excavatus adlı üyeden alıntı
O motorun yalıtımı çok farklı, o motor neredeyse kapalı bir alan içinde çalışıyor,
buna ek olarak, egzostun çok uzun olması ve susturucu için istendiği kadar yer kullanılması bu sesi düşürüyor.
Bütün bunların yanında, arabalar, nispeten düşük devirlerde kullanılırlar.
Benzinli bir araba, mesela bahsettiğin cruze, ortalama 3500 devirde kullanılırken, yani 4 zamanlı 4 silindirli bir makinada,
her 1 devir için 2 patlama vardır (yanlış olabilirim ama mantık aynı)
1000 CC'lik bir racing motor, ortalama 8-10.000 arası kullanılır.
yani nispeten kapalı alanda çalışan, oldukça uzun egzostlu, büyük susturuculu bir motor, ortalama dakikada 3500x2 = 7000 patlama yaparken,
tamamen açıkta çalışan, egzostu kısa, susturucusu kısa, ki performans egzostu takılı ise, susturucusu zayıf bir motor dakikada 9000x2 = 18.000 patlama yapıyor.
en bariz fark bu zaten. bunun yanında, motorun yerleşimi, konumu, silindirlerin kalınlıkları vs vs vs gibi pek çok etken var.
Bir motosiklet için en güzel egzost (BENCE) fabrika çıkışı üzerinde gelen egzosttur.
Performansı arttırırsan, motorun ömründen mutlaka yersin... vs vs.. gibi pek çok şey yazılabilir.
Unutma ki, o motoru dizayn edenler, en ortalama performansı, en uzun süre verebilmesi için uğraşıyorlar.
NOT: Tiger'ı egzosttan mı sayıyoruz?