Bu geri dönüşüm nedir.Ne işe yarar.Bana sökmemi söylediler motorun performansını etkiliyormuş.Ama biri bana bu geri dönüşüm hakında bilgi verirse sevinirim.
Bu geri dönüşüm nedir.Ne işe yarar.Bana sökmemi söylediler motorun performansını etkiliyormuş.Ama biri bana bu geri dönüşüm hakında bilgi verirse sevinirim.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
Katalitik konvertörden bahsediyosun sanırım. Silindirlerde yanmamış hidrokarbonları yakar, buna art yanma da diyebiliriz. Yeterli oksijenle birleşmemiş olan yani CO karbonmonoksit olarak kalan gazları oksijen ile birleştirerek CO2 karbondioksit yapar. Azot oksit kalıntılarını da azot moleküllerine çevirir. Kısaca çevreye zararlı gaz salınımını engeller. Bunu da egzoz manifoldunun hemen dışarısındaki lambda sensörünü (oksijen sensörü) kullanarak yapar. Katalitik konvertörü çıkartırsan yüzde 99 ihtimalle güç artışı olmaz. Çünkü beyin katalitik konvertör ile çalışmaya ayarlanmıştır. Bu ayarları da değiştirmen gerekir. O zaman ufak güç artışı elde edebilirsin.
Bu arada reklamlarda çok düşük karbondioksit salınımı diye araç tanıtıyorlar. Bir aracın karbondioksit salınımı yapmaması karbonmonoksit salınımı yapması demektir. Bu da çevreye daha zararlıdır. Pazarlama stratejisi işte
- Abi 1000'lik mi bu ?
-
sana ybrlerden örnek vereyim
resimdeki yeni ybrlerdeki yanmamış benzini karburatöre geri dönüşümü sağlayan silindirin üstündeki hortum
eski brazilyada yapılan ybr125lerde ise bu yoktu ve 12 hp ydi gücü sana sök demeleri bunun için ancak cevremizi daha çok kirleticeksin
Mustafa Kemal Atatürk
bu konuyu ybr ler için netten araştırmıştım. sadece dönüşümü iptal etmek yetmiyor dönüşümsüz de bir egzoz gerekiyor karbüratör ayarı vs vs ile ancak 2 hp gibi bir güç geliyor.
Geri dönüşüm Motosikletin üst kapağından veya kimilerinde ise sibop kapağından çıkan,metal borulu ve iç kısmı özel yapılı bir parçadır.Adı üzerinde doğanın geri dönüşümü için çalışır.Ancak bu tipteki motorlarda (Seninki herhalde Kuba km125-6) bu parça motosikleti acayip bi şekilde kasıyor.çıkar diyenler büyük ihtimalle güç artışı olacağını söylemişlerdir.Dedikleri doğrudur ancak bu güç artışı örneğin senin motor 80 yaparken, bu hızı 100 e çıkarmaz.83-85 e çıkarır.Bu parçanın senin motordan sökülmesi halinde, Titreşimi azaltır,biraz da son hıza katkısı olur.Çekişte bi farkı olmaz ayrıca motorun sesi de biraz olsun değişir.Kalın çıkar ama dikkat edilmedikçe farkedilmez bu ses farklılığı.Ama bu işlemi yapacakken hız için değil de,titreşim için yapman daha mantıklı ben kendim denedim gördüm eski motorum km 125-6 idi. bir de doğayı kirletme meselesi var.Çıkar gitsin bişey olmaz diyeceğim bu sefer diğer arkadaslar bana yüklenecek.
Onun için ben sana kesinlikle ve kesinlikle çıkar o parcayı demiyorum, çıkarırsan nelerin olacağını söylüyorum.Gerisi sana kalmış ister sökersin ister sökmezsin.
Haa 125 cc bir motorun cevreyi kirletme derecesi devede kulak diyor,bu ordan devede kulaktan bile daha az,bazıları bunu sökme cevremi kirletme diyebilir, ama ben onlara şunu söylüyorum, siz bu motosikletin cevreyi kirletmesini ölçeceğinize piyasadaki bu motosikletin 20-30 katı motor büyüklüğünde olan 30-40 yaşındaki,baca dumanı saçan kamyonları eleştirin.küçücük motosiklet zaten o verdiği gaz yukarı cıkana kadar dağılıp gidiyor.Ki bu adam bunu yapmasa bile ilerde CC yükseltmek istediğinde mecburen üst kapak değiştirecek dolayısıyla geri dönüşüm yine iptal olacak.
Neyse kardeş ben daha fazla konusmayayım sen ne istersen onu yap.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
sökmeden 100 yapıyosa sökünce 200 yapacak hali yok ben olsam sökmezdim hem benzin olmuş 4.42 devir tasarruf devri
Hepinize teşekürler arkadaşlar yardımlarınız için. anladım ne işe yaradıgını
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)