Plaka kapatıp ogs den kaçak geçenlere kötü haber
Reklamlar
-
Daha önce de bu konu hakkında yorumda bulunmuştum plakasını kapatıp ,ogs den kaçak geçenler hakkında,çeşitli görüşler gelmişti,bugün boğaziçi köprüsünden geçerken tam gişelerin çıkışında 2 motorlu polis gördüm ,dikkatlice baktıklarını görünce duruduracaklarını sanıp yavaşladım zaten gişeden çıkıyordum süratim yoktu
devam der gibi tebessüm ettiki ,diğeri fişek gibi bir çıkış yaptı bir kurye motorun peşine takıldı ilerde baktımki arkadaşın plakası kapalı kaçak geçiş yapmış,dönüşde öğrendiğime göre artık trafik gişelerde bu uygulamayı sık sık yapıyormuş ve yapıcakmış,inanın çok memnun oldum,kendimi enayi gibi hissetmekten kurtuldum.
Durumu özetlersek
Köprüde uygulama sürekli arkadaşlar ve soteye yatıp hazırda bekliyorlar,OGS kaçaklarına duyurulur.
7 Tepe Motosiklet Kulübü
Reklamlar
-
bu uygulama epey zamandır var siz yeni farketmişsiniz kendinizi enayi gibi hissetmenize gerek yok bu ülkede Motosiklet gişe geçişlerinde normal bir araçla aynı ücreti ödediği sürece zaten enayi yerine koyuluyoruz ....
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
aparat adlı üyeden alıntı
bu uygulama epey zamandır var siz yeni farketmişsiniz
kendinizi enayi gibi hissetmenize gerek yok bu ülkede Motosiklet gişe geçişlerinde normal bir araçla aynı ücreti ödediği sürece zaten enayi yerine koyuluyoruz ....
Olduğunu biliyorum önceleri sadece yukardan bir emir geldiğinde uygulanıyordu,uygulama sabitleniyor fark bu,elbette benimde hoşuma gitmiyor ama kuralsa ve mecbursak , herkes mecbur olmalı sadece ben değil değilmi ?
7 Tepe Motosiklet Kulübü
-
keşke motorcularin üye oldugu bir dernek aslinda bu parayi almalarinn yasal olmadigini ilan etse ve hepimiz birlik olup illegal ve para odemeden gecsek. Ek bilgi: hayatimda hiç kaçak geçiş yapmadım
-
erimozel adlı üyeden alıntı
keşke motorcularin üye oldugu bir dernek aslinda bu parayi almalarinn yasal olmadigini ilan etse ve hepimiz birlik olup illegal ve para odemeden gecsek. Ek bilgi: hayatimda hiç kaçak geçiş yapmadım
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..
ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Köprülerden para alınmasının ülkemin en saçma uygulaması olduğunu düşünüyorum. Kimi arkadaşlar hukuki olduğundan dem vurmuşlar. Bir uygulamanın hukuki olması adil olduğu anlamına gelmez. Kırmuzu ışıkta geçene 15 yıl hapis dense bu hukuki olur ama adil olabilirmi? Hükümetler kalkıp her yolu ücretli yaptık dese bu da hukuka uygun olur ama adil olmaz. İstanbulda insanların başka alternatif kullanabilecekleri bir yolmu var karşıya geçmek için. Otoyolların olduğu yerlerde devlet yollarıda var. İsteyen paralı, isteyen açık yoldan gidiyor. İstanbulda alternatif olarak DEVLET YOLU KÖPRÜSÜ varda insanlar kullanmıyor mu? Devlet idarecilerinin görevleri vatandaşın sırtına binmek değil, refahlarını sağlamak için gerekli tedbirleri almaktır. Bu nedenle köprüler BEDAVA OLMAK ZORUNDADIR... (İstanbul'da yaşamıyorum, geldiğim zamanlardada köprü parası vermem gerekmedi)
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
-
excavatus adlı üyeden alıntı
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..
ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.
