Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kamuda ki lüks motorsikletler

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Kamuda diyorum çünkü polislerin yanında belediye zabıtalarıda fiyatı 20 bin tl nin üzerinde motorsikletler kullanıyorlar.Hal böyle olunca benim motorsikletli polis yada zabıta olasım geliyor.Hondalar neysede BMW GS 1200 ler çok pahalı değil mi?Gerek var mı bu kadar pahalı araçlara sizce?Yoksa ben mi yanlış düşünüyorum.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Devlet vermiyor ki. Bir çoğu hibe.

  3. #3
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    trafik polislerine lazım olur ancak normal polisin altına o kadar lüksünü vermek anlamsız

    Onuda geçtim zaten apaçi gibi kullanıyor geneli kasksız kızlara hava atma peşinde ve korumasız... Eh uyuyan halkım sayesinde herşey

  4. #4
    carsvegas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yenisi bekleniyor
    bence polislere kanuni verilmeli yada bisan zaten motorlu olmasındaki amaç hızdan çok trafikte yol alabilmesi boşuna neden o kadar dışarı aksın ki bu kadar motosikletin hibe olmasını da olasılık dahilinde görmüyorum...İstiklaldeki juke lar hibe mesela cooper larla beraber onlara bişey diyen yok
    Yaratan rabbinin ismi ile oku!

  5. #5

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    250cclik motosiklet bence kamudakilere yeterde artar bile ki arkadaşım var polis 250lik vermişler gayet yeterli diyor

  6. #6
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Motosikletlerin de büyük bir kısmı hibe. Zamanında CBX ihale ile alınmıştı. Bir de Varadero ları anımsıyorum öyle alındığını. Ama BWM lerin nasıl alındığını bilmiyorum. Ancak Belediye zabıtası ve otobüslerin kontrolunu yapan Belediye Trafik in 600cc ve üstü motora gerçekten ihtiyaçları yok. Bunlar israf
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Polislerin görev yerleri sürekli değişebileceği gibi.
    Gerektiğinde asfalt, gerektiginde zorlu arazi koşullarına uyum sağlayabilecek bi motosiklet kullanmaları gerektiğini düşünüyorum.
    Hal böyle oluncada : 1200 GS, VARADERO, TRANSALT gibi motorlar ön plana çıkıyor.

    Polislerin böyle cüsseli motorlarla trafikte cebelleşmeleride hoşlarına gitmiyordur muhtemelen..
    Üstelik artçılı olarak.
    Yani bahsettiğiniz gibi daha ufak hacimli bi motorla daha rahat edeceklerdir.
    Fakat Yol faktörü göz önünde alındığında büyük motorların onlar için daha uygun olduğu gerçeği ortaya çıkıyor..

    Ayrıca polislere neden bu kadar pahalı motorlar veriliyor demekle, Bir savaş uçağı pilotuna neden bu kadar pahalı Jet veriliyor demek aynı mantık olur sanırım.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Polislere neden bu kadar pahalı motorlar veriliyor demekle, Bir savaş uçağı pilotuna neden bu kadar pahalı Jet veriliyor demek aynı mantık olur sanırım.
    İyi güzel de, aynı görevi arabayla yerine getirmeye çalışan polislere neden gücü, fiyatı ve konforu düşük otomobiller veriliyor? Polis otoları, polis motosikletlerinden daha güçsüz. 200 kg bir motosiklet 110 HP ama 1000 kg bir otomobil 100 HP.

  9. #9
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi güzel de, aynı görevi arabayla yerine getirmeye çalışan polislere neden gücü, fiyatı ve konforu düşük otomobiller veriliyor? Polis otoları, polis motosikletlerinden daha güçsüz. 200 kg bir motosiklet 110 HP ama 1000 kg bir otomobil 100 HP.
    katılıyorum gereksiz israf benzinleri bizim çepten çıkıyor
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  10. #10
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi güzel de, aynı görevi arabayla yerine getirmeye çalışan polislere neden gücü, fiyatı ve konforu düşük otomobiller veriliyor? Polis otoları, polis motosikletlerinden daha güçsüz. 200 kg bir motosiklet 110 HP ama 1000 kg bir otomobil 100 HP.
    Senin gibi bilgi sahibi bir arkadaşımın böyle bir kıstasta bulunması biraz tuhafıma gitti.

    Konuya dönecek olursak, verdiğin örnek hakkında hiç bi fikrim yok.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Polislerin görev yerleri sürekli değişebileceği gibi.
    Gerektiğinde asfalt, gerektiginde zorlu arazi koşullarına uyum sağlayabilecek bi motosiklet kullanmaları gerektiğini düşünüyorum.
    Hal böyle oluncada : 1200 GS, VARADERO, TRANSALT gibi motorlar ön plana çıkıyor.

