Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Marka Egsoz (yoshımuro,akrepovic vs) Ve Yapma Egsoz (çakma) Arasındaki Fark ..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    Yapma egsoz taktığımızda sıfır motora bi zararı olur mu mesela akrepovic çakması gibi egsozcuya yaptırdığımız egsozun sıfır makinaya zararı olur mu ?

    yada marka egsozu sıfır motora taktığımızda zararı olur mu ?

    bilen arkadaşlar yapma egsozla marka egsozun farkını yazarsa çok sevinirim (motor yamaha fz8)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha dt 125r - ybr 125/3 /- xt660r -fz8
    zararı olmaz . daha faydası olur. motor daha rahat çalışır.son egzoz yani susturucu adıdan anlaşıldığı gibi sesi azaltmak için takılıyor ama motoru aşırı sıkıyor.
    ama seni yinede yanıltmayayım . belki ::: siboplara bir zararı olurmu aca ba

  3. #3
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    evet benimde merak ettiğim şey o sibaplara zararı olur mu ??

  4. #4
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Zarari olacagini sanmiyorum ama emin degilim.Ama cakma makma ile hic ugrasma.Adamlar yillarca egsoz uzerine calisiyorlar,neyin nasil,en iyi olacagini bilirler diye dusunuyorum.
    RIDE or DIE

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha dt 125r - ybr 125/3 /- xt660r -fz8
    bence siboplar daha rahat calıştığından zararı olabilir.
    burda da bilen çıkacağını sanmıyorum. herkez bizim gibi kulajdan duyma.
    profesyonel biri olmalı doğru cevap için. )

  6. #6
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    bilen bir arkadaş mutlaka vardır sibaplara zarar gelirmi gelmezmi çakmayla markanın farkı nedir

  7. #7
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    arkadaşlar egzoz tabi sıkıştırmak zorunda 4 zamanlı motor torkunu sıkıştırarak üretiyo. egzozu aç bakalım ne olacak rampada bayılır kalır motorun zamanla. yani motor öyle rahat çalışmayacak sıkışacak
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  8. #8
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar egzoz tabi sıkıştırmak zorunda 4 zamanlı motor torkunu sıkıştırarak üretiyo. egzozu aç bakalım ne olacak rampada bayılır kalır motorun zamanla. yani motor öyle rahat çalışmayacak sıkışacak
    Dedigin mantikli aslinda scooterlara takilan performans egsozlarin oyle duduk gibi kucuk ve incecik olmasinin sebebi bu olabilir.
    RIDE or DIE

  9. #9
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedigin mantikli aslinda scooterlara takilan performans egsozlarin oyle duduk gibi kucuk ve incecik olmasinin sebebi bu olabilir.
    zaten öyle. motor sıkışmaz ise gitmez çekmez. ha bu hiç gitmeyecek anlamına gelmiyo ama emsallerine göre kötü olur. bu akrapovic gibi bilinen ve pahalı markalar ne yapar orasını bilmem.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  10. #10
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten öyle. motor sıkışmaz ise gitmez çekmez. ha bu hiç gitmeyecek anlamına gelmiyo ama emsallerine göre kötü olur. bu akrapovic gibi bilinen ve pahalı markalar ne yapar orasını bilmem.
    Ben akrapovic kullaniyorum hem ses hemde performans olarak cok memnunum.
    RIDE or DIE

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Egzoz gazı rahat çıktığında motosikletin performansı artacaktır diye birşey yok.Motosikletin egzozu bir valve gibi düşünelim.Bu valve atıyorum ki motosikletin içindeki basıncı 3 psi olarak tutsun.Siz bu egzozu çıkardığınızda ve ya başka egzoz taktığınızda motosikletin basıncını 2 psi'a düşürdünüz diyelim.Bunun sonucunda motosiklet güç kaybedecektir.Yani profesyonelce yapılmış egzozlar haricinde tamamen fasa fiso olur.Sadece psikolojik olarak rahatlarsın.Motosikletin kompresyon oranı düştüğünde motosikletin gücü düşecektir.Yakıtı artacaktır.Bu ilerde siboplara da zarar verecektir.Ben egzoz taraftarı değilim kolay kolay.Ama mesela ben bir motosiklet modifiyesi yapacak olsam 2. 3. sırada elbette egzoz olur.Ama birşey kazandıracağını bilmeden,sadece güzel görüntü ve ses için takarım abartmadan.Profesyonel bir marka almanı tavsiye ederim.

