Motosiklet Bakımı Hakkında
-
Merhaba arkadaşlar, bugün zincirimin alt plastik korumasının cıvatası fırladığı için servise gittim taktırdım ve hadi dedim gelmişken servisede girsin 1000km bakımı yapılmıştı aradan da 6 ayı geçtiği için tam 3200 km de bugün servise girdi yağ-yağ filtresi diğer sıvılara bakıldı zincir yağlandı. yağ olarak 3lt ufak şişelerde shell advance kullanıldı ve zincir yağı spreyide shell marka, asıl sormak istediğim; shell markası sizce nasıl zincir yağı ve motor yağı olarak? motosiklet italyan 1000cc lik süpersport... (ilk defa kullanıldığı için merak ediyorum daha önce Motul ve isviçre malı yağlar kullanılıyodu.) ayrıca motosikletimden 2. kez değişen yağ filtresi kafes içindeydi fakat son takılan kafes içinde olmayan farklı ama aynı şekillerde olan orjinal markanın yağ filtresi bi fark olur mu?
Reklamlar
-
yorumlar için teşekkür ederim herkese )
-
Yağ filtresi o kadar sık değişiyor mu?
Motor yağı ve zincir yağı çok iyi olmasalar da fena ürünler değil diye biliyorum.
-
italyan motosikletleri shell ile anlaştığı için sanırım bu ürünler kullanılıyo artık, bende diğerleriyle arasındaki kalite farkını öğrenmek için konuyu açtım yağ filtresinin değişimide her yağ değişiminde değiştirilir diye biliyorum. inzell teşekkür ederim cevabınıza ve ilginize.
-
Kitapçığında tüm bilgiler yazar aslında. Yağ filtresinin ne kadar sürede bir değişmesi gerektiği, hangi katkıların bulunduğu bir motor yağını önerdikleri vs.
İyi zincir spreyi için de amatörce gözlemleyebileceğimiz özellikler kısaca; 300-500 km boyunca zinciri yağlı tutması, zincirdeki yağı lastik ve janta sıçratmaması vs.
-
shell marka yağ benim bildiğim kadarı ile birkaç ii marka dan biri gönül rahatlığı ile kullanabilirsin fakat zincir yağı hakkında birşey diyemeyeceğim çünkü ben öyle sprey yağlardan kullanmam gereksiz maddi kayıp olduğunu düşünüyorum şahsi fikrim
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Shell en iyi değildir. Ama kötü de değil. Ipone ve Motul tavsiye ederim her türlü yağ için. Yalnız motor Ducati sanırım merak ettim şimdi
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
F54 adlı üyeden alıntı
shell marka yağ benim bildiğim kadarı ile birkaç ii marka dan biri gönül rahatlığı ile kullanabilirsin fakat zincir yağı hakkında birşey diyemeyeceğim çünkü ben öyle sprey yağlardan kullanmam gereksiz maddi kayıp olduğunu düşünüyorum şahsi fikrim
1.000 cc italyan diğer marka yağlar ile shell yağları arasındaki maddi farkı rölantide yer be
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
bendeki motor mv agusta f4 yeni kasa, fakat yorumlarınız için gerçekten teşekkür ediyorum. motul ve iponun iyi markalar olduğu konusunda aynı fikirdeyim.
-
Her yağ değişiminde filtre değişimi biraz müsriflik.Hatda rodajdan sonra hemen değişim bile müsriflik.Hiçbir motor rodajda bile filtreyi tıkayacak kadar talaşı filtreye gönderemez.İçeride ancak bir destere veya eye çalışması lazım.Yağın kararma işleminin tümü yakıtdan ısıdan veya yanma sonucu oluşan karbon veya birleşiklerinden oluşmaz.Yeni yağı iki metal arasına örneğin: anaktarınızı yağlayın ve bir metale sürtün.Yağın ne kadar çabuk karardığını göreceksiniz.Ne ısı var ne basınç nede yüksek kirleticiler.Özellikle sarı metal( yataklar) yağın rengini belkide ışığın geçirgenliğini fazlasıyla etkiliyor.Belliki iyon değiştiriyor.Ve istediğiniz mikro gözenekli filtre kullanın kararmanın % 100 ü kirlenme olmadığından kullanım ömrü boyunca ap-ak yağ hayal.....En kısa iki yağ değişimi arası veya iki hava filtresi arası diyebilirim.Tıkalı bir yağ filtresinin olumsuz etkisi yağ basıncını ve tabiki pompanıza düşen stresi artıracaktır.Bu stres viktozitenin yüksek oldugu soğuk yağ anında dahada artacak.Yani arayı fazlada açmamak lazım.Zincir yağı konusunda değişik markalar değişik özelliklere sahip.Benim tercihim normal zincirde grese yakın olan içerikliler(Ben gulf kullanıyorum.).Orinkli de biraz daha akışkan tercih edillebilir(Shell iyi gibi.).Kolay gelsin.
-
ducati-mvagusta 1 distribütör oldukları için bunlarda pirelli ve shell le anlasmalılar sanırım bu sene hatta ducati açılışında shell ducati için troy bayliss i çağırmışlardı. bugün de bende servise gittiğimde markalar değişmiş olduğundan dolayı farklı geldi daha önce kullanılan yağlardan olmadığı için. neyse bakalım yağ yağdır herhalde pek bi fark olmaz hepsinin raf ömrü 1 yıl motordaki ömrüde 6 ayda bir değişmesi gerekiyo, filtre olayında ise sökülmüşken değişsin dedim, değişmesinde maddi külfetinden başka bir dezavantaj olmayacağını düşünüyorum. bu arada çok merak ediyorum sadece benim motorumda mı vidalar gevşeyip cıvatalar dökülüyo saçılıyo yoksa başka diğer markalarda özellikle yüksek devirli motosiklerde de aynı sorunlar var mı? neyse ki düşen vidaların stokları varda yerine takıyoruz yalnız loctite yapıştırıcıdan allah razı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
piranha dört- teşekkür ederim teknik bilgileriniz için. sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
bu arada her yağ değişiminde filtrenin değişmesi gerektiğini kullanma klavuzunda söylemiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)