Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

neden eski 250 cc makineler üretilmiyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    arkadaşlar, ilgilenenler bilir kawasaki zzr 250, honda hornet 250 vs motorlar neden artık üretilmiyor. mesela ninja 250r, honda 250r var ama bunlar bana göre ne racing, ne de gerekli gücü üretiyorlar. ninja 250'ye baksanıza ön direksiyon sport touring gibi, arka kuyruk neredeyse yok gibi. şu zzr 250 neden üretilmez, cbf 150'nin abisi gibi. hiç yoktan sport touring bir motosiklet.

    peki neden bir zzr 250 tarzında 40 bg'lik bir makine üretilmez. sonuçta ninja 250'deki gibi iki büklüm olmayız. sele genişliği ve oturuş pozisyonu itibariyle mükemmel bir motosiklet. neden üretimi kesiliyor böyle motosikletlerin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    kardeş bundan bi kaç sene öncesine kadar tam senlik motor vtr250 satılıyodu ama fiyatından ve tipinden ötürü avrupadan honda çekti

    38 -39 hp gibi deli bi gücü vardı şuan japonyada hala satılıyor


    dilersen 2 elini bulabilirsin yakın bi tarihte sona ermişti
    Mustafa Kemal Atatürk

  3. #3

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    evet vtr 250 çok güzel bi motor ama hem fiyatı yüzünden, hem de ülkemizde yok denecek kadar az olmasından alınmaz bu motor. sonra elinde patlar. tam bir 2. el 600 rr parası. peki japonlar neden böyle 250 cc motorların üretimini kesiyor. 600 ve 1000 cc'den daha mı yüksek kâr elde ediyorlar. onların satışını engellememek için mi bu taktiği uyguluyorlar.

  4. #4
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    arz talep meselesi. italyada çok skutır satılıyor. amerikada çok cruiser. türkiyede çok supersport. avrupa ise karışık. yılda 1000 tane satamayacağı bir motor için koskoca fabrika neden üretim bandı açsın ki? sokağa çıktığında hangi motorlardan daha çok görüyorsun? bak bakalım honda en çok ne satmış. yamaha en çok ne satmış?

    ybr250 bi ara satıldı türkiyede... ama 1000 tane ybr125 satıldıysa karşılığında 1 tane ybr250 satılamadı sanırım.

    ayrıca, basit bir denklem kurarak neden 250cc kategorisinin az olduğuna açıklama getirmek zor olmaz.

    motorlarda anlık tork diyebileceğimiz bir konudan bahsetmek lazım önce.
    600 cc 4 piston bir motorun tek pistonu 150 cc gücündedir. motor her ne olursa olsun aynı anda sadece tek piston patlar.

    dolayısı ile
    zamanın yüzde birini kesip alsak, cbf 150 ile 600rr'ın anlık ürettiği güç yaklaşıktır. elbette 600rr daha rahat nefes alması, pistonların arka arkaya patlamasının cbf150 den çok daha hızlı olması dolayısı ile kat kat fazla güç üretir.

    ancak cbf 150 sonuçta ağırlık taşımak için 150 cc bir pistonla 600rr'ın tek pistonundan daha verimli ve ekonomiktir.
    performanslı hale getirirsen de 600rr dan daha verimsiz ve ekonomik açıdan zararlı hale gelir.

    bu bakımdan bir motor tesisatı ile alabileceğin güç ve verimi ekonomi / verim açısından değerlendirdiğinde 250 cc 40 beygir bir motor anlamsız oluyor. verimi yüksek olsa da ekonomik açıdan yetersiz kalıyor. üstelik 250cc bir motor kütlesinin haddini aşan oranda güç üretmesi ve yıpranması da gene ekonomik açıdan bir sorun.

    halbuki 600 cc ve üstü motorlar için bu konuyu düşündüğümüzde, 250cc bir motorun 40 beygir güç üretmesi için harcayacağın yakıtla, 600 - 650 cc bir motorun yakıtı birbirine o kadar yakın oluyor ki, 600 - 650 cc bir motoru ekonomik hale getirerek 50 - 60 beygir güç üretmek daha makul geliyor sanırım

    bence 250 cc motorlar trafikte oldukça keyifliler. daha yaygın olsalar güzel olurdu bence. ancak 250cc motorlarla 125 cc motorlar arasında muazzam bir fark yok.

