Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

viraj korkusunu nasıl yenerim.???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    xXPaSHaXx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC
    motorla yolculuk ettıgımde cogu arkadasım soyluyor vıraja dik giriyorsun diye toparlaman cok zor gibilerindne konusuyorlar vıraj gordugumde korku baslıyor nedenını bılmıyorum sankı motor altıman kacıcakmıs gıbı hıssedıyorum yada dusucekmısım gıbıme gelıyor vırajları alamıyorum motorum mondial 150 zc oyle ahım sahım vıraj bıle degıl ama ben dık kullanıyorum egımde sıkıntı yasıyorum bu korkuyu nasıl yenebılırım yada ne yapabılırım saygılar???( daha lastıklerın kenar uclarındakı tırtıklar bıle kopmamıs dusunun vırasları alamıyorum ama uzun ama dar farketmıyor korkum var)
    xXxDagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo ioxXx


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Esp Explorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2011
    Şehir
    Antalya
    Bence dusuk hizla virajlara girerek kendini alistirmalisin.

  3. #3
    xXPaSHaXx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC
    aslında motoru ıyı kullanıyorum tek sıkınt vraj korkusu vırajlarda arkamda oturan arkadaslar genelde kastıgımı kendımı sıktıgmı soyluyor bunu yenemıyorum takıntı oldu
    xXxDagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo ioxXx

  4. #4
    Phantom264 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul\Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBR250R TriColor Cibcib*
    Keskin virajlarda o korku banada geliyordu. Ama daha sonra artçımla beraber sakin bir göbekte yarım saat hızı yavaş yavaş arttırarak alıştım Tabi artçımın kusabileceğini unutmuşum
    Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı xXPaSHaXx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorla yolculuk ettıgımde cogu arkadasım soyluyor vıraja dik giriyorsun diye toparlaman cok zor gibilerindne konusuyorlar vıraj gordugumde korku baslıyor nedenını bılmıyorum sankı motor altıman kacıcakmıs gıbı hıssedıyorum yada dusucekmısım gıbıme gelıyor vırajları alamıyorum motorum mondial 150 zc oyle ahım sahım vıraj bıle degıl ama ben dık kullanıyorum egımde sıkıntı yasıyorum bu korkuyu nasıl yenebılırım yada ne yapabılırım saygılar???( daha lastıklerın kenar uclarındakı tırtıklar bıle kopmamıs dusunun vırasları alamıyorum ama uzun ama dar farketmıyor korkum var)
    Arkadaslarin seni isletiyorlar.

    Sana viraja dik giriyorsun diyen arkadaslarina söyle yiyiyosa onlarda dik girsinler görelim.
    Motosiklet yatarak viraj döner.
    Dik bir sekilde asla viraj dônemezsin.
    Eger sen o viraji dönebiliyorsan yeterince yatmissin demektir.
    Neyinden korkuyorsun?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6
    xXPaSHaXx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC
    Alıntı Phantom264 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keskin virajlarda o korku banada geliyordu. Ama daha sonra artçımla beraber sakin bir göbekte yarım saat hızı yavaş yavaş arttırarak alıştım Tabi artçımın kusabileceğini unutmuşum
    ))) oda guzel

    ---------- Post added at 02:04 ---------- Previous post was at 02:02 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslarin seni isletiyorlar.

    Sana viraja dik giriyorsun diyen arkadaslarina söyle yiyiyosa onlarda dik girsinler görelim.
    Motosiklet yatarak viraj döner.
    Dik bir sekilde asla viraj dônemezsin.
    Eger sen o viraji dönebiliyorsan yeterince yatmissin demektir.


    Neyinden korkuyorsun?
    yok dostum o sekılde degıl drek dıreksıyonla lodoslama gıryomusum yanı frenlerı ve hakımıyetı saglayarak ama estetklık yok drek lodoslama an gelıyo vırajı hıc alamıyorum baryerlere yaklasıp duruyorum o derece garip
    xXxDagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo ioxXx

  7. #7
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    lastiklerin hala orijinal lastik ise bu korku normal. michelinden sonra virajlarda çok az gaz kesiyorum.

