castrol 10w50 power racing (azap sorusu )
Reklamlar
-
iyi akşamlar. bugune kadar sürekli kullandıgım tek yağ castrol 15w40 idi. fakat buralarda fazla olmamasından dolayı ve bir yandanda bnm için merak konusu olan 10w50 yağa geçmeyi düşünüyorum. viskotize ile ilgili bir kaç bilgiye ihtiyaçım var. bu yağın çalışma sıcaklığı nedir ? bulunduğum mevkinin hava şartları neredeyse ılımlı kışın en düşük -1 en yüksek +20 derece yazın ise en düşük +10 en yüksek +40. ve özellikle bilmek isteklerimden biri bu yağ günlük,uzun yol ve şehir içi kullanıma uygunmudur ?bir merak konusu daha olan bilindiği üzere bu yağ yüksek devirli motorlara ve yüksek sıcaklıklara uygun bir yağ ve yağın özelliklerindne biride yüksek sıcaklıklarda viskotize değerini kaybetmemesi.peki bu yağın kullanım ömrü nedir ? şuan kullandığım (15w40) yağı 2.000 km de bir değiştiriyorum.kullanım alanım ise şehir içi uzun yol ve yüksek devirler. alacağım 10w50 yağ bnm isiteklerimi karşılarmı bu şartlarda kullanabilirmiyim? en fazla kaç bin km dayanır ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Reklamlar
-
motosikletinin kitapçığında yazan yağ değeri yaz kış kullanabileceğin değerleri gösterir
yani kısaca anlatmam gerekirse
10w40 veya 10w50'den anlatılmak istenen ilk rakam olan 10 yağın tam randımanı ile çalışabileceği en düşük ısı katsayısı iken 40 veya 50 sayısı ile yağın tam randımanlı bir şekilde çalışabileceği maksimum ısı katsayısını işaret eder. yanlız dikkatini çekerim minimum 10derece veya 40-50derece değildir. bu sadece bir ısı katsayısıdır.
yağ değişimine gelince kitapçıkta yazan yağ km'den ortalama 1000km önce değiştirmen veya maksimum 6 ay kullanman (veya kitapçıkta daha az ise o değerde) yeterlidir esasen
vizikozite olarak 10w50 değerindeki yağ 10w40 değerindeki yağa göre daha kalın bir yağdır genel olarak kullandığın yağı fazla değiştirmeni önermem. çünkü motorda kullanılan yağa zamanla alışır
yağ ile ilgili daha detaylı bilgiler burada paylaşılmıştı daha önce
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...siniflari.html
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. verdiğiniz bilgileri az çok biliyorum fakat 10w40 daha ince olduğu halde nedene yüksek devir ve sıcaklıklar için daha uygun görülmüş bunu çözemedim.bende yağımı değiştirmek istemiyorum ama 15w40 tahminim fazla üretilmiyor çoğu yerdede yok. castrol ün kendi sitesinde ne kadar doğru yorumladım bilmiyorum ama 10w50 10w40a göre daha iyi bir yağ.
ve bilindiği üzere 10w olan kısım genellikle bulundugun mevkinin sıcaklık değerlerine bakıyor ve bizim buranın sıcaklık değerleri 10w15w20w gb yağlara uygun asıl sorun viskozite de.