  12. #12
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    işin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu ...

    şöyle bir test yapın:

    tek elinizin üstüne bir kitap koyarak, kitabı yukarı doğru hızla itip, aynı hızda elinizi geri aşağı çekin.

    kitap yukarı giderken gayet rahat ve kontrollü, ama elinizi hızla aşağı çekerken boşta ve kontrolsüz olacaktır.

    şimdi de testi modifiye edelim :

    bir elinizi kitabın altına, bir elinizi de kitabın üstüne koyun.

    kitabı tekrar hızla yukarı itin ve ellerinizi aynı hızda geri eski konumlarına getirin.

    gördüğümüz üzere, kitap etraf ve doğa şartlarından ziyade bizim kontrolümüz altında ve bizim bilincimiz dahilinde hareket etti..


    şimdi de gaz kolunu ve egzos susturucusunu böyle düşünebiliriz.

    gaz kolu, motorun hava emiş kanalından akacak gaz miktarını belirlerken, egzos susturucusu, motorun egzos çıkışından atılabilecek anlık gaz miktarını belirler.

    bunu da kitabın altından ve üstünden tuttuğumuz ellerimiz gibi düşünebiliriz.


    eğer, üstteki elimizi egzos, alttaki elimizi gaz gibi düşünürsek :

    alttaki elimizi hızla ittiğimizde ( gazı çevirdiğimizde ) motor rahat nefes aldığı için devirlenmek isteyecek. ancak üstteki elimizle de bastırırsak ( egzos çıkışı bolca gazın çıkmasına izin vermiyorsa ) alttaki elimizi daha çok ittirsek bile kitap birden hızlanıp yükselmeyecek, daha yavaş ama sıkı ve güçlü bir şekilde yükselecek. mesela bu şartlarda dışardan birisi kitabı itse bile, sonuçta iki elimizin arasında sıkışmış ve yeterince basınç altında olduğundan çevre şartlarından fazla etkilenmeyecektir.

    bu da, tutma torku yüksek bir motora işaret eder. böyle motor bize daha yüksek çekiş gücü ve gazı kapattığımızda daha fazla kompresyon gücü sağlar.



    senaryoyu gene değiştirelim. kitabı gene iki elimizle tutalım ve gene alttaki gaz, üstteki egzos olsun.

    alttaki elimizi gene hızla ittiğimizi düşünelim ( gaz verdik ) üstteki elimizle de varla yok arası bir basınç uygulayalım ( rahat ve gürültülü bir egzos düşünelim ) kitap oldukça kolay yükselecektir. ancak yandan birisi kitaba hafifçe bile vursa, kitabı dengede tutan tek şey alttaki elimiz olduğundan, üstteki elimize güç uygulamadığımızdan kitap dengesini kolay kaybeder ve çevre şartlarından kolay etkilenir. kitap hızla yükselebildiği halde alttaki elimizi çektiğimizde kitabın aşağı inişi tamamen kontrolsüz olacak...

    bu şartlarda, motorun tek yönlü hızlanma kabiliyeti oldukça artar. ancak, motor gücü daha kontrolsüz ve kendi başınadır. bu da her zaman iyi birşey değildir. tutma torku zayıflar. çekiş gücü düşerken hız artar.

    -----------------------------

    egzos gazının rahat atılıyor olmasının yararları ve zararlar farklıdır. her motosiklet modeli ve her marka için yararlar ve zararlar değişebilir.

    yüksek performans için üretilen araçların aksamları, ürettikleri performansa göre tercih edilirler. sadece dökme demirden yapılan valflerden titanyumdan yapılanına kadar envai çeşit valf türü var.

