Motul,motul,motul...
Motul 5100 'de motor sıcaklığın sehir içi 95 104 arası idi cogu zaman fan açardı motor
Motul 7100 e geçiş yaptım aynı hava sartları aynı trafik aynı yollar motor sıcaklığın 80 95 arasına indi.
Yag;10/40 motor;600rr
ben daha basit cevap vericem, benim bildiğim;
ne kadar full sentetik olursa o kadar kısa ömürlü yağ olur ama yüksek devirli hızlı makineler için iyidir
kışın sana 0-30/40 falan uygundur yazında 10-50 falan uygundur
bence yağın özelliği kalitesi markası falan çok önemli değil ortalama bir şey kullanınız, önemli olan yağsız kalmaması ve motorun ilk zamanlarında sık sık değişmesi
ingilizce olması birşey fark ettirmez 10w40 yazıyor ise bunu kullanmanız daha iyidir.
ısı kısmı biraz psikolojik olabilir mi ? havadaki nem oranı bile ısıya etkendir. hava filtrenizin temizliği bloktaki yapışmış toz ve pislikler vb.
ayrıca motosikletinizde intercooler yok ise yağın tam sentetik veya yarı sentetik olması ısı anlamında birşey değiştirmez
bu arada motul 5100 serisi yarı sentetiktir ama karışım oranı %80 tam sentetik %20 yarı sentetik yağdır. 7100 ise tümüyle tam sentetik yağdır.
son olarak unutmayınki her motorun verimli çalıştığı bir ısıl değeri vardır.genel olarak motosikletlerimiz ortalama 90 ile 100 derece arasında max performans ve verimde çalışırlar.
hondanın motosikletleri ortalama 70 - 75 derece aralığında radyatör devirdaimi için termostatı açar ve max devir dönüşünü ortalama 85 derece ısı gibi sağlarlar. yani 85in altına düşmeye başladığında motor bloğunda dolaşacak soğutma sıvısının devirdaimini kesmek üzere termostat kapanmaya başlıyor.
fan açtığı ısıl değerde max 106 - 109 aralığındadır.
motorunuzdaki yağ radyator gibi bir soğutucu ( intercooler ) üniteden geçmediği için aslında soğuyabileceği fazla bir alan yok. blok içerisinde aşağıda karterde toplanıyor ve yeniden devirdaim ile çalışan parçalara pompalanıyor.
umarım anlatabilmişimdir.
Yarin 10 50 siparişini vereyim. Kullandıktan sonra buraya sonuçları yazarım.
Turkce manüel yok. İngilizce de hangi ülkeye ait Allah bilir mantığıyla güvenemedim. Genel olarak 10 40 kullanılır turkiyede. Honda 10 40 kullanıp 10 30a dondu bazı.motorlarda turkiyeye daha uygun olduğu için.
6 aydır kullanıyorum. Daha önceden ipone ve shell kullandım uzun sure.
Hicbir fark yok fiyat uygun alınız aldırınız.
Yeni sipariş verdim. 3 litre gelecek. 6 bin bakiMinda koyacağım.
Castrol power1 15w50 kullanıyorum. Yurtdışı triumph forumlarına baktım genelde 15w50 tercih edilmiş vites geçişlerindeki kemikliligi de belirtmişler.
15w50 4 litre 110 tl ye aldım,serviste 180 tl ye koyuyorlar.
Yağ seçerken kış ve yaz ısı endeksi birbirine yakın ürünleri tercih etmenizi tavsiye ederim, yani 10W40 numaralı bir yağ 10W50 yağdan daha iyidir..
fark açıldıkça karışım içerisindeki madeni yağ miktarı azalır polimer katkılar çoğalır,
diyeceksin ki bu yağlar neden üretiliyor, tek sebebi extrem şartlar altında ihtiyacı karşılamakdır,
yani normal trafikte uzun yıllar kullanılacak makinalar için faydasızdır..
Kawa servisinde vert vert diye yağ koyuyorlar elf'in. Yeşil yağ 10 50.
Devirli makinalar için kullanilan bir yağ olduğunu okudum sağda solda. Kotu değil is görüyor fiyat performans daha iyisi yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)