Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kampana mı disk mi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    disk frende hidrolik sistem kullanılır balatalar bitme derecesene gelse bile diskle hafif temas halinde olur ve ayar gerektirmez.

    ikisi arasındaki temel fark bu. bir çok yorumlara katılmıyorum ; biz piyasada satılan dandik balatalar kullanıyoruz. mesala benim arka frenim kampana ve balatamı 7.5 tlye almıştım. 2sininde kalitelisini alınca durduruş arasından çok bir fark olmayacaktır. sert basınca 2side kitler; ikiside alışkanlık gerektirir.
    bunun haricinde ikiside iyi ayarlandığında kampana jantla hiç temas etmez ama disk fren biraz temas edecektir. yani çok az olduğundan göz önüne alınmaz ama disk arka tekeri yorar kampana da böyle bir durum söz konusu değildir.
    Asıl senin söylediğin epey gerçek dışı. Disk frenlerde herhangi bir temas söz konusu değildir. Hatta o olay olsa olsa yayının ayarı bozulmuş bir kampana frende olabilir ki o bile çok düşük bir ihtimal. Biraz işkembeden sallama var burada hiç kusura bakmayın. Allah aşkına okadar mühendislik yapıyolar neden disk freni sürekli(az da olsa) temas halinde bıraksınlar ya... Lütfen!
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    peki hiçbir temas olmadığı halde siz bir 10 km yol alın sonra hiç ön frene yada diskse arka frene basmadan. indiğinizde bir diske dokunun bakalım. eliniz yanmazsa bu konuyu tekrar tartışırız. yanarsa zaten temas var demektir..

  3. #23
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Disk frenler devamlı temas halindedir arkadaş doğru bir bilgi vermiş.Mühendisler işte, bir bildikleri vardır.Syanur bir konu hakkında herhangi bir bilgin yoksa sadece mantığına güvenme.Önce araştırma yapmanı tavsiye ederim bundan sonra ki böyle durumlarda.

  4. #24
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disk frenler devamlı temas halindedir arkadaş doğru bir bilgi vermiş.Mühendisler işte, bir bildikleri vardır.Syanur bir konu hakkında herhangi bir bilgin yoksa sadece mantığına güvenme.Önce araştırma yapmanı tavsiye ederim bundan sonra ki böyle durumlarda.
    Ben bilmiyorum ama mantığım yanlış olduğunu söylüyor.
    Yani diyorsunuz ki? hiç kullanmasan bile, bir süre sonra balatalar bitecek,
    bunun yanında ön ve arka frenler sürekli temas halinde olacağı için,
    normalde yaktığından daha fazla yakacak makina ve tabi sürekli diski de yiyecek?

    Ne kadar mantıklı geliyor bu size?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Baya bir araştırdım yabancı sayfalarda. Tamirci olup da disk frenler için "constant contact kissing" yapıyor diyenler de var. Yani sürekli temas halinde olduğunu söylüyor adam. Bunun yağmur vb. suların araya sızmasını engellediğini de vurgulamış. Hatta arabayı kaldırıp teker dönerken dinlediğinizde ses duyarsınız diyor ve kaliperleri geri çektiğinizde ses kesilir diyor. Ancak bu tasarımın asıl sebebinden kimse bahsetmiyor. Sadece temasa rağmen bir basınç oluşmadığını söylemiş :?

    Başka birisi de anca ilk takılan balataların bir süre sürtünmeye sebep olabileceğini(belki) anlatmış. Yada fazla sıcak iken su ile temas edip ani soğuma yapan balataların soğurken ve ısınırken genleşme-büzülme esnasında hafif eğlip bükülebileceğini anlatmış(sanırım kalitesine göre bu ihtimal düşüyor). Ve bu sebepten deforme olmuş balataların "constant contact kissing" yapabileceğini söylemiş. Ve balata ile disk arasındaki mesafenin normalde ~0.004" olduğunu belirtmiş.