    şimdi biz kalkıp da dökme demirden yapılmış valfleri olan bir motorun egzosunu açarsak, motorun devirlenmesi kolay olur. motor daha kolay yüksek devirlere çıkarken torku da düşeceği için, motorun gitmesi için daha yüksek devirlere çıkmak gerekir. bu da egzos valfinin fabrikada belirlenenden çok daha fazla çalışması demektir...

    egzos valfi bu şartlara da dayanacak şekilde yapılmadı ise valf gider... ama bu şartlarda gidecek tek şey valf değildir!...

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    birşeyi unutmamak gerekir ki, motor üzerinde gerçek anlamda bilinçli yapılmadığı sürece, her modifikasyonun motora mutlaka bir zararı bulunur. ama kısa vadede, ama uzun vadede motosiklet bunun ceremesini çeker.

    hava filtresi modifikasyonu, egzos modifikasyonu, ne bilim buji türü değişimi bile, kısa veya uzun vadede motosiklette etkili yararlar ve zararlar oluşturur.

    motor mekaniği mühendisliği hiç kolay değildir.

    hepsinde piston, krank buji gibi sistemler bilinen şeyler olsa da, hepsinin çalışma mantığı temelde aynı olsa da, hepsinin çalışma performansı birbirinden farklıdır. mühendisler piyasaya çıkan motosikletin veya arabanın ( yada uçağın ) motorunun teknik özelliklerini belirlerken o motosikletin ihtiyaçları, amaçları göz önünde bulundurularak en optimum performans, ekonomi ve ömür özelliklerini sağlayacak malzeme işçilik ve teknik hesaplar üzerinde çalışır.

    işin aslı, iyi bir torna tesviye ustası da 4 zamanlı bir motor üretip çalıştırabilir. mekaniği çok zor değil.

    ama yapacağı motorun, istediği şartlar altında verimli çalışabilmesi için o kadar çok bileşeni birbiri ile uyumlu yapması gerekir ki, bu bir tesviye ustasının altından kalkamayacağı bir sıkıntıdır...


    basit bir örnek vereyim, karbüratörlü motorlarda, karbüratör motosikletin emme ve egzos basınçları ile çalışır. bazı araçların yakıt pompası yoktur. motorun hava filtresinden hava çekerken oluşturduğu negatif emme basıncı ile karbüratöre yakıt çeker.

    eğer egzos modifikasyonu yaparsanız, bu negatif emme basıncında hissedilir bir değişme olur. bu da fabrikada belirlenen karbüratör ayarlarının " değişmiş olan emme basıncı altında " olması gerekenden farklı bir yakıt hava karışımı oluşturmasına sebep olur.

    bu da yakıt sarfiyatınızı anlamsız şekilde değiştirebilir. ki, egozs modifikasyonunun yakıt sarfiyatını artırmasındaki en büyük sebeplerden birisi de budur.

    bu durum enjeksiyonlu araçlarda da aynen geçerlidir.

    enjeksiyonlu araçlar, gaz kolundan akan hava miktarı, dışarıdan emilen havadaki oksijen seviyesi ile, egzos gazındaki oksijen seviyelerini değerlendirerek, beyninde belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda yakıt enjekte ederler.

    eğer egzos susturucusunu değiştirirseniz, emme girişindeki negatif basınçtaki artış, emme girişinde ölçülen oksijen seviyesinin olduğundan farklı görünmesine, egzos gazındaki oksijen seviyesinde olduğundan farklı görünmesine sebep olur. bu da yakıt enjeksiyon sisteminin " yanlış miktarda " yakıt enjekte etmesine sebep olur. bu da gereksiz yakıt sarfiyatı veya performans kaybı gibi sonuçlara yol açar....

    bu bahsettiğiniz markaların egzosları nasıl üretilir bilemem...


    bildiğim şudur ki, iyi bir egzos modifikasyonu, bilinçli yapılmak istenirse, bu konuda epeyce deneyimi olan, egzos basıncındaki değişimin o marka model motosiklette neleri etkileyebileceğini bilebilen bilgi ve deneyimi olan birisi tarafından yapılmalı.

    eğer böyle yapılırsa, motora olan zararı ve yararı " tahmin edilebilir " olur.

    aksi halde tamamen ya herro ya merro ...


    bunlar benim kişisel deneyim ve birikimlerimin bir aktarımıdır. teknik olarak referans almamanızı, konuyu doğru bulsanız bile, bunu uygulayıp sağı solu yakarak benden bilmemenizi rica ederim saygılar sevgiler...
    dreamkiller, psyche ve puser bunu beğendiler.
    !?

