Konu ismi açık, yardımcı olursanız çok sevinirim zira motorumla uzun yola çıkmak istiyorum. Detaylı yazarsanız zevkle okurum.
Şimdiden teşekkürler
Konu ismi açık, yardımcı olursanız çok sevinirim zira motorumla uzun yola çıkmak istiyorum. Detaylı yazarsanız zevkle okurum.
Şimdiden teşekkürler
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Bir akşam buluşalım linkteki arkadaşıda çağırırız sana bol bol bahseder.
Buda link : http://www.motosiklet.net/forum/etki...rcek-oldu.html
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
cbr 125 im ile sıkça 300 km lik yola çıkıyorum universite ev arası her tatilde memlekete geliyorum motorumla şunu belirteyim 1-1,30 saat sonrası en az bi 250cc arıyor insan bunun dışında motoru 100 ve üstü süratlerde tutmak için 250 cc kadar benzin harcayacaksın.
motoruna güveniyorsan yollar senin gerisi boş.
sadece yorucu oluyor... trafikte bazen hız yapmak gerekiyor sıkışık trafikten kaçmak için yani küçük cc ile bu imkansız hele hele rampalar da büyük tehlike yaratıyor yoksa başka sorun yok he bide hızlı gitmek isterken biraz zorluyorsun motoru oda seni benzin istasyonu'nda zorluyor başka sıkıntı olmaz ama 80 km/h bana yeter diyorsan fazla benzin de yakmaz motorda yorulmaz keyifle etrafı seyrederek tıs tıs gidersin
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Bazen olası bir kazadan kurtulabilmek icin yavaslamak degil hızlanmak gerekebilir, küçük cc motorlarda bu imkan dahilinde olmadigindan bence en buyuk sorunlardan biri bu. Ayrica hafif oldugu icin yan ruzgarlardan cok etkilenir, kamyon, otobüs sollarken sıkıntı yaratır. Hemen kizma, 150 cc motorla esimle daha flört ederken tatile cikmistik, gidilince gidiliyor yani (:
en büyük tehlike kopuk uçurtma misali orta ve sol şeritten sana mümkün olduğunca yakın geçen ve dattttttttttttttttt diye kornaya basan cüsseli araç sürücüleri kanımca birde sağ şeritteyken sellektör yapıp yol isteyenlere rastlarsın hiç umursamadan aynı hızla yoluna devam etmeni tavsiye ederim sen küçüksün motosikletsin şeridi kapatma az sağa doğru yanaş ben yanından geçerim mantığı var onlarda genellikle
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
varyatör kayışı kopma sorunu sanırım en çok başa gelen
Büyük cc li ve ağır bir motorla sıkışık trafikte ilerlemek kolay değildir. Ağırlıktan dolayı motor kıvrak değildir. Trafikten sıyrılmak zordur. İnsanı yorar. Senin sorduğun küçük cc li motorla uzun yola gitmek te bence aynıdır. Ben bu yaz tatilim boyunca 1644 km yaptım. Madde madde sıralarsak;
1) Motorun hafif olması nedeniyle rüzgardan çok etkilenir. Motoru yolda tutmak için daha fazla efor harcarsın.
2) Çoğu zaman yoldaki en yavaş taşıt seninkidir. Bu durum sürekli bir sıkıntı kaynağıdır.
3) Sen yorulmasan bile motoru dinlendirmek gerekir. Yol uzar. Uzayan yol seni yorar.
4) Motorun hafif olmasından dolayı hız yaptığın zaman da(Diyelim 110 km/h ile gidiyorsun) durum güvensizdir. Motor kanatlanmaya başlar. Motorun kontrolünü kaybetmemek için daha fazla dikkat harcaman gerekir.
Sonuç : Kİralık motosiklet seçeneği bence daha cazip. Baktığım kadarıyla Transalp ve Suzuki DL650'nin günlük kira ücretleri 150-160TL civarında. Bir hafta kiralamada %30 indirim yapıyorlar. Bence küçük cc ile emekleye emekleye gitmeye deymez.
İlana bakmak için tıkla
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
120km son hızında gidiyosundur aniden hızlanarak kaçman gerekir kaçmaya max. süratin veya torkun yetmez,en büyük sıkıntı budur
Ve hacim küçük max sürat düşük olduğundan küçük hacimli motosikletle uzun yolda son hızlarında kullanacağın için motorda şişme vb problemler olabilir.Motora verdiğin zarar şehir içi kullanımdan fazla olur.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Ben Tekirdağ'a gittim en uzun TVS Apache ile, gittim gitmesine ama insan daha büyük cc'yi gerçekten arıyor. Arkadaşın dediği gibi en yavaş sen kalıyorsun, iki şeritli yolda arkadan gelenlere sıkıntı olmasın diye emniyet şeridine bile geçtiğim oldu, rampalarda motosiklet bunaldıkça sende bunalıyorun istemeden kasıyorsun kendini Ama gidilir mi gidilir, yabancı bir adam YBR 125 ile dünya turu gibi bişe yapıyordu araştıtırsan bulabilrisin.