    Polislerin böyle cüsseli motorlarla trafikte cebelleşmeleride hoşlarına gitmiyordur muhtemelen..
    Üstelik artçılı olarak.
    Yani bahsettiğiniz gibi daha ufak hacimli bi motorla daha rahat edeceklerdir.
    Fakat Yol faktörü göz önünde alındığında büyük motorların onlar için daha uygun olduğu gerçeği ortaya çıkıyor..

    Ayrıca polislere neden bu kadar pahalı motorlar veriliyor demekle, Bir savaş uçağı pilotuna neden bu kadar pahalı Jet veriliyor demek aynı mantık olur sanırım.
    Yazdıklarınızın bir kısmına katılıyor bir kısmına katılmıyorum. Kırsalda bir olay olduğunda genelde jandarma ilgilenir polis ilgileneceği zamanda asla motosikletle gitmez diyelim ki gidiyor peki motosikletle kırsaldaki olaylara yada sorunlara müdahale etmeye giden bir polise rastlayanımız var mı? Kendim için konuşayım ben hiç şahit olmadım

    250cc gayet yeterli şehir içi için. bir zabıtanın altına 1000lik motosiklet verilmesini israf olarak görüyorum.

    Ayrıca jet uçak ile motosiklet birbirinden apayrı konular jetin daha hesaplı uygun bir alternatifi yok pervaneli uçak neyine yetmiyor diyemeyiz ancak bir polis için aynı şeyin geçerli olduğunu düşünmüyorum.

    Yanılıyormuyum yoksa?

  12. #12

    Üyelik
    26 Nisan 2008
    polislere araba olarak hyundai, fiat vs gibi firmaların giriş seviyesi modelleri otomobil olarak verilirken bmw gibi bir markanın üstelik en pahalı modellerinden birinin motosiklet olarak verilmesi bana da çok tuhaf geliyor. şu anda bir r1200 gs 57 bin lira. üstelik bu motorlar üst sınıf enduro olmalarına rağmen %90 şehir içinde yoğun trafikte kullanılıyor. bir de 2 kişi biniliyor. onun yerine 250 cc lik şehir içine uygun modellere birer kişi binilse daha mantıklı olur gibi geliyor bana. ankarada gördüklerim genelde r1200 gs, r1150 rt, yamaha fazer gibi şehir içine pek uygun olmayan motorlar. bir f650gs belki uygun sayılabilir. bir de naked bir model var ama modelini bilmiyorum baya var ondan da.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin gibi bilgi sahibi bir arkadaşımın böyle bir kıstasta bulunması biraz tuhafıma gitti.

    Konuya dönecek olursak, verdiğin örnek hakkında hiç bi fikrim yok.
    O örneklemek maksatlı düz mantıktı.

    Demek istediğim polisler cbf 150'ye binmesin tamam. Ama yaklaşık 60.000 TL değerindeki R1200GS'ye de binmesin. 20.000 TL'lik bir transalp ya da en fazla 28.000 TL değerindeki bir varadero'nun gayet yeterli olacağı düşüncesindeyim. Aralarında fiyat olarak uçurum var ama polis için 3 katı fiyat farkına değecek bir farklılık olduğunu düşünmüyorum. Bir GS parasına üç tane transalp alınabiliyor.

    Aynı şekilde polisler clio'ya, accent'e de binmesin. Yani bir nevi ortası olsun. Kullanılan polis otomobilleri çok düşük seviye araçlar, motosikletler ise tam tersi, neredeyse kullanılacak amaca göre alınabilecek en iyi dolayısıyla pahalı araçlar. Mesela bir araç kovalama senaryosu düşünürsek, trafikte sık görebileceğimiz ortalama bir spor arabanın polis araçları yanına bile yaklaşamaz. Ayrıca polis otomobili kullanan kişilere bildiğim/tahmin ettiğim kadarıyla özel bir sürüş eğitimi verilmiyor. Sanki motosiklet kullanmak için çok özel yetenekler gerekiyormuş ama araba kullanmak herkeste doğuştan gelen bir özellikmiş gibi.

    Demek istediğim polis motosikletlerinde en iyisini sağlamaya çalışırken otomobillerinde tam tersi yapılıyor. Bence motosiklet seçerken maliyeti biraz daha düşük olanlar seçilebilir. Otomobil seçerken de motosiklet seçildiği gibi davranılıp (yani daha iyisi) sürücülerine de motosiklet sürücülerine verildiği gibi sürüş eğitimi verilirse daha iyi olabilir.