  13. #13
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu ...

    şöyle bir test yapın:

    tek elinizin üstüne bir kitap koyarak, kitabı yukarı doğru hızla itip, aynı hızda elinizi geri aşağı çekin.

    kitap yukarı giderken gayet rahat ve kontrollü, ama elinizi hızla aşağı çekerken boşta ve kontrolsüz olacaktır.

    şimdi de testi modifiye edelim :

    bir elinizi kitabın altına, bir elinizi de kitabın üstüne koyun.

    kitabı tekrar hızla yukarı itin ve ellerinizi aynı hızda geri eski konumlarına getirin.

    gördüğümüz üzere, kitap etraf ve doğa şartlarından ziyade bizim kontrolümüz altında ve bizim bilincimiz dahilinde hareket etti..


    şimdi de gaz kolunu ve egzos susturucusunu böyle düşünebiliriz.

    gaz kolu, motorun hava emiş kanalından akacak gaz miktarını belirlerken, egzos susturucusu, motorun egzos çıkışından atılabilecek anlık gaz miktarını belirler.

    bunu da kitabın altından ve üstünden tuttuğumuz ellerimiz gibi düşünebiliriz.


    eğer, üstteki elimizi egzos, alttaki elimizi gaz gibi düşünürsek :

    alttaki elimizi hızla ittiğimizde ( gazı çevirdiğimizde ) motor rahat nefes aldığı için devirlenmek isteyecek. ancak üstteki elimizle de bastırırsak ( egzos çıkışı bolca gazın çıkmasına izin vermiyorsa ) alttaki elimizi daha çok ittirsek bile kitap birden hızlanıp yükselmeyecek, daha yavaş ama sıkı ve güçlü bir şekilde yükselecek. mesela bu şartlarda dışardan birisi kitabı itse bile, sonuçta iki elimizin arasında sıkışmış ve yeterince basınç altında olduğundan çevre şartlarından fazla etkilenmeyecektir.

    bu da, tutma torku yüksek bir motora işaret eder. böyle motor bize daha yüksek çekiş gücü ve gazı kapattığımızda daha fazla kompresyon gücü sağlar.



    senaryoyu gene değiştirelim. kitabı gene iki elimizle tutalım ve gene alttaki gaz, üstteki egzos olsun.

    alttaki elimizi gene hızla ittiğimizi düşünelim ( gaz verdik ) üstteki elimizle de varla yok arası bir basınç uygulayalım ( rahat ve gürültülü bir egzos düşünelim ) kitap oldukça kolay yükselecektir. ancak yandan birisi kitaba hafifçe bile vursa, kitabı dengede tutan tek şey alttaki elimiz olduğundan, üstteki elimize güç uygulamadığımızdan kitap dengesini kolay kaybeder ve çevre şartlarından kolay etkilenir. kitap hızla yükselebildiği halde alttaki elimizi çektiğimizde kitabın aşağı inişi tamamen kontrolsüz olacak...

    bu şartlarda, motorun tek yönlü hızlanma kabiliyeti oldukça artar. ancak, motor gücü daha kontrolsüz ve kendi başınadır. bu da her zaman iyi birşey değildir. tutma torku zayıflar. çekiş gücü düşerken hız artar.

    -----------------------------

    egzos gazının rahat atılıyor olmasının yararları ve zararlar farklıdır. her motosiklet modeli ve her marka için yararlar ve zararlar değişebilir.

    yüksek performans için üretilen araçların aksamları, ürettikleri performansa göre tercih edilirler. sadece dökme demirden yapılan valflerden titanyumdan yapılanına kadar envai çeşit valf türü var.