    üreticiler zaten yoğun bir satışın olduğu 125 ve 150 cc motorları geliştirmeye daha çok para harcıyor bu yüzden. piyasada daha ekonomik 125-150 cc bir motosiklet, performanslı bir 250 cc motosiklete göre çok daha fazla ve hızlı satılıyor.
    !?

  5. #5

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    dostum hesap o kadar basit ki sana anlatamam; abi 250 alacağıma 600 alırım yeeaaa.
    hal böyle olunca da arz edilmiyor tabii.

  6. #6
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    valla aslına bakarsan büyük cc dede üretimleri 250 katagorisiyle aynı bildiğim kadarıyla hatırladığım kadarıyla cb1000 modelimi ne var bu tipte o da avrupa pazarında yok
    yeni cıkan scooterlar bile olsa tanıtımlarını avrupayi tasarım şeklinde övüp tanıtıyolar avrupalılar böyle motorace tasarımından pek haz etmiyolar anladığım kadarıyla üreticilerde modern tasarıma yönelmişler
    Mustafa Kemal Atatürk

  7. #7
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Cevap soruda gizli aslında; "neden "eski" 250 cc makineler üretilmiyor". Çünkü eskiler; bir ZZR250, bir CBR250RR bugün üretilecek olsa gerekli normları tutturmaları için dünyanın çabası gerekecek. Eski efsanevi 2 zamanlı 250'lerin bugünkü şartlarda piyasaya çıkmaları bile imkansız gibi.

    Markalar da bu dertlerle uğraşıp, döktükleri paranın bu kadara modern bir 250 alacağıma 600 cc alırımcılarla karşılanmayacağını bildiklerinden ara sınıf 250'leri ve klasik üst modellerini üretmeye devam ediyorlar.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  8. #8

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    benim anlatmak istediğim, aynı 250 cc motoru değil, gelişmiş teknelojiyle üretmedikleridir. tabiki belirli bir çaba ve masraf çıkacaktır. adamlar bmw s1000rr gibi bir makine çıkarıyorsa japonların bu tür bi makine çıkarmaları bence hiç de zor değildir. mesela zzr 250 gibi bi motoru şimdinin teknolojisiyle geliştirseler ve 10000 tl gibi rakama satsalar inanın türkiye ve avrupada ybr 125 cbf 150 gibi satış rakamlarına ulaşır bu motor. zaten adam ybr cbf gibi motorların sıfırına 5000 tl gibi bir rakam veriyor. ybr cbf gibi motorlar bilirsiniz belli bir süreden sonra mobilet gibi gelmeye başlar. 600 cc'de genel kullanım için çok gereksiz bir makinadır. drag ve yarış ayrı meseledir. bence bu tür makinalar olsa kullanıcıları kolay kolay motor değiştirmeye kalkmazlar.

