Eğer o çinliler bana ybr 125 ve cbf 150'yi 4000 tl'ye aldırabiliyorsa o çinli motorları baş tacı ederim.Çinliler olmasa 6000 tl'den aşağı olmazdı.Birde Ktm duke 125 9000 tl pahalıymış değil 15000 tl pahalıymış derdik.
Eğer o çinliler bana ybr 125 ve cbf 150'yi 4000 tl'ye aldırabiliyorsa o çinli motorları baş tacı ederim.Çinliler olmasa 6000 tl'den aşağı olmazdı.Birde Ktm duke 125 9000 tl pahalıymış değil 15000 tl pahalıymış derdik.
bir kere,türk motorculuğuna çok şey kattıklarını düşünüyorum.mesela,
mobiletlerde kilometre saati mi vardı,
otomatik marş mı vardı,
benzin göstergesi mi vardı,
devir saati mi vardı,
onların piyasaya girmesiyle birlikte kask konusunu herkes öğrendi(takmasa bile),hatta yasalar bile düzenlendi,yasaklar/düzenlemeler geldi vs.yıllar önce mobilete binerken bende koruma,kask ve yukarıda bahsettiğim şeylerden bihaberdim.ben ve benim gibi milyonlara bu kültürü öğretti.evet yaptığı bu katkılardan dolayı teşekkürler çin malları.
anaconda84 kardeş,kesici,insanlar motorlarını son sınırına kadar zorlamasınlar,motor da zorlanıp problemler çıkartmasın diye,elektrik sistemine bağlı olarak çalışan ve belli bir devirden sonra devreye girerek,motora giden elektriği kesen sistemdir.orjinal adı,cut off dur.burada kesici denir.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
[QUOTEcut off dur.burada kesici denir.][/QUOTE]Valla benim bildigimde yalnızca yakıt kesilir.Ve araç devirli halde kompresöre bindirildiğinde veya gazı tamamen bıraktığınızda rölanti devrine geçene kadar yakıtı keser.Ecu suz ise.Varsa ecu bu işi otomatik olarak algılar ve enjektörlere yakıt akışını kapatır.
bende mobilet vardı ne çileler çektirdi bana.motor aksamı dahil heryerini yeniledim ama yine hüsran yine yollardayım.benzinde cabası .çançinların 2-3 katı benzin yakıyordu
uzun yoldan hiç bahsetmiyorum bile.şehir içinde bile zar zor idare ediyordu.
çinlide olsa şimdi gözümü kapatıp bi solukta burdur-ısp.-antalya gidiş dönüş yapabiliyorum.
Tüm bu teknoloji hareketlerindeki görev degişikliği:biz teknolojiye yön veremedikce bizleri sağacak duracak.Osmanlı çökerken batı sanayi atılımı yaptı.Bizde bir futbol kulubü bile kurulu degilken(bize ait)Adamlar otomobil yarışları vs içinde idiler.Bizi toprak peşinde koştururken onlar bilgi ve sanayii peşindeydi.Bu işin başındakiler avrupayı kullanarak bizi ve ortadoğuyu ve diger ikinci üçüncü dünya ülkelerini sömürdüler.Biz geliştigimizi onlara yetiştigimizi yetişmek üzere olduğumuzu düşüne dururken adamlar bildigimiz sanayii ve teknolojiyi artık aştılar.Etrafın motor ,avrupadan daha önce piyasaya çıkan otomobillerle doluyor görülmesi,ellerimizde son teknoloji 3-4-5 G li ceptel lerin görülmesi teknolojiyi yakaladığımızın değil aslında bu girdapa tamamen yakalandığımızın göstergesi.Merkeze yaklaştıkca gözlerimiz hiçbirşey göremiyor,yön (dogu-batı)tayin edemiyor olacağız.Birde bakmışız GLOBAL olmuşuz.Diyeceğim morsiklet kullanıcılar olarak bu işe aslında yardım eder durumdayız.Matbacılıktaki halen var olan avanaklığımız başka konulardada halen devam ediyor.Matbaa girmiş fakat T.C nin ilerki yıllarına kadar ecnebi matbaalar duruma hep hakim kalmışlar.Şimdi ülkemizde tüm oto parçaları montajı yapılıyor fakat aynı matbaadaki gibi işin başı ecnebiler.Motorsiklet konusunda tamamen sınıfta kaldık hatta çaktık.
