Traşlanmış Asfalt tehlikelimidir?
Reklamlar
-
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Birkere yol sanatı manatı hikaye kardeşim türkiye yollarına has kitaplar yazmak lazım.Apeks noktası dönüş açısı vs vs v s...ulan önümüzdeki yol çukur çakıl dolu allahtan kontra yapıyoruzda yırtıyoruz...Yollar yol değil mübarek cross parkuru.....alacaksın transalp gideceksin yoluna vallahi....makinalara yazık .....
Ne yalan söyleyeyim, Transalple tırsıyorum, race ile çekilir dert değil.
Ben en sol şeritte 140 ile giderken solumdan geçen Peugeot'u yakalayamadığım zaman üzülmüştüm bir "race"imin olmadığına
Sadece yolların değil bazı tiplerin en azından bazı fikirlerin traşlanması gerekiyor....
Reklamlar
-
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Birkere yol sanatı manatı hikaye kardeşim türkiye yollarına has kitaplar yazmak lazım.Apeks noktası dönüş açısı vs vs v s...ulan önümüzdeki yol çukur çakıl dolu allahtan kontra yapıyoruzda yırtıyoruz...Yollar yol değil mübarek cross parkuru.....alacaksın transalp gideceksin yoluna vallahi....makinalara yazık .....
Aslında yol sanatı tam bu durumlar için yazılmış bir kitaptır. Uzun zamandır açmayı planladığım bir konu bu açıldığında katılırsan faydası olacaktır.
Önemli Not: Yol sanatı kitabında apeks ile ilgili herhangi bir tavsiye yoktur aksine virajları apekse yaklaşmadan almanızı önerir , sakın Keith Code un " twist of the wrist" i ile karıştırıyor olmayasın
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
şu ülkede artık nefret etmediğim, güvenimi yitirmediğim kurum kalmadı neredeyse.
büyük ve şişman bir yalan dünyası içinde yaşıyoruz, gerçek hayat televizyondaki siyasetçilerin söylediklerinin tam tersi.
150 kişi ölmüş ramazan bayramı tatilinde trafik kazalarında.
yolları böyle kazıma gibi bir şey Avrupada olacak, ertesi günü Karayolları Genel Müdürünün ağz... ...alar.
-
benim anlamadığım ise motosiklet federasyonu bu sakatlığı görmezmi? dümdüz yolda giderken bir anda tıraşlı yol oluyor. eskişehir yolu mesela. sanki motosikletliye tuzak. zaten yeni asvaltlar ( ben tayyip asvaltı diyorum ) dök zifti at üstüne mıcırı olsun sana yol. araçlar kayarmış , kaza olurmuş kimsenin ipinde değil. her şeye ben dikkat edeceksem devlet neden var?
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
ince tekerliler için inanılmaz büyük bir tehlike heleki virajlarda hızımı 40 a düşürmeme karşın çok derin traşlamaları sebebiyle neredeyse düşüyordum
-
oocan adlı üyeden alıntı
Aslında yol sanatı tam bu durumlar için yazılmış bir kitaptır. Uzun zamandır açmayı planladığım bir konu bu açıldığında katılırsan faydası olacaktır.
Önemli Not: Yol sanatı kitabında apeks ile ilgili herhangi bir tavsiye yoktur aksine virajları apekse yaklaşmadan almanızı önerir , sakın Keith Code un " twist of the wrist" i ile karıştırıyor olmayasın
Sen konuyu aç ben katılırım....Omm eğitiminden sonra vermişlerdi apeks in o kitapla alakası yok o genel espridir....
Bana ilginç gelen bir şey var daha doğrusu izlenimim bir hayabusa kulananlar birde gs kulananlar yanlarına yaklaşılamıyor yahu alayımızı her türlü paketliyorlar....
Eğitim şart kardeşim işin doğrusu bu o yüzden sokaklar bize açık zaten caddelerde sokağa dönmüş vaziyette....o yüzden topik değil eğitim çalışmaları yapmaklazım derim....ilk sırayı da ben alırım.....
---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:43 ----------
enginalcar adlı üyeden alıntı
Ne yalan söyleyeyim, Transalple tırsıyorum, race ile çekilir dert değil.
Ben en sol şeritte 140 ile giderken solumdan geçen Peugeot'u yakalayamadığım zaman üzülmüştüm bir "race"imin olmadığına
Sadece yolların değil bazı tiplerin en azından bazı fikirlerin traşlanması gerekiyor....
Kardeşim aynı şey benimde başıma geldi öylede sakat böylede sakat en iyisi düşük hız güvenli sürüş....o yüzden xx e biniyorum ben....
---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:46 ----------
Yolu okumak ve sürüş kalabalığını yani trafiği tanımak ve anlamak ve anlamlandırmak gerekir e bunun üzerine makinenezin eksi ve artılarını biliyorsanız üzerinede çalışmışsanız belki sıyırırsınız....İşin aslı bu.....Yani pratik düş kalk öğren....
---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:50 ----------
cbr1100 xx adlı üyeden alıntı
Sen konuyu aç ben katılırım....Omm eğitiminden sonra vermişlerdi apeks in o kitapla alakası yok o genel espridir....
Bana ilginç gelen bir şey var daha doğrusu izlenimim bir hayabusa kulananlar birde gs kulananlar yanlarına yaklaşılamıyor yahu alayımızı her türlü paketliyorlar....
Eğitim şart kardeşim işin doğrusu bu o yüzden sokaklar bize açık zaten caddelerde sokağa dönmüş vaziyette....o yüzden topik değil eğitim çalışmaları yapmaklazım derim....ilk sırayı da ben alırım.....
---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:43 ----------
Kardeşim aynı şey benimde başıma geldi öylede sakat böylede sakat en iyisi düşük hız güvenli sürüş....o yüzden xx e biniyorum ben....
---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:46 ----------
Yolu okumak ve sürüş kalabalığını yani trafiği tanımak ve anlamak ve anlamlandırmak gerekir e bunun üzerine makinenezin eksi ve artılarını biliyorsanız üzerinede çalışmışsanız belki sıyırırsınız....İşin aslı bu.....Yani pratik düş kalk öğren....
http://www.gebzemoto.com/Forum/showthread.php?tid=817 kitap bu
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
vallahi motor lastik patlatmış gibi gezelemeye başlıyor hemen. sanki şasi yamulmuş gibi ön teker bi tarafa arka teker başka tarafa gidelim diye tutturuyor. bizim bayındırlık, fen işleriyle uğraşanlara allah akıl fikir ihsan eylesin...
-
ben yazdıklarınıza katılmıyorum böyle yollarda daha dikkatli ve yavaş gittiğim için kendimi ayrı bir güvende hissediyorum özellikle herekeden geçerken o uzun traşlanmış yol yokmu...
harley is making love with
davidson
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Scooter lastikleri ile geçildiğinde çok tehlikeli. Acaip kıç atıyor motor. Ben öyle yollarda ya en sağdan yavaş yavaş gidiyorum yada sol şerit müsaitse ordan. Zaten D 100ün ortasında tümsek olan yollardan ne beklenirki.Allah kaza bela vermesin cümlemize...
-
Her gördüğümde lanet ediyorum ve traşsız alan varsa ordan gitmeye çalışıyorum
Motosikletli Kaplumbağa...
-
jackonbir adlı üyeden alıntı
ben yazdıklarınıza katılmıyorum böyle yollarda daha dikkatli ve yavaş gittiğim için
kendimi ayrı bir güvende hissediyorum özellikle herekeden geçerken o uzun traşlanmış yol yokmu...
Oradan bende geçtim
O kadar yavaşladım ki arkamdaki tır sellektörle yol istiyordu. Vermedim tabiiii
-
23 Temmuz 2012, 21:03
#32
güncel.
özellikle asfalt yenilemesinin yoğun olduğu şu sıralarda traşlanmış yollar ince lastikli motosikletler için büyük risk oluşturmakta.
hele biraz hızlı girdiniz mi panik de yapılabiliyor. bir de vizör açıksa.. içeriye kum, mıcır ne varsa giriyor.
dikkatli olmak lazım.
-
24 Temmuz 2012, 00:28
#33
Traşlı asfalta ilk girdiğim günü hiç unutamıyorum, gebzeye giden çevreyolunda hız yaklaşık 70 KM, otomobil ile hiçbir sıkıntı yaşamadığımdan bişeyin değişeceğini akıl edemedim.
Gidon sola doğru dönmek istedi gayet sert bi şekilde, ben sıkı tuttum bu sefer her tırmık izindesağa sola yalpalanmaya başladı o panikle hızımı kontrollü düşüremesem sonuç ne olurdu bilemiyorum.