  9. #9
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Alıntı turbobusa50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim anlatmak istediğim, aynı 250 cc motoru değil, gelişmiş teknelojiyle üretmedikleridir. tabiki belirli bir çaba ve masraf çıkacaktır. adamlar bmw s1000rr gibi bir makine çıkarıyorsa japonların bu tür bi makine çıkarmaları bence hiç de zor değildir. mesela zzr 250 gibi bi motoru şimdinin teknolojisiyle geliştirseler ve 10000 tl gibi rakama satsalar inanın türkiye ve avrupada ybr 125 cbf 150 gibi satış rakamlarına ulaşır bu motor. zaten adam ybr cbf gibi motorların sıfırına 5000 tl gibi bir rakam veriyor. ybr cbf gibi motorlar bilirsiniz belli bir süreden sonra mobilet gibi gelmeye başlar. 600 cc'de genel kullanım için çok gereksiz bir makinadır. drag ve yarış ayrı meseledir. bence bu tür makinalar olsa kullanıcıları kolay kolay motor değiştirmeye kalkmazlar.
    Arkadaşım iyi hoş söylüyosun ama hiç düşünmüyorsun. 1000 cc bir motosiklet aşağı yukarı 35 40 bin tl civarında bu sebeble 250 cc bir motosiklet bunun 4te1i olacak yani 10bin tl olacak diye bişey yok mantıklı düşünelim honda 1000rr 33bin tl o halde 600rr 17-18bin tl olması gerekli ama 27 bin tl yani cc ve fiyat arasında doğru orantı yokmuş. olmasıda saçma olur zaten çünkü o motor içinde 4 adet silindir yapılacak elektrik aksamı hemen hemen aynı olacak grenajlar aynı olacak demek istediğim bir 600lük yada 1000lik makina için kullanılan bütün teknoloji ve malzeme hemen hemen aynı olacak sadece silindirlerin küçük ve lastiklerin biraz ince olması o makinayı 10000tlye sattırmaz. 250cc 4silindir bir makinanın günümüzde satış fiyatı 20000 tl ye yaklaşacaktır. 20000 tl ye 250 cc bir makina alırmısın? Ya da (honda kawa yamaha...vs) üreticiler bizim çekyatta uzanıp düşündüğümüz kadar düşünemiyolar ulan 4 silindir bi 250lik yapsak satsak ne satış yaparız diye

  10. #10
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    10000 TL gibi rakamlara CBR250R çıkarabildiler işte, ikinci R'ın maliyeti daha yüksekmiş demek ki...
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  11. #11

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    peki yamaha ybr 250 11 bin tl ye satılırken 0 bir otomobil 20 bin 25 bin tl. ama o otomobilden 1000'lerce satılıyor. sonuçta arz talep meselesi. eğer insanlarca motosikletin sevilme oranı otomobilden çok olsa ybr 250 ybr 125 fiyatına satılır bence. ha otomobil gerekli diyeceksiniz. evet aynı şekilde bir kişide aşırı şekilde motosiklet tutkusu varsa o da gereklidir. bence sorunu genelde aramak gerekli.

  12. #12
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Alıntı turbobusa50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki yamaha ybr 250 11 bin tl ye satılırken 0 bir otomobil 20 bin 25 bin tl. ama o otomobilden 1000'lerce satılıyor. sonuçta arz talep meselesi. eğer insanlarca motosikletin sevilme oranı otomobilden çok olsa ybr 250 ybr 125 fiyatına satılır bence. ha otomobil gerekli diyeceksiniz. evet aynı şekilde bir kişide aşırı şekilde motosiklet tutkusu varsa o da gereklidir. bence sorunu genelde aramak gerekli.
    yani???

    tamam işte arz talep meselesi evet 20000 tl ye 250cc bir motoru tercih edecek insan sayısı sınırlıdır. 20-25 bin tllik arabada uygun fiyatı olduğu için satılıyo zaten

  13. #13
    inanck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    muhtemelen insanların kullanım sebepleriyle alakalı olarak tercihleri arzı yönlendiriyor. düz bir mantıkla şöyle ki, bir motosikleti şehir içi kullanım için alırsınız ya da şehirlerarası ulaşım (gezinti) için. şehir içinde 125-150 ccler yeterli. uzun yolda (özellikle 2 kişi) için de büyük motorlar daha cazip. dolayısıyla 250 cc ye kim ihtiyaç duyar derseniz daha çok şehiriçi kullanan, ama arada yakın mesafelere (<100km) kaçan insanlar kullanır. bu kimseler de tek kişi değillerse 250ccler çok cazip gelmez. bir de insanlardaki ucuz ve küçük ccli motorla işi öğrenip daha sonra büyük cclere geçiş hevesini de hesaba katarsak 250cclere malesef talep çok yoğunlaşmıyor.