Motosikl sınıfı KGS kartının indirimli olma sebebi OGS alamadığımız için araçların OGS'si ile aynı fiyata gelmesidir. Yoksa bir otomobil ile aynı ücreti ödüyoruz ama OGSli otomobil ile.
-
daparadoks adlı üyeden alıntı
Motosikl sınıfı KGS kartının indirimli olma sebebi OGS alamadığımız için araçların OGS'si ile aynı fiyata gelmesidir. Yoksa bir otomobil ile aynı ücreti ödüyoruz ama OGSli otomobil ile.
Hah bak bu noktada katılırım sonuna kadar.
Bilgi eksikliğim varmış. haklısın. OGS'li otomobil ile motosikletin aynı olması adaletsizlik.
ancak bir yukarda yazan mesaja katılamıyorum üzülerek. Orası yol değil. yatırımı ve bakımı çok maliyetli olan bir köprü.
Köprünün alternatifi deniz yoludur. O da paralı. Ufak tefek köprüler hariç, dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde bu tarz büyük ve modern köprüleri bedavaya geçemezsiniz.
Bedava gözükenler bile (yanlış hatırlamıyorsam Golden Gate bedava - çok oldu oraları göreli),
Köprüyü hiç kullanmasan bile, San Fransisco'da yaşıyor olduğun için belediye senden o köprünün bakım vs masraflarını alıyor vergilerin içinde.. tabi sistem bambaşka, detayları hatırlamıyorum.
Özet olarak şunu eklemek isterim yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için.
Ben şu anda yapılan doğrudur demiyorum kesinlikle. Fiyatlar belki 10kr seviyesine inmeli.. orasını bilemem. Şu anda çok yüksektir vs dir.. adaletsizdir.
Hepsi ap ayrı konular. Benim demek istediğim tek şey. Bedava olmasını istemek yanlış. Çünkü o bir hizmet ve pahalı ve masraflı bir hizmet. Aynı otoyollar gibi.
Çocukluğumda İzmitten istanbula 1.5 saatte giderdik ve trafik diye bir şey de yoktu.
Ama şimdi topukladın mı 40 dakkada istanbuldasın (trafiğe yakalanmazsan) - bu hizmetin de bir bedeli olmalıdır normal olarak...
Evet devlet her türlü hizmeti getirmek zorunda, devlet vatandaşını durmadan daha yüksek bir refah seviyesine nasıl taşırım onu düşünmek zorunda.
Ancak her hizmet bedavaya sağlanamaz. Gelişmişlik seviyesi bizden kat be kat üstün olan pek çok ülke gördüm işim dolayısıyla. Uzun süreler kaldım yaşadım.
Devletin hemen hemen her hizmeti, ama her hizmeti paralı. Vatandaş gak dese para alıyor, guk dese para alıyor.
Ha hemen çıkıp da gelir dağılımı, ülkelerin parası falan diye girmeyin. evet bizim o kadar paramız yok.
Avustralya devleti vatandaşın cebinden aylık olarak maaşının %2'sini bizimkisi %20'sini alıyorsa,
bu sistemin hatalı olduğunu göstermez. Uygulama hataları sistemin yanlış olduğunun kanıtı değildir.
Sistemin suistimal edildiğinin göstergesidir. Adam gibi bir ülkede, devlet vatandaştan 1 alıp karşılığında 2 veya 3 verirken,
bizde 5 alıp karşılığında 0,1 veriyor... (dur büyük yazayım) TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ, VATANDAŞINDAN ALDIĞININ KARŞILIĞINI VERMİYOR...
Ama devlet ve hükümet ayrımını iyi yapalım lütfen.
Ülkemizdeki Devlet kurumlarının hepsi hükümetin alt kolları haline getirildiği için,
şu anda yapılan tüm uygulamalar, hükümetin uygulamalarıdır.
Pek çok gelişmiş ülkenin yanı sıra, pek çok az gelişmiş hatta hiç gelişmemiş ülke de gördüm.
Genelde devlet bana baksın devlet herşeyi beleşe yapsın mantığı bu ülkelerde var olan bir şey...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Ben kapatmıyorum sorun yok o zaman
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
excavatus adlı üyeden alıntı
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..
ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.
Bunu söylememin sebebi şudur: Eğer devlet bir yol yapıyorsa ve BUNUN ALTERNATİFİ DE VARSA (ki istanbulda iki adet köprü var) bu yollardan en az birini ücretsiz yapmak zorundadır. Uluslararası hukukta bu böyledir. Yani vatandaşı kaz gibi yolmak amaçlı deli dumrul misali iki köprüyü de paralı yapmak açık olarak bir suçtur.
-
Yahu %117 OTV odenen bır ulkede otomobıl kadar kopru gecis ucreti odemeniz bence mucize .
Bir kac kez kuryelerin normal motorlularin pesine takilip KGS acilinca onlarin yerine hizla gectigini duymustum. Kacak gecis tamamen bir hirsizlik ve polis dogru olani yapiyor. Ama umarim kestigi ceza hem ehliyette puan hemde maddi olarak yuklu bir kulfet getiriyordur. Yoksa bu milletin hic bir sey umrunda degil.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Yahu %117 OTV odenen bır ulkede otomobıl kadar kopru gecis ucreti odemeniz bence mucize .
Bir kac kez kuryelerin normal motorlularin pesine takilip KGS acilinca onlarin yerine hizla gectigini duymustum. Kacak gecis tamamen bir hirsizlik ve polis dogru olani yapiyor. Ama umarim kestigi ceza hem ehliyette puan hemde maddi olarak yuklu bir kulfet getiriyordur. Yoksa bu milletin hic bir sey umrunda degil.
KGS şeridi açılınca başka motorcu benim yerime geçmişti maalesef :( O zamanlar yeni almıştım motosikletimi acemiydim, trafikte peşinden gitmeye trafikte cesaret edememiştim.
-
excavatus adlı üyeden alıntı
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..
ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.
Motosiklete özel bir tarife yok yaklaşık bundan 2 sene önce kaldırıldı motosiklet ve normal araç aynı tarifeden geçiyor
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
excavatus adlı üyeden alıntı
dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde bu tarz büyük ve modern köprüleri bedavaya geçemezsiniz.
New York ta Verrazano-Narrows köprüsünden araç geçişi $13.
-
krd adlı üyeden alıntı
New York ta Verrazano-Narrows köprüsünden araç geçişi $13.
Halbuki Boğaziçi köprüsünden biraz büyük ve FSM köprüsünden biraz küçük.. Ama Ülkemizle kıyaslarsak 13x1,7=23 TL gibi bir para ediyor. Şimdi burada Gayrisafimillihasıla devreye giriyor o 13 dolar ABD'li vatandaşa dokunmuyor. Çünkü biliyor ödediği her ücret, onu ödememesi halinde saçma sapan VERGİLERLE elinden alınmayacağını.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
köprü 1973 te trafiğe açıldığında,10 yılda amorti olduktan sonra ücretsiz geçiş vaadedilmişti.Ne yazıkki 1 yılda amorti oldu.Bu kadar karlı bir müessesyi bedava yapmak,söz verenlerin dahi işine gelmedi.
Brakın ücretsiz geçişi,her fırsatta zam yapıldı.
Bir çoğunuz belki de doğmamıştı ama ben dün gibi hatırlarım..
-
Devleti neden bir ticari işletme gibi görüyorsunuz arkadaşlar? Devlet vatandaşlarına hizmet etmek için var olan bir kurumdur, kar etmek için değil. Vergi sistemini düzenli ve adil bir şekilde işleten ve harcamaları ile ilgili de şeffaflığı esas alabilen bir devletimiz olsa ne köprüde para öderiz ne de artık insani olma sınırını dahi aşmış dolaylı vergilerle karşılaşırız.
