Dostum çok sert tepki vermişsin yahu, sakin.
Anlatmak istediğim şey o değildi.
Yazdıklarımın tamamen arkasındayım.
SS'lerin asıl yeri pistlerdir.
Ben 600RR yerine Hornet kullanılması taraftarıyım mesela.
600RR yapısı gereği yüksek hızlara çok rahat çıkabilir, rüzgar koruması, oturuş pozisyonu buna müsait.
Hornet ise aynı motor bloğuna sahip fakat çıplak bir motosiklet olduğu için o hızlara çıkar fakat o hızlarda uzun süre seyredemez.
Hornet'in süspansiyon yapısı, oturuş pozisyonu ise daha düşük hızda daha uzun seyahatler yapabilme imkanı sunuyor.
Ben gidip bir piste gireceksem gider 600RR alırım Hornet yerine.
Peki siz olsanız hangisini alırsınız bu ikisi arasında piste girmek amaçlı?
Madem pist için 600RR alıyorsunuz, yol için daha uygun olan Hornet değil midir sizce de?
Ben demiyorum ki bütün SS'ler piyasadan kaldırılsın.
Fakat biraz daha objektif bakınca olaya farklı şeyler farkedebiliyor insan.
Yani ben gidip ülkemin yamalı bohça asfaltında, kıçı kaydıra kaydıra, yollarda seke seke gitmektense açıkçası aynı yollarda daha konforlu yol almayı tercih ederim.
Ben gider 990 Adv alırım, siz gider 1000RR alırsınız.
Peki İstanbul yollarında, en iyimser yollarda, hangimiz daha rahat yol alır?
Hangimiz daha konforlu olarak daha uzun süre seyahat edebilir? Eşit hızlardan bahsediyorum.
Peki, çıktık İstanbul Park'a, hangimiz yutar tozu?
Hangimiz en çok keyfi alır sizce?
Yani anlatmak istediğim olay şu;
Ben sokaklarda SS görmekten illallah ettim açıkçası.
Hepsi ölü, gürültü yuvası.
Ben isterim ki, güzel ülkemin güzel insanları şu meretten keyif alarak sürsünler.
Madem ki yolları değiştiremiyoruz, motosikletleri değiştirelim.
Daha konforlu, daha düşük hızlı fakat daha güvenli.
Ne dersiniz?
Siz bu yollarda SS'e binmekte ısrarcıysanız kesinlikle bir şey denilemez.
Saygı duyarım fikrinize, hatta imrenirim de sizler kadar cesur olamadığım için.
Fakat en azından Avrupa standartlarına çıkana kadar yol kalitemiz, ben SS'e binmeyeceğim.
Gerçi o kaliteye ulaşsak da binmem ki, alırım bi 510SM, olmadı 690SMC, ooo misss