  14. #14
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arz talep meselesi. italyada çok skutır satılıyor. amerikada çok cruiser. türkiyede çok supersport. avrupa ise karışık. yılda 1000 tane satamayacağı bir motor için koskoca fabrika neden üretim bandı açsın ki? sokağa çıktığında hangi motorlardan daha çok görüyorsun? bak bakalım honda en çok ne satmış. yamaha en çok ne satmış?

    ybr250 bi ara satıldı türkiyede... ama 1000 tane ybr125 satıldıysa karşılığında 1 tane ybr250 satılamadı sanırım.

    ayrıca, basit bir denklem kurarak neden 250cc kategorisinin az olduğuna açıklama getirmek zor olmaz.

    motorlarda anlık tork diyebileceğimiz bir konudan bahsetmek lazım önce.
    600 cc 4 piston bir motorun tek pistonu 150 cc gücündedir. motor her ne olursa olsun aynı anda sadece tek piston patlar.

    dolayısı ile
    zamanın yüzde birini kesip alsak, cbf 150 ile 600rr'ın anlık ürettiği güç yaklaşıktır. elbette 600rr daha rahat nefes alması, pistonların arka arkaya patlamasının cbf150 den çok daha hızlı olması dolayısı ile kat kat fazla güç üretir.

    ancak cbf 150 sonuçta ağırlık taşımak için 150 cc bir pistonla 600rr'ın tek pistonundan daha verimli ve ekonomiktir.
    performanslı hale getirirsen de 600rr dan daha verimsiz ve ekonomik açıdan zararlı hale gelir.

    bu bakımdan bir motor tesisatı ile alabileceğin güç ve verimi ekonomi / verim açısından değerlendirdiğinde 250 cc 40 beygir bir motor anlamsız oluyor. verimi yüksek olsa da ekonomik açıdan yetersiz kalıyor. üstelik 250cc bir motor kütlesinin haddini aşan oranda güç üretmesi ve yıpranması da gene ekonomik açıdan bir sorun.

    halbuki 600 cc ve üstü motorlar için bu konuyu düşündüğümüzde, 250cc bir motorun 40 beygir güç üretmesi için harcayacağın yakıtla, 600 - 650 cc bir motorun yakıtı birbirine o kadar yakın oluyor ki, 600 - 650 cc bir motoru ekonomik hale getirerek 50 - 60 beygir güç üretmek daha makul geliyor sanırım

    bence 250 cc motorlar trafikte oldukça keyifliler. daha yaygın olsalar güzel olurdu bence. ancak 250cc motorlarla 125 cc motorlar arasında muazzam bir fark yok.

    üreticiler zaten yoğun bir satışın olduğu 125 ve 150 cc motorları geliştirmeye daha çok para harcıyor bu yüzden. piyasada daha ekonomik 125-150 cc bir motosiklet, performanslı bir 250 cc motosiklete göre çok daha fazla ve hızlı satılıyor.
    parmaklarından öpüyorum bu konu en güzel bu kadar açıklanabilirdi
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ne 250cc adamlar 50cc pejo bile getirmiyor artık nerde eski pejolar
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  16. #16

    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne 250cc adamlar 50cc pejo bile getirmiyor artık nerde eski pejolar


    Hastasıyız DEDE :D

  17. #17
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı whitetrash adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Hastasıyız DEDE :D

    heyyy yavrum beee bunlar bize motosikletle yürümeyi motorun ne olduğunu öğretti hakkını yemeyecen valla
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı whitetrash adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Hastasıyız DEDE :D
    yanlız agalar benim ki metalik gri di böyle kilot kırmızı sı değil
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  19. #19
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlız agalar benim ki metalik gri di böyle kilot kırmızı sı değil
    hemende yapıştırdın cevabı yani kilot milot ne iş ülem alırım anahtarını bak
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #20
    ssczus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş bundan bi kaç sene öncesine kadar tam senlik motor vtr250 satılıyodu ama fiyatından ve tipinden ötürü avrupadan honda çekti

    38 -39 hp gibi deli bi gücü vardı şuan japonyada hala satılıyor


    dilersen 2 elini bulabilirsin yakın bi tarihte sona ermişti
    Çok güzel bir motor fakat o alttan sarkan? motor bloğu parçası gözü rahatsız ediyor. Keşke ülkemizde 600 cc altında naked modelleri görebilsek. İnsanlar hiç tarzı olmamasına rağmen mecburen supersport modellere bakar oldu.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)