Çok kalitesiz mallar da girdi, bunlar boşuna sermaye kaybına neden oldu ama çin malı motorlar sayesinde vatandaş motosikletle tanıştı. Yollarda motor sayısı arttıkça motorlara dikkat de artıyor.Ben günden güne bunu hissetmeye başladım. Eskiden tamamen görmezden gelinirken şimdi bazen arabaların durup yol verdiğini görüyorum.Bunun sebebi büyük ihtimalle araç sürücülerinin motosikletliye çarptıkları zaman, iki aracın çarpışmasından farklı olarak maddi hasarlı kaza haricinde, yaralamalı hatta ölümlü bir kazaya karışma ihtimali olduklarını fark etmeleri. Tabi tüm araç sürücüleri fark etti demiyorum ama böyle bir farkındalık oluşmaya başladı.
Bildiğiniz gibi yaralamalı kazalarda mahkemede hakim karşısına çıkılıyor.Ve cezalar da arttırıldı. Ölümlü bir kaza için geçenlerde kasten adam öldürmekten bir karar çıktı.Sürücü 25 yıl mı ne yedi?Linkini bulursam eklerim.
Yani çinli motorlar yollardaki motosiklet sürücüsü sayısını arttırdı.Buna bağlı olarak da kendini yavaş yavaş kabul ettirmeye başladı diye düşünüyorum.
herkese ilgilendiği için teşekkür ederim arkadaşlar sağolun ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıptır
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
evet çinlilere çok şey borçluyuz ..bizler 20 sene öncede motosiklete biniyorduk şanslıydık belki ama motosikleti bu çinlilerle tanıyan bir çok insan var....
evet kendisi ucuz,parçaları ucuz..alınabiliyor.... bardağa dolu tarafından bakalım ama.........
birde şu bardağa başka bir tarafından bakalım yahu???
motosikletler için;
çin malları kötüdür....yanlııııış
çin malları adidir....yanlıııış
çin malları hiç bi moka yaramaz....yanlıııış
tüm çinlilerin ...............yanlıııış...
çinden 200-300 dolara çıkan bir motosikleti bizim iyi niyetli iş adamlarımız ve vergi politikamız sayesinde 1500-2000 dolar gibi paralara alıyoruz...
yine çinde 500-600 dolara japon kalitesinde motorlar üretilebilecekken (yamaha honda vb küçük cc leri oradandır) bizimkilerin daha fazla kar isteği o motoru 200 dolara mal ettiriyor...
bakın birçok motor farklı markalarda ama birbirinin kopyası..türk işadamı çinli fabrikaya gidiyor...şu modelden istiyorum,üstünde de filanca yazacak diyor...tamam..gelelim parçalara....
çinli soruyor...önümdeki şu 5 silindirin hepsi bu motora ait..
şu 5 dolar,şu 7 dolar , şu 10 dolar.....
bi dakka kardeş bu silindirin 2 dolarlığı yokmu???
yaparız sorun değil....
sonrada çin malları çok adi....
zamanında 1992 model herchee ritmo diye bir scooterim vardı..honda kinetic lere benzeyen(motoru aynı) ama devir saatli,ışıklı filan falan...hondalar 2.kez motor indirip rektefiye olurken benim çinlimin aynı km lerde daha silindir kapağı bile açılmamıştı....
ne kadar ekmek o kadar köfte....
