Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kampana mı disk mi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    umit_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2011
    Şehir
    Adana-Antalya
    Motosikleti
    Pulsar 150ns
    Kampana fren ile disk fren arasındaki fark nedir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Nisan 2011
    Şehir
    Kuşadası (09)
    Motosikleti
    KYMCO LİKE 125 cc '2011
    Kampana çabuk ısınır
    Kısaca Disk daha iyidir.
    [COLOR="DarkRed"][U][I][B]" ... [COLOR="Navy"]motosiklet[/COLOR] üstünde ölürsenizde her [COLOR="Black"]motosikletçi[/COLOR]'nin istediği gibi görevinizi tamamlamış olursunuz."[/B][/I][/U][/COLOR]

  3. #3
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    disk farklı bi dünya..kampana ayrı.Mesela 2-3 gündür çocuk fln zıplıyor önüme.HONDA CBF 150 VAR DİSK OLMASA GÖMÜYORDUM..ESKİ CRYPTON VARDI 2004 ONDA KAMPANA VARDI GEÇİRİRİDİM KESİN..
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  4. #4
    umit_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2011
    Şehir
    Adana-Antalya
    Motosikleti
    Pulsar 150ns
    Aralarında bukadar çok fark varsa neden hala bazı motorlar kampana kullanıyor özellikle çok satılan 100 lük ve 125 lik motorlar

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ben people s 200 de kampanadan memnun kalıdım. Daha önceki joyride da hemen kilitleniyordu arka lastik. Bunda daha zor kilitleniyor bana daha kullanışlı geldi. (joyride michelin ile kilitlenirken people shinco ile kilitlenmeden etkili şekilde yavaşlatabiliyor.)
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  6. #6
    umit_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2011
    Şehir
    Adana-Antalya
    Motosikleti
    Pulsar 150ns
    o zaman markadan markaya değişen bişey bu

  7. #7
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    normal şartlarda kampana frenler yeterli hava girişi olmadığından dolayı ısındığı zaman soğuması zaman almaktadır.disk frenlerde hava kanalları olduğu için soğuma problemi minimuma indirgenmiştir.dolayısıyla disk frenler daha iyi frenleme seviyesini yakalamaktadır.ancak balata yüzeyleri kampanaya göre daha az olduğu için balata daha etkili durdurur.ancak dediğim gibi ilk frenlemelerden sonra ısınmaya başlayacağından performansı giderek azalacaktır.ancak disk te böyle bir durum oluşmamaktadır.umarım anlatabilmişimdir.sonuçç olarak kampananın soğuma problemini çözseler,ısınmasa bence daha çok tercih edilirdi..
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  8. #8
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    tabıkıde dısk fren :(

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Disk fren ayrica yag , kir gsu gibi her dis etkene aciktir. Yikamcidan ciktigin anda bile ilk fren leme de tutmama ihtimali vardir. Buna nazaran kampana fren kapali kutu sistemi ile kendini dis etkenlerden korur. Ama Disk fren her zaman daha kisa frenaj saglar. Kampananin ise maliyeti diskte gore cok dusuktur. Bu neden ile otomobilde bile arka frenleri kampana yaparak maliyeti kontrol altina alirlar.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Örneğin 100 km hızla giderken kampana frenle 50 mt. de durabilirken,disk frenle bu mesafe 30 mt lere düşmekte...

  11. #11
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    tekerlerin kitlenmesi benim motorda sorun oluşturmuyor. çok güzel otomobil gibi kaya kaya duruyorum.

  12. #12
    umit_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2011
    Şehir
    Adana-Antalya
    Motosikleti
    Pulsar 150ns
    tekerlerin kitlenmesi savrulmaya neden olmazmı ?

  13. #13
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı umit_yaman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tekerlerin kitlenmesi savrulmaya neden olmazmı ?
    kontrol edebiliyorum, hatta dar dönemeçlere girerken gidonu çevirip arkaya asıldıktan sonra kontrollü şekilde dönebiliyorum. gavurlar drifting diyor buna.

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Bişeye elini sürterek durdurmaya çalış; Kampana,

    Bişayi elinle tutarak durdurmaya çalış; Disk fren.