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
-
Amerıka avruoa gıbı yerlerde koprunun malıyet parası cıktıktan sonra gecısler ucretsız olurken ulkemde kazandıgımız uc bes paranında devlete gıtmesı hıcte enteresan degıl arkadaslar bence, zaten her koldan kol gıbı vergılerımızı pasa pasa odemıyomuyuz
-
BBelt adlı üyeden alıntı
Devleti neden bir ticari işletme gibi görüyorsunuz arkadaşlar? Devlet vatandaşlarına hizmet etmek için var olan bir kurumdur, kar etmek için değil. Vergi sistemini düzenli ve adil bir şekilde işleten ve harcamaları ile ilgili de şeffaflığı esas alabilen bir devletimiz olsa ne köprüde para öderiz ne de artık insani olma sınırını dahi aşmış dolaylı vergilerle karşılaşırız.
O sistem dogru ama Turkiyede mumkun degil bunun suclusu vatandas kadar devletin ta kendiside . Devlet vergi toplama duzenini bir turlu duzene oturtamadi , diger yandan yol kopru metro yapacam diye para bulma cabasinda. En kolayi vatandasa bindirmek oldugundan OTV yi yaratti arkasindan da her seye delice vergiler oturttu. Ama halen sanayinin pesinde vergi icin kosmadi.
Devlet resmen kendi kuyrugunu kovaliyor bu sistemde. Her ac kaldiginda vergileri agirlastiriyor , insanlar daha cok vergi kaciriyor yasamak icin. Bu mantik kimseyi bu ulkeye vergi vermeye tesvik edemez. Su anda Turkiyenin uyguladigi sisteme gore vergi verip yasamak tek kelime ile IMKANSIZ!! Devlet resmen seni tesvik ediyor kendi eli ile git vergi kacir yoksa gebereceksin diye.
800 TL sabit bir maas var ama OTV ler ile bu adamin tum parasi vergiye gidiyor.
Amerikada vergi oranlari o kadar minimal ki , kimse kacirmaya tessebus etmiyor bile. Ama bir tum ulkeye baktiginizda surumden gelen oyle bir vergi akisi varki, devlet 1000 sanayiciden 1 inde vergi kacirma islemine denk geliyor belki. Burda 1000 sanayicinin 999 u her sekilde vergiden yirtma pesinde.
Daha da rezaleti Avrupada tek ulkeyiz Ithalatta KDV ve vergileri pesinen odeyen. Devlet resmen vatandasin malina mafya babasi gibi el koyuyor vergilerini daha o mali satmadan ode, yoksa malini vermem diyor. Avrupada kimse malini gumrukten cekmek icin vergi filan verdigi yok. O mali satinca oduyor KDV sini. Bu kadar agir bir sistem ile ben bu devletin vatandasindan dogru bir vergi alabilecegine inanmiyorum,
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
hukukun olmadığı bir ülkede bir konunun hukuki olup olmadığından ziyade etik olup olmadığı konusu tartışılmalıdır.
bu da örnek gösterilecek ülkelerin iyi seçilmesi ile olur.
amerikadaki bir köprünün geçiş ücretisi kerteriz alırsanız şunu sorayım kaç senedir o köprünün geçiş ücreti aynıdır ?
ortalama ücret ne kadardır ?
daha dün seher vakti yapılan güzelim "düzenlemeleri" bile doğru düzgün okuyamayıp,
üstüne burada sadece vergi ve ücret alınırken akla gelen motosiklet sahibinin "ücretsiz alternatifi " bulunmayan bir hizmet için ücret ödememek, en azından göz nizm ölçülerinde otomobil sahipleri ile aynı ücreti ödememek istememesini "normal" görememek ayrı kabiliyet isteyen konular.
devletin vergi politikalarının genelini az çok okuyunca insanın aklına "haramilik"ten başka kelime gelmiyor.
hak, hukuk felan hikaye,
zaten artık kendini iyice de belli ediyor.
bu memlekette devlet ticari bir kurumdur,
rant ve kâr amacı güder.
bu rantı ve kâr ı da o gün devlete hakim olan siyasi görüşün destekçilerinin kalkınması için kullanır.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)