bugün dünyaca ünlü birçok (elektronik-bilgisayar dahil) markanın altında çinde üretilmiştir yazar..ama kimse bunların kalitesinden şüphe duymaz..neden adam üç kuruş için adını lekelemek istemez...
keşke bizde ileriye dönük düşünebilsek,gözümüzdeki para hırsını yokedebilsek te.....biraz daha kaliteli mal getirebilsek....suçuda çinlilere atmasak.....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
İlk motorum çin malı motordu. 2 sene kullandım ne bir arıza çıkar ne masraf . Yani bakımını yaptıkça hiç de kalitesiz motor değil çin malları. Ha şu var tabi şimdiki motoruma binince gerçekten motor sürdüğümü hissettim . Kısaca başlangıç için iyi motorlardır çinliler.
bence 2 zamanlı pejolara mobiletlere çamur atanlar bol keseden sallamış bende pejo vardı 2 yıl bi kere yolda bırakmadı 2 kişi gitmediğim yer kalmadı gerçi cub la da çok gezdim fakat malesef pejo su bidonu gibi plastik değildi adam gibi motordu bizde 1982 den beri pejo vardı 1982 model çalındı babam 1990 model elektronik aldı sonra 1999 da onu sattı 1998 model daha 6 aylık bi pejo aldı hiç yolda kalmadı eğer anlatılanlar kadar kötü olsa 2006 yılana kadar pejoya binermiydi bi insan bende 2000 de sıfır aldım hiç yolda bırakmadı 2 zamanlı olduğu için koy benzini devam kaza yaptım pert oldu yoksa satarmıydım pejo yu canavar gibiydi hiç bakım falanda istemezdi zinciri yağla buji değiştir arkana bile bakma evet şimdi çinliye biniyorum ama kusura bakmayın pejonun yarısı kadar sağlam değil bence
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
sametagir üstadımızın dediği gibi parasını verdikten sonra istediğin kalitede ürün cıkarıyorlar.. tabi malum insanların gözünü para hırsı bürüdüğü için dandik malların fiyatlar ederinden fazla oluyor..
ayrıca eklenmesi gereken bi konu daha var.. oda çin malları ne yazık bizim gibi bikaç ülkenin motor fiyatlarını gözle görülcek bi şekilde düşürmüştür.. buradan cıkarılacak sonucta o malum kişiler inanılmaz fiyatlara zamanında motor satmış olmalarıdır.. gerci hala satıyorlar mı evet cok iyi satıyorlar..
Guzel bir konu bende 8 yasindan 12 yasina kadar biyonik kullandim yas 22 oldu sindi bu cinliler olmasaydi motoaiklet sahibi bile olamayacaktimm
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
Zaten motosiklet.net'de çinlilerin piyasaya girmesiyle beraber bu kadar büyük bir forum oldu bundan 1 hafta önce baya eskileri karıştırdım da sitenin nereden nereye geldiği anlatılıyordu ve skullhunter çinlilerle motosiklet.net'in büyüdüğünden bahsediyordu yani piyasaya girmesiyle.
Belki de ilk önce yanlış insanlarla tanışmasaydık , doğru insanı bulduğumuzda onların değerini anlayamazdık ...
öyle veye böyle çinliler olmasa hala arkasında duman bombardımanı bırakan motorlu bisikletlere biniyor olurduk.
glardon silindir ,19 19 karbüratör vs uğraşır olurduk.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:51 ----------
şu an piyasadaki tüm çin menşeli motosiklet'leri piyasadan çeksen sokakta motosiklet görmek neredeyse imkansız hale gelir herhalde.
Bide bu aletlerede bu kadar insan alıp biniyorsa sanıldığı kadar kalitesiz olmasa gerek.
eğer ucuz çin motorları olmasaydı motor zevkiyle tanışamazdım.
eğer motor zevkiyle tanışmasaydım bi motora 5000 tl vermeyi delilik gibi görürdüm.
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)