Küçük cc Motosiklet Çeşitsizliği
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, hepimizin bildiği ancak kimilerimizin boş verip kimilerimizin hakkında fikri olduğu bir konuya değinmek istiyoruz eşimle beraber. Arkadaşlar biz bir motosiklet almak istiyoruz; CBF 150 ve YBR 125 küçük geliyor, YBR 250 piyasada neredeyse yok ve sıfırı yok, CBF 250=CBF 150, VTR 250 piyasada yok, fiyatı uçuk, scooter istemiyoruz, NX4 Falcon istemiyoruz...Anaaa... 500 cc'ye kadar motosiklet bitti... 500 cc ya da daha üstü motosiklet alıp da, 1.5 dizel bir megane'ın yaktığı yakıt kadar yakmak istemiyoruz...
Kendimi motosiklet üreticilerinin yurtdışında satışları olan motosikletlerine bakmak üzere, web-sitelerine atıyorum...
Başlayalım...
Yamaha:
WR250R
WR250X
YBR250
Fazer250
YBR125 CUSTOM
YZ125
YZ250F
Bikaç tane daha var onları eklemeyeyim, diğer markalara yer kalsın.
Honda:
Varadero 125
Suzuki
TU250X
GZ250
vb vb vb arkadaşlar... Biz de bu motosikletlerin Türkiye'ye getirilmesi için nasıl bir yöntem izleyebiliriz, ya da ne yapabiliriz?
Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...
Reklamlar
-
belki yurt dışından alıp türkiyeye getirebilirsiniz ama o zamanda aldığınız ülkenin vatandaşı olmanız lazım galiba..
Bana kalırsa pek uğraşılası iş değil o kadar yol yapmak falan
-
NE zaman ülkemizdede motosiklete ufak cc ile başlama zorunluluğu gelirse ufak cc modeller biraz daha çeşitlenir. Onun dışında çinlilerden başka bulmak zor olur . Oda adamlar büyük cc üretmediklerinden.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Gt 250 comet alabilirsiniz.
-
Hele şu son iki Suzuki modeli Amerika'da 2500 - 3000 dolar gibi paralara satılıyorlar. 27000 TL'ye V-Storm, GSR 600 satmaya çalışan Suzuki Türkiye getirir mi bunları siz düşünün. TU250X Honda CBR250R fiyatına gelse (ki çıplak olduğundan maliyeti daha düşüktür) saniye düşünmem alırım. E biz milletçe motorda şekilden başka birşeye bakmadıkça daha çok bekleriz bunları.
-
tosbağa adlı üyeden alıntı
Gt 250 comet alabilirsiniz.
WR 250 yeni ilana kondu sahibindende.Fiyatı tartışılır
http://www.sahibinden.com/search.php?a=6&&b[search]=motosiklet&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&b[page]=1&c2=11757&c=11757&sKlasik=1&b[page]=1&c=93541&c2=93541
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
-
erdibasak adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, hepimizin bildiği ancak kimilerimizin boş verip kimilerimizin hakkında fikri olduğu bir konuya değinmek istiyoruz eşimle beraber. Arkadaşlar biz bir motosiklet almak istiyoruz; CBF 150 ve YBR 125 küçük geliyor, YBR 250 piyasada neredeyse yok ve sıfırı yok, CBF 250=CBF 150, VTR 250 piyasada yok, fiyatı uçuk, scooter istemiyoruz, NX4 Falcon istemiyoruz...Anaaa... 500 cc'ye kadar motosiklet bitti... 500 cc ya da daha üstü motosiklet alıp da, 1.5 dizel bir megane'ın yaktığı yakıt kadar yakmak istemiyoruz...
Kendimi motosiklet üreticilerinin yurtdışında satışları olan motosikletlerine bakmak üzere, web-sitelerine atıyorum...
Başlayalım...
vb vb vb arkadaşlar... Biz de bu motosikletlerin Türkiye'ye getirilmesi için nasıl bir yöntem izleyebiliriz, ya da ne yapabiliriz?
