Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor yağı ve miktarı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Merhaba Arkadaşlar;

    2011 model Er6-F motosikletimin 2. bakımı 5000 km de olmasına rağmen 2500km de motor yağını ve yağ filtresini değiştirmek istiyorum. Şimdi birkaç kişi bununla ile ilgili açılmış konular var diyecektir. 3-4gündür forum içi yaptığım aramalar neticesinde bir kaç konu buldum işime yararlı bilgiler var ama tam anlamıyla işime yaradığını söyleyemeyeceğim..

    ilk bakımında kitapçıkta 10w-40 yağ kullanılması önerilir yazdığı halde z-motodaki usta shell 15w-50 kullandı. Ben kitapçıkta 10-40 diyor neden 15-50 kullanıyorsunuz dediğimde ; o soğuk iklimlerde (avrupa) kullanılan yağ , sıcak havalarda ucar dedi. ve biz kawasaki motosikletlerde 15-50 kullanırız diye ekledi.

    Benim öğrenmek istediklerime gelince.

    1- Motoruma göre en uygun yağ hangisini tavsiye edersiniz.(bir kaç arkadaşım motul,mobil veya ipone kullan dedi.;)

    2-15w50 ile devammı edeyim 10w40 mı kullanayım?

    3- kitapçıkta kaç litre yağ konulması hakkında bilgi verilmemiş 3-4 defa karıştırdım bulamadım. 2 litre mi 2.7 litre mi?

    4- yağ filtresi hiflo mu kullanayım yoksa servise gidip orjinalini mi alayım? aralarında 3 tl fark var.

    5-Serviste arka sehpada iken önce tıpa sonra yağ filtresi sökülerek yağ boşaltımı yapıldı. bu işlemi yerdeykenmi yoksa sehpada mı daha verimli olur.

    6-Youtube de izlediğim bir videoda yeni yağ filtresini, boşaltılan yağa batırıp öyle takıyor. Bunun faydası takma işlemini mi kolaylaştırmak yoksa başka faydaları var mı?
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Hocam kusura bakma ama...
    bütün sorularının cevapları o araştırdım ama bulamadım dediğin konuların içinde var. Belki hepsi bir yerde yok ama.. bütün bu sorular uzuuuun uzun tartışıldı...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  3. #3
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    600cc motora 10-40 olmaz herhalde
    ben bile 150cc motora 15-50 koyuyorum
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  4. #4
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kusura bakma ama...
    bütün sorularının cevapları o araştırdım ama bulamadım dediğin konuların içinde var. Belki hepsi bir yerde yok ama.. bütün bu sorular uzuuuun uzun tartışıldı...
    Estafirullah . Yanlış anlaşılmasın üşengeç falan değilim ve inan çok aradım veza ten bir kaç konu buldum dedim, onlarda genelde 100, 125 ,250 cc vitesli vitessiz motorlar için konu ve yorumlardı. sonucta her motor ıcın aynı yağ ve miktar değildir diye düşünüyorum. ilk olarak motosiklet modelleri altında er6f-n de aradım.buldum bulmadım değil ama yeterli bilgi bulamadım.daha önceden uzerınden gectıgınız konu varsa linkte kabulumdur. bu konuyuda hatta geçen gunlerde ilkaylada konustum forumda arastırırım bulamazsam en kotu yenı bır konu acarım dedım.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  5. #5
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    abi ben bir kaçına cevap vermek istiyorum bildiklerime :D
    1- arkadaşların dedikleri marka ve yağlar çok güzeldir hangisini kullanırsan kullan
    2- durduğun yer sıcak bir yerse yaz bitene kadar 15/50 kullanabilirsin kışın 10/40 koyarsın
    5- sehpada daha verimli olur diye biliyorum
    6-filtre takılırken yağa batırılmasının sebebi motor ilk çalıştığında yağ filtresinin içine yağ girecek orayı dolduracak sonra yağlamaya geçecek bu arada geçen sürede motor yağlanmayacak buda motorun ömründen gidecek ondan dolayı yağlı takıyorlar ki çalışır çalışmaz yağlama yapsın ben böyle biliyorum

