Bujiyi Kaç km de bir değiştirilmeli ?
Reklamlar
-
03 Ağustos 2011, 05:21
#1
öncelikle herkese hayırlı ramazanlar...
arkadaşlar motosikletim şu an 10 000 km yi geçmiş durumda. bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.bende değiştirmeye fırsat bulamadım. şu an da motorda çalışma ile ilgili sorun yok. eğer biz bujiyi değiştirmeden devam edersek ne gibi sorunlarla karşılaşırız ? mesela yakıt miktarı artarmı ? çekiş düşermi ? değiştirilcekse kaç km de bir değişmeli ?
şimdiden cvblarınız için teşekkür ederim...
Reklamlar
-
03 Ağustos 2011, 05:23
#2
Motosiklet Eğitmeni
Motosikletin kullanma klavuzunda ne yaziyor?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
03 Ağustos 2011, 05:26
#3
kullanma klavuzunda bujinin kaç km bir değiştirilmesi hakkında birşey yazılmamış . nasıl söküldüğü felan var .
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
03 Ağustos 2011, 05:33
#4
_w_ adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.
Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.
Evet aralık 0.7 -- 0.8 mm olacak şekilde bujideki kalıntıları temizleyin yazıyor... !!!
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
03 Ağustos 2011, 05:35
#5
özcan1980 adlı üyeden alıntı
Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.
şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı.
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
03 Ağustos 2011, 05:43
#6
en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;
++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar
buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.
(alıntıdır)
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
03 Ağustos 2011, 05:54
#7
özcan1980 adlı üyeden alıntı
en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;
++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar
buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.
(alıntıdır)
motosikletin motor kısmından maalesef pek fazla anlamıyorum... ama
buji ngk - yakıt olarak PO san 95 oktan
motosikletimi bazen zorlarım bezen dip gaz giderim. ama çok sık değil.
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
03 Ağustos 2011, 05:57
#8
Motosiklet Eğitmeni
Bujinin ömrü hakkinda genel kanaatler var aslinda.
Dün gece bir baska konuyu arastirirken sôzüne gûvendigim birinin makalesi denk geldi.
Bir çok verinin yani sira buji ömrû hakkinda da biseyler karalamisti.
Fakat isin gerçegi ben biliyorum ki bu isin bir genel yapisi yok.
buji surekli kontrol gerektiren bir eleman.
Üstelik buji tipi ve markasiyla da dogrudan alakali bir konu;
Bu nedenle olaya benim bakis açim biraz farkli.
Olaya bujinin aksak çalismasi durumunda olabilecek sorunlar açisindan bakmak lazim.
Tek pistonlu motorlarda bunu saptamak kolay tabi.
En azindan çalisiyorsa, kurcalama metodunu uygulayabiliriz.
Ama birden fazla pistonlu motorlarda bu isi biraz daha ciddiye almak gerekiyor.
bu nedenle rutin kontrolleri yapip, bizi killandiran bir durum yoksa, bujilerin daha ömrü oldugunu söylemek çok da mantiksiz degil.
Tabi rutin kontrollerin nasi yapildigini bilmek lazim.
Bilmiyorsak forumda arama yapmak lazim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
03 Ağustos 2011, 10:04
#9
45 000 km buji değişimi yapmadan kullandığım ybr oldu..... tabi tırnak mesafesi ve temizliği düzenli yapıldı...şuanki ybr mde ise 23000 km civarında kullandım... yine sorun olmadı... fakat değişim km 10 000 km de birdir..... yani buji her 2000 ile 3000 km arasında kontrol edilip tırnak mesafesi ayarlanıp 10 000 km bir değiştirilmeli....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
03 Ağustos 2011, 10:39
#10
Ben de 10000 de bir bakım sırasında değiştiriyorum. İridyum bujiler daha az bakım gerektirir.
-
03 Ağustos 2011, 12:07
#11
Peki arkadaşlar bujinin yakıtla ve çekişle alakası var mı? Mesela buji değiştirince motor eskiye bujiye göre yakıtı az mı yakıyor? Çekiş gücünde değişme fln oluyormu?
-
03 Ağustos 2011, 15:52
#12
Çekişi gaz yiyişi fark eder, sonuçta daha canlı patlamalar için daha güçlü kıvılcımlar gerekir. buji,yağ ve hava filtresi değişiminden sonra motosikletin çekiş farkını bariz hissedebiliyorum.
-
03 Ağustos 2011, 23:23
#13
Arkadaşlar bugün bujiyi değiştirdim, hava filtresini temizledim. Yağı değiştirdm. Motor artık daha iyı tırmanıyor. Cevaplanız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim
-
03 Ağustos 2011, 23:26
#14
-
03 Ağustos 2011, 23:52
#15
_w_ adlı üyeden alıntı
şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı.
hocam bujinin topu kaç kuruş al bir tane değiştiriver.
-
03 Ağustos 2011, 23:54
#16
kalidor adlı üyeden alıntı
2000-3000 km arası.
ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
04 Ağustos 2011, 00:03
#17
F54 adlı üyeden alıntı
ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım
ara sıra tırnak mesafesini ayarla....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
04 Ağustos 2011, 00:26
#18
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
ara sıra tırnak mesafesini ayarla....
onun arası kaç mm olacak ramço? arada bi çıkartıp temizliyorum soba borusu gibi olmasın fazla benzin yakmasın diye ama aralık ayarı bilmiyorum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
04 Ağustos 2011, 00:28
#19
breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu.
-
04 Ağustos 2011, 00:35
#20
_w_ adlı üyeden alıntı
breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu.
güzel kardeşim öyle yazıyor olabilir fakat usta eline kumpas alıp ta ayarlama mı yapar göz kararı yapar marş alması yani ateşlemeye göre ince ayar çeker herşeyi kitap ta yazılan gibi yapmaya kalksak way halimize
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)