deneyenlerin veya bilgisi olanlar yardım edecektir umarım ve sorumuzu o zmn şöle yapalım : 15w40 mı? 10w50 mi? kullanım alanı uzun yol şehir içi ve yüksek devir olan motor için hangi yağ daha uygundur. ve şuan kullandığım 15w40 yağı 2000 km de bir değiştiriyo iken 10w50 yi kaç bin km de değiştirmem gerekir ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
ybr'm varken 10w50 de 10w40 da kullandım. 10w50 daha iyi performans sunarken daha geç şişmesini sağlıyordu fakat soğousun diye çok beklememe sebep oluyordu. 10w40 ise geç ısınıp erken soğuyordu ve şanzıman daha yumuşaktı. ancak çabuk bozuluyordu ve erken şişse de çabuk soğuyordu.. ikisini de dene, ben 10w50 kullandım genellikle. tavsiye ederim
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Bence motosikletin kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa o değeri kullanın derim.Sonuçta mühendisler bir çok teste tabi tutarak bu sonuçları çıkarıyorlar.Bende castrol 10-40'cılardanım.Bir ara biraz daha kalın bir yağ kullandım.Sanırım 15-50.Gerçekten viteslerde geçiş sorun oldu.Sertleşti.Ancak motosiklet yüksek devirlerde rahat gibiydi.Ya da psikolojik olarak etkilendiğimi düşünüyorum.Ama maximum 7000 devir çevirerek kullanırım.O yüzden pek fazla sorun olmadı benim için.Hemen gittim 10-40'la değiştirdim.Motosiklet resmen eskiye göre yumuşadı diyebilirim.Sadece yağ değeri değil bildiğim kadarı api,jaso,ma vs. özelliklerde bu durumlarda fazlasıyla etkili.Motosikletinin modelini anlayamadım arkadaşım.Yazarsan daha çok yardımcı olabiliriz.
-
immortalboss adlı üyeden alıntı
Bence motosikletin kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa o değeri kullanın derim.Sonuçta mühendisler bir çok teste tabi tutarak bu sonuçları çıkarıyorlar.Bende castrol 10-40'cılardanım.Bir ara biraz daha kalın bir yağ kullandım.Sanırım 15-50.Gerçekten viteslerde geçiş sorun oldu.Sertleşti.Ancak motosiklet yüksek devirlerde rahat gibiydi.Ya da psikolojik olarak etkilendiğimi düşünüyorum.Ama maximum 7000 devir çevirerek kullanırım.O yüzden pek fazla sorun olmadı benim için.Hemen gittim 10-40'la değiştirdim.Motosiklet resmen eskiye göre yumuşadı diyebilirim.Sadece yağ değeri değil bildiğim kadarı api,jaso,ma vs. özelliklerde bu durumlarda fazlasıyla etkili.Motosikletinin modelini anlayamadım arkadaşım.Yazarsan daha çok yardımcı olabiliriz.
mühendisler ortalama iklim değerlerini baz alarak buna kanaat getiriyor.
10w50 motorunuz için sıkıntı olmaz bence.
çok soğuk iklimlerde değilseniz 10w'nin altına inmeye, tropikal iklimlerde deilseniz w50'nin üstüne çıkmaya gerek yok
bu değerler motorun çalışma ısılarını değil, motorun çalıştığı çevrenin ısısına referanstır.
eğer bölgeniz çok soğuk olmuyorsa 10w ile 15w arasında çok ciddi bir fark göremezsiniz. w40 ile w50 arasında genelde yüksek devir ve sürekli yüksek devirde kullanımda yağın başarısını sürdürmesi farkedilebilir. bu da genelde pistlerde yada fişi koparmış sürüşlerde kendini gösterecektir.
resimde 10w 'nin -20 dereceye kadar başarısını koruduğu, 15w'nin ise -10'a kadar başarısını koruduğunu görebilirsin. w50 ve w40 arasındaki farkı da google'da SAE viscosity chart yazıp grafiklerde aratarak bulabilirsin.
-
sessizsakin adlı üyeden alıntı
mühendisler ortalama iklim değerlerini baz alarak buna kanaat getiriyor.
10w50 motorunuz için sıkıntı olmaz bence.