Tekerlek genişliğim en incelerden biridir heralde, o günden beri çok çok yavaşlayıp girerim traşlı yola, yol bomboş ise gemilerin burnunu dalgaya çevirmesi gibi mümkün olduğunca dik girerim tırmık izlerine.
Son derece tehlikeli olduğunu düşünüyorum.
-
24 Temmuz 2012, 01:26
#34
Lastiğinizin hava basıncı uygun değerlerde değilse çok daha fazla tehlikeli.
-
24 Temmuz 2012, 01:39
#35
soccer adlı üyeden alıntı
güncel.
özellikle asfalt yenilemesinin yoğun olduğu şu sıralarda traşlanmış yollar ince lastikli motosikletler için büyük risk oluşturmakta.
hele biraz hızlı girdiniz mi panik de yapılabiliyor. bir de vizör açıksa.. içeriye kum, mıcır ne varsa giriyor.
dikkatli olmak lazım.
Benim cub'da 2.25-17 ön 2.50-17 arka lastikler var, pazar günü traşlanmış asfalta girdim, önce hızım 40 falandı baktım motor süper gidiyo, 75-80'e kadar çıktım biraz gittim kavşak geldiği için yavaşladım. Motor fıstık gibi gidiyo sağa sola çekmiyo, İnce lastik yoktur acemi sürücü vardır.
-
24 Temmuz 2012, 01:49
#36
allpower adlı üyeden alıntı
Lastiğinizin hava basıncı uygun değerlerde değilse çok daha fazla tehlikeli.
Kesinlikle katılıyorum. Lastik havalarını rutin kontrol etmek her sabah 2 dakikanızı alır. 5 Liraya bar metreler var. Kullanışlıda. Pıst! 32 Ok'dir, yol-a-çık
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
24 Temmuz 2012, 06:45
#37
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Benim cub'da 2.25-17 ön 2.50-17 arka lastikler var, pazar günü traşlanmış asfalta girdim, önce hızım 40 falandı baktım motor süper gidiyo, 75-80'e kadar çıktım biraz gittim kavşak geldiği için yavaşladım. Motor fıstık gibi gidiyo sağa sola çekmiyo, İnce lastik yoktur acemi sürücü vardır.
Ben kendimi bildim bileli motosikletin üzerindeyim. Biz babadan motorcuyuz. Motosiklet hakkında bu kadar bilgiye sahip olmam çok eskilere ve babama dayanır.
Kendi motosikletimi almam ancak tecrübelerimden ve bilincim yerine geldikten sonra oldu. Motosikletin ne kadar tehlikeli ve bi okadar şakası olmayan oyuncak olduğunu öğrendikten sonra ancak alabildim.
Motosiklete binmek çok ciddi bir olaydır. Bunu basite alıpda motosiklet kullanmaktan daha kolay ne var, ben çok profesyonelim, çok iyi kullanırım diyen insanlar hep birer birer gittiler.
Sen istediğin kadar düzgün kullan Türkiyede yaşadığını sakın unutma. Denetlemeleri eksik..Alkollü araç kullanan uykusuz ve kendini dünya nın en iyi sürücüsü sanan bir sürü salağın arasında motosiklet kullandığını sakın UNUTMA!!!
Tabii bu söylediklerimi kabul etmeyen cahil insanlarda çıkarsa, buna bile hiç şaşman. Çünkü Eğitim seviyemiz bile düşük. HERŞEYİN BAŞI EĞİTİM
Bir Abimizden Alıntıdır,
Hiçbir motorcu ben çok iyiyim Profesyonelim demesin. Çünkü motosiklet her zaman eksikliğimizi ortaya çıkaran bir araçtır.
Tek Teker Arif Abimizden Alıntıdır
Motosiklet kazalarının çoğunu, kendini eğitip "tamam artık ben profesyonelim" düşüncesinde olan sürücüler yapıyor.
Faturasıda çok ağır oluyor.
Ölmek var eğitim almak yok !
Alıntıdır.
Sonuç = İnce Lastik vardır ! Acemi Sürücü vardır ! Acemi olmadığını sanan sürücü de vardır !
