Kaza yaptım ve kusur dağılımı ile ilgili yardımlarınıza ihtiyacım var.
Reklamlar
-
anaconda84 adlı üyeden alıntı
kardeşim öncelikle geçmiş olsun. 3. soruna gelince 8 yalnış cevap arkadaşlar 10 üzerinden değerlendirilir. peki kazalarda neden hep 8 üzerinden değerlendirme yapılır? 8 üzerinden yapılır çünkü ehliyeti olan herkes zaten 2lik kusur kısmını kabullenmiştir. yani ehliyeti olan herkes 2 değerinde kusurludur. hatalı olunsun yada olunmasın her ehliyeti olan sürücü 2 derecelik kusurludur. umarım anlatabilmişimdir. biraz uzun oldu sanki ama kusura bakmayın.
Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.
Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.
Reklamlar
-
slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
-
öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
anaconda84 adlı üyeden alıntı
slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
Raphae1 adlı üyeden alıntı
öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
Şehir efsanesi bunlar. Buna göre arabamla yaptığım ve tamamen kusursuz olduğum 5 kazada hasarım %10-%20'sini benim ödemem gerekirdi. Hatta sorgulamada %0 kusurlu olarak görünüyordum. Ekran görüntüsünü de koyacaktım %0 yazan, ama sistemde bir sorun var hata veriyor.
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.
Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.
Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.
-
mancuryalı adlı üyeden alıntı
Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.
Bildiğim kadarıyla işgücü kaybı olursa tazminat ödeniyor. Dediğin gibi %5-%10 gibi bir işgücü kaybı belirlenirse muhtemelen tazminat alabilirsin. Ama işgücü kaybı olarak görürler mi işte orasını bilmiyorum.
-
2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.
-
mancuryalı adlı üyeden alıntı
2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.
O ekserin söylediği, gereksiz bir yorum sadece. Eksperin kazada kusur tespiti bir yetkisi yok ancak senin benim gibi yorum yapar. Onun yapması gereken ve yetkisi olan, aracın hasar gören yerlerinin ve hasar bedelinin tespiti. Kusur oranları sigorta şirketleri belirliyor ama bir sigorta şirketi değil, kazaya taraf olan 2 sigorta şirketi karşılıklı belirliyor. Zaten senin sigorta şirketin seni, karşı tarafın sigorta şirketi karşı tarafı suçsuz çıkarmak isteyecektir. Sonuçta para onlardan çıkıyor. Onun için verdikleri kararlarda bir yanlışlık olma ihtimali pek yok. Ama olur da anlaşamazlarsa yani 2 sigorta şirketi de haklı olduğunu düşünürse kaza "kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu" tarafından bağımsız bir şekilde değerlendiriliyor.
Bahsettiği şekilde eksperin diğer tarafta hasar olamaz şeklinde "yorumu" nu kaza yapan arkadaşımın motoru içinde söylemiş eksper ama dediğim gibi bu bir şeyi değiştirmedi ve motordaki tüm hasarı sigorta karşıladı. Bu durumda olabilecek sorun eksper burada hasar olamaz dediğinde servis "tamam sen orayı yazma" derse işin zor. Eksper kazada oluşan bir hasarı yazmazsa itiraz kısmı biraz zor olur ama fazladan bir şey yazarsa da sigorta bunu karşılayacak diye bir şey yok. Son değerlendirmeyi sigorta şirket(ler)i yapıyor.
Tekrar geçmiş olsun.
-
Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.
-
mancuryalı adlı üyeden alıntı
Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem
grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
-
Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )
teşekkürler dostum.
---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:19 ----------
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)