Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kaza yaptım ve kusur dağılımı ile ilgili yardımlarınıza ihtiyacım var.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı anaconda84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim öncelikle geçmiş olsun. 3. soruna gelince 8 yalnış cevap arkadaşlar 10 üzerinden değerlendirilir. peki kazalarda neden hep 8 üzerinden değerlendirme yapılır? 8 üzerinden yapılır çünkü ehliyeti olan herkes zaten 2lik kusur kısmını kabullenmiştir. yani ehliyeti olan herkes 2 değerinde kusurludur. hatalı olunsun yada olunmasın her ehliyeti olan sürücü 2 derecelik kusurludur. umarım anlatabilmişimdir. biraz uzun oldu sanki ama kusura bakmayın.
    Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
    Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.

    Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  3. #23
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı anaconda84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
    Şehir efsanesi bunlar. Buna göre arabamla yaptığım ve tamamen kusursuz olduğum 5 kazada hasarım %10-%20'sini benim ödemem gerekirdi. Hatta sorgulamada %0 kusurlu olarak görünüyordum. Ekran görüntüsünü de koyacaktım %0 yazan, ama sistemde bir sorun var hata veriyor.

  5. #25

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
    Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.

    Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.
    Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı mancuryalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.
    Bildiğim kadarıyla işgücü kaybı olursa tazminat ödeniyor. Dediğin gibi %5-%10 gibi bir işgücü kaybı belirlenirse muhtemelen tazminat alabilirsin. Ama işgücü kaybı olarak görürler mi işte orasını bilmiyorum.

  7. #27

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı mancuryalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.
    O ekserin söylediği, gereksiz bir yorum sadece. Eksperin kazada kusur tespiti bir yetkisi yok ancak senin benim gibi yorum yapar. Onun yapması gereken ve yetkisi olan, aracın hasar gören yerlerinin ve hasar bedelinin tespiti. Kusur oranları sigorta şirketleri belirliyor ama bir sigorta şirketi değil, kazaya taraf olan 2 sigorta şirketi karşılıklı belirliyor. Zaten senin sigorta şirketin seni, karşı tarafın sigorta şirketi karşı tarafı suçsuz çıkarmak isteyecektir. Sonuçta para onlardan çıkıyor. Onun için verdikleri kararlarda bir yanlışlık olma ihtimali pek yok. Ama olur da anlaşamazlarsa yani 2 sigorta şirketi de haklı olduğunu düşünürse kaza "kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu" tarafından bağımsız bir şekilde değerlendiriliyor.

    Bahsettiği şekilde eksperin diğer tarafta hasar olamaz şeklinde "yorumu" nu kaza yapan arkadaşımın motoru içinde söylemiş eksper ama dediğim gibi bu bir şeyi değiştirmedi ve motordaki tüm hasarı sigorta karşıladı. Bu durumda olabilecek sorun eksper burada hasar olamaz dediğinde servis "tamam sen orayı yazma" derse işin zor. Eksper kazada oluşan bir hasarı yazmazsa itiraz kısmı biraz zor olur ama fazladan bir şey yazarsa da sigorta bunu karşılayacak diye bir şey yok. Son değerlendirmeyi sigorta şirket(ler)i yapıyor.

    Tekrar geçmiş olsun.

  9. #29

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı mancuryalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.
    Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.

    Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.

    Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.

  11. #31
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
    ( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )

  12. #32

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
    ( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )
    teşekkürler dostum.

    ---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:19 ----------

    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.

    Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.

    Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
    Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(

  13. #33

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.

    Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.

    Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
    Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)