keeway çin malı değil macaristan malıdır ylmzzz kardeşim.
keeway çin malı değil macaristan malıdır ylmzzz kardeşim.
yedek parçası bulunması kolay ve ucuz olsun diyorsan mondial iyidir.. servis dersen iyiside var kötüsüde, servisine bağlı orası
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
kim diyor mz alman diye??
ben fabrikasında çalıştım.tamamen yerli üretimdi.1990 -92 den sonra yerli oldu mz..90 modeli varsa tamam o alman işte...
yamaha ya gelince ybr 125 var sağında solunda çinli motor üreticisinin etiketleri var..buz gibi çin işte...ne varki diğerlerine nazaran daha kaliteli.adamlar adını çokta lekelemek istemiyorlar...
Asya Motor Tabiki
Asya kullanıcısı deilim ama kullanan birisinin ata biner gibi bindiği için 10 sene boyunca motor 1 kere yolda bırakmadı ordan tecrübeliyim
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
kanuni- mondial yedek parçada ucuzdur, parça bekleme derdi olmaz, kanuni iyidir. chopper seviyorsa bilgi için : http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
motor için:http://www.motosiklet.net/forum/sati...cok-temiz.html
Ybr 125 halis muhlis Çin malıdır.Sıfır alırken üzerinde "made in china" etiketi de görülebilir.Toplayan firma da şudur: http://www.jianshetrade.com/
Toplayan diyorum çünkü dünyada hiçbir araç tüm parçaları ile aynı fabrikada üretilmiyor.Buna bmw yada harley davidson gibi bilindik markalarda dahil. Statörü başka yerde üretilir, gösterge paneli başka yerde, jantları başka yerde, vs diye gider bu. Üzerinde bir sürü parça var ve her biri ayrı bir uzmanlık gerektirir ve kalıp gerektiriyor. Marka adına bu parçalar ayrı ayrı fabrikalarda yada imalathanelerde yapılıp markaya teslim ediliyor.Marka da tüm bu parçaların monte edilip aracın nerede toplanacağına dair organizasyonu yapıyor.Bir bakıyoruz Çin'de, bir bakıyoruz Tayvan'da aynı markanın imalatını görebiliyoruz.Amaç belli, işçiliği mümkün olduğunca düşük tutup kar paynı arttırmak.Yoksa seni beni sevdiğinden, bize daha hesaplı mal satmaya çalıştığından falan değil.
Bu parçaları ayrı ayrı imal eden işletmeler ne imalatı yapıyorsa o konuda uzmanlaşmıştır.Genelde bir tek o konuda imalat yapar.Mesela japon denso elektrik işinde uzmandır.Aprilia markasının statör volanı denso dur.Bmw nin marş motoru valeo Fransız malıdır.
Parça üreticileri nadiren sadece tek bir firmaya üretim yapar.Eğer üretilen parçanın patenti üretimi yaptıran markaya ait değilse üretici firma parçayı istediğine satar. Patentler 20 yıllıktır.20 yıl sonra o teknoloji umuma açık olur isteyen alır kullanır.
Yamaha'nın motorunu Çinli yukarıda linkini verdiğim firma üretiyor.Ancak bu motorun patenti muhtemelen Yamaha'da, yani motorun geliştirilmesi, çizimi vs gibi teknik detayları, yani komple tasarımı Yamaha tarafından yapılmıştır.Ha bunu yaparken belki Alman, İngiliz yada Hindistanlı mühendiste çalışmıştır onu bilemeyiz.Dünya artık böyle bir yer. Önemli olan Yamaha bir Japon markasıdır, ybr 125 de Yamaha'nın tasarımıdır. Motorun üretildiği coğrafyayı, üretimdeki maliyet farkı, pazara yakınlık, nakliye yöntemleri ve ücretleri gibi etkenler belirliyor.işine gelse Türkiyede'de üretebilirler.Nasıl ki burada üretilen yabancı araba markaları var, aynı şey işte.
Artık hammaddesi o ülkeden toplanıp el işçiliği ile üretilen basit mallar dışında; nedir onlar, misal el yapımı bez bebek yada sandalye masa vs. gibi; hiçbir mal için o ülkenin üretimidir iddiasında en azından etik olarak bulunulamaz.Özellikle sanayi malları, komplike makineler, elektronik ürünler.
Bir defa ürünü ortaya çıkarmaya başladığın safhaları en başından itibaren düşünmek lazım.Metal levhalara şekil veren pres makinalarından tutun da, tig kaynak makinası yada boya için kullanılan ekipmana kadar kullanılan her aletin yerli olması lazım.Sen komple bir fabrikayı başka bir ülkeden taşıyıp burada kurmuşsun.Yerli olan tek şey asgari ücretle sömürdüğün insan emeği.Birde kalkmış utanmadan biz yerli firmayız diye televizyonda gazatede şişiniyorsun.Bir politikacının dediği gibi "ha.ittir oradan diyorum.Ha .ittir."
Ybr 125 in motorunu yapan çinli firma benzeri motoru başka motorlarda da kullanıyor.Bizimkilerde onu alıp üzerinde orjinalinde "janjin xiue 125" falan yazan motora "zühtü 125" çıkartması hazırlatıp o isimde iç piyasada satıyorlar.Buna motoru üreten firmanın itirazı yok, çünkü o mal satıyor, marka değil.
Dikkat ederseniz ybr 125 motorunun "benzeri" kelimesini kullanıyorum.Yani o motor dışarıdan aynı görünüyor olabilir ama iç yapısı aynı olmayabilir.Yukarıda bahsettiğim patent meselesinden ötürü. Dışarıdan neden aynı görünüyor; çünkü dış blok için firmanın elinde birkaç kalıp vardır, bu cc deki motor kalıbı da budur.
Peki dış kalıp aynı iç yapı farklı olabilir mi? Olabilir.Bunu ben bilmiyorum. Bilen varsa yazsın.Yada bir tane ybr 125 bir tanede benzeri motorlu 2 tane motoru yanyana koyup sökücez, tek tek parçaları karşılaştıracaz.Bu pek mümkün olmadığına göre konu yine muallakta kalıyor.
Ama ben tahminimi söyleyeyim, bu motorlar aynı motor. Patent filan da hikaye. Ses farklılığı varsa egzoz tüpündendir.Geri kalan zincir, amortisör, dış görünüş vs. istediğin gibi toplarsın. Ne kadara mal etmek istediğine bağlı.Motor gayet başarılı bir motor, bununla uğraşmıyorlar artık.Karbüratör sistemleri ile oynuyor yamaha.
Bütün hacimlerde değil ama ufak motorlarda üretim adedi yani satış çok fazla olduğu için Çin'de üretiliyor.Bmw commuter gibi 1200 gs satsa o da Çin'de üretim yaptırmak zorunda kalabilirdi.Birkaç tane daha fabrika açmayacağına göre üretimi Çin'e kaydıracaktı. Çin adet olarak yüksek miktarda üretim yapan firmalar için uygun.Mesela 1000 tane ayakkabı için uğraşmıyorlar, hazır ürettikleri arasından beğendiğin varsa al git ama sana özel ayakkabı kalıbı vs, yapmıyor 1000 adet için.100,000 dersen durum değişiyor.Hemen fabrikayı kuruyorlar.Mesela senin burada 1 yılda üreteceğin miktardaki ayakkabıyı 1 ayda üretip teslim ediyor.
Çin'in üretim mantığını ve kapasitesini iyi algılamak lazım.1,5 milyar nüfuslu bir ülkeden bahsediyoruz. Şu anda dünya hammadde kaynaklarının büyük kısmı Çin'e gidiyor. Çok garip bir durum oluştu. Çin ve Hindistan bir olup tüm dünyaya mal üretir hale geldiler. Bu iş nereye kadar gidecek sonu nereye varacak bilen de yok. Gelecekte avrupa ülkelerinde mal üretimi yani sanayi tamamen bitebilir.Doğal çevreyi korumak adına da işlerine gelir. Sadece hizmet ve teknoloji üretirler.Bir de turistik faalietleri güzel.
arkadaşım mz alman menşe-i bir firmadır.. türkyiede üretim yapması alman olması gerçeğini değiştirmez mz in açılımı almanca Motorradwerk Zschopau demekdir ve kuruluşu 1906 ya dayanır.. türkyiede üretim yaptırması bu gerçeği değiştirmez..
bunun dışında bu gün fiat da hyundai de renault da türkiyede montaj üretim yapıyor fabrikaları var.. bu onları türk firması yapmıyor neticede..
sadece bizdeki adamları ucuz iş gücünü kullanıyorlar araçlarını ekonomik fiyatlarda üretiyorlar..
keza yamaha nın japon menşe-i li bir firma olması çinde üretim yaptıramaz anlamına gelmiyor kalmadı artık o
artık illa bir marka japon diye japonyada üretim yapıcak yada amerikan malı diye amerikada üretim yapıcak diye bir şey yok..
artık şirketler tabiki logistic üretim açısından en avantajlı ve ucuz neresi varsa orda fabrika açıyorlar
bu açdıkları fabrikalar markanın özünü yönetim kurlunu yada kafada çalışan ar ge elemanlarını değiştirmez..
bu gün vw nin dünyanın 5 bir yerinde fabrikaları var oralardada arabalar üretiyor bu vw nin alman olması gerçeğini değiştiriyormu..
yada bmw nin bu gün pek çok parçası çinde üretiliyor bu bmw nin alman malı olmasını değiştirirmi
yada mercedes bmw vw honda amerikada ayrı üretimleri var fabrikaları var oralarda şimdi bu o markaları amerikan malımı yapar tabiki yapmaz..
bunu böyle düşünmedikçe çok çocukca olur yani bir japon firması bu gün illa japonyada üretim yapsa bu gün bir japon scooterın fiyatı 20 bin tl olurdu japonyadaki asgari ücret elektrik fiyatı işletmenin masrafı sigortası osu busu üstelik logistigi kargosu falan şu anda çindeki üretimin belki 10 misli fiyatına denk gelirdi...
birde çinde üretim yapan firmalar gene özel yüksek teknolojili ürünlerini montajını kendi ülekelerinde yapıyorlar çinde sadece kaba işçilik parça kısmını ürettiriyorlar çünkü onlarda çok iyi biliyorki eğer o yüksek teknolojili ürünlerini çinde komple üretirlerse çinliler hemen o teknolojiyi çalar kendi markaları adı altında hemde yarı fiyatına çeyrek fiyatına üretirler.. o yüzden çoğu japon firmasının üst modelleri yüksek teknolojili modelleri hayla japonyada topluyor.. kaba parçalar çinden gelir işde kablolamalar grenajlar sele far gidon v.b
mesela ybr diyorsunuz dikkat edersiniz ybr nin clone nu çinde çokdur yada cbr 125 in clone u çok fazladır.. yani japon ların komple çinde ürettikleri modellerin hepsinin çinliler kendi markaları adı altında sattıklarını görebilirsiniz..
kymco ve sym tayvan malıdır, bunlar üzerine yoğunlaş
şöyle cevap vermek isterim .. peugeot markasını hepimiz biliriz...arabaları konforlu dayanıklıdır.ben 3 tane kullandım...şimdi gelelim peugeot j9 a ..hani şu servis çeken gürültüsünden durulmayan yokuşa geldimi 1. vitese kadar düşen namı diğer domuz denilen (manevra kabiliyeti sıfır )olan KARSAN ÜRETİMİ PEUGEOT J 9.. evet şimdi o nekadar fransız peugeot ise ne kadar peugeot kalitesini taşıyorsa mz de o kadar alman ybr 125 de o kadar japondur...
olay bu kadar basittir...
tartışmasız keeway.motordan anlayan zaten bunu tartışmaz yani.
cevap yokmuuu???
Hiç bir motor yerli üretim değildir.... Şimdiye kadar üretim yaptığımızı duymadım?... Yaptık da benim mi haberim olmadı?...
Parçaları birleştirip motoru meydana getirmek üretim se tamam...
Yan sanayi dışında hiç bir motoru daha üretmedik... Hele ki bu Mz se...
Bende 90 modeli vardı saf alman.... Arkadaşlarımda ise 2000-2001 modeli vardı seyhanların... Her ne kadar malzeme kalteli de olsa parçaları bir araya getirirken bile çinliler kadar olamıyoruz bu bir gerçek... Sağı solu her yeri gevşiyordu...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
hayır birleştirme değil tamamen üretim yapıyorduk..pistonu silindiri motor blokları dökülüyor işleniyor toplanıyordu..hatta fren balataları bile orada yapılıyordu..kendim çalıştığım fabrikayı neyi ve nasıl ürettiğini bilemeyecekmiyim???
peugeot örneğine de cevap alamadım henüz...
evet ben de de 90 model alman vardı ve yerlileriyle dünya kadar fark vardı...her yönden...
MZ hala var ve üretim yapıyor arkadaşlar -alman kalitesi ile-
YBR125'ler ülkemizde toplanıyor diye hatırlıyorum, BeldeYama var bilirsiniz, Beldesan-Yamaha ortaklığı, orda ufak hacimli motorlar üretiliyor-toplanıyor. Kardeşimin boru fabrikası var onlara mal veriyorlar ordan biliyorum.
Sym'de Suzuki-Yamaha iştiraki bir firma diye hatırlıyorum, hatta bazı modellerinin üzerinde "Powered By Suzuki" yazıyor. Çok sevdiğim bir arkadaşımın babasında var GTS250 modeli, tank gibi motor, epey dayanıklı ve malzemeside ortalamanın üzerinde bir kaliteye sahip.
Bu arada Peugeot örneği çok farklı bir örnek, Land Rover Defernder 110 ve 130 larda Otokar tarafından üretiliyor, dünyaya ihraç ediliyor, ordumuz tarafından kullanılıyor, beton gibi jipler. Cem Uzan denen şahıs bile zırhlı defender 130 almıştı kendisine, otokardaki bir arkadaşımın anlattığı üzere...
Birşeyin Türkiyede üretiliyor olması Türk markası olması anlamına gelmez. Toyota Verso avrupada "sadece" Türkiyede üretiliyor ve ingilteredeki sağdan direksiyonlu versolar Adapazarında üretilip oraya ihraç ediliyorlar.
MZ hala MZ, Asıl Kanuni bir aralar Kanuni-MZ idi, şimdi ise S&T Kanuni...
Bu ülke kaç yıllar oldu daha kendi araba markasını bile çıkaramadı yazıklar olsun. Büyüklerimiz korkak motosiklet bile üretemezler Çinden 1 Liraya alıp 5 Liraya satmak daha kârlı geliyor onlara.
Uzakdoğu-Avrupa mallarını kullanmaya devam...
En iyi çinli diye bir şey yoktur, olsa bile kötünün iyisidir. Benim görüşüm kökeni çin olan her şey kötüdür (Araba-Motor vs.)
Honda, Yamaha, Suzuki, Sym, Piaggio vs. çin olmayan bütün motorlar iyidir.
saygılar.
sorunuzun cevabı içinde saklı mz yerli diyorsunuz sonra 90 model almanı bende de vardı diyorsunuz..
burda firmanın menşe-i kökeninden bahsediyoruz üretim stratejileri taktikleri o firmanın kendi bünyesinde kendini kapsar pegeout örneği de bir örnekdir pegeout isim hakkını vermişdir türkiyede j9 üretiliyordur olabilir..
bu o arabayı başka bir marka yapmaz isterse o araba döküntü hurda olsun önde pegeout nun amblemi varsa pegeoutdur. pegeout firması o amblemi o ismi o j9 denen aracın önüne konmasını göze almışsa o onların biliceği bir kalite politikasıdır..
bu kadar basit tartışılıcak bir konu yok bu konuda ..
siz o j9 du almanyaya götürüp bir almana satarsanız alman ona türkmalı demez alman ona hacı murat demez alman ona pegeout der neden önde pegeoutnun amblemi var ruhsatta pegeout yazıyor pegeoutunun servisine bakıma sokuyor adam o aracı pegeoutdan alıyor..
türkiyede üretilmesi adi olması dandik olması o almanı bağlamaz oda ucuz olduğu için yada şeklini beğendiği için bir nedenden alıyordur..
bu almanya örneği italya içinde geçerli ispanya içinde geçerli o j9 un satıldığı her ülke için geçerli o j9 gören pegout der.. elin avrupalısı otokarı falan tanımaz bilmez anlamaz onlar gördükleri ambleme markaya bakarlar..
bu ybr 125 içinde geçerli cbr 125 içinde geçerli..
not: bu arada j9 un dünyada hiç bir yerinde satılmadığını biliyorum sadece örnekleme amaçlı verdim... yani markanın üretildiği yerin hiç önemi olmadığını markanın üstündeki kendi isminin marka değerinin önemli olduğunu belirtmek için bu örneği verdim..
sen mz i türkiyede fabrika kurup başına adam dikip sadece işçiliğini türklere yaptırırsan o hala alman malıdır.ama mz tamamen kapanmış tüm hurda malzemelri ıskartaya çıkan kalıpları türkiyeye vermiş al ne istersen yap demiş bizde türk işçiliği ile yapmışız alman kalite kontrolmü yapmış herhangi biryerine yok burası olmamış diye karışmışmı? yok.. o zaman bu alman mz değildir..yönetim alman mühendis alman kalite kontrol alman işçi türk ise o mal alman patentiyle türk işçisi tarafından türkiyede üretiliyordur...bilmem anlatabildim mi???
j9 örneğinde de kimse türk malı olduğunu bilmez ama öğrendikleri anda (yurtdışında yok ama neyse) iste türklerin yaptığı bu derler...demekki 306-307 407 607 kalitesi neyse karsan j9 da aynı kalitede bilmiyordum bizim çinlilere dediğimiz gibi...
benim 1992 model çinli bir scooter im vardı..herchee ritmo diye.. kinetic hondanın benzeri.. hondalar 2. raktefiyeyi gördüğünde benim motor açılmamıştı bile...eğer çinli motoru üretip kendisi kullanıyorsa korkma onu al..ama türk işadamı gidip türkiyede satmak için ÜRETTİRİYORSA uzak dur kaç oradan.adamlar mesela aynı motora ait 5 piston koyuyorlar bu 1 bu 2 bu 3 bu 5 bu 10 dolar diyorlar..işadamımız 1 dolarlığı eline alıp bunun yarım dolarlığı yokmu onu kullanalım diyor.adamlarda yapıyor sonuç çin malları adi...çinlinin ne suçu var???
asya en iyi çin malı
mondial kn 150 al memnun kalacaksın 200 km de 16 tl yakar parca bol ve ucuz ayrıca anlatılanlar kadar kalp motor değil....
arkadaşlar kanuni almayın bence bide zealsun almayın zealsunun servisi çok kötü gerci yok ama neresi kötüyse ama iyi motor kanuni ise türk malı adı altında satılan en kötü çin malı kanunicilere duyurulur türk malı diyorlar ama neresi türk malı ispatlasınlar görelim kalite çok kötü kanunide
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)