Rölanti ayarı vidasını söktüğüm halde çalışıyor ?
Reklamlar
-
13 Ağustos 2011, 13:10
#21
hava ayarını yaparken devirin yukselmesı yakıt sarfiyatınıda beraberinde getirir. normal ayar yapacaksaan olay şöle. hava ayarını motorun kötü çalışmaya başlayıncaya kadar sıkıyorsun ( devri düşecek yani ) motorun kötü çalıştıgı nerdeyse duracak oldugu kısımda ilerleme çok az birşey gevşet. sonra rolanti ayarını yap.
Reklamlar
-
13 Ağustos 2011, 13:55
#22
_w_ adlı üyeden alıntı
arkadaşlar conta olayını çözdüm şimdi rölenti vidasını bir miktar sıkıyorum. hava vidasını sonuna kadar sıkıyorum. daha sonra motor tekliyor zaten yavaşça gevşetiyorum ve devir yükseliyor. iyi ce gevşeltince iyice devir yükseliyor. şimdi sorum şöyle
hava ayarını yaparken sabit gazda, devir artınca hemen bırakcam mı yoksa maksimum deviri alana kadar gevşeltmeye devam mı edicez???
kardeşim alakası yok sen karbüratörü sök eline al ve hava vidasını tam olarak sık tam sıktıktan sonra üç diş gevşet ve karbüratörü tak sonra ne oldugunu bana söyle
AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP
-
13 Ağustos 2011, 16:03
#23
vioLence adlı üyeden alıntı
kardeşim alakası yok sen karbüratörü sök eline al ve hava vidasını tam olarak sık tam sıktıktan sonra üç diş gevşet ve karbüratörü tak sonra ne oldugunu bana söyle
kardeş 3 tur açınca motor düzgün çalışıyor fakat rölenti vidasını söktüğüm halde çalışıyor. :(
yamyamaha adlı üyeden alıntı
hava ayarını yaparken devirin yukselmesı yakıt sarfiyatınıda beraberinde getirir. normal ayar yapacaksaan olay şöle. hava ayarını motorun kötü çalışmaya başlayıncaya kadar sıkıyorsun ( devri düşecek yani ) motorun kötü çalıştıgı nerdeyse duracak oldugu kısımda ilerleme çok az birşey gevşet. sonra rolanti ayarını yap.
abi o zamanda tekliyor. rölentide durmuyor. önce devir yükseliyor sonra tekleye tekleye düşüyor sonrada stopluyor
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
13 Ağustos 2011, 16:54
#24
kardeş sen gaz teline bi bak bence elçikten gevşek bakalım ne olacak
-
13 Ağustos 2011, 17:52
#25
manifoltan veya karburatorun bistonluysa yukarıdan piston yuvasının vidalarından gevşeyipte bir yerden hava alıyor olmasın.
-
13 Ağustos 2011, 18:26
#26
Kardeş galıba srn manifolt contasında conta ezilmiş.
-
13 Ağustos 2011, 20:11
#27
hadi bakalım sonuca ulaşıyorsun.
-
18 Ağustos 2011, 21:21
#28
evet arkadaşlar bulunduğum yerde manifolt contası ve hava ayar vidasını bulamadım.. :( onun yerine arkadaşla birlik te manifolt contasının ucunun ezildiği kısmını sıvı conta yaptık hava almaması için sonra hava ayar vidasına yay ve oring bulup taktık ama sorun hala düzelmedi en sonunda servise götürdüm . servisde hava ayarını tam tutturamadı. sonrada bi yerden hava kaçırıyor dedi. şu an motor çok dengesiz çalışmakta rölentide tekliyor...
şimdi 4 sorum olucak ??
1 .sorum hava ayar vidasını yere düşürmültüm ucu biraz yamulmuş ama pense ile düzelttim ondan olabilirmi ?
2- bu karbüratörün nerden hava aldığını nasıl bulacağım :(
3- birde motorla giderken viteste gazı bıraktığım zaman bazen "gıyk" diye 1 sn ses geliyor.
4- şu an sadece rölentide tekliyor böyle kullanmaya devam edersem yani 10-15 km sürekli kullanmamda sorun yaratırmı ? motora zarar verirlmi?
cvblarınız bekliyorum... Şimdiden teşekkürler...
-
18 Ağustos 2011, 21:59
#29
sametagir adlı üyeden alıntı
karbüratördeki fişek denilen parçayı ya tam oturtamadın yada altında ezik v.s sebebiyle yükseklik var..tamamen kapanmıyor..
ha birde içideki iğnedeki segman en altta olabilir...üstlere çıkar dene.....
bende bugün karbüratörü söküp temizledim ama iğne bölümüne ellemeyecektim ama elimde kaldı ama sonra düzeltim ama iğnedeki segman hangi çizgide durmalı 6 çizgi falan var zaten söken arkadaşlar hangi çizgide sizin ki
-
18 Ağustos 2011, 22:02
#30
kardeş 3 de olcak yani benim motorda 3 te
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
19 Ağustos 2011, 00:09
#31
Hava ayar vidasının ucundaki oring içeride kalmış olabilirmi ?...Ayar vidasını tam sıktığında ana bogazdan,motora bakan kısımdan baktığında küçük bir deligi tamamen kapatır ve gözle deligin kapandıgı görülür.Yani dışarı çıkmaz fakat silme deligi tıkar..Bu olayı yapmıyorsa içeride oring kalmış olabilir.Çok aydınlık bir alanda deliğin içinden igne ucu yardımı ile oring çıkarılabilir.Birde oring i hangi sıra ile taktın.Vidaya yay,ucuna pul ucuna oring..Oring en sonda olmalı .Aksi halde hava almaya devam edebilir veya yayın ucu oringi parçalar.Kolay gelsin.