    şimdi biz kalkıp da dökme demirden yapılmış valfleri olan bir motorun egzosunu açarsak, motorun devirlenmesi kolay olur. motor daha kolay yüksek devirlere çıkarken torku da düşeceği için, motorun gitmesi için daha yüksek devirlere çıkmak gerekir. bu da egzos valfinin fabrikada belirlenenden çok daha fazla çalışması demektir...

    egzos valfi bu şartlara da dayanacak şekilde yapılmadı ise valf gider... ama bu şartlarda gidecek tek şey valf değildir!...

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    birşeyi unutmamak gerekir ki, motor üzerinde gerçek anlamda bilinçli yapılmadığı sürece, her modifikasyonun motora mutlaka bir zararı bulunur. ama kısa vadede, ama uzun vadede motosiklet bunun ceremesini çeker.

    hava filtresi modifikasyonu, egzos modifikasyonu, ne bilim buji türü değişimi bile, kısa veya uzun vadede motosiklette etkili yararlar ve zararlar oluşturur.

    motor mekaniği mühendisliği hiç kolay değildir.

    hepsinde piston, krank buji gibi sistemler bilinen şeyler olsa da, hepsinin çalışma mantığı temelde aynı olsa da, hepsinin çalışma performansı birbirinden farklıdır. mühendisler piyasaya çıkan motosikletin veya arabanın ( yada uçağın ) motorunun teknik özelliklerini belirlerken o motosikletin ihtiyaçları, amaçları göz önünde bulundurularak en optimum performans, ekonomi ve ömür özelliklerini sağlayacak malzeme işçilik ve teknik hesaplar üzerinde çalışır.

    işin aslı, iyi bir torna tesviye ustası da 4 zamanlı bir motor üretip çalıştırabilir. mekaniği çok zor değil.

    ama yapacağı motorun, istediği şartlar altında verimli çalışabilmesi için o kadar çok bileşeni birbiri ile uyumlu yapması gerekir ki, bu bir tesviye ustasının altından kalkamayacağı bir sıkıntıdır...


    basit bir örnek vereyim, karbüratörlü motorlarda, karbüratör motosikletin emme ve egzos basınçları ile çalışır. bazı araçların yakıt pompası yoktur. motorun hava filtresinden hava çekerken oluşturduğu negatif emme basıncı ile karbüratöre yakıt çeker.

    eğer egzos modifikasyonu yaparsanız, bu negatif emme basıncında hissedilir bir değişme olur. bu da fabrikada belirlenen karbüratör ayarlarının " değişmiş olan emme basıncı altında " olması gerekenden farklı bir yakıt hava karışımı oluşturmasına sebep olur.

    bu da yakıt sarfiyatınızı anlamsız şekilde değiştirebilir. ki, egozs modifikasyonunun yakıt sarfiyatını artırmasındaki en büyük sebeplerden birisi de budur.

    bu durum enjeksiyonlu araçlarda da aynen geçerlidir.

    enjeksiyonlu araçlar, gaz kolundan akan hava miktarı, dışarıdan emilen havadaki oksijen seviyesi ile, egzos gazındaki oksijen seviyelerini değerlendirerek, beyninde belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda yakıt enjekte ederler.

    eğer egzos susturucusunu değiştirirseniz, emme girişindeki negatif basınçtaki artış, emme girişinde ölçülen oksijen seviyesinin olduğundan farklı görünmesine, egzos gazındaki oksijen seviyesinde olduğundan farklı görünmesine sebep olur. bu da yakıt enjeksiyon sisteminin " yanlış miktarda " yakıt enjekte etmesine sebep olur. bu da gereksiz yakıt sarfiyatı veya performans kaybı gibi sonuçlara yol açar....

    bu bahsettiğiniz markaların egzosları nasıl üretilir bilemem...


    bildiğim şudur ki, iyi bir egzos modifikasyonu, bilinçli yapılmak istenirse, bu konuda epeyce deneyimi olan, egzos basıncındaki değişimin o marka model motosiklette neleri etkileyebileceğini bilebilen bilgi ve deneyimi olan birisi tarafından yapılmalı.

    eğer böyle yapılırsa, motora olan zararı ve yararı " tahmin edilebilir " olur.

    aksi halde tamamen ya herro ya merro ...


    bunlar benim kişisel deneyim ve birikimlerimin bir aktarımıdır. teknik olarak referans almamanızı, konuyu doğru bulsanız bile, bunu uygulayıp sağı solu yakarak benden bilmemenizi rica ederim saygılar sevgiler...

    güzel mantık
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Egzoz imalati motosikletlerde hayli komplike bir istir. Yan sanayi bir cok motor egozu yada yerli markalar yabanci egzozlarin taklidi olarak ici acilarak referans alinarak yapiliyor.