    Araştırdığım konular araba frenleri ile alakalı ama motorda farklı olacağını hiç sanmıyorum. Sonuç olarak temas var sanırım ama deformasyonla mı oluşuyor yoksa yeni takılan balatalarda mı oluyor bilemiyorum yoksa orjinalinde temas olacak şekilde mi tasarlanıyor bilmiyorum ve mantığını da henüz anlamış değilim.
    #sürenadam

  6. #26

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Disk fren için "yüzüyor" tabiri de kullanılır.Disk ile balata arasında o kadar az bir sürtünme vardır ki buna sürtünme demek bile zor.Tekeri yavaşlatacak yada benzin sarfiyatını arttıracak bir şey değil.Eğer teker rahat dönemiyor ise bir ayarsızlık var demektir.

    Kampana frenleri yeni motorlar dahi halen arka frenlerinde kullanıyor.Nedeni ucuz ve yaptığı işe göre yeterli olması. Normalde bildiğiniz gibi motor %70 civarında bir oranla ön frenle durur. %30 kullanılan bir fren için kampana yeterli görülüyor.Ancak ön tekerde kampana iyi değil.Disk tercih etmek lazım.

    Benim açımdan arka tekerde kampana kullanılmasının dezavantajı fren gücü ile ilgili değil, bu açıdan şikayetim yok. Benim şikayetim yenisini takmak gerektiğinde ki zorluk.Komple arka tekeri dışarı almak gerekiyor.Ayrıca bazen içeride oluşan balata tozu yüzünden ses yapıyor yada yay mili yataklarında bu toz birikip frene basmayı bırakınca bile geç salıyor.

  7. #27
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    arabada bile fark eder.. eğer arkalrda disk ise siz frene bastığınızda sanki sizi birisi geri çekiyormuş gibi daha kısa sürede durursunuz. Ama arkalar kampana ise önce öne yıkılma olur arabada sonra yavaşlamaya başlar. Disk iyidir. Ama kampana 1 aşınır, disk 3 aşınır. her konforun bir bedeli vardır tabii.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  8. #28
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    bence bu kampana disk olayı başta maliyet ve kullanım amacına göre değişiyor. mesela kendi motorumdan örnek vereyimu motor her türlü koşula uyum sağlasın diye ( arazi vb ) ön arka balatadir ve de tel janttır. Çünkü disk olsa herhangi bir taş çarpması vs ile disk yamulur ve disk her türlü dış etkene açıktır. sıcak soğuk yağ çamur vs. Aynı zmanda mucurlu yollarda kullanılması ve disk freninb kitlemesi çok sakat bi durum. kısaca cadde kullanımları uzun yolda disk daha iyidir. ama arazi koşullarında kampana fren daha iyidir.

  9. #29

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    bu durumda bana bir özür borcunuz var syanur yaptığınız araştırmalar doğrultusunda; sallamamışım...

    bir mesajıda yeni gördüm hayır kampana daha iyidir demiyorum. tabiki disk daha iyidir ama düşük hacimli bir motorlarda kullanılan malzemeler kaliteliyse öyle gözle görünür bir fren farkı olmaz diyorum. düşük hacimli motorlarda ben arka frene kampanayı tercih ederim çünkü normalde ne kadar az olsada temas her disk balataları değiştiğinde ilk 100 km aşırı bir sürtünme oluyor.

  10. #30

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...ama arazi koşullarında kampana fren daha iyidir.
    Hiç aklıma gelmemişti, şimdi düşündüm, hakikaten öyle galiba.

  11. #31
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    disk kat ve kat daha iyidir buarada disk fren balataları sürekli sürtünür vaziyette bulunmaz eğer bulunuyor olsaydı elimizle çevirirken dahi anlardık

    Dış etmenlere disk daha dayanıklı neden mi kampana frende tambur içini temizleyemezsin ve yoldaki tüm pislikler toplanır ayrıca yaylı olması sebebiyle bu durum büyük bir risk teşkil eder Ancak disk frende hiçbir sökme işlemine ihtiyaç duymadan kendi kendine bile temizlenir

    Kampana fren risktir!
    Neden mi kampana balata içeride kırıldığında tamburla balata arasına girer ve kaç km ile gittiğiniz fark etmeden tekeri kitler (bi kaç kez başıma geldi hepsinde allahtan düşük süratteydim de ucuz atlattım) diskde böyle bir risk yoktur balata kırılsa dahi arasına sıkışması bahis dahi değildir

