.Bunun pwm'si akü şarj cihazı vs. 1000 tl ye çıkılacak gibi durmuyor.

    Şu an kafamda bir tablo oluştu.Ofisin yakınlarında elektronikçiler var onlara danışacam.Maaliyeti kurtarmazsa ikinci el bir E-Scooter alıp hız ve mesafe problemi üzerine yoğunlaşırım.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  11. #11
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    elektirikli motosiklet mumkun yasal olarakt mümkün değil. fabrika ortamında yapılan değişiklikler ruhsata işleniyor.
    ama bu senın bu işi yapamayacagın anlamına gelmiyor. maliyet fazla.3kw lık bir motor seni tatmin eder bu motor hup olursa yemede yanında yat. neresine takacam nasıl sıgdıracam diye uğraşmazsın. elektirik depolama ve sürücü işlerini yerli yani sanayiden halledersin. sanırım sadece hup motoru yurd dışından alman gerekiyor. şimdiden başarılar diliyorum.
    yutubede çok hoş örnekler var.

  12. #12
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Gerçekten güzel bir proje, fakat yapmak istediğiniz motosikleti ketchup un da belirttiği gibi hesap kitap yapmadan yapmanız güvenli olmayacaktır. Evet belki herşey tam olmuş gibi göreceksiniz, ama o motosikletin yüksek hızda giderken paramparça olma ihtimali var, bozulup sizi yolda bırakma ihtimali var. Böyle birşey olursa bunun sorumlusu yine kendiniz olursunuz. Hevesinizi takdir ediyorum ama böyle birşeyi SAKIN ama SAKIN bir mühendis desteği olmadan yapmaya kalkışmayın. Bu işin optimizasyonu yapılmalı. Sağlam olsun diye malzemelerin kalınını kullanırım şeklinde bir yaklaşımla bu iş olmaz bu sefer verim alamazsınız. Öbür türlü de güvenli olmaz.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)