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
24 Temmuz 2012, 09:32
#38
Devlet ötv kdv vs vs 50 tane vergi koyarken gösterdiği azim ve titizliği keşke yol yaparken de gösterse... Ver yandaş müteahhite yapsın 1 trilyonluk yolu sana 10 trilyona (9u cebe), 1 sene sonra traşa devam... 15 sene önceden bile varsa borcun faiziyle geri almasını biliyorlar, bu yarılan göçen yolların müteahhitlerini bulup hesap sormasını neden bimiyorlar acaba çok merak ediyorum...
-
24 Temmuz 2012, 09:59
#39
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Ben kendimi bildim bileli motosikletin üzerindeyim. Biz babadan motorcuyuz. Motosiklet hakkında bu kadar bilgiye sahip olmam çok eskilere ve babama dayanır.
Kendi motosikletimi almam ancak tecrübelerimden ve bilincim yerine geldikten sonra oldu. Motosikletin ne kadar tehlikeli ve bi okadar şakası olmayan oyuncak olduğunu öğrendikten sonra ancak alabildim.
Motosiklete binmek çok ciddi bir olaydır. Bunu basite alıpda motosiklet kullanmaktan daha kolay ne var, ben çok profesyonelim, çok iyi kullanırım diyen insanlar hep birer birer gittiler.
Sen istediğin kadar düzgün kullan Türkiyede yaşadığını sakın unutma. Denetlemeleri eksik..Alkollü araç kullanan uykusuz ve kendini dünya nın en iyi sürücüsü sanan bir sürü salağın arasında motosiklet kullandığını sakın UNUTMA!!!
Tabii bu söylediklerimi kabul etmeyen cahil insanlarda çıkarsa, buna bile hiç şaşman. Çünkü Eğitim seviyemiz bile düşük. HERŞEYİN BAŞI EĞİTİM
Bir Abimizden Alıntıdır,
Hiçbir motorcu ben çok iyiyim Profesyonelim demesin. Çünkü motosiklet her zaman eksikliğimizi ortaya çıkaran bir araçtır.
Tek Teker Arif Abimizden Alıntıdır
Motosiklet kazalarının çoğunu, kendini eğitip "tamam artık ben profesyonelim" düşüncesinde olan sürücüler yapıyor.
Faturasıda çok ağır oluyor.
Ölmek var eğitim almak yok !
Alıntıdır.
Sonuç = İnce Lastik vardır ! Acemi Sürücü vardır ! Acemi olmadığını sanan sürücü de vardır !
İlginiz için teşekkür ederim. Her yolun bir güvenli hızı var ben de o hızda sürdüğüme inanıyorum, ancak 0km aldığın motoru 4-5 bin km sürdükten sonra insan motorunun gidişine baya bir bağlanıyor, 40 la girdiğin viraja 70'le girmeye başlıyorsun, ancak bu tür aşırılıkları sadece her gün geçtiğim yollarda gösteriyorum, onun dışında aşırı derece temkinliyim emin olun.
-
24 Temmuz 2012, 11:32
#40
Mengu16 adlı üyeden alıntı
İlginiz için teşekkür ederim. Her yolun bir güvenli hızı var ben de o hızda sürdüğüme inanıyorum, ancak 0km aldığın motoru 4-5 bin km sürdükten sonra insan motorunun gidişine baya bir bağlanıyor, 40 la girdiğin viraja 70'le girmeye başlıyorsun, ancak bu tür aşırılıkları sadece her gün geçtiğim yollarda gösteriyorum, onun dışında aşırı derece temkinliyim emin olun.
Hız artışı ister istemez tecrübe ilerledikçe kendini gösteriyor. Geçenlerde bir arkadaşıma motosikletimin ilk aldığım günden daha çok benzin tükettiğini anlatırken o dikkatimi çekmişti. Alışma evresinde sürdüğüm hızda kullanmıyordum artık istemsiz olarak. Bu sebepledir ki genelde insanlar sürekli CC yükseltmek, daha güçlü motorlara binmek ister. Siz tecrübenizi artırıp yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz fakat asla trafikteki tüm tehlikeleri bertaraf edecek kadar kendinize güvenmeyiniz. Traşlanmış yol tehlikelidir. Diğer araçlar bu tehlikenin bir motosikleti nasıl etkileyeceği üzerine en ufak fikre sahip değildir. O yüzden ani yavaşlamanızı, dörtleri yakmanızı vs. anlamayacak sizi yakın takip ederek sıkıntı verebilecektir. Becerileriniz süper ve motosikletiniz "fıstık gibi" olsa da yine de yol şartlarına göre hızınızı, konumunuzu ayarlayınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)