    Kampana fren daha geç tepki verir
    Kampana frenlerde balataların basmasını tel disk frenlerde hidrolik sistem olması sebebi ile bir telin gerilmesi bir hirdoliğin tepkisinden daha geç olacağından ve motosikletlerde fren yaparken 1 saniyenin bile hayat kurtardığını düşünürsek kampananın ne derece tehlikeli olabileceğini hepimiz anladık sanırım

    Kampana frenlerde frenaj mesafesi daha uzundur bunu ayrıntılı anlatmama gerek bile yok

    Kısaca kampana fren bahsedildiği kadar temiz güzel bir sistem değildir zaten iyi bir sistem olsa emin olun üst modellerde kampana alt modellerde disk fren olurdu

  12. #32

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    disk kat ve kat daha iyidir buarada disk fren balataları sürekli sürtünür vaziyette bulunmaz eğer bulunuyor olsaydı elimizle çevirirken dahi anlardık

    Dış etmenlere disk daha dayanıklı neden mi kampana frende tambur içini temizleyemezsin ve yoldaki tüm pislikler toplanır ayrıca yaylı olması sebebiyle bu durum büyük bir risk teşkil eder Ancak disk frende hiçbir sökme işlemine ihtiyaç duymadan kendi kendine bile temizlenir

    Kampana fren risktir!
    Neden mi kampana balata içeride kırıldığında tamburla balata arasına girer ve kaç km ile gittiğiniz fark etmeden tekeri kitler (bi kaç kez başıma geldi hepsinde allahtan düşük süratteydim de ucuz atlattım) diskde böyle bir risk yoktur balata kırılsa dahi arasına sıkışması bahis dahi değildir

    Kampana fren daha geç tepki verir
    Kampana frenlerde balataların basmasını tel disk frenlerde hidrolik sistem olması sebebi ile bir telin gerilmesi bir hirdoliğin tepkisinden daha geç olacağından ve motosikletlerde fren yaparken 1 saniyenin bile hayat kurtardığını düşünürsek kampananın ne derece tehlikeli olabileceğini hepimiz anladık sanırım

    Kampana frenlerde frenaj mesafesi daha uzundur bunu ayrıntılı anlatmama gerek bile yok

    Kısaca kampana fren bahsedildiği kadar temiz güzel bir sistem değildir zaten iyi bir sistem olsa emin olun üst modellerde kampana alt modellerde disk fren olurdu
    hocam amma abartmışsın ya. fren teli 10 kmlik bir tel olsaydı belki tepki süresi değişirdi ama 1 metrelik telde ne tepkime süresinden bahsediyoruz.
    disk fren daha iyi tartışmasız. ama kampanayı batırmışsınız; farzedelimki 100 km hızla gidiyorsunuz, ön tekerin altına bir taş sıkıştı ve teker o taşı tepti o taş ta ya çok hızlı bir şiddetle gelip diski yamulttu, yada disk boşluklarının arasına sıkıp balata yoluna yerleşti. her iki durumdada başınıza neler geleceğini tahmin edebilirmisiniz ? piyasada satılan o dandik kampanalar tabiki kırılır ama ikisininde kaliteli malzemeler kullandığını düşünürsek abarttığınız kadar büyük bir fark yok..

  13. #33
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam amma abartmışsın ya. fren teli 10 kmlik bir tel olsaydı belki tepki süresi değişirdi ama 1 metrelik telde ne tepkime süresinden bahsediyoruz.
    disk fren daha iyi tartışmasız. ama kampanayı batırmışsınız; farzedelimki 100 km hızla gidiyorsunuz, ön tekerin altına bir taş sıkıştı ve teker o taşı tepti o taş ta ya çok hızlı bir şiddetle gelip diski yamulttu, yada disk boşluklarının arasına sıkıp balata yoluna yerleşti. her iki durumdada başınıza neler geleceğini tahmin edebilirmisiniz ? piyasada satılan o dandik kampanalar tabiki kırılır ama ikisininde kaliteli malzemeler kullandığını düşünürsek abarttığınız kadar büyük bir fark yok..
    Benim abarttığım bişi yok eğer tepki süresinin etkisi olmasaydı disk fren de de kullanılırdı ve emin olun daha az maaliyetli olacağından racinglerde özellikle bol bol kullanılırdı haksızmıyım