  8. #8
    xXPaSHaXx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiklerin hala orijinal lastik ise bu korku normal. michelinden sonra virajlarda çok az gaz kesiyorum.
    kesınlıkle lastıklerımı sevse gosterdm oldukca iyi durumda dedı ama nebılıyım motoruu yatıramıyorum lastıklerı degıstırsem ıcım rahat edcek gıbı psıkolojımm o sekılde gercı kucuk bı sudan gectkten sonra bıle motoru kullanısım degısıyor duz yolda bıle hız kesıyorum yanı yada frenden kacnyorum kaymasın dye garp bi korku
    xXxDagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo ioxXx

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı xXPaSHaXx adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    yok dostum o sekılde degıl drek dıreksıyonla lodoslama gıryomusum yanı frenlerı ve hakımıyetı saglayarak ama estetklık yok drek lodoslama an gelıyo vırajı hıc alamıyorum baryerlere yaklasıp duruyorum o derece garip
    Frenle viraja girilmez.
    frenaj ve gazla ilgili isler daha viraja girmeden halledilmis olmasi gerekiyor.
    Gidonlada viraja girilmez.
    Altinizdaki otomobil degil, gidonu viraj içine çevirerek viraj dônemezsiniz.
    Motosikletler yatarak viraj döner.
    Siz isteseniz de istemesenizde motor viraj içine yatar.
    Siz viraj içerisinde fren yaparsaniz, motor dikilir.
    Bu da dogal olarak viraj disina sizi savurur.

    Bir viraja gelirken, o viraji kaçla dônebileceginizi hesap edin, daha viraja girmeden o hiza düsmelisiniz.
    Yani viraja girmeden önce fren meselesi halledilecek, hiz sabitlenecek.
    Viraja girdiginizde motosikletinizin hizi dusmeye baslar.
    Bu da motosikletin dikilmesine neden olur.
    Bu yüzden viraj içerisindeyken hizini sabit tutmak için gazinizi ayarlamaniz gerekiyor.

    Kisacasi,
    1. viraja girerken,fren meseleleri çok önceden halledilmis ve viraji güvenle alabilecegimiz bir hiza düsmus olacagiz.
    2. Viraja girdigimizde hizimizi koruyacagiz.
    3. Elimiz ayagimiz asla frene gitmeyecek.
    4. Kontra teknigini en kisa zamanda ögrenecegiz.
    Kolay gelsin....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    viraj korkunu yenebilmen için, virajlı yollara girip pratik yapmalısın veya geniş ve boş bulduğun bir otoparka girip motosikletinle daireler çizebilecek şekilde dönüşler yapabilirsin. düşmekten korkarsan eğer korktuğun başına gelir.

  11. #11
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Eğitim almayı düşündün mü ?
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  12. #12
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    scooter ın olduğu için lastik fiyatları gayet uygun ben scooter ıma tanesi 40liradan sıfır michelin set almıştım.Büyük ihtimalle motorunun üzerinde çin malı en az 3-4yıllık lastikler var.O lastiklerle virajlarda kayabilirsin buda korkunu daha çok tetikler.Lastiklerini değiş lastik rodajını yap ondan sonra aklında tek şey olsun ''bu motor bu virajı yatarak döner'' ondan sonra sorunun kendinde olduğu konusunda kesin sonuca ulaşabilirsin.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Zamana bırak. Yol yaptıkça alışacaksın. yatacağım diye kendini tehlikeye de atma. Zamanla kendin bile farketmeden ufak ufak yatırmaya başlarsın.

  14. #14

    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    S&T GT250R 2011
    Bu korkuyu sadece eğitimle aşarsın dostum. Konuşmayla olmaz....

  15. #15
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    stabilize, kumlu, yada kısmi olarak mıcırlı, topraklanmış asfalttta bu korkuların hiç yersiz değildir , aynı korkuyu bahsettiğim yol çeşitlerinde bende yaşıyorum fakat temiz asfalt olunca pek öle korku filan kalmıyor bolca temiz virajlı asfalt yollarda prtik yapmak zamanla bu korkunu yenmeni sağlayabilir gerisi etten püfden hikaye olur tek önemli unsur kişinin bolca pratik yapması bence
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  16. #16
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Her acemi motosiklet sürücüsünün korkulu rüyası virajlar, daha sonra en keyif alınan şeye dönüşürler.

    Yavaş gir, çıkışa doğru bak, zamanla daha iyi almaya başlayacaksın. Ne kadar çok ve keskin viraj o kadar azalan korku! Eğitimini alsan çok güzel olur tabi!
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  17. #17
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    1- Mahalle pazarında kolayca bulabileceğin ucuz plastik tabakların şöyle bol fosforlu tutruncu renginden 10 tane alıyorsun .

