Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yarı otomatik commuter?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    geçenlerde oturduğum kafenin önündeki motosikletleri keserken bi cbf 150li kullanan arkadaş geldi park etti sonrasında aradan vakit geçti yanına bir cub tarzı motosiklet park etti ve işine gitti

    Sonrasında düşünürken aklıma neden commuterlarda yarı otomatik şanzıman kullanılmıyor ve yarı otomatiklik sanki cub tarzına hasmış gibi muamele yapılıyor

    Ne dersiniz yarı otomatik şanzımanlı cbf150 çıkar mı bir gün yada çıksa kullanırmısınız?

    Diğer bir konuda arka fren neden cub motosikletlerde sağ ayakta onun yerine sol elde olması daha iyi olmaz mı? Sonuçta frenleme yaparken saniyeler dahi çok önemliyken neden ayakta?

    İlginiz için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Motosilet standartlarindan olsa gerek.Her arabada gaz-fren pedallari farkli yerlerde olmamasi gibi.Yari otomatik konusuna gelince ise bence manuel vitesin keyfi ve performansi baska.
    RIDE or DIE

  3. #3
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosilet standartlarindan olsa gerek.Her arabada gaz-fren pedallari farkli yerlerde olmamasi gibi.Yari otomatik konusuna gelince ise bence manuel vitesin keyfi ve performansi baska.
    Aslında standartlaşmasıda olabilir ama sonuçta scooterlarda arka fren sol elde yani eğer cublarda arka fren sol ele alınsa çok adaptasyon sorunu olmaz heralde

    Viteslinin elbet keyfi başka ancak debriyaj ayarlamakla uğraşmaya üşenenler için olabilir aslında

  4. #4
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    disk olmadığı sürece arka frenin ele alınması bence pek mantıklı değil. scooter larda bile. ki hondanın bazı scooter ları ayaktan arka frenli. nedenini bilmyorm ama verimli olmuyor bence elle o basınç yaratılamaz tel üzerinde sanırım.

  5. #5
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ceyhun__22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    disk olmadığı sürece arka frenin ele alınması bence pek mantıklı değil. scooter larda bile. ki hondanın bazı scooter ları ayaktan arka frenli. nedenini bilmyorm ama verimli olmuyor bence elle o basınç yaratılamaz tel üzerinde sanırım.
    Yanılmıyorsam eldeki frenlerin bazıları hidrolik de oluyor sadece tel değil ama dediğin gibi sağlıklı değilse ayakta olması normal

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    ayaktan fren her zaman daha randımanlıdır daha yüksek basınç elde edilebilir, fren kaliperine yakın olduğundan daha ucuzdur ve daha basittir. ayrıca benim fikrimce kolay kullanım için. çünkü beynin sol yarısı sağ uzuvlara sağ yarısı sol uzuvlara hükmeder. freni her iki beyin yarısına dağıtmak yerine sağ el ve sağ ayağa tahsis etmek daha mantıklı geliyor bana. sonuç olarak gitme ve durmadan sol beyin vites işlerinden ise sağ beyin görevli
    mühendislerin vardır bi bildiği.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Yarı otomatik 100lük comuterler var çin malı... bkz.. küba motor...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayaktan fren her zaman daha randımanlıdır daha yüksek basınç elde edilebilir, fren kaliperine yakın olduğundan daha ucuzdur ve daha basittir. ayrıca benim fikrimce kolay kullanım için. çünkü beynin sol yarısı sağ uzuvlara sağ yarısı sol uzuvlara hükmeder. freni her iki beyin yarısına dağıtmak yerine sağ el ve sağ ayağa tahsis etmek daha mantıklı geliyor bana. sonuç olarak gitme ve durmadan sol beyin vites işlerinden ise sağ beyin görevli
    mühendislerin vardır bi bildiği.
    Harika bir yorum olmuş! Çok mantıklı ayrıca fren pedalına uygulayacağımız basınç ayakta daha fazla olur.Bu arada manuel vitesli innova vardı.Gayet güzel olmuş.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)