çok soğuk iklimlerde değilseniz 10w'nin altına inmeye, tropikal iklimlerde deilseniz w50'nin üstüne çıkmaya gerek yok
bu değerler motorun çalışma ısılarını değil, motorun çalıştığı çevrenin ısısına referanstır.
eğer bölgeniz çok soğuk olmuyorsa 10w ile 15w arasında çok ciddi bir fark göremezsiniz. w40 ile w50 arasında genelde yüksek devir ve sürekli yüksek devirde kullanımda yağın başarısını sürdürmesi farkedilebilir. bu da genelde pistlerde yada fişi koparmış sürüşlerde kendini gösterecektir.
http://www.fluidmasters.com.au/images/saeviscosity.gif
resimde 10w 'nin -20 dereceye kadar başarısını koruduğu, 15w'nin ise -10'a kadar başarısını koruduğunu görebilirsin. w50 ve w40 arasındaki farkı da google'da
SAE viscosity chart yazıp grafiklerde aratarak bulabilirsin.
Heh bende bu tabloyu arıyordum sessizsakin.Bu arada 10-40 gerçekten benim işimi fazlasıyla görüyor.Ama eğer biraz agresif ve üst devirlerde kullanırsan 10-50 ;)
-
demin iki kutu aldım (10w50) iki makinamada aynı yağdan koyacağım tabi 1-2 hafta sonra umarım şuan kullandıgım yagdan iyidir. kutusu 28 tl yeni fiyat .eski fiyat 25 tl.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
demin iki kutu aldım (10w50) iki makinamada aynı yağdan koyacağım tabi 1-2 hafta sonra umarım şuan kullandıgım yagdan iyidir. kutusu 28 tl yeni fiyat .eski fiyat 25 tl.
28 tl biraz pahalı değil mi? Ben yazın 10-40'ı 18 liraya almıştım.
-
18 liraya hangi 10/40 alıyorsunuz? kaliteli bir 10/40 yağ ortalama 25-30 liradır.
-
-
arkadaşlar ne 25-30 u yav :D ben 4 litrelik 10/40 ı 35 e alacam siz 1 litresini alacaksınız bu paraya :D
-
4 litre 35 liraya vita yağ alırsın.
-
fat280 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ne 25-30 u yav :D ben 4 litrelik 10/40 ı 35 e alacam siz 1 litresini alacaksınız bu paraya :D
Nasıl 10-40 hocam o Marka ? Motosiklet için mi? Eğer öyleyse bir iki kişi birleşip alınılır.
-
yalnış anlaşılma var sanırım.
castrol 10w40 : 23-25 tl
castrol 10w50 : 28 tl
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Merhabalar
Yeni konu açmak yerine buradan devam edeyim dedim.
Motorumda ipone 10 40 kullanıyorum. Servise gittiğimde 2 litre yağa 100 lira vermek yerine 4 litre alıp yagi ben götüreyim istiyorum.
Castrol 10 50 power 1 racing ürünü hepsiburadada 85 liraya geliyor
10 40dan sonra tavsiye edilir mi problem yasar miyim ? Turkiye şartlarına uygundur diye düşünüyorum.
Manuelde 10 40 diyor fakat ingilizce manuel olduğu için açıkçası çok güvenme o istemiyorum.
-
konum hortlamış
10 w 50 yagın şuan lt 30 tl . bu konuyu açtıktan sora hep 10 w 50 kullandım. tek kelimeyle süper bir yağ.
-
motul 10/40 15/50 üstüne şuanlık tanımam
-
ben motul 7100 kullanıyorum. çatır çutur vites geçişleri vardı ve bu "7100" yağdan sonra ses kesildi, şimdi vites geçmiş haberim yok o kıvama geldi.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
ben motul 7100 kullanıyorum. çatır çutur vites geçişleri vardı ve bu "7100" yağdan sonra ses kesildi, şimdi vites geçmiş haberim yok o kıvama geldi.
7100'e gerek yok aslında. Hele düşük hacimde. 5100 kullanıp daha sık değiştirseniz ya da artan parayla bakım/ekipman alsanız daha iyi olur.
Bir de piyasada motul'ün çok sahtesi var diye biliyorum. Ucuz bulup alıyorsanız yarardan çok zarar verebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)