    Hangisinin daha performanslı olacağı malum... Ayrıca tasarımı gereği kampana daha çok ısınır ve performanstan daha çabuk düşer. Zaten kampana maliyet olarak daha düşük olduğu için kalite olarak da düşük oluyor ve ısınınca iyice salıyor kendini... Neden kampana kullanılıyor o zaman? dediğim gibi tamamen maliyet...
    #sürenadam

  15. #15
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben people s 200 de kampanadan memnun kalıdım. Daha önceki joyride da hemen kilitleniyordu arka lastik. Bunda daha zor kilitleniyor bana daha kullanışlı geldi. (joyride michelin ile kilitlenirken people shinco ile kilitlenmeden etkili şekilde yavaşlatabiliyor.)
    Frenlerin tutmadığı için o..
    Normalde disk kampana farketmez, arka frene asıldığın zaman kitlemesi lazım tekerleği (ABS yok ise)
    Eğer köküne kadar bastığında hala kitlemiyor usul usul tutuyorsa frenlerine ayar yaptır.
    Tutumuyor arka frenin demektir..

    Benim Jawa ön arka kampana.. allaha emanet hissediyorum.
    Ön freni disk yapar mıyım diye çok uğraştım ama olmuyor meret...

    Şöyle de anlaşılabilir aradaki fark..

    Ucuz ve yavaş taşıtlar (ister araba ister motor olsun) arka tekerlekte kampana kullanıyorlar
    Araç hızı ve fiyatı arttıkça, arka frenler de disk oluyor
    yetmiyor diskler büyüyor, şekiller değişiyor vs vs..

    Kampana ne alo.. at çöpe gitsin...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  16. #16
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    kardeş bunu öğrendiğim iyi olru çünkü benimkide kitlemiyo tekeri benimde arka freni kontrol ettirmem gerek anlaşılan :(
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  17. #17
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    fiyat-kalite parametresine bende katılıyorum.
    araçlar pahalı ve hızlıysa arka frenler de disk oluyo hatta çapları büyüyo hatta ve hatta seramik oluveriyolar :D
    acaba kampanalara da seramik uygulansa nasıl olur :D
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  18. #18
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı anaconda84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş bunu öğrendiğim iyi olru çünkü benimkide kitlemiyo tekeri benimde arka freni kontrol ettirmem gerek anlaşılan :(
    Ettir tabi sonuçta ABS yok ise, ön arka farketmez, aniden asıldığın anda kitlemesi lazım fren sistemi ne olursa olsun.
    Hatta motor muayenelerinde adamların önem verdiği 2 - 3 noktadan birisidir..
    bi 10m sür, sonra arka tekeri kilitle derler.. kitlemiyorsa ağır kusur yazar, yaptır gel derler..
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  19. #19

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    kampanada bir yay ile balata vardır. yay açıldıkta balatalar janta değer. balatalar aşındığında frene daha sıkı basman gerekir yani ayar gerektirir.
    disk frende hidrolik sistem kullanılır balatalar bitme derecesene gelse bile diskle hafif temas halinde olur ve ayar gerektirmez.

    ikisi arasındaki temel fark bu. bir çok yorumlara katılmıyorum ; biz piyasada satılan dandik balatalar kullanıyoruz. mesala benim arka frenim kampana ve balatamı 7.5 tlye almıştım. 2sininde kalitelisini alınca durduruş arasından çok bir fark olmayacaktır. sert basınca 2side kitler; ikiside alışkanlık gerektirir.
    bunun haricinde ikiside iyi ayarlandığında kampana jantla hiç temas etmez ama disk fren biraz temas edecektir. yani çok az olduğundan göz önüne alınmaz ama disk arka tekeri yorar kampana da böyle bir durum söz konusu değildir.

  20. #20
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kampanada bir yay ile balata vardır. yay açıldıkta balatalar janta değer. balatalar aşındığında frene daha sıkı basman gerekir yani ayar gerektirir.
    disk frende hidrolik sistem kullanılır balatalar bitme derecesene gelse bile diskle hafif temas halinde olur ve ayar gerektirmez.

    ikisi arasındaki temel fark bu. bir çok yorumlara katılmıyorum ; biz piyasada satılan dandik balatalar kullanıyoruz. mesala benim arka frenim kampana ve balatamı 7.5 tlye almıştım. 2sininde kalitelisini alınca durduruş arasından çok bir fark olmayacaktır. sert basınca 2side kitler; ikiside alışkanlık gerektirir.
    bunun haricinde ikiside iyi ayarlandığında kampana jantla hiç temas etmez ama disk fren biraz temas edecektir. yani çok az olduğundan göz önüne alınmaz ama disk arka tekeri yorar kampana da böyle bir durum söz konusu değildir.
    Kaliteli balata alırsan, kampana ile disk fren arasında fark yoktur mu diyorsun yani?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)