Traşlanmış Asfalt tehlikelimidir?
Reklamlar
-
Selam Arkadaşlar,
Fikrinizi almak istediğim bir konu var.
Son zamanlarda İstanbul'da ve şehirler arası bazı yollarda viraj giriş çıkışlarında asfaltın traşlandığını(tırmıklandığını)
artan bir sıklıkla görmekteyim.
Özellikle İstanbul'daki arkadaşlar bilirler, yeni asfalt dökmeden önce eski asfaltın kazınması sırasında oluşan duruma benzemekte.
Her ne kadar dört tekerlekli araçlar için faydalı birşey olsada beni çok tedirgin ediyor. Lastiklerin asfaltı kavrayamadığını hissediyorum.
Sizce bu durum benim tedirgin olduğum kadar tehlikelimidir motosikletler için?
Reklamlar
-
kavrıyor fakat bu seferde lastik o tıraş izlerine doğru yol almak istiyo ve istediğimiz viraj çizgisinden çıkmamıza neden olabiliyo lastikleri ince olan motosikletlerde daha çok hissedilir.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
Çok tehlikeli bence. Kesinlikle yol tutuşu etkiliyor. İzmir de de mevcut bunlardan. Gördüğümde hemen yolumu değiştiriyorum.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Burda da alt geçitlerin girişinden çıkışına kadar çok fazla var özellikle bu durum.
Benim motorun lastikleri felonun dediği gibi ince, bazen zapt etmekte zorluk çekiyorum.
Hatta arabanın teki beni şeridimde sıkıştırıp solumdaki arabayla aramdan geçmeye çalışmıştıda, izden dolayı kenara kaçamamıştım..
Sanırım bunu daha çok otomobillerin fren mesafesini kısaltmak için yapıyolar.
Bizim altgeçitlerde sürekli kaza olur...
"Güzel günler göreceğiz çocuklar, motorları maviliklere süreceğiz.."
-
Bence de çok tehlikeli.Benim lastiğimde ince olduğu için sıkıntı çekiyorum bu konuda.Bence ne olur ne olmaz yavaşlamalı bu tarz yollarda
-
düz giderken yalnızca huzursuz ediyor ama yolda çizgilerin boyuna giderken sağa sola kaymak (şerit değiştirmek mesela) eziyet oluyor. hele ki o çizgilerle birlikte viraj almak kazayla sonuçlanabiliyor. nişantaşı'nda benzer bi kazaya şahit oldum. ne olduğunu anlamadan kendini yerde buluyosun. sanırım lastikler, kot farkından yanlamasına geçerken verdiği tepkiyle aynı tepkiyi veriyor bu tip asfalta.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
bunu ya yolun yapısı bozulduğu için ya da yeni asfalt dökerken yapıyorlar. 20 ton yaşıyabilecek yolda 80 tonluk tır geçince resmen o lastikler kanal açıyor ve bunları düzeltmek için traşlıyorlar mecburen. tek sıkıntı üzerine zemini düzleyecek malzemeyi doldurmamaları.
traşlama düzgün de yapılmazsa durum daha da kötüleşiyor. sanki rayın üzerine çıkmışım gibi motor traş yönünde gitmeye başlıyor. hatta bazen ön teker bir yere arka teker bir yere gidebiliyor.
bu Allah'ın belası Malatya'da ana cadde 2 sene boyunca traşlanmış halde kaldı. başbakanın gelmesinden 1 hafta önce koca inönü caddesini 1 haftada bitirdiler. madem 1 haftada bitebilecek bir işti; neden 2 sene boyunca yapılmadı bu! helvacıdan belediye başkanı yaparsan bu olur!
-
Buradaki sıkıntı traşlanmış yol ve kullandığınız motosikletin tekerlek büyüklüğü ve hacimle ilgilidir.Usta sürücüler bu tip yollarda sıkıntıyı en aza indirebilirler ama ,yolun sıkıntısını tekerleğin büyüklüğü ve makinanın ağırlığı kolayca yumuşatabilir ve gidonuda çok sert tutmazsanız makina yolunu bulacaktır.Küçük tekerlekli kalın olmayan lastikli makinelerde kafa sallar ve siz yola uymak zorunda kalırsınız yani traşlanmış yüzeye uymak zorunda kalabilirsiniz... Sonuç olarak kullandığınız makine ve tecrübeye bağlı bir durumdur....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Buradaki sıkıntı traşlanmış yol ve kullandığınız motosikletin tekerlek büyüklüğü ve hacimle ilgilidir.Usta sürücüler bu tip yollarda sıkıntıyı en aza indirebilirler ama ,yolun sıkıntısını tekerleğin büyüklüğü ve makinanın ağırlığı kolayca yumuşatabilir ve gidonuda çok sert tutmazsanız makina yolunu bulacaktır.Küçük tekerlekli kalın olmayan lastikli makinelerde kafa sallar ve siz yola uymak zorunda kalırsınız yani traşlanmış yüzeye uymak zorunda kalabilirsiniz... Sonuç olarak kullandığınız makine ve tecrübeye bağlı bir durumdur....
düz yolda sola 45 dereceyle traşlanmış yolda gitmedin anlaşılan
-
Bu tür yollara sık sık rastlayabileceğimiz için, rotayı değiştirmek yerine mümkün olduğu kadar tecrübe kazanmayı tercih ediyorum.
