gerçektende kafam iyice karışdı. şindi yoshimura takalımmı ? takmayalımmı :(:(:(:(:(
yani şimdi ben motora marka egsoz takarsam zararı olabilir takmiyimde orjinal mi kalsın
var zaten ...eksap .. x-up veya ex-up diye yazılıyo yanılmıyosam yamahanın patentli bir uygulamasıişin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu
senin düşündüğünü makina mühendisleride düşünmüş .. )
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
eksozun bir zararı olacağını zannetmiyorum. er6-n motorum var muzzy eksoz aldım taktım landi sensör yeri olmadığı için arıza ışığı yandı bende hemen z motoru aradım illerde beyin arızası olur o sensör oksijeni okuyor dedi( aklımda kaldığı kadarı ile) o yüzden o sensör yerini işin ehli bir eksozcuya yaptırdım bir sıkıntım yok şükür ara sıra patlatıyor bazende pürmüz gibi alev atıyor keyf verici bir durum
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
ben şimdi makinama azda olsa performan ve ses vericek ama zarar vermicek egsozu nasıl bulabilirim böyle bi egsoz varsa söylermisiniz.
arkadaşlar eski bir konu farkındayım ama net bir cevap bulamadım. marka 1000 avroluk egzozlar ile 100-200 liralık egzozlar arasında dıştan pek bir fark yok. hatta kiminin sesleri bile çok daha iyi. pahalı olan egzozlar ile ucuz olan egzozların arasında teknik olarak ne fark var? boşuna bir dünya fark vermek boşuna mı?
Motorumu dyne testine sokabileceğim bir yer var mı İstanbul'da . Bende 5 aydır performans eksozu kullanıyorum şu ana kadar olumsuz bir durumla karşılaşmadım tek merak ettiğim motor gücün de bir azalma oldumu.
takipçisiyim konunun
yeni alacağım motoru ben de dyno'ya sokup gereken testlerden gecmesini istiyorum
İstanbul'daki işin ehli kişileri bilmek isteri
tüm mesajlara baktımda, egzozun açık olmasıyla kompresyon kaybı olacağı söylenmiş. bunu söyleyen arkadaşlar kompresyonun egzozdan mı oluştuğunu sanıyor acaba?
kompresyon basıncı silindir içerisinde oluşur. subapların kapalı kalma sürelerinde pistonun sıkıştırmasıyla oluşturulan basınçtır. yani egzozla uzaktan yakından alakası yoktur..
yalan yanlış bilgilerle bulandırmayalım insanların kafasını. egzozun açık olmasının yararı sadece egzoz gazının dışarı atılmasına olan yararıdır, kompresyonla alakası yoktur. turbo mu bu egzoz gazıyla kompresyon basıncı değişsin..
egzos gazının atılması da bir ters kompresyon yaratır... motorların ürettiği tork ve devir sayısında etkilidir.
Egzos gazını rahatça salmayan motorlar, yakıtın ürettiği enerjinin tamamından faydalanırken, devirlenmesi yavaş olur. Egzos gazını rahatça dışarı salan motorlar, yakıtın ürettiği enerjinin daha çok zirve noktalarından yararlanırken devirlenmesi hızlı olur.
motor için uygun tasarlanmış sıkışık egzos, yakıttan daha fazla verim, ama yavaş bir hızlanma sağlarken çekiş gücü de yüksek olur., serbest egzos, yakıttan daha fazla performans ve yüksek bir hızlanma sağlar, çekiş güçleri aynı şartlarda sıkışık egzoslara göre zayıf olur.
Üstüme alınmış gibi oldum tabi ama, çok yazmak da zarar tabi
!?
Evet istanbul'da Dyno olan bir yer varsa önerininizi bekliyorum
http://www.belgeler.com/blg/zoq/benz...-a-fuel-engine
Araştırma sonucunda motora uygun bir susturucu takılması durumunda,gürültünün azaltılmasının yanında güç ve momentte %3ile %6 arasında artış,egzoz gazı sıcaklığında 250 derece düşüş olmakta ve egzoz emüsyonunda iyileşme görülmüştür...
demiş bilimsel kanıtlar...
demekki egzozdaki susturucu olması gerektiği gibi olmaz sa güç kaybı yaşanır hatta sıcaklıkla egzoz sübabının bozulması deforme olması bir efsane olmaktan çıkar gerçeğe döner....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
tamda aynı şeyleri ben söyleyecektim egzosa gönderilen hava nekadar kolay tahliye olursa motor bir sonraki patlama işlemine daha çabuk hazırlanacağı için daha performanslı çalışacaktır. Düşük devirlerde hissedilmeyecek kadar performans düşüklüğü yaşansa da motor yüksek devirlerde daha performanslı olacaktır. Yukarıda yazılanlardan bir tek çok uzun olan mesajı okumadım ama çoğu kişinin mantığına göre egzos çıkışına tıpa taksak kompresyon aşırı artacağından inanılmaz bir güç artışı olacak kesinlikle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
Yani Osman bey eğer egzosa ayıracak 1000 2000 civarı bütçeniz varsa envayi çeşit üretici var tatmin edici bir ses bununla ilintili olarak performans elde edersiniz (biraz psikolojik biraz mekanik)
ama sanayi yapımı egzoslarla da hemen hemen aynı verimi almanız mümkün tabi görsellik ve ömür açısından garantisi yok
slm.düşük cc motorlarda uygulanan direk def egsozlar marka farketmez.sıkışma yapmadığı için yokuş yukarı performans kaybı ve yakıt sarfiyatı olarak geri döner.yüksek cc motorlarda ise tork ve ciğer kuvvetli olduğu için egsoz kulakları rahatsız eden aşırı sesi terbiye ederek gönül hoşluğu ve göz zevki olarak aksesuar tamamlayıcı olur.illaki orjinal egsoz neden derseniz trafik,yakıt faktörü ve motor uyumluluk standardı diyebiliriz.şu aralar benimde yaptığım slencer killer hayli revaçda.şehir içi sessiz,şehir dışı sesli modeller.manuel aparatlarla istenilen sesle oynama olayı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)