Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Bujiyi Kaç km de bir değiştirilmeli ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    öncelikle herkese hayırlı ramazanlar...
    arkadaşlar motosikletim şu an 10 000 km yi geçmiş durumda. bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.bende değiştirmeye fırsat bulamadım. şu an da motorda çalışma ile ilgili sorun yok. eğer biz bujiyi değiştirmeden devam edersek ne gibi sorunlarla karşılaşırız ? mesela yakıt miktarı artarmı ? çekiş düşermi ? değiştirilcekse kaç km de bir değişmeli ?
    şimdiden cvblarınız için teşekkür ederim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motosikletin kullanma klavuzunda ne yaziyor?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #3
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    kullanma klavuzunda bujinin kaç km bir değiştirilmesi hakkında birşey yazılmamış . nasıl söküldüğü felan var .
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  4. #4
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.
    Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.

    Evet aralık 0.7 -- 0.8 mm olacak şekilde bujideki kalıntıları temizleyin yazıyor... !!!
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  5. #5
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.
    şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı.
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  6. #6
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
    bunlar;

    ++kullanılan bujininn kalitesi
    ++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
    ++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
    ++aracı kullanım şekli
    ++kullanılan bujilerin malzemesi
    ++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
    ++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
    ++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


    buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

    (alıntıdır)
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  7. #7
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
    bunlar;

    ++kullanılan bujininn kalitesi
    ++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
    ++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
    ++aracı kullanım şekli
    ++kullanılan bujilerin malzemesi
    ++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
    ++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
    ++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


    buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

    (alıntıdır)


    motosikletin motor kısmından maalesef pek fazla anlamıyorum... ama

    buji ngk - yakıt olarak PO san 95 oktan
    motosikletimi bazen zorlarım bezen dip gaz giderim. ama çok sık değil.
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bujinin ömrü hakkinda genel kanaatler var aslinda.
    Dün gece bir baska konuyu arastirirken sôzüne gûvendigim birinin makalesi denk geldi.
    Bir çok verinin yani sira buji ömrû hakkinda da biseyler karalamisti.
    Fakat isin gerçegi ben biliyorum ki bu isin bir genel yapisi yok.
    buji surekli kontrol gerektiren bir eleman.
    Üstelik buji tipi ve markasiyla da dogrudan alakali bir konu;
    Bu nedenle olaya benim bakis açim biraz farkli.
    Olaya bujinin aksak çalismasi durumunda olabilecek sorunlar açisindan bakmak lazim.
    Tek pistonlu motorlarda bunu saptamak kolay tabi.
    En azindan çalisiyorsa, kurcalama metodunu uygulayabiliriz.
    Ama birden fazla pistonlu motorlarda bu isi biraz daha ciddiye almak gerekiyor.
    bu nedenle rutin kontrolleri yapip, bizi killandiran bir durum yoksa, bujilerin daha ömrü oldugunu söylemek çok da mantiksiz degil.
    Tabi rutin kontrollerin nasi yapildigini bilmek lazim.
    Bilmiyorsak forumda arama yapmak lazim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    45 000 km buji değişimi yapmadan kullandığım ybr oldu..... tabi tırnak mesafesi ve temizliği düzenli yapıldı...şuanki ybr mde ise 23000 km civarında kullandım... yine sorun olmadı... fakat değişim km 10 000 km de birdir..... yani buji her 2000 ile 3000 km arasında kontrol edilip tırnak mesafesi ayarlanıp 10 000 km bir değiştirilmeli....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ben de 10000 de bir bakım sırasında değiştiriyorum. İridyum bujiler daha az bakım gerektirir.

  11. #11
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Peki arkadaşlar bujinin yakıtla ve çekişle alakası var mı? Mesela buji değiştirince motor eskiye bujiye göre yakıtı az mı yakıyor? Çekiş gücünde değişme fln oluyormu?

  12. #12
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Çekişi gaz yiyişi fark eder, sonuçta daha canlı patlamalar için daha güçlü kıvılcımlar gerekir. buji,yağ ve hava filtresi değişiminden sonra motosikletin çekiş farkını bariz hissedebiliyorum.

  13. #13
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Arkadaşlar bugün bujiyi değiştirdim, hava filtresini temizledim. Yağı değiştirdm. Motor artık daha iyı tırmanıyor. Cevaplanız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim

  14. #14
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    2000-3000 km arası.

  15. #15
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı.
    hocam bujinin topu kaç kuruş al bir tane değiştiriver.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı kalidor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000-3000 km arası.
    ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım
    ara sıra tırnak mesafesini ayarla....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ara sıra tırnak mesafesini ayarla....
    onun arası kaç mm olacak ramço? arada bi çıkartıp temizliyorum soba borusu gibi olmasın fazla benzin yakmasın diye ama aralık ayarı bilmiyorum
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  19. #19
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu.

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu.
    güzel kardeşim öyle yazıyor olabilir fakat usta eline kumpas alıp ta ayarlama mı yapar göz kararı yapar marş alması yani ateşlemeye göre ince ayar çeker herşeyi kitap ta yazılan gibi yapmaya kalksak way halimize
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)