Lastik açısından bakıldığında, çap değil de taban genişliği daha önemli bir faktör. Geniş tabanlı lastikler ile gitmek daha rahat. Diğer yandan sürüş tekniği "mıcırda kullanım"a çok benziyor.
Tek fark daha yüksek sürat ile gidilebiliyor. Önemli olan fren yapmamak. Çünkü bu tür yollarda en tehlikeli haraket frene basmak. Özellikle de frene basıldığında kavisli bir traş noktasına denk gelinirse...
Bu yollara girildiğinde mesafeyi iyi ayarlayıp, öndekine yaklaşmadan ve fren yapmaya gerek kalmayacak biçimde stabil bir sürüş en iyisi...
Ayrıca traşlama işlemi uygulanmış yollarda logar kapaklarına da ekstra dikkat..
Çünkü logar kapakları böyle durumlarda asfalt seviyesinin üzerinde olacaktir.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Ayrıca traşlama işlemi uygulanmış yollarda logar kapaklarına da ekstra dikkat..
Çünkü logar kapakları böyle durumlarda asfalt seviyesinin üzerinde olacaktir.
Zaten bizim ülkemizde ne zaman asfalt seviyesinde oldularki.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
düz yolda sola 45 dereceyle traşlanmış yolda gitmedin anlaşılan
Direksiyon başındakine bağlı ....Teknik aynı teknik yoksa düşersin zaten....memlekette düz yol varmı ki traşlanmışı beni etkilesin...
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Teknik aynı teknik yoksa düşersin zaten....memlekette düz yol varmı ki traşlanmışı beni etkilesin...
sen traşlıyon değil mi bu yolları ?
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
benim mahallemde yaklaşık 15 cmlik logar çukuru var. elektrikli dandik scooterla dalgınlıktan düşmüştüm bi kere ön teker çukurun çıkışına denk geldiğinde direğe çarpmış gibi olmuştu çıkamadım çukurdan. inip kaldırmıştım..
-
takendy adlı üyeden alıntı
sen traşlıyon değil mi bu yolları ?
He zaten bi bu kalmıştı kodumun yollarında.....ulan bu yollarda bı gazlıyamıyoz arkadaş....kafayı yıyeceğiz....temden gidiyoruz yollar çukur ulan ne yol yapmışlar yahu......absent mabsent olmuyo bu işler bende alacağım 1000 rr sonunda....OLMADI enduro neyin alırık artıkın...
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
Şöyle bir içim rahat ufka bakamıyorumki gözüm bir ufukta bir yerde.Asfalt harika diyorsun birden çukur çıkıyor karşına.Bu ülkede tam anlamıyla düzgün olan düzgün giden bir şey söyleyemeyiz.
-
Gerçekten tuhaf, acama bu uygulama başka ülkelerde de varmıdır.
Virajı alamayacak kadar hızlı giden dümbüklerin kaza yapmasını engellemek için motosikletleri riske atmak veya asfalt dökmek için kazılan yolları kendi hallerine bırakmak.
Bari yatay traşlasalar, daha az riskli olur.
Eğlenceli iş Türkiye'de motor kullanmak
-
enginalcar adlı üyeden alıntı
Gerçekten tuhaf, acama bu uygulama başka ülkelerde de varmıdır.
Virajı alamayacak kadar hızlı giden dümbüklerin kaza yapmasını engellemek için motosikletleri riske atmak veya asfalt dökmek için kazılan yolları kendi hallerine bırakmak.
Bari yatay traşlasalar, daha az riskli olur.
Eğlenceli iş Türkiye'de motor kullanmak
Birkere yol sanatı manatı hikaye kardeşim türkiye yollarına has kitaplar yazmak lazım.Apeks noktası dönüş açısı vs vs v s...ulan önümüzdeki yol çukur çakıl dolu allahtan kontra yapıyoruzda yırtıyoruz...Yollar yol değil mübarek cross parkuru.....alacaksın transalp gideceksin yoluna vallahi....makinalara yazık .....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)