Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

delirdim!!!!! bilgisi olan varsa bana yardım edebilirmi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600f .....954RR
    slm motosiklet.net ailesi bilgilerinize şimdiden teşekkür ederim ..cbr 600f kullanıcısıyım akşam gezerken birden haraletin 123 lere cıktığını gördüm fan açmadı sandım durdum ve biraz soğumasını bekldim gene olmadı ertesi gün motoru çalıştırır çalıştırmaz 5dakka gecmeden gene 120 lere cıktı hatta şimdi kendi kendine rolantisi de yükseldi yardımlarınızı bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    klasik soru: motorda su varmı ?

  3. #3
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    klasik soru: motorda su varmı ?

    Selamun aleyküm kardeşim su varmı doğru soru ama niye hemen bir tamirciye gitmiyorsunuz onu anlamış değilim benimde başıma gelmişti xx te allahtan gezideki arkadaşlar hemen yardım ettiler benimde su azalmış , ekledik ve bir gün boyunca motoru arkadaşım inceledi ve kaçak bulamadı ama su bir şekilde azalmıştı..
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  4. #4

    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600f .....954RR
    su var hatta cok varmış birazını aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

    ben sadece motorun neden böyle yaptığını anlamak istiyorum gittiğimde motorcular onu deyiştir bunu deyiştir gibi laflardan sıkıldım ...

  5. #5
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı SECEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    su var hatta cok varmış birazını aldım
    Oda sıkıntı zaten fazla oluncada iş görmiyor....harareti arttırıyor kardeşim ustaya göster topiklerde herşeyin doğru cevabını bulamayabilirsin ama usta tavsiyesi istersen verebilirim....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  6. #6

    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600f .....954RR
    tavsiyelerinize ihtiyacım var zaten birazbilgi edinmek istiyorum

  7. #7
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı SECEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tavsiyelerinize ihtiyacım var zaten birazbilgi edinmek istiyorum
    özelden mesaj attım kardeşim...
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  8. #8
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Devridaim motorunda sıkıntı olabilir, fan müşüründe sıkıntı olabilir, termostatta sıkıntı olabilir olabilir de olabilir. Servise gitmen de fayda var
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  9. #9
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı SECEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    su var hatta cok varmış birazını aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

    ben sadece motorun neden böyle yaptığını anlamak istiyorum gittiğimde motorcular onu deyiştir bunu deyiştir gibi laflardan sıkıldım ...
    radyatorde fazla su olmaz zaten. fazlasını tahliye eder her zaman. bizim motorların fan açma ısıları toleranslı olarak 106 ile 109 arasındadır genel olarak. bu aklında olsun.

    ek olarak radyator sıvını değiştirmen gerekebilir. radyator ortalama 3 lt rezerv haznesi ise ortalama 1 lt sıvı kapasitesindedir. radyatore 2lt saf suya 1 lt antifiriz koy ve bu karışım oranına göre rezerv sıvısınıda tamamla.

    sorunun düzelmez ise bakman gerekebilecek diğer kısımlar
    radyator peteklerinin arası çamur vs gibi pislikler ile dolmuş mu ? eğer böyleyse radyator için temizleyici spreyler var sıkıp bir süre beklettikten sonra yıkayabilirsin.
    he bu arada unutmadan asla tazikli ve yıkamacılardaki basınçlı suyu radyatore vurma sakın.Sonra aşağıdaki fotoğrafını koyduğum şekil gibi olur radyatorun ve benim gibi günlerce uğraşırsın düzeltmek için. bu arada yenisi yetkili serviste 1200 tl civarı


    eğer radyator petekerinin arası boş yani temiz ise geriye tek bir seçenek kalıyor.

    motorun soluna geçtiğinde sol grenajdaki hava çıkışından radyatorun sol alt kısmına doğru bak. orada 2 tane boru çıkar alt kısımlarından. arasında vidalı başka bir parça bulunmaktadır. bu parça müşür olup bildiğimiz evlerdeki sigorta mantığında çalışır (ısındığında devreyi kapatır bizim evlerdekiler anahtarı açarak devreyi keserler).çalışma şeklide bu parça içinde 2 farklı genleşme özelliğine sahip metal çubuk vardır birbirlerine yapışmış. bunlar soğukken düz dururlar ama ısındıkça metallerin biri diğerinden daha fazla uzadığı için yamularak devreyi tamamlar ve fanı açarlar.