    Ama şöyle bir gerçek daha var ki, Türkiye'de planlanan her şey bir anda birilerinin çıkarları doğrultusunda değişebiliyor. (Bu son cümle herhangi bir kişi/kuruma ithafen değildir)

  14. #14
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Ama suclulari yakalamak icin guclu aletlere ihtiyac var.Almanya da bircok porsche polis arabasi var.Internette okumustum italyan polisleride birkac ferrari kulaniyorlarmis.
    RIDE or DIE

  15. #15
    Phantom264 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul\Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBR250R TriColor Cibcib*
    zabıta ya varadero niye :(
    Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor

  16. #16
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Transalp yada Fazer bence normal.Fazlası değil de.Corolla,Accent Era ve Transit Connect de o kadar kötü arabalar değil.Alt komşu Olay Yeri İnceleme.Kullandıkları transitler yüklü olmalarına rağmen, bu işe gidecek en iyi araba diyordu.Ve araçlar 600.000 km'den aşşağı olmazmış...

  17. #17
    knntpl33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2011
    Şehir
    silifke
    Motosikleti
    kawa. er5-- gsf600s bandit
    benim ilçe silifkede yunuslarda honda xl200 var her yere gidiyor dağ bayır demeden.şehir içi için çok ideal.çevre yolları için en fazla da 600lük yeter gibi.büyük motorların alım mantığı nedir bilemedim.birilerin cebi doluyordur o bir gerçek.

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Kocaeli Büyük Şehir Belediyesi de vermiş zabıtaların altına 2010-2011 Versys leri... 20 km hızla sokak aralarını turlayıp parketmiş araçların yerlerini tespit etmekten başka iş yaptıkları yok.
    125 yada 250 cc motorlarla;zamandan,yakıttan,bakım masrafından tasarruf edilebileceğini bilmez bunlar...Devletin malı deniz yemeyen d....z mantığı hala devam etmekte...650 cc lüxs bir makinanın hiçbir işe yaramayan zabıta sürüsünün altında ne işi var...Çoğu zaten birilerinin yeğeni,akrabası...her kaldırım taşının başında bir zabıta gezer oldu.Düşündükçe delirmemek elde değil....
    Polislere gerekli ama;Çünkü yeri geldiğinde çevirmeden kaçmaya çalışan araçları takip etmek için,kanunsuz durumlara mudahale etmek için altlarında güçlü ve hızlı makinalar olmalı...

  19. #19
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O örneklemek maksatlı düz mantıktı.

    Demek istediğim polisler cbf 150'ye binmesin tamam. Ama yaklaşık 60.000 TL değerindeki R1200GS'ye de binmesin. 20.000 TL'lik bir transalp ya da en fazla 28.000 TL değerindeki bir varadero'nun gayet yeterli olacağı düşüncesindeyim. Aralarında fiyat olarak uçurum var ama polis için 3 katı fiyat farkına değecek bir farklılık olduğunu düşünmüyorum. Bir GS parasına üç tane transalp alınabiliyor.

    Ama şöyle bir gerçek daha var ki, Türkiye'de planlanan her şey bir anda birilerinin çıkarları doğrultusunda değişebiliyor. (Bu son cümle herhangi bir kişi/kuruma ithafen değildir)
    Evet..
    Şimdi hemen hemen aynı fikirdeyiz
    Polislerin kullanması gereken motosikletler değişken görev bölgelerine uyum sağlamak zorundadır.
    Fakat fiyat olarak aralarında uçurum olmaması sureti ile.

    650 CC'lik bir Transalp, 1200 CC'lik bir ADV nin yaptığı işi gayette güzel yapabilir.
    Fakat 250 CC'lik bir motosiklet 650 CC'lik Transalp'ın yaptığı işi yapmasını beklemek biraz tuhaf olur.

    Bu sebeple çok büyük olmamalı.
    Fakat çokta küçük olmamalı.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  20. #20
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Zenginin mali zügürdün cenesi hesabi bi konu olmus (: Devlet zengin nasilsa, e bizde halk olarak fakir oldugumuza göre. Aramizda da basbakan yada bir bakan da yok bildigim kadariyla. Havanda su dövmek diyede güzel bir deyimimiz de var ustelik.
    Konu sahibi yada digerleri kizmasin bana, herkes fikrini soyleyecek tabiki, cogu da dogruyu soyleyecek ve soylemiste.
    Ben sadece konuya baska bi acidan baktim sanirim.
    Not : Polis, asker, devlet görevlileri, her ne kadar israfta olsa en iyi otomobil, motosiklet, arac ve gereci kullanmali bence. Uluslararasi Prestij önemli bir mevzudur, kullandiginiz her iyi arac diger ulke vatandaslari tarafindan gelismislik unsuru olarak kabul edilir. Tipki Almanya'da otoban polislerinin Porche, Amerikan baskaninin korumalarinin GM'in 6000 cc jeplerini kullanmalari gibi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)