  6. #6
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    kitapçıkta yazan bilgiler doğrudur. ninja'da da dört mevsim için yaşadığın iklime göre 10-40 öneriliyor. bildiğim kadarıyla er6'ların yağ miktarı ninja ile aynı, yani 1.7lt ama er6 kullanıcı başlığını okursan ordan daha detaylı bilgiler elde edebilirsin. yağ filtresi olarak motorun garantideyse servisin sattığı orijinal filtreyi kullan. garantisi yoksa 20 - 25TL'e K&N yağ filtresi alabilirsin. kalitesiz yan sanayi filtrelerden kaçınmanı öneririm.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  7. #7

    Üyelik
    21 Ekim 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda AT
    Selamlar;

    Motosiklet için en uygun yağ tipi ve miktarı katologtan öğrenilir..ancak 10W40 kışlık bir yağdır lafıda tamamen işkembeden sıkılmış bir laf..neden mi..işte cevabı

    1-motor yağları tamamen tasarımı kullanım koşulları ve imalat hassasiyetine göre seçilir..yani yağın ince olması kötüdür motoru korumaz vsvs tamamen gayri ciddi ve gayri bilimsel bir iddaa..bu gün çoğu otomobilde 5W30 yağ var
    2-İnce yağlarda dahil günümüzdeki yağ teknolojisi son derece gelişmiş olduğundan yağın yüksek basınç ve sıcaklık altında özelliğini yitirmesi pek mümkün değildir..

    3-İnce yağ daha iyi korur...nedenmi?..çünkü motorun tüm parçalarına ve metal yüzeylere daha iyi sızar daha rahat haraket eder

    4-Eskiden motorların imalat toleransları şimdiki gibi ince değilken kalın yağlar daha yaygındı..şimdi motor imalat toleransları çok azaldı...O yüzden çoğu araçda ince yağ kullanılıyor

    5-Ben motorum 10W40 değilde 15W50 liyi ancak motoru çoık zorlayacaksam koyarım..hava sıcak diye değil..dış ısının motor sıcaklığına etkisi çok önemsiz..

    6-Her usta sanıldığı gibi yeterli teknik bilgiye sahip değil..emin olmak için yetkili servislere ve uzman kişilere danışın mutlaka

    Saygılarımla
    KAFADAN KASK VE AKIL EKSİK OLMASIN!!!

  8. #8
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ben bir kaçına cevap vermek istiyorum bildiklerime :D
    1- arkadaşların dedikleri marka ve yağlar çok güzeldir hangisini kullanırsan kullan
    2- durduğun yer sıcak bir yerse yaz bitene kadar 15/50 kullanabilirsin kışın 10/40 koyarsın
    5- sehpada daha verimli olur diye biliyorum
    6-filtre takılırken yağa batırılmasının sebebi motor ilk çalıştığında yağ filtresinin içine yağ girecek orayı dolduracak sonra yağlamaya geçecek bu arada geçen sürede motor yağlanmayacak buda motorun ömründen gidecek ondan dolayı yağlı takıyorlar ki çalışır çalışmaz yağlama yapsın ben böyle biliyorum
    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta yazan bilgiler doğrudur. ninja'da da dört mevsim için yaşadığın iklime göre 10-40 öneriliyor. bildiğim kadarıyla er6'ların yağ miktarı ninja ile aynı, yani 1.7lt ama er6 kullanıcı başlığını okursan ordan daha detaylı bilgiler elde edebilirsin. yağ filtresi olarak motorun garantideyse servisin sattığı orijinal filtreyi kullan. garantisi yoksa 20 - 25TL'e K&N yağ filtresi alabilirsin. kalitesiz yan sanayi filtrelerden kaçınmanı öneririm.
    motorum garantide . ozaman mecbur orjinal yağ filtresinden alıcam. ondan sonra 2. bakıma gittiğimde başka filtre kullanmısın bunun garantisi gecersiz demesınler. yalnız şu yağ miktarı olayı fena kafama takıldı. tam net kaç litre öğrenemedim

    Alıntı egemen977 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;

    Motosiklet için en uygun yağ tipi ve miktarı katologtan öğrenilir..ancak 10W40 kışlık bir yağdır lafıda tamamen işkembeden sıkılmış bir laf..neden mi..işte cevabı

    1-motor yağları tamamen tasarımı kullanım koşulları ve imalat hassasiyetine göre seçilir..yani yağın ince olması kötüdür motoru korumaz vsvs tamamen gayri ciddi ve gayri bilimsel bir iddaa..bu gün çoğu otomobilde 5W30 yağ var
    2-İnce yağlarda dahil günümüzdeki yağ teknolojisi son derece gelişmiş olduğundan yağın yüksek basınç ve sıcaklık altında özelliğini yitirmesi pek mümkün değildir..