    çok büyük ihtimal müşürünü değiştirmen gerekecektir. benimkide bozulmuş olduğundan (yılların verdiği etki ile illaki bozulacak bir parça) düğmeli bir düzenek hazırlamıştım. trafiğe girdiğimde motor 100 dereceye ulaştığında elle açıyorum fanı. ortalama 80 küsür 90 dereceye kadar düşürebiliyor.


    he bu arada müşürün fiyatı ya 130 lira yada 180 lira olacaktı haziran ayında felan sormuştum mutluhana.

    ek olarak Atahualpa'nında dediği gibi devirdaim pompasında arıza olabilir. birde termostat varsa bunlar çabuk bozulabiliyor bizim motorlarda. bu parçada arızalı olabilir. bunu çıkartabilirsin termostat olmadanda motor çalışabiliyor ama kışın geç ısınıyor o zamanda tek eksi yanı bu başka bir problem yaratmaz
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bunlari okuyunca neden hava sogutmali motorlari sevdigimi daha iyi anliyorum, umarim cozumu en kisa ve en ucuz yoldan bulursun.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlari okuyunca neden hava sogutmali motorlari sevdigimi daha iyi anliyorum, umarim cozumu en kisa ve en ucuz yoldan bulursun.
    allah iyiliğini versin güleceğimi tahmin etmezdim (=
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #12

    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600f .....954RR
    hepiinize teşekkür ederim en azından kafamda cözümler oldu tekrar hepinize teşekkür ederim

  13. #13
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı SECEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hepiinize teşekkür ederim en azından kafamda cözümler oldu tekrar hepinize teşekkür ederim
    önemli değil en azından önündeki olabilecek sorunları görmüş oldun.
    problemin çok büyük ihtimal müşürden kaynaklanıyor termostat bozulduğunda çoğu zaman açılmıyor kilitli kalıyor çünkü. sıvında eksik olabilir tabi buna çok dikkat et.

    he birde eğer müşürün bozuksa ve benim gibi düğme ekleme yoluna gidersen uzun süreli açık bırakma trafikte hep. bu konjektörün yorulması ve akünün zayıflamasına sebep oluyor düşük devirlerde kalmandan dolayı. belli bir ısıya düştükten sonra kapatıp yine belirlediğin ısıda fanı açabilirsin.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  14. #14

    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600f .....954RR
    ilkay cok teşekkür ederim radyatörü temizledik antifiriz ve suyunu koyduk yağ belki ısınmadan yıpranmış olabilir diya düşünerek deyiştirdik şu an cok şükür on numara herkeze teşekkür ederim

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devridaim motorunda sıkıntı olabilir, fan müşüründe sıkıntı olabilir, termostatta sıkıntı olabilir olabilir de olabilir. Servise gitmen de fayda var
    bunlar olabileceği gibi benim başıma gelen alakasız şeyde olabilir....
    benimkinde de hararet sona dayanıyordu..hemen durup bakıyor ama fanın açmadığını görüp dahada telaşlanıyordum...
    sonra farları açınca hararetin sona dayandığını ama motorun aslında soğuk sayılabilecek durumda olduğunu farkettim...
    sonra kısa bir araştırma ile km saati soketinin hafiften oksitlendiğini ve km saati aydınlatmasınında yanmadığını ve müşürden şase aldığını tesbit ettim....
    soketi temizleyince sorun çözüldü....
    dikkate almakta fayda olabilir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)