500cc ile 250cc arasındaki tüm motorlar kullanıma bağlı olarak şehir içinde 1.5 dizel bir megane kadar yakacaktır. Eğer amaç ekonomi yapmak ise 125 ile 150cc sınıfındaki motorlara bakmalısın. bu sınıfta zaten modeller belli. cbr125, apache rtr150, cbf150 ve ybr125.
orta halli çift kişi rahat seyahat edebileceğin bir motor almak istiyorsan gt250 comet'in ikinci eline bakabilirsin yada 0km cbr250r.
500cc ve üstü motorlar illa çok yakacak diye bir şey yok. hem az yakan hem çok kaçan 2 kişinin rahat edebileceği, çukurlara korkmadan girebileceğin bir motor istiyorsan f650gs almalısın. Emok festivaline giderken arkadaşımın f650gs'i 11lt ile 305km yol aldı (biri 120kg diğer 110kg iki kişi, topcase ve depo ustu çanta) benim ninja üçlü çanta seti ile 10lt yakıt tüketti. (tek başıma seyahat ediyordum). Hız aralığımız ise 80 - 120km arası idi. ortalama 100km diyebilirim. GS'in ortalama 280kg yuk ile seyahat ettiğine dikkatini çekerim
çok sık motor değiştirmeye meraklı biri değilsen ki anladığım kadarıyla ihtiyaçtan dolayı motor alıyorsun, F650 GS'i kesinlikle düşünmelisin.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
Varadero 125'i yazmanı bekliyordum. Varmış...
-
TAYFUNBORA adlı üyeden alıntı
WR 250 yeni ilana kondu sahibindende.Fiyatı tartışılır
http://www.sahibinden.com/search.php?a=6&&b[search]=motosiklet&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&b[page]=1&c2=11757&c=11757&sKlasik=1&b[page]=1&c=93541&c2=93541
ohaaa ulem 14 binlira ona vereceğime üzerine 2 bin daha koyar hyo 650 r sıfır alırım
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
26 Temmuz 2011, 11:50
#10
birde klx250 var ama 2 kişi için rahat olacağını sanmıyorum.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
26 Temmuz 2011, 14:21
#11
evet arkadaşlar, bu çeşitliliğin sağlanması için ne yapmalıyız? motosiklet firmalarına mail mi atmalıyız?imza mı toplamalıyız?
Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...
-
26 Temmuz 2011, 14:39
#12
otopsici adlı üyeden alıntı
ohaaa ulem 14 binlira ona vereceğime üzerine 2 bin daha koyar hyo 650 r sıfır alırım
O fiyata üstüne hiç birşey koymadan RT660,Transalp,VStorm,F650Gs,Dzr400 alırım.Oy oy oy
---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 13:29 ----------
erdibasak adlı üyeden alıntı
evet arkadaşlar, bu çeşitliliğin sağlanması için ne yapmalıyız? motosiklet firmalarına mail mi atmalıyız?imza mı toplamalıyız?
Valla Erdil kardeş çok güzel bir konu açmışsın bence kendi adıma teşekkür ederim.Malesef motorsiklet piyasası'nın Türkiye'de alacağı daha çok yol var.Kesinlikle çeşitlilik artmalı ve bunun için bir yerlere mail atılacaksa bende atarım.Sonuçta olumlu olarak gelişecek her türlü olay inanıyorum ki tüm motor kullanıcılarını ve bu sektörden ekmek yiyenleri kıyısından köşesinden etkileyecek.
Benim ayrıca takık oldugum bir kaç husus var.Mesela fiyatların çok pahalı olması.Son teknoloji arabaları 30,000 tl ye alırken 50 beygir gücü olan motorları 20,000 tl den satmaları.Ucuz diye piyasaya giren özellikle çin mallarının kalitesizliği şimdide öyle fiyatlar görüyorum ki şaşırıyorum doğrusu.Mondial cross super moto modellerine 9000 tl fiyat Kuba Str 250 modeline 4500 fiyat ne bilim Asya Ghost tarzı muadilleri olan motora 8500 tl fiyatları gördükçe şaşırıyorum doğrusu.Birde kanımca bütün markalar için servis ve yedek parça eksikliği yetersizliği olumsuzluklar arasında.