    3-İnce yağ daha iyi korur...nedenmi?..çünkü motorun tüm parçalarına ve metal yüzeylere daha iyi sızar daha rahat haraket eder

    4-Eskiden motorların imalat toleransları şimdiki gibi ince değilken kalın yağlar daha yaygındı..şimdi motor imalat toleransları çok azaldı...O yüzden çoğu araçda ince yağ kullanılıyor

    5-Ben motorum 10W40 değilde 15W50 liyi ancak motoru çoık zorlayacaksam koyarım..hava sıcak diye değil..dış ısının motor sıcaklığına etkisi çok önemsiz..

    6-Her usta sanıldığı gibi yeterli teknik bilgiye sahip değil..emin olmak için yetkili servislere ve uzman kişilere danışın mutlaka

    Saygılarımla
    Çok güzel anlatmışsın. Sadece dış ısının motor sıcaklığına etkisi olmaz demişsiniz.Tamam Sizin kadar motor bilgisine sahip değilim ama mantıklı düşününce mesela kışın araba yada motosiklet motoru olsun daha geç ısınıyor. Ozaman dış ısı etkeni yoktur diyebilirmiyiz? verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  9. #9
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar;

    2011 model Er6-F motosikletimin 2. bakımı 5000 km de olmasına rağmen 2500km de motor yağını ve yağ filtresini değiştirmek istiyorum. Şimdi birkaç kişi bununla ile ilgili açılmış konular var diyecektir. 3-4gündür forum içi yaptığım aramalar neticesinde bir kaç konu buldum işime yararlı bilgiler var ama tam anlamıyla işime yaradığını söyleyemeyeceğim..

    ilk bakımında kitapçıkta 10w-40 yağ kullanılması önerilir yazdığı halde z-motodaki usta shell 15w-50 kullandı. Ben kitapçıkta 10-40 diyor neden 15-50 kullanıyorsunuz dediğimde ; o soğuk iklimlerde (avrupa) kullanılan yağ , sıcak havalarda ucar dedi. ve biz kawasaki motosikletlerde 15-50 kullanırız diye ekledi.

    Benim öğrenmek istediklerime gelince.

    1- Motoruma göre en uygun yağ hangisini tavsiye edersiniz.(bir kaç arkadaşım motul,mobil veya ipone kullan dedi.;)

    2-15w50 ile devammı edeyim 10w40 mı kullanayım?

    3- kitapçıkta kaç litre yağ konulması hakkında bilgi verilmemiş 3-4 defa karıştırdım bulamadım. 2 litre mi 2.7 litre mi?

    4- yağ filtresi hiflo mu kullanayım yoksa servise gidip orjinalini mi alayım? aralarında 3 tl fark var.

    5-Serviste arka sehpada iken önce tıpa sonra yağ filtresi sökülerek yağ boşaltımı yapıldı. bu işlemi yerdeykenmi yoksa sehpada mı daha verimli olur.

    6-Youtube de izlediğim bir videoda yeni yağ filtresini, boşaltılan yağa batırıp öyle takıyor. Bunun faydası takma işlemini mi kolaylaştırmak yoksa başka faydaları var mı?
    Dün akşam o kadar boşuna mı konuştuk:
    Drift Religion

  10. #10
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı Kelleci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün akşam o kadar boşuna mı konuştuk:
    dün pc başında değildim arkadaşların yazdıklarına cevap vermessek ayıp olurdu
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  11. #11
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    1- motulda bazı problemler olabiliyor sanırım mobil veya ipone al ama seçim senin kararın.

