Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

en iyi çin malı hangisi?

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    en iyi çin malı ölü çin malıdır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Ehliyet alacağım zaman motosikleti ayak marşı ile çalıştırmaya çalıştım çalıştıramadım.Herkes bana güldü.Sonra motosiklet hocası geldi çalıştırmak için oda çalıştıramadı.Sonra sordum diye çalışmıyor ? Dediler çin malı.Çin malından uzak dur.

  3. #63
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    RKS 150 S kullanıyorum. Bakımını 1 kere bile aksatmadım. Yağmurda, karda bile bindim, 13 saatte İstanbul'dan Bodrum'a gittim tık demedi. Hiçbir zaman çamurlu ya da pis göremezsin motorumu, 2 elim kanda bile olsa 300-400 km.de bir zinciri gazyağı ile temizler Motul ile yağlarım. Elektrik tesisatını elime verecek herhangi bir aparat takmadım. Sözün özü; 15 ay ve 12000 km oldu, bakmasını bilir motorun limitlerini de unutmazsan Çinli ile de mutlu olursun ama motorun ırzına geçmeye niyetlenmişsen japon da alsan nafile alman da alsan nafile..elinde kalır, ustalarla kanka olursun.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #64
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RKS 150 S kullanıyorum. Bakımını 1 kere bile aksatmadım. Yağmurda, karda bile bindim, 13 saatte İstanbul'dan Bodrum'a gittim tık demedi. Hiçbir zaman çamurlu ya da pis göremezsin motorumu, 2 elim kanda bile olsa 300-400 km.de bir zinciri gazyağı ile temizler Motul ile yağlarım. Elektrik tesisatını elime verecek herhangi bir aparat takmadım. Sözün özü; 15 ay ve 12000 km oldu, bakmasını bilir motorun limitlerini de unutmazsan Çinli ile de mutlu olursun ama motorun ırzına geçmeye niyetlenmişsen japon da alsan nafile alman da alsan nafile..elinde kalır, ustalarla kanka olursun.
    hocam naptın ya, 300 km'de bir zincir bakımı mı yapılır? ben bu iş içün iki-üç ayda bir, tam bir günümü ayırıyorum, sende nasıl bir motivasyon var allahaşkına?

  5. #65
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam naptın ya, 300 km'de bir zincir bakımı mı yapılır? ben bu iş içün iki-üç ayda bir, tam bir günümü ayırıyorum, sende nasıl bir motivasyon var allahaşkına?
    Hocam çok seviyorum motorla uğraşmayı, az biraz becerim olsa söküp takacağım her yerini de iyi ki yeteneğim yok. Buarada kapıda yatan arabamı b.k götürüyor, ne yağına bakıyorum ne suyuna Egzoz koruma var bizde plastik bir parça, korumadan ziyade görüntü için koymuşlar, kaldırıma sürttüm çizdim diye attım yenisini aldım, öyle bir manyaklık benimkisi

  6. #66
    Merto54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF R125 / Yamaha X-Max 250 ABS
    Hayatımda sadece 6 ay çin malı kullandım,pardon kullandım demişim. 6 ayın 4 ayı serviste geçti. İyi çin malı vardır belki,ama sadece Çin'de.

  7. #67

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Ben 1,5 yıl olmadı çin malı aldım. 21000 km yaptım şehirler gezdim. Çok şükür çin malı motorum var. Hem parça ucuz hem servis var. Serviste Motul yağ koyuyorlar bence yeterli. Öncedende castrol koyuyorlardı. Ben Kuba pars kullanıyorum. Kendi motorumu övmüyorum kendi motorumu tanıtıyorum.
    Eminim yine benim gibi memnun olan baska çin malı motorlar vardır

  8. #68

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    sağlamlarıda var arkadaşımda ikinci motor bisan roadstar vardı 20 bin km sürmüşdü.. en ufak bir sıkıntıda çekmedi.

  9. #69

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Alıntı slifer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en iyi çin malı ölü çin malıdır
    böyle diye diye piyasayı çinde üretilen japon markalrın eline verdiniz fiyatlar ortada...

  10. #70

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ya konu 2006 da açılmış :D

  11. #71
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 halis muhlis Çin malıdır.Sıfır alırken üzerinde "made in china" etiketi de görülebilir.Toplayan firma da şudur: http://www.jianshetrade.com/

    Toplayan diyorum çünkü dünyada hiçbir araç tüm parçaları ile aynı fabrikada üretilmiyor.Buna bmw yada harley davidson gibi bilindik markalarda dahil. Statörü başka yerde üretilir, gösterge paneli başka yerde, jantları başka yerde, vs diye gider bu. Üzerinde bir sürü parça var ve her biri ayrı bir uzmanlık gerektirir ve kalıp gerektiriyor. Marka adına bu parçalar ayrı ayrı fabrikalarda yada imalathanelerde yapılıp markaya teslim ediliyor.Marka da tüm bu parçaların monte edilip aracın nerede toplanacağına dair organizasyonu yapıyor.Bir bakıyoruz Çin'de, bir bakıyoruz Tayvan'da aynı markanın imalatını görebiliyoruz.Amaç belli, işçiliği mümkün olduğunca düşük tutup kar paynı arttırmak.Yoksa seni beni sevdiğinden, bize daha hesaplı mal satmaya çalıştığından falan değil.

    Bu parçaları ayrı ayrı imal eden işletmeler ne imalatı yapıyorsa o konuda uzmanlaşmıştır.Genelde bir tek o konuda imalat yapar.Mesela japon denso elektrik işinde uzmandır.Aprilia markasının statör volanı denso dur.Bmw nin marş motoru valeo Fransız malıdır.