    Motor manifoldu ile egzoz cikisindakki kisa mesafeden dolayi egzozda yuksek bir basic cikisi vardir.

    Gereginden fazla cikis motorun performansini olumsuz etkiler cunku hava girdigi gibi cikar. Sikismaya yetecek kadar basic elde edemezsiniz.

    Performans egzozu yaninda uyumlu hava filtresi , atesleme bobini , buji kablosu , buji, jet kit, hava ayari vs bir cok seyi ister.

    Bu neden ile Moto GP de muhendislere bavul dolusu para oduyorlar. Kimse sanayi isi yapmiyor her seyin gayet bilimsel bir aciklamasi var. Yeterki bu isi okulunda ogrenin.....

    Bunu muhendislik dile aciklasam kafaniz cok karisir ve bence gereksiz bir bilgi olur.

    Basit bir agizla sunu diyim.

    Bu motora 2-3 sene binecek ve sirf egonu tatmin edip guzel bir ses istiyorum diyor isen tak gitsin. En azindan adi sani olan bir sey alda , kokerecci davlumbazi gibi durmasin

    Bu motora 10 sene binecek ise, yapma. Ne kadar cok fabrika ayari o kadar cok uzun omur demektir.......
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    motosikletinin markası modeli neyse, internetten araştırıp bak neler yapıldığına ve paranın yettiği kadar kaliteli malzemeler kullan ki en azından garantisi vs.. olsun ayrıca egzos tek başına konulacak birşey değildir. özellikle 0km motosiklet diyorsunuz, zeda3000 arkadaşımızın da dediği gibi hava filtresi, dyno jet kiti, bujiler fln gerekebilir aksi taktirde yüksek devirde güç alsanda düşük devirlerde güç kaybı-boğulma ve motorun zarar görür aşırı titremeler oluşur zamanlada korozyona uğrar, profesyonel birilerine danış motoru aldığın yere sor...

  16. #16
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletinin markası modeli neyse, internetten araştırıp bak neler yapıldığına ve paranın yettiği kadar kaliteli malzemeler kullan ki en azından garantisi vs.. olsun ayrıca egzos tek başına konulacak birşey değildir. özellikle 0km motosiklet diyorsunuz, zeda3000 arkadaşımızın da dediği gibi hava filtresi, dyno jet kiti, bujiler fln gerekebilir aksi taktirde yüksek devirde güç alsanda düşük devirlerde güç kaybı-boğulma ve motorun zarar görür aşırı titremeler oluşur zamanlada korozyona uğrar, profesyonel birilerine danış motoru aldığın yere sor...
    Glock sadece kucuk bır duzeltme musaden ile, bahsi gecen modifikasyonlar hava filtresi yada egzoz gibi islemler yapilinca dusuk degil yuksek devirde kayiplar baslar. Cunku motor kompresor kaybeder hava manifolda birikmeden egzozdan terk edeceginden dolayi , yuksek devirde motor gaz yemez. Zaten cogu performans hava filtresi orjinal hava filtresi kutusunun icine takilmaktadir. Amac basinci korumak.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  17. #17
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Glock sadece kucuk bır duzeltme musaden ile, bahsi gecen modifikasyonlar hava filtresi yada egzoz gibi islemler yapilinca dusuk degil yuksek devirde kayiplar baslar. Cunku motor kompresor kaybeder hava manifolda birikmeden egzozdan terk edeceginden dolayi , yuksek devirde motor gaz yemez. Zaten cogu performans hava filtresi orjinal hava filtresi kutusunun icine takilmaktadir. Amac basinci korumak.
    hava filtresi kutusunun amacı aslında tam olarak şudur :