    2-makina ile trafiğede girdiğini düşünürsek bol bol fan açacağını ve havaların daha da ısınacağını düşünürsek 15-50 koyabilirsin. ama bu yağ değişim süreni çok daha kısa sürece yapacağından dolayı 10-40'ta kullanabilisin bence. yağ değiştirme zamanını yarıya indiriyorsun çünkü

    3- yağı herhangi bir eksilme problemine karşı fazla al zaten yani 2.7 alıyorsa zaten 0.3lt yağ delinde yedek kalacaktır. fazla almanın zararı olmaz.

    4- yağı kendin değiştireceksin ve garanti ile ilgili herhangi bir problem yaşamak istemiyorsun. mecbur orjinal alacaksın derim bu konu ile ilgili hiflo markada iyidir ama orjinal filtrelerde iyidir zaten sorun olmaz

    5-benim tıpa motor bloğunun altında sol arka köşeye doğru kaldığından yan sehpa boşaltma yapabilmiştim rahatlıkla. aynı yerde kalıyorsa yan sehpa da bile problem olmayacaktır zaten...

    6-hep yeni yağı kullan bence. eski yağı yeni yağ ile sistemde karıştırma. yeni koyduğun yağın ömrü veya temizliği ile ilgili sıkıntı yaratabilir.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #12
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600cc motora 10-40 olmaz herhalde
    ben bile 150cc motora 15-50 koyuyorum
    ne alaka ? kısın 15w 50 mı kullanıyorsunuz sız motorda? bence acemıce bır cvp olmus arkadasım. kısın ıdealı 10w 40 yazın ise 15w50 veya 20w50 ( havanın sıcaklıgına baglı olarak ) ornegın urfa ıle ankaranın sıcaklık farkı gıbı .

  13. #13
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar;

    2011 model Er6-F motosikletimin 2. bakımı 5000 km de olmasına rağmen 2500km de motor yağını ve yağ filtresini değiştirmek istiyorum. Şimdi birkaç kişi bununla ile ilgili açılmış konular var diyecektir. 3-4gündür forum içi yaptığım aramalar neticesinde bir kaç konu buldum işime yararlı bilgiler var ama tam anlamıyla işime yaradığını söyleyemeyeceğim..

    ilk bakımında kitapçıkta 10w-40 yağ kullanılması önerilir yazdığı halde z-motodaki usta shell 15w-50 kullandı. Ben kitapçıkta 10-40 diyor neden 15-50 kullanıyorsunuz dediğimde ; o soğuk iklimlerde (avrupa) kullanılan yağ , sıcak havalarda ucar dedi. ve biz kawasaki motosikletlerde 15-50 kullanırız diye ekledi.

    Benim öğrenmek istediklerime gelince.

    1- Motoruma göre en uygun yağ hangisini tavsiye edersiniz.(bir kaç arkadaşım motul,mobil veya ipone kullan dedi.;)

    2-15w50 ile devammı edeyim 10w40 mı kullanayım?

    3- kitapçıkta kaç litre yağ konulması hakkında bilgi verilmemiş 3-4 defa karıştırdım bulamadım. 2 litre mi 2.7 litre mi?

    4- yağ filtresi hiflo mu kullanayım yoksa servise gidip orjinalini mi alayım? aralarında 3 tl fark var.

    5-Serviste arka sehpada iken önce tıpa sonra yağ filtresi sökülerek yağ boşaltımı yapıldı. bu işlemi yerdeykenmi yoksa sehpada mı daha verimli olur.

    6-Youtube de izlediğim bir videoda yeni yağ filtresini, boşaltılan yağa batırıp öyle takıyor. Bunun faydası takma işlemini mi kolaylaştırmak yoksa başka faydaları var mı?


    600lük motora biraz az gelir o yağ. 3-35 civarı yağ alacagını düşünüyorum. bloğun üstünde yazması lazım ne kadar koyacagın 3.5l gibi fln bi yazı olur.
    benim kawanın motoru eski nesil oldugu için bende yazın istanbulda 15-40 koyuyorum. normal castrol gtx 65lira 4 litresi arabalar için olan
    Now the world is gone. Im just one.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)