-
19 Ağustos 2011, 00:28
#32
canerol adlı üyeden alıntı
bende bugün karbüratörü söküp temizledim ama iğne bölümüne ellemeyecektim ama elimde kaldı ama sonra düzeltim ama iğnedeki segman hangi çizgide durmalı 6 çizgi falan var zaten söken arkadaşlar hangi çizgide sizin ki
iğneye göre segman.....
üstlere çıktıkça motordaki performans azalır..yakıt tüketimi düşürülür...
aşağılara indikçe ise bunların tam tersi olur...
segman kaybolursa eşeğin kulağına su kaçar boğulur....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
19 Ağustos 2011, 00:34
#33
piranha dört adlı üyeden alıntı
Hava ayar vidasının ucundaki oring içeride kalmış olabilirmi ?...Ayar vidasını tam sıktığında ana bogazdan,motora bakan kısımdan baktığında küçük bir deligi tamamen kapatır ve gözle deligin kapandıgı görülür.Yani dışarı çıkmaz fakat silme deligi tıkar..Bu olayı yapmıyorsa içeride oring kalmış olabilir.Çok aydınlık bir alanda deliğin içinden igne ucu yardımı ile oring çıkarılabilir.Birde oring i hangi sıra ile taktın.Vidaya yay,ucuna pul ucuna oring..Oring en sonda olmalı .Aksi halde hava almaya devam edebilir veya yayın ucu oringi parçalar.Kolay gelsin.
yok kardeş içine baktım içinde hiç bişey yok sıralama şu vidanın ucuna önce yay sonra oring taktım bigüzel oturdu içine. ama hala tekliyor. walla kafayı yicem. başka hiç bi ayarına dokunmadım ama bi yerinden hava alıyor diyorlar... iğneyle felan oynamadım işte yaşadığım sorunları 4 soru ile özetledim...:( sabah zorla çalıştırdım eskiden motorum jikle açıkken rölentide çalışmıyordu şimdi ise 4000 devire inip çıkıyor...
-
19 Ağustos 2011, 00:41
#34
Jikle çekili,ve gaz koluna dukunmadıgın(rölanti konumunda)halde motor çalışıyor ve üstelik 4000 devirlere çıkıyorsa kesin biryerden hava alıyor.Jikle ile yükledigin extra yakıtı yakabilecek havayı biryerden temin ediyor yani.Garajın kapısı açık olmasın ?
-
19 Ağustos 2011, 03:05
#35
yok kardeş garaj kapıları kapalı bunun nerden hava aldığını nasıl öğrenebilirim ?
1 .sorum hava ayar vidasını yere düşürmültüm ucu biraz yamulmuş ama pense ile düzelttim ondan olabilirmi ?
2- bu karbüratörün nerden hava aldığını nasıl bulacağım :(
3- birde motorla giderken viteste gazı bıraktığım zaman bazen "gıyk" diye 1 sn ses geliyor.
4- şu an sadece rölentide tekliyor böyle kullanmaya devam edersem yani 10-15 km sürekli kullanmamda sorun yaratırmı ? motora zarar verirlmi?
-
19 Ağustos 2011, 03:45
#36
karbüratör öyle elle falan temizlenecek bişey değil basınçlı hava olması şart.iğne ucu kadar yerdeki ufacık pislik büyük sorun yapar
-
19 Ağustos 2011, 04:03
#37
yok kardeş onu da yaptık. temizledik sonra baktım tertemiz içi hatta altındaki vidaları bile söktüm benzin depolan yeri orayı bigüzel temizledim ...
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
19 Ağustos 2011, 04:15
#38
_w_ adlı üyeden alıntı
yok kardeş onu da yaptık. temizledik sonra baktım tertemiz içi hatta altındaki vidaları bile söktüm benzin depolan yeri orayı bigüzel temizledim ...
Tam olarak hava ayar vidası yamulunca penseyle düzelttinizde orjinal hali gibi mi oldu.Ama viteste giderken gazdan çekince gıyk sesi anormal
-
19 Ağustos 2011, 04:17
#39
mr demir kardeşim pense ile düzelttim yuvasınada girdi ama gözle zola görülen pense iz leri var üstünde...
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
19 Ağustos 2011, 09:53
#40
sametagir adlı üyeden alıntı
iğneye göre segman.....
üstlere çıktıkça motordaki performans azalır..yakıt tüketimi düşürülür...
aşağılara indikçe ise bunların tam tersi olur...
segman kaybolursa eşeğin kulağına su kaçar boğulur....
Ozaman en ideali ortada olması demekki bi bakim şimdi nerdeymiş
bi iki kere kaybeder gibi oldum o an bende boğulacaktım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler