Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

100'lük Cupta nasıl vites küçültcem !! Çok önemli lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Arkadaşlar 100'lük cupu çalıştırmayı vites artırmayı öğrendim fakat

    4.viteste gidiyorum ve durmam gerekti nasıl vitesi düşürcem gazı kes 3 kere vitese bas (ama böyle N BOŞ VİTESE GEÇMEZMİ )

    Vites dizilişi 1 N 2 3 4

    Arkadaşlar lütfen bide bayır aşağı inerken boşa alsam bişey olurmu yani mesela 60 la düz yolda gidiyorum vitesi boşa nasıl alıcam yarım bas falan diyolar

    Siz bana şunu anlatın 4.viteste 80 le gidiyorum ve 20 ile gitmek istiyorum bunu nasıl yapıcam Frenler hariç bi anlatıverin lütfen..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    dostum bi motoru al sen zaten onları öğrenirsin aha bende cub alcam dogru zamanı bekliyorum ama böyle konuları hiç takmıyorum kafama(daha önce motosiklet bile kullanmadım)

  3. #3
    Caner35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Kawasaki z750
    KARDEŞİM BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA VİTESLER ŞÖLE '' N 1 2 3 4 '' MESELA 4 DE GİDİYON BİR DEFA ARKAYA BAS VİTES 3 E DÜŞER KOMPRESÖR FRENİNE OTOMATİK OLARAK BİNER VE HIZI DÜŞER EĞER VİTESE YARIM OLARAK BASARSAN BOŞA ALMAZ TAM VİTESEDE GEÇMEZ ORTASINDA OLDUĞU İÇİN BOŞ GİBİ BİŞEY OLUYOR BIRAKTIN MI YİNE VİTESE GEÇER... YANİ KOMPRESÖR FRENİYLE YAVAŞLATABİLİRSİN..
    Son Karar 600 RR

  4. #4
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    yarı otomatikleri hep merak etmişimdir
    Mesela 80 ile giderken aniden durmak gerekti motosiklet ve otomobillerde belli bir hızdan sonra motor zorlanmasın diye debriyaja basarız bunda nasıl oluyor o işlem yani debriyaj olmadan düşük hızda yüksek vitesden nasıl indirilir ?
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  5. #5
    Caner35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Kawasaki z750
    BU GİBİ MOTORLARIN DEBRİYAJI VİTESİN İÇİNDEDİR ONDAN YARI OTAMATİK DENMİŞTİR ZATEN YÜKSEEK HIZDA GİDİYORSUN VİTES 4 DE MESELA BİR DEFA BAS GERİYE 3 E DÜŞER KOMPRASÖR FRENİNE BİNEREK OTAMATİK YAVAŞLAR DOSTUMM..
    Son Karar 600 RR

  6. #6
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Merhaba. Cup türü yarı otomatik motosikletlerde, vites pedalına bastığınız zaman debriyajı ayırır, bıraktığınız zaman vitese geçer. Yani 4. vitesle giderken vites pedalına basılı tuttuğunuz sürece boşta gidersiniz, bıraktığınızda tekrar vitese geçer. Yalnız bu yöntemi uygularken pedalı sonuna kadar basmak zorundasınız. Eğer yarım basılı tutarsanız, debriyaj balatası sıyırabilir. Bu arada, bu yöntem tam anlamıyla vitesi boşa almak değildir. Geçici olarak, idareten boşta gitmek içindir. Tam anlamıyla boşa almak için vitesi "N" pozisyonuna getirmeniz gerekir.

    Ayrıca 4. vitesle 80 km hızla giderken hiç fren kullanmadan 20 km ile gitmek, vites pedalında teker teker geriye basarak vitesi 20 km hızla gidecek seviyeye(1. yada 2. vites'e) motor freni ile düşürmek mümkün. Lakin motorunuzun canını yakabilecek bir yöntem olduğu için tavsiye etmiyorum. En sağlıklı yöntem; fren ile motorun hızını uygun vites hızına düşürüp vitesi küçültmektir.

  7. #7

    Üyelik
    15 Mayıs 2011
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    motoran torro 100 cuP
    bu gayet açıklayıcı oldu benim içinde, sağol..

  8. #8

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Kardeş benim içinde çok açıklayıcı oldu yani vitesi boşa almak için sonuna kadar küçültme pedalına sonuna kadar basılı tutcam boşta gitcek daha sonra kendi yavaşlamaya başlıcak 50 km ye düşünce bırakcam 3 e takcak böylemi anlamışmıyım kardeşim

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Kanuni bs 100
    bu tip motorlarda debriyajdan ayrı birde varyatör sisitemi vardır yani sen diyelimki 4. viteste gidiyorsun ve aniden durman gerekti vites küçültmeye uğraşmana gerek yok asıl frenlere dur korkma motor istop etmez..duruncada 4 ten -3-2-1-N diye boşa alabilirsin ama yukarda arkadaşların dediği gibi kompresyon dan yararlanarakta fren yapabilirsin istersen karar senin.

  10. #10
    NECOCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2013
    Motosikleti
    Kanuni Tigrina Cup 100
    selam kardeşim bu tip motorlardan bendede var bende bilmiyordum ilk başta ama zamanla öğrendim. öncelikle motorda durmayı kafana takma adı üstünde yarı otamatik yavaşladığında debriyaj devreye giriyor. diğer soruya gelince bayır aşağı nasıl salıcam diyorsun çünkü motor vitesteyken bir süre kompresör yapıyor. Şimdi cevaplayayım 4. viteste olduğun için vitesi ileri atamazsın bu yüzden vites küçültür gibi yapacaksın. vites küçültme pedalına sonuna kadar basacaksın lakin asla salmıyacaksın bu şekilde debriyaj devreye giriyor.(aman diyim küçültme pedalını salarsın çünkü saldığın anda motor ani ve şiddetli bir kompresör yapar yere çakılırsın maazallah )

  11. #11
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Sanırım " Motor freni " diye birşey duymussun ve anlatan kişi . Fren sıkmadan fren yapmıs gıbı durdugunu anlatmıs sana . O işler hikaye Ne triplere giriyon dokun frenine dur .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)