    motor havayı emerek dar bir kanaldan silindir içine çekmeye çalışır. bu sırada da hava sıkışarak o kanaldan geçtiği için ısınır. ısınan hava genleşeceği için, aslında silindir hacmine gereken miktarda hava değil, aynıymış gibi görünen, genleşmiş daha az miktarda hava girer, bu da kompresyon kaybına yol açar,

    araçlarda hava filtresinin bir kutu içerisinde olmasının en büyük ve asıl sebebi, dışarıdan bir kanaldan emilen havanın hava kutusunda birden genişlemeye zorlanmasıdır. birden genişlemek zorunda kalan hava bunu ancak üzerindeki ısıyı etrafa yayıp soğuyarak yapabilir.

    dolayısı ile dışarıdan emilen hava ortam şartlarının bulunduğundan daha soğuk bir halde hava filtresi kutusunda bulunur. daha sonra tekrardan hava filtresinde ve manifoldda bir miktar sıkışarak ısı kazanır. en nihayetinde hava kutusuna girmeden önceki dış ortam sıcaklığından daha düşük bir sıcaklıkta ( fark 1 derece bile olsa epey ciddi kâr sayılır ) motora girer.

    eğer hava kutusunu iptal ederseniz, motora giren hava, dış ortam şartlarından daha ısınarak gireceğinden, motor 600cc ise 500 cc gibi performansı düşer.

    egzos modifikasyonu, hangi devirlerde etkili olacağı her motor ve her egzos için belirli değildir. bunu ancak bir dizi testten sonra şu oldu ve sebebi de sanırım şu demek mümkün olur.

    zira her motosikletin emme manifoldu, egzos boru hattı vs vs aynı değildir.

    üstelik bu tepkiler V motorda farklı, sıralı motorda farklı, tek pistonlu motorlarda farklı, çok pistonlu motorlarda farklıdır...


    sıradan bir kullanıcı için şunları söylemek mümkün :

    güzel bir ses mi istiyorsun? güzel ses veren bir motor al imkanlar dahilinde mümkün değil ise, güzel ses veren ve o motora uygulanmış örnekleri incele. motor performansını yakıtını ve bakımlarda ustaların tepkilerini pek değiştirmemiş olanları tercih et. en nihayetinde egzos modifikasyonu, motor ömrünü, bakım aralığını, performansını ve yakıt sarfiyatını mutlaka etkileyecektir. ama çok, ama az...

    profesyonel bir modifikasyon mu yapmak istiyorsun? içten yanmalı motor sistemlerini incelemeye bu günden başla 4 - 5 yıl sonra mantığı iyice kapınca, motora ne yapabileceğin hakkında istemediğin kadar fikrin, ve ne yaparsan sonucunun ne olacağı konusunda da epey bilgin bulunur.

    para varsa, bu işi profesyonel olarak yapabilen bir servise güvenmekte fayda var. paran varsa ve o modele aşık değilsen git güzel sesli bir motor al ...


    paran yoksa otur oturduğun yerde para biriktir :D
    puser bunu beğendi.
    !?

  18. #18
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Anlamdığım bir şey var. Konuyu açan efsars arkadaşımızın kullandığı motorlar Dt125 - Ybr 125 3 ( adet sanırım). Altına yorum atan yeginosman nickli arkadaş da Dt 125 ve Ybr 125 07-08-09 kullanmış. Bu kişi konunun açıldığı gün kayıt olmuş. Her ikiside Antalya'dan. Konu boş kalmasın diye mi böyle birşey yapıldı yoksa ben çok mu film izliyorum? Tesadüf mü? Hayret doğrusu.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  19. #19

    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha dt 125r - ybr 125/3 /- xt660r -fz8
    syn022 yeginosman yani osman yegin benim gerçek adım. konuyu açan kişide benim oğlum. fz8 ze yoshimura takmak istiyor bende takması taraftrı değilim . çünkü makinaya zararı olur diyorum ve konuyu buraya taşidik . ne alaka senin fazla film seyretmenle ??? birçok konuyu form site lerinde tartışmak gayetde uygundur diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

    sayın . sessizsakin ve zedan3000 ve glock
    verdiğiniz değerli bilgilerden dolayı mintetkarım . çok teşekürler.yazdıklarınızın hepsi çok teknik ve bilimsel