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
-
26 Temmuz 2011, 14:44
#13
Avrupada satılan düşük cc li motorlar AB normları gereğince yakıt enjeksiyonlu olmak zorunda. Bu da fiyatı arttıyor. Alıcı da "10 bin lira 125 liğe vereceğime , 3 bin lira daha ekler 600 lük alırım" mantığında giderek bu motorlara ilgi göstermiyor. Erdibaşak kardeşim, bu motorların Türkiyede olmamasının sebebi satılmayacak kadar pahalı olmaları. Bu yüzden sadece uzakdoğuda üretilen karbüratörlü modeller türkiye'ye geliyor, çeşit o yüzden az. Satacak olsalar getirirler zaten, senden mail gelmesini beklemiyorlar. İstediğin modeli sıfırını kendin getirmen yasal olarak mümkün olsa da TSE, CE trafik onay formu vs gibi aylarca sürecek prosedürler ve %100 gümrük vergisi sebebiyle pratikte mümkün değil. İkinci el motor ithalatı zaten yasak. Elimizdekiler ile idare edeceğiz.
-
26 Temmuz 2011, 15:04
#14
aynı sorundan ben de muzdaribim.
cbr250r'a arka çanta takan biri çıksa diye bekliyorum. omzumda kaskla gezecek değilim ya.
-
26 Temmuz 2011, 15:14
#15
Yz125 i kullanıyorum ben..
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
-
26 Temmuz 2011, 16:46
#16
Fazer250 ve varadero125 neden yoklarki Türkiye de
Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor
-
26 Temmuz 2011, 17:05
#17
Phantom264 adlı üyeden alıntı
Fazer250 ve varadero125 neden yoklarki Türkiye de
vergilerimiz sağolsun...
Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...
-
26 Temmuz 2011, 17:19
#18
eyvallah çok güzel bir konu açmışsın da
akşam akşam yapılır mı bu :(
çok güzel motorlar ama Türk miileti olarak hayata şöyle bakarız ya 500-100 cc ya da 150 cc ya hep yahiç yani arası yok
harley is making love with
davidson
-
26 Temmuz 2011, 22:13
#19
firmalara mail atarak talepte bulunabilir tabiki ama olaya birde firmaların pazarlama stratejisini ele alarak bakmak lazım. piyasada düşük cc çin malı yamaha - honda'nın modellerini taklit eden bir sürü marka var. bazıları son zamanlarda kalitesinide arttırdı. mesela windy125 kanuninin bu sınıfta amiral gemisi gibi.
Honda'nın bu sınıftaki amiral gemisi ise cbf150, kuryeler tercih ettiği için. birde cbr125 var. şimdi honda tutupta bu iki modelin satışını baltalamak için varadero gibi güzel bir motoru getirmez çünki bu modeli satabilmek için ya cbf'i yada cbr'i satıştan kaldırması gerekecektir. çift silindir daha fazla yakıt ve bakım masrafını birlikte getireceği için tercih edilmeyebilir, birde yedek parça mevzusu var. bu durumda az önce dediğim gibi cbf150 yada cbr125 yeni modelin satışı için kurban edilecektir.
Yamaha ise apayrı bir mevzuu. temsilciliği yok bildiğim kadarıyla.
yanlış biilmiyorsam yurtdışında kawasaki ninja'nın 150cc modeli var ama d tracker 125'in türkiye'de ne kadar pahalıya satıldığını düşünecek olursak ninja'nın fiyatı Allah kerim.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
26 Temmuz 2011, 22:32
#20
valla en çok ilgimi çeken tu250x. aslında onun gibi kategorisinde rakibi olmayan modeller getirilebilir, getirilmelidir hatta. gerçi o motorun tipini, ki bence mükemmel, ben gibi birkaç kişi daha beğenir ancak. millet olarak gösteriş meraklısı olduğumuzdan racing boy boy varken, naked ya da klasik çok çok az. hatta klasik artık yok, bi sym wolf vardı o da 2008 de bitti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)