    Bana kalırsa sizin yazdığınız mesajın abartı olmadığını ispatlayamazsınız hepimizin bildiği gibi disk fren, tekerin yanında ve göbekde bulunur. yani yoldaki taşı teker tepse bile o göbek kısmına gelmesi imkansız. yani siz yolda ilerlerken başka biri sizin fren diskinizi hedef alıp taş atmadıysa (ki atsa bile tutturma oranı imkansıza yakın) motosikletin kendi kendine yoldaki taşı fırlatmasının imkanı yok

    Yazdıklarınızı bir hayal edin ne demek istediğimi daha doğrusu ne kadar ütopik bir şey yazdığınızı anlayacağınızdan eminim

    Kampana frende kırılma olayına gelince belki benim yaşadığım gibi bölüm bölüm kırılmaz ama zamanla aşınan balata kırıntılarını tamburu düzenli temizlemediğiniz sürece orada kalacaklar tabii temizletmek ayrı masraf kendiniz yapsanız bile boşa zaman ve emek harcamış olacaksınız çünki yakın zamanda yine temizleme ihtiyacı duyulacak ayrıca temizlenmezse zamanla hem tamburu hem balatayı çizecek fren tutuşunu azaltacaktır oysa disk frende bu tozlar ve balata kırıntıları direk dışarı atılır

  14. #34
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı umit_yaman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aralarında bukadar çok fark varsa neden hala bazı motorlar kampana kullanıyor özellikle çok satılan 100 lük ve 125 lik motorlar
    ucuz ve de basit olduğundan tabii ki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

    disk frende batalayı diskten geri çekecek bir mekanizma bulunmaz
    fren manetini bıraktığımızda yani fren borusundaki fren hidroliğine basınç tatbik etmeyi bıraktığımızda kaliperlerdeki diskler kendi halinde kalır ve hafiff hafiff temas ededr
    ama basınç olmadığı için bu temas frenleme yapmaz ama çok az da olsa ısınır
    disk frende balataları kendiniz değiştiriyorsanız balataların sürekli diske öpüştüğünü görmüşsünüzdür

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------

    kampana frenin en büyük dezavantajı iyi temizlenmezse aşınan balata tozları kampana içinde tambur ile balata arasında kalır ve kum gibi kayar, yani frenleme yapacağına kaydırma yapar
    ama ucuzdur, basittir, arıza pek çıkarmaz
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  15. #35

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Eskiden bindiğim motorlar kampana frenliydi 9 yıldır bindiğim şimdiki motorumdada ön ve arka disk.Disk veya kampana fren sistemine sahip olmasının bi farkını göremedim yani kampana frenli motorlarımın frenleride gayet güzel tutuyordu.Ama bakımı zordu tekeri çıkaracan temizliğini yapacan yerine takacan uzun iş.Bence disk frenin en büyük farkı sistemde arıza çıkana veya balata bitene kadar bakım istememesi balatayı değiştirmek zaten bir dakika.Disk tabiiki daha modern bi sistem aynı karbüratör yerini alan enjeksiyon sistemi gibi.Ama ben ikisininde bi öncekinden çok verimli olduğunu büyük bi farkı olduğunu düşünmüyorum.Tabiiki devir disk ve enjeksiyon devri.

  16. #36
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    her şeyden önce kampana eski bi teknoloji arkadaşlar. ama hala arka frenlerde kullanılmasının sebebi yukarıda bi arkadaşın dediği gibi arka fren kullanımı için yeterli oluşudur. ancak buna rağmen bir çok marka yeni modellerinde kampana işinden çıkmıştır. 2 sene öncesine kadar kampana kullanan markalar bile 2010 dan sora diske geçmiştir. uzun lafın kısası motor alacaksanız mümkünse ön arka disk olsun


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)