Bence de motor kiralama imkanın varsa kirala
[COLOR="DarkRed"][U][I][B]" ... [COLOR="Navy"]motosiklet[/COLOR] üstünde ölürsenizde her [COLOR="Black"]motosikletçi[/COLOR]'nin istediği gibi görevinizi tamamlamış olursunuz."[/B][/I][/U][/COLOR]
benim motorumda 125cc kendimden örnek vereyim.uzun yolda devamlı giderken insanın dikkati ister istemez dağılıyor 80 90 yol bitmiyorki birde yanınızdan hatta dibinizden nispet yaparcasına senin bu yolda ne işin var dercesine giden taksiler kamyonlar tırlar otobüsler hadi bunlara alıştık normal gelior artık.bolca virajlı rampa aşağı inişlerde arakadan boş tır kaptırmış geliyor ya hızlı gideceksin ama gidemezsin yol bölünmüş Değil karşıda araçlar geliyo,yada iyice yavaşlayıp tır bizi şarampole atmasın kuyruğla diye yol açaçaksın işte en zoruma giden tarafı bu...eee nedemişler.SU küçüğün-YOL BÜYÜĞÜN...
"Bizde yanlış OLMAZ=Olduysada yanlışlıkla olmuştur...:cat:
Trafiğin sakin olduğu yerlerde sorun yok ama hızla akan trafikte gazı köklediğin halde hızlanamamak sıkıntılı olabiliyor. Bir de motosikletin selesi konforlu değilse bel/sırt ağrıları yaşayabilirsiniz. Ben 200 cc'lik, maksimum hızı 110-120 km/saat civarındaki motosikletimle yaptığım 650 km'lik gezide başka sıkıntı yaşamadım. Dört tekerlekli araçla da olsa belli bir yol tecrübesi varsa, düşük hacimli motosikletlerle de insanın yüzündeki gülümseme kaybolmadan uzun mesafeler katedilebiliyor. Yolunuz açık olsun...
Şimdi dostum, ben üç hafta önce honda innova ile bursadan kuşadasına gittim ve geri döndüm. Yaptığım şey yanlıştı ve bir daha yapmam herhalde. Niye yaptın? dersen... motorcunun kafasına takılan bir şeydir bu uzun yol meselesi. Bunu da yaşadım ve gördüm en azından. Yani bir heves, bir istektir bu. Uçsuz bucaksız yollara çıkıp özgürce o zevki yaşamak isteği, herşeyden uzaklaşma arzusu belki de...
Ama inan bana çok tehlikeli bir çileye dönüşüyor. Kötü yollar yoruyor insanı. Rüzgar yoruyor. Yollar bitmek bilmiyor. Ve zevkli de değil açıkçası. Motoru dersen ona birşey olduğu yok o gidiyor da. Bir yerden sonra o seni değil sanki sen onu taşıyorsun. Hele rüzgarla tır ve otobüslerin geçişi birleşince resmen savruluyorsun, bu savrulmaya karşı durmak için aşırı güç harcıyorsun. Ve bıkkınlık geliyor. Yollara bakıyorsun uzayıp gidiyor. "Hay diyorsun yoluna da be! keşke bir otobüse binip klima serinletirken keyif yapabilseydim şimdi." Geçen otobüslere bakıp iç çekiyorsun. Bu yollar bitmez...
Ama dediğim gibi bir kere görmek yaşamak lazım bunu da. Allah kaza bela vermesin de gerisi akıl parası...
Sol aynanda SCANIA yazısını görünce anlarsın
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
epey bilgi sahibi oldum ybr 125 ile 500 km gitmeyi düşünüyordum şimdi artık düşünmüyorum
Allah rahmandır rahimdir, ama arpa ekene buğday vermez
dostum küçük cc ile uzun yoldaki en büyük tehlike yavaş gitmektir. tecrübe etmiş biri olarak diyebilirim ki, yaval gidince eniğinden cücüğüne her tür araç seni sollayıp geçiyor. arkadan gelen her araç risk demektir. bu konuda çok çok dikkatli olmalı her an aynaları kontrol etmelisin. yüksek cc'li bir motorda olsan arkadan yanaşan bir araç gördü mü gazlayıp uzaklaşabilirsin. en büyük tehlike bu bana göre.
diğer sıkıntı çıkaracak şeyler de bilindik yokuşlarda şişmesi vs.
Yapılır ama yorucu olur. http://www.motosiklet.net/forum/etki...ra-gezisi.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)