    Parça üreticileri nadiren sadece tek bir firmaya üretim yapar.Eğer üretilen parçanın patenti üretimi yaptıran markaya ait değilse üretici firma parçayı istediğine satar. Patentler 20 yıllıktır.20 yıl sonra o teknoloji umuma açık olur isteyen alır kullanır.

    Yamaha'nın motorunu Çinli yukarıda linkini verdiğim firma üretiyor.Ancak bu motorun patenti muhtemelen Yamaha'da, yani motorun geliştirilmesi, çizimi vs gibi teknik detayları, yani komple tasarımı Yamaha tarafından yapılmıştır.Ha bunu yaparken belki Alman, İngiliz yada Hindistanlı mühendiste çalışmıştır onu bilemeyiz.Dünya artık böyle bir yer. Önemli olan Yamaha bir Japon markasıdır, ybr 125 de Yamaha'nın tasarımıdır. Motorun üretildiği coğrafyayı, üretimdeki maliyet farkı, pazara yakınlık, nakliye yöntemleri ve ücretleri gibi etkenler belirliyor.işine gelse Türkiyede'de üretebilirler.Nasıl ki burada üretilen yabancı araba markaları var, aynı şey işte.

    Artık hammaddesi o ülkeden toplanıp el işçiliği ile üretilen basit mallar dışında; nedir onlar, misal el yapımı bez bebek yada sandalye masa vs. gibi; hiçbir mal için o ülkenin üretimidir iddiasında en azından etik olarak bulunulamaz.Özellikle sanayi malları, komplike makineler, elektronik ürünler.

    Bir defa ürünü ortaya çıkarmaya başladığın safhaları en başından itibaren düşünmek lazım.Metal levhalara şekil veren pres makinalarından tutun da, tig kaynak makinası yada boya için kullanılan ekipmana kadar kullanılan her aletin yerli olması lazım.Sen komple bir fabrikayı başka bir ülkeden taşıyıp burada kurmuşsun.Yerli olan tek şey asgari ücretle sömürdüğün insan emeği.Birde kalkmış utanmadan biz yerli firmayız diye televizyonda gazatede şişiniyorsun.Bir politikacının dediği gibi "ha.ittir oradan diyorum.Ha .ittir."

    Ybr 125 in motorunu yapan çinli firma benzeri motoru başka motorlarda da kullanıyor.Bizimkilerde onu alıp üzerinde orjinalinde "janjin xiue 125" falan yazan motora "zühtü 125" çıkartması hazırlatıp o isimde iç piyasada satıyorlar.Buna motoru üreten firmanın itirazı yok, çünkü o mal satıyor, marka değil.

    Dikkat ederseniz ybr 125 motorunun "benzeri" kelimesini kullanıyorum.Yani o motor dışarıdan aynı görünüyor olabilir ama iç yapısı aynı olmayabilir.Yukarıda bahsettiğim patent meselesinden ötürü. Dışarıdan neden aynı görünüyor; çünkü dış blok için firmanın elinde birkaç kalıp vardır, bu cc deki motor kalıbı da budur.

    Peki dış kalıp aynı iç yapı farklı olabilir mi? Olabilir.Bunu ben bilmiyorum. Bilen varsa yazsın.Yada bir tane ybr 125 bir tanede benzeri motorlu 2 tane motoru yanyana koyup sökücez, tek tek parçaları karşılaştıracaz.Bu pek mümkün olmadığına göre konu yine muallakta kalıyor.

    Ama ben tahminimi söyleyeyim, bu motorlar aynı motor. Patent filan da hikaye. Ses farklılığı varsa egzoz tüpündendir.Geri kalan zincir, amortisör, dış görünüş vs. istediğin gibi toplarsın. Ne kadara mal etmek istediğine bağlı.Motor gayet başarılı bir motor, bununla uğraşmıyorlar artık.Karbüratör sistemleri ile oynuyor yamaha.

    Bütün hacimlerde değil ama ufak motorlarda üretim adedi yani satış çok fazla olduğu için Çin'de üretiliyor.Bmw commuter gibi 1200 gs satsa o da Çin'de üretim yaptırmak zorunda kalabilirdi.Birkaç tane daha fabrika açmayacağına göre üretimi Çin'e kaydıracaktı. Çin adet olarak yüksek miktarda üretim yapan firmalar için uygun.Mesela 1000 tane ayakkabı için uğraşmıyorlar, hazır ürettikleri arasından beğendiğin varsa al git ama sana özel ayakkabı kalıbı vs, yapmıyor 1000 adet için.100,000 dersen durum değişiyor.Hemen fabrikayı kuruyorlar.Mesela senin burada 1 yılda üreteceğin miktardaki ayakkabıyı 1 ayda üretip teslim ediyor.

    Çin'in üretim mantığını ve kapasitesini iyi algılamak lazım.1,5 milyar nüfuslu bir ülkeden bahsediyoruz. Şu anda dünya hammadde kaynaklarının büyük kısmı Çin'e gidiyor. Çok garip bir durum oluştu. Çin ve Hindistan bir olup tüm dünyaya mal üretir hale geldiler. Bu iş nereye kadar gidecek sonu nereye varacak bilen de yok. Gelecekte avrupa ülkelerinde mal üretimi yani sanayi tamamen bitebilir.Doğal çevreyi korumak adına da işlerine gelir. Sadece hizmet ve teknoloji üretirler.Bir de turistik faalietleri güzel.
    Hocam şimdi hort olacak ama kusura bakmayın dediğiniz firmanın şöyle bir ürünü var ve ybr motoru olduğunu söylüyor:
    http://www.jianshetrade.com/wm/en/products_content.aspx?pid=11&id=64

  12. #72

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya konu 2006 da açılmış :D
    Hala günümüzde aynı soruyu sormuş olan arkadaşlar güncel durumu görmüş olur fenamı 😁


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler