Kafa Salınımı(Tank Slapper)
Reklamlar
-
KAFA SALINMASI
Kafa salınması çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.
Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün varsa ayarını ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.
Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri hafif bırakın, üzerlerine baskı yapmayın. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.
Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.
ALINTIDIR.
Kafa Salınımı Merak Edenler İçin Video
http://www.myspace.com/video/vid/6604135
Arkadaşlar bu durumu hiç yasamadım ama yasayıpta kurtulanlar nasıl kurtulabildigini anlatabilirmi taktik vs.
allah kimsenin başına vermesin
Reklamlar
-
Bilmeyenler için anlaşılır ve bilgilendirici bir yazı.Teşekkürler
-
Bu arada not olarak ekleyeyim arkadaşlar konuya yazamayı unutmusum
videodaki kazayı yapan sürücü hayatını kaybetmiştir.
-
güzel bir paylaşım teşekkürler
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
-
çok tecrübeli olmama rağmen bu sabah tamircime uğradım biraz problemlerim vardı.ve bu konuyla ilgili muhabbet ettik iki adet amortisöre benzeyen ve ayarlaması yapılabilinen ama amortisörün yanında minyatür gibi kalan mekanizma almış bunları takacam abi kafa sallama olayını çözüyor dedi .tabi videoda seyrettiğimiz bambaşka bir olay ama..kargocu benim yanımda teslim etti biraz zor bulunan bir aletmiş sanırım.ön taraf takılıyormuş hatta takma aparatları 400 tl civarında dedi kendisi 700 tl 24 kademe ayarlı bir aletti çok sertleştiği noktada hareket ettirmek mümkün değildi ama yumuşak olduğundada amortisör gibi hareket ediyordu iki farklı modeli varmış asfalt ve arazi birde sadece asfalt için ..neyse belkide sizler bunu biliyorsunuzdur ama konuyu okuyunca sıcağı sıcağına sabahta konuştuğum için yazmak istedim...herkese kazasız sürüşler...
BURSA / GEMLİK 16 CUP 68
+905324776099
ARABA BEDENİ MOTOR RUHU TAŞIR...
-
Yasadim.
Taktik falan yok motorun ustunde durmaya calisin sadece.
Yada basmayin en basta.
Yada en mantiklisi gidin motorunuza uyan bi gidon amortisoru alin basicaksaniz.
Ben oyle yaptim, hatta gidip en iyisi neyse onu alin.
Gazlamadan oncede ayarini yapin amortisorun.
Bende amortisor varken basima geldi cunku ayarlamamistim.
Bi cinli scooter parasi odedim ben o kucuk alet icin.
Ama kac kere .ictim dedigim anda hayatimi kurtardi.
Oyle video da izlemek gibi zevkli degil motoru
durdurdugumda on fren bosalmisti ve gidon yamulmustu.
-
Arkadaşlar makina tarzına göre gerekli ise gidon amartisörü kullanmak zorunludur.Son yıllarda ihtiyaç duyulan makinalara fabrika çıkışı elektronik amortisör konuluyor ama buna rağmen yeterli görmeyenler artı amortisörde koyabiliyorlar ....Örnek xx te buna ihtiyaç duyulmamış çok araştırdım sport tourıng olduğu ve kafa ağırlığı olduğu için gerek duyulmuyormuş ısrarla ustaya söyledim koyalım diye gerek yok dedi ama makineyi turbo yapıp drag vs düşünüyorsan ona göre ayarlamak lazım demişti....Örnek gsxr 1000 1300 600/600 rr 1000 rr vs makinalarda mecburen yoksa koyacaksınız hatta 2 tane bile konuluyor....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
@Jubaa
Allah korumuş Bidaha Yaşamassın İnşallah
@Felon
Yamaha R6 da bu durum olurmu yaşamak isterim tank slappingi cok güzel bişeye benziyor ama videodaki gibi olsun istemem zaten bunlar tt sokak yarısında yaşanmış bir kaza.
Şimdi nabıcaz tank slapperrda frene basmıcaz veya ilk hissetiginiz anda hafif gaz verin diye okuduydum biyerde gidona hakim olmaya calısmayın bu tank slapperi dahada cok
artırır ama benim en iyi yöntemim kendinize güzel düşecek biyer bulup oraya atın kendinizi :D scooterlarda gazlama anında cok olurmuş bu. Son olarakda tank slapper başladıgı anda tutabiliyorsanız ön tekeri yerden kaldırın 3-4 saniyeligine. Neyse allah kimsenin başına vermesin yaşamıs olan birinden örnek hikaye vereyim
HİKAYE :
2002 senesinde güneşli bir pazar günü yeni aldığım sarı 2000 model 900 RR ımla Sakarya ' dan Rahmetli Bahattin ' le birlikte Aydın Erkan ve diğer İzmit ' li arkadaşlarla otoban gişesinde buluşup Düzce istikametine doğru koyulduk yola . Tabi Bahattin ' in yine ön tekeri hiç yere değmeden Bolu Dağı ' na vardık . Bu arada otoban çıkışında hepimiz güzelce cezalarımızı da yedik tabi . Berceste ' de yemekleri yedikten sonra dönüş hazırlıkları ve dönüş yoluna çıkıldı . Bu arada Bahattin ilk defa gördüğüm ve aklımın gittiği bi hareket öğrenmiş ; ben 200 km. hızla giderken yanımdan ön tekerin üstünde geçti . Herkesin dibi düştü tabi .
Neyse Bahattin Akyazı gişesinden çıkıcağını söylediğinde ben mutluluktan deliye dödüm çünkü gruptaki çok konuşan ZX9 cuların aklını almalıydım . Nitekim öyle de oldu 299 u gördüğümde etrafımda kimsenin olmadığını gördüm ve bir anda ön tekerin yalpaladığını farkettim rüzgar diye düşünürken tekrar , tekrar ve bir anda elcikler elimden kaçtı tekrar tutmak istediğim de iki bileğiminde çıktığını ve elcikleri tutmak için dahi bileklerimin hareket etmediğini farkettim tabi bu arada hızım bayağı bi yüksekti motor 3 şerit yolda bir anda en soldan en sağa ve en sağdan en sola gitmeye başlayınca anladım ki bu işin dönüşü kalmadı . Motor sağ taraftaki bariyere yaklaştığında motordan yukarı doğru sıçradım ve düşük kot olan otobanın dışındaki ağaçlık bölgeye doğru bayağı bi yüksekten aşağılara doğru ağaçlara çarpa çarpa yere inmeye başladım ve armut gibi bi ağacın dibine oturdum . Belden aşağı hiç bir yerimin tutmadığını farkettiğimde şükretmeye başlamıştım . Arkadaşlar beni yoldan yaklaşık bi 50 metre ilerde bulduklarında arkadaki grubun olayı görünce heyecadan birbirlerine çarptıklarını ama kimsede bişey olmadığını ve beni ararken motorun ön takımının bir ağaçta asılı parçalarını gördüklerinde beni de parçalanmış halde bulacaklarını söylediklerini hiç unutmuyorum . Çok uzun bi süre ambulans bekledikten sonra kimseler gelmeyince Akyazı ' dan Bahattin bir arac almış gelmiş ve hastaneye yola koyulmuştuk bile . Bu Bahattin kardeşimle son yolculuğumuz olmuştu .
Kazada ön tekerim patlamış ve sadece ayaklarımdaki kırıklarla olayı atlatmıştım ( Çok Şükür ) . O direksiyonun yalpalamasını hiç unutamıyorum olaydan sonra çok zaman hiç bişey yokken durup ön tekeri ve takımları kontrol ettiğimi bilirim .
Bu olaydan sonra ne motordan ne de motorculuktan bir dirhem dahi soğumadım hatta korkup korkmadığımı anlamak için ilk ayağa kalktığımda yürüyemiyoken motorla hiç duramadan gezdiğimi bilirim . Bu ne ilk kazam ne de son kazam olacaktı belki ama o gün bundan sonra kimseyle uğraşmayacağıma and içmiştim ( taki yarışmaya başlayana kadar )
-
HİKAYE :
2002 senesinde güneşli bir pazar günü yeni aldığım sarı 2000 model 900 RR ımla Sakarya ' dan Rahmetli Bahattin ' le birlikte Aydın Erkan ve diğer İzmit ' li arkadaşlarla otoban gişesinde buluşup Düzce istikametine doğru koyulduk yola . Tabi Bahattin ' in yine ön tekeri hiç yere değmeden Bolu Dağı ' na vardık . Bu arada otoban çıkışında hepimiz güzelce cezalarımızı da yedik tabi . Berceste ' de yemekleri yedikten sonra dönüş hazırlıkları ve dönüş yoluna çıkıldı . Bu arada Bahattin ilk defa gördüğüm ve aklımın gittiği bi hareket öğrenmiş ; ben 200 km. hızla giderken yanımdan ön tekerin üstünde geçti . Herkesin dibi düştü tabi .
Neyse Bahattin Akyazı gişesinden çıkıcağını söylediğinde ben mutluluktan deliye dödüm çünkü gruptaki çok konuşan ZX9 cuların aklını almalıydım . Nitekim öyle de oldu 299 u gördüğümde etrafımda kimsenin olmadığını gördüm ve bir anda ön tekerin yalpaladığını farkettim rüzgar diye düşünürken tekrar , tekrar ve bir anda elcikler elimden kaçtı tekrar tutmak istediğim de iki bileğiminde çıktığını ve elcikleri tutmak için dahi bileklerimin hareket etmediğini farkettim tabi bu arada hızım bayağı bi yüksekti motor 3 şerit yolda bir anda en soldan en sağa ve en sağdan en sola gitmeye başlayınca anladım ki bu işin dönüşü kalmadı . Motor sağ taraftaki bariyere yaklaştığında motordan yukarı doğru sıçradım ve düşük kot olan otobanın dışındaki ağaçlık bölgeye doğru bayağı bi yüksekten aşağılara doğru ağaçlara çarpa çarpa yere inmeye başladım ve armut gibi bi ağacın dibine oturdum . Belden aşağı hiç bir yerimin tutmadığını farkettiğimde şükretmeye başlamıştım . Arkadaşlar beni yoldan yaklaşık bi 50 metre ilerde bulduklarında arkadaki grubun olayı görünce heyecadan birbirlerine çarptıklarını ama kimsede bişey olmadığını ve beni ararken motorun ön takımının bir ağaçta asılı parçalarını gördüklerinde beni de parçalanmış halde bulacaklarını söylediklerini hiç unutmuyorum . Çok uzun bi süre ambulans bekledikten sonra kimseler gelmeyince Akyazı ' dan Bahattin bir arac almış gelmiş ve hastaneye yola koyulmuştuk bile . Bu Bahattin kardeşimle son yolculuğumuz olmuştu .
Kazada ön tekerim patlamış ve sadece ayaklarımdaki kırıklarla olayı atlatmıştım ( Çok Şükür ) . O direksiyonun yalpalamasını hiç unutamıyorum olaydan sonra çok zaman hiç bişey yokken durup ön tekeri ve takımları kontrol ettiğimi bilirim .
Bu olaydan sonra ne motordan ne de motorculuktan bir dirhem dahi soğumadım hatta korkup korkmadığımı anlamak için ilk ayağa kalktığımda yürüyemiyoken motorla hiç duramadan gezdiğimi bilirim . Bu ne ilk kazam ne de son kazam olacaktı belki ama o gün bundan sonra kimseyle uğraşmayacağıma and içmiştim ( taki yarışmaya başlayana kadar )[/QUOTE]
Allah akıl fikir versin ve bunun gibi intihar eğilimlileri benden uzak tutsun.
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
o durumlar için böyle aparatlar var
-
Arkadaşlar Konuyu Güncel Tutalım Cok Önemli Bir Konu Tank Slapper.
-
tank slapper bir sscinin başına gelecek en büyük sorundur ve en büyük kazadır bence.. çünkü dengeli düşmek imkansız olur;
böyle bir olayla karşılaştığınızda motorunuz sizden kurtulmak isteyen bir canavara dönüşür ve bütün ağırlığıyla sizi savurur..
nitekim savrulan bir motordan kontrollü düşmek imkansızdır.. yani o sizi nereye fırlatırsa oraya orada uzun zaman geçireceksiniz..
bir kaç kez teker denemesinden sonra, ön tekerimin yere temas ettiği sırada yaşamıştım, o gün bugündür direksyon süspansiyonu apartı olmayan ss ye bindiğim zaman scooter muameli yaparm motora..
benim motorumda var ve bütün sslere öneririm.. çok işe yarıyor, güven veriyor..
-
çok yaşadım ve artık alıştım desem yeridir yüksek surattekiler ve makas girmek için yattığımda olan tank slapperlar dışında düz yakalandıklarım beni ürkütmüyor..
fakat yinede motosikletime üniversal bir gidon amortisörü aldım.. şimdi gereken aparatlarımı yapıpı hyosung gt250r ıma bunu monte edeceğim..kafa rahat gazlamak istiyorum
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
gt250R kullanıyorum sanırım benim modelde çok yaşanan 1 sorunmuş tank slapper ters çatal bulunduğu için umarım başıma gelmez Allah hepimizi korusun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)