    2- Zemini temiz (mümkünse asfalt) olan boş bir alan buluyorsun.

    3- Tabakları 5 adım ara ile (her adım yaklaşık 80cm dir) diziyorsun .

    4- Tabaklar arasında dikkatlice zig-zaglar çizerek ilerliyorsun.

    Buna slalom deniyor , bu çalışmayı yaklaşık 30 km civarında bir hızla yapmalısın , gazın sabit olmalı asla fren kullanmamalısın . Tabaklar arasında ilerlerken yere değil direk karşıya bakman gerekiyor (muhtemelen viraja girerkende yere bakıyorsundur , önünde bir viraj varken yere değil virajın çıkışına bakmalısın)
    Bir süre sonra motorun üzerinde kuğu gibi salındığını hissettiğinde bana özelden mesaj at ikinci egzersizi anlatayım.

    Sevgiler

    ---------- Post added at 11:58 ---------- Previous post was at 11:55 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenle viraja girilmez.
    frenaj ve gazla ilgili isler daha viraja girmeden halledilmis olmasi gerekiyor.
    Gidonlada viraja girilmez.
    Altinizdaki otomobil degil, gidonu viraj içine çevirerek viraj dônemezsiniz.
    Motosikletler yatarak viraj döner.
    Siz isteseniz de istemesenizde motor viraj içine yatar.
    Siz viraj içerisinde fren yaparsaniz, motor dikilir.
    Bu da dogal olarak viraj disina sizi savurur.

    Bir viraja gelirken, o viraji kaçla dônebileceginizi hesap edin, daha viraja girmeden o hiza düsmelisiniz.
    Yani viraja girmeden önce fren meselesi halledilecek, hiz sabitlenecek.
    Viraja girdiginizde motosikletinizin hizi dusmeye baslar.
    Bu da motosikletin dikilmesine neden olur.
    Bu yüzden viraj içerisindeyken hizini sabit tutmak için gazinizi ayarlamaniz gerekiyor.

    Kisacasi,
    1. viraja girerken,fren meseleleri çok önceden halledilmis ve viraji güvenle alabilecegimiz bir hiza düsmus olacagiz.
    2. Viraja girdigimizde hizimizi koruyacagiz.
    3. Elimiz ayagimiz asla frene gitmeyecek.
    4. Kontra teknigini en kisa zamanda ögrenecegiz.
    Kolay gelsin....
    Hoooooppppp bi dur yaaa, adam daha CBT seviyesinde sen ileri sürüş aşamasına geçmişsin herkes senin gibi doğuştan motora binmiyor dur bi sakin ol . Hem daha 40 mesaj olmamış yine atlamışsın konuya
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #18
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    bak şöyle söyleyeyim; motorumuzun üzerinde gelen duro marka lastik en iyi ihtimalle 2006 üretimi. normalde lastiklerin kullanılmasa bile 3-5 senelik ömrü var. motosikletimle 3 kere düştüm, 2si lastiği değişmeden önce çukur içindeki suya girip çıktıktan bir iki metre sonra oldu. (3. kazam ise arazide motorla çay taşırken kapıdan geçerken oldu).

    motorun son hızı 90, elazığ-malatya arasında en azından ayda bir kere gidip geliyorum. bütün kış motorumun üzerindeydim. yağmurun dibinde orta virajlarda elcik tam çekili gittiğimi bilirim. yerde kar varken 50-60 km hızla gittiğimi bilirim. 11 aylık motorcuyum 11 300 km yol yaptım. kırmızı ışıklar haricinde fren kullanmayan biri oldum. bunları şunun için söyledim, eğer lastiğini değiştirmeden sürmeye devam edersen motor zevkin kalmayacak. zaten çin malı motor ayda bir sorun çıkarıyor, bir de motosikletin en zevkli işlerinden biri olan virajlarda yatırmayı yaşayamazsan motosikletten iyice soğursun bence.

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    TOPLASAN 2 TANE AKLI BAŞINDA MESAJ VAR. GERİSİ GAZEL OKUMUŞ VE HATTA BİR KAÇ KİŞİ CANA BİLE KASTETMİŞ MESAJLAR.

    KARDEŞLERİM, AZ BİRAZ DÜŞÜNEREK YAZIN YA DA YAZMAYIN!!!
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  20. #20
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Baktığın yere gidersin


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)