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

    .sayı syn022. motorlarımı yanlış yazmışsın dt 125 r olacak . dt ile dtr arasında cokfarkvar ve ybr 125 üç adet ve 2006 xt660r ensonda fz8

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

    sayın sesizsakin. size birşeydaha sormak istiyorum cevaplar iseniz cok memnun olurum.
    sonradan takılan bu modifiye egzoz lar motorun daha çok ısınmasına sebep olurmu yada soğuk ? yani gerktiği ısıdan kayp yada fazla olurmu ..
    teşekürler. saygılar

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresi kutusunun amacı aslında tam olarak şudur :

    motor havayı emerek dar bir kanaldan silindir içine çekmeye çalışır. bu sırada da hava sıkışarak o kanaldan geçtiği için ısınır. ısınan hava genleşeceği için, aslında silindir hacmine gereken miktarda hava değil, aynıymış gibi görünen, genleşmiş daha az miktarda hava girer, bu da kompresyon kaybına yol açar,

    araçlarda hava filtresinin bir kutu içerisinde olmasının en büyük ve asıl sebebi, dışarıdan bir kanaldan emilen havanın hava kutusunda birden genişlemeye zorlanmasıdır. birden genişlemek zorunda kalan hava bunu ancak üzerindeki ısıyı etrafa yayıp soğuyarak yapabilir.

    dolayısı ile dışarıdan emilen hava ortam şartlarının bulunduğundan daha soğuk bir halde hava filtresi kutusunda bulunur. daha sonra tekrardan hava filtresinde ve manifoldda bir miktar sıkışarak ısı kazanır. en nihayetinde hava kutusuna girmeden önceki dış ortam sıcaklığından daha düşük bir sıcaklıkta ( fark 1 derece bile olsa epey ciddi kâr sayılır ) motora girer.

    eğer hava kutusunu iptal ederseniz, motora giren hava, dış ortam şartlarından daha ısınarak gireceğinden, motor 600cc ise 500 cc gibi performansı düşer.

    egzos modifikasyonu, hangi devirlerde etkili olacağı her motor ve her egzos için belirli değildir. bunu ancak bir dizi testten sonra şu oldu ve sebebi de sanırım şu demek mümkün olur.

    zira her motosikletin emme manifoldu, egzos boru hattı vs vs aynı değildir.

    üstelik bu tepkiler V motorda farklı, sıralı motorda farklı, tek pistonlu motorlarda farklı, çok pistonlu motorlarda farklıdır...


    sıradan bir kullanıcı için şunları söylemek mümkün :

    güzel bir ses mi istiyorsun? güzel ses veren bir motor al imkanlar dahilinde mümkün değil ise, güzel ses veren ve o motora uygulanmış örnekleri incele. motor performansını yakıtını ve bakımlarda ustaların tepkilerini pek değiştirmemiş olanları tercih et. en nihayetinde egzos modifikasyonu, motor ömrünü, bakım aralığını, performansını ve yakıt sarfiyatını mutlaka etkileyecektir. ama çok, ama az...

    profesyonel bir modifikasyon mu yapmak istiyorsun? içten yanmalı motor sistemlerini incelemeye bu günden başla 4 - 5 yıl sonra mantığı iyice kapınca, motora ne yapabileceğin hakkında istemediğin kadar fikrin, ve ne yaparsan sonucunun ne olacağı konusunda da epey bilgin bulunur.

    para varsa, bu işi profesyonel olarak yapabilen bir servise güvenmekte fayda var. paran varsa ve o modele aşık değilsen git güzel sesli bir motor al ...


    paran yoksa otur oturduğun yerde para biriktir :D
    Daha oncede soylemistim , bu kadar teknik anlatmak kullanicinin aklini bulandirabilir diye. Bazen iyilik olarak anlatigimiz seyler karsi tarafin kafasini iyice karistirabilir. Sonucta soyledigmiz seyler ayni basic olmadan sicaklik yada soguk hava olusmaz. Bunun cesitlemesinin sonu gelmez.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)