Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

arka silindir sorunu...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    arkadaşlar salı günü kızıltoprak delta motora makinayı bıraktım(ismail usta) ben ufak bi ateşleme-elektrik arızasından şüpheleniyordum,zaten buji değişiminden,bobin kontrolüne kadar,pipolara herşeyine kendim bakmıştım bi sıkıntı yoktu ama gözümden belki kaçmıştır diye servise verdik,ismail ustada karbüratör temizliğinden diğer rutin kontrollerin hepsini yaptı...sıkıntı sübaplarda dedi...normalde motoru çevirdiğinde arka piston yukarı kalkıyor fakat aşağıya inmiyor,yapabilirse şasiden yapıcak ama yapamazza mecbur motoru indiricez sanırım :( benim derdim acaba sentesi kaçmış olabilirmi? sübaplar aşırı sıkıysa bu derdi yaratırmı? sübaplar çok bol olsa vuruntu yapardı hissederdim(tatlı bi vuruntu vardı ama önemsemedim) başları erimiş yada kırılmış olabilirmi? lütfen yok bujilere bak vss.. demeyin,böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların tecrübeleri faydalı olacaktır.not:silindir kapağını daha açmadık.
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    sa

    Alıntı Alkolica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar salı günü kızıltoprak delta motora makinayı bıraktım(ismail usta) ben ufak bi ateşleme-elektrik arızasından şüpheleniyordum,zaten buji değişiminden,bobin kontrolüne kadar,pipolara herşeyine kendim bakmıştım bi sıkıntı yoktu ama gözümden belki kaçmıştır diye servise verdik,ismail ustada karbüratör temizliğinden diğer rutin kontrollerin hepsini yaptı...sıkıntı sübaplarda dedi...normalde motoru çevirdiğinde arka piston yukarı kalkıyor fakat aşağıya inmiyor,yapabilirse şasiden yapıcak ama yapamazza mecbur motoru indiricez sanırım :( benim derdim acaba sentesi kaçmış olabilirmi? sübaplar aşırı sıkıysa bu derdi yaratırmı? sübaplar çok bol olsa vuruntu yapardı hissederdim(tatlı bi vuruntu vardı ama önemsemedim) başları erimiş yada kırılmış olabilirmi? lütfen yok bujilere bak vss.. demeyin,böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların tecrübeleri faydalı olacaktır.not:silindir kapağını daha açmadık.
    onur sen neden bahsedıyorsun arasana benı acılll öyle şey olmaz

  3. #3

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    haldun abi?
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    ya şimdi iyice kıllandım sübab yüzünden makina tek silindire düşermi yokmu okuyan bilen biri?
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Arka silindir derken V-Twin motorun arka silindirinden mi bahsediyosunuz?Benim eski V-twin motorun arka silindiri kendini iyi soğutmadığından hararet yapmıştı.Komple yenilemiştik motoru.V-twin motorlarda arka silindir rüzgar almadığı için iyi soğuyamıyo.Hepsinde kronik sorun bu.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    v motor var marauder 800 suzuki... komple yeniledik dediğin piston segman sübablar gömlek hepsinimi değiştirdin? bide motor neydi ve ne kadara hallettin...cevaplarsan sevinirim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:37 ----------

    bu arada benim motor su soğutmalı çokda etki etmemeli bence..
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  7. #7
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    motorcuların piri sayılan,muhterem bi abimizden,V motorlarda,özellikle harley davidson larda,arka silindirin ön silindirden farklı çıktıgını söylemişti.Sebebini ise,arkanın öne nazaran fazla ısınması,soğuyamaması şeklinde izah etmişti.
    benim görüşüm,subap sıkılığı.Gevşek olsaydı çalışmaya sıkıntı vermez, sadece ses yapardı.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı Alkolica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    v motor var marauder 800 suzuki... komple yeniledik dediğin piston segman sübablar gömlek hepsinimi değiştirdin? bide motor neydi ve ne kadara hallettin...cevaplarsan sevinirim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:37 ----------

    bu arada benim motor su soğutmalı çokda etki etmemeli bence..
    Su soğutmalı suzuki motorun arka silindirine hararet yaptırmak çok zor gerçekten.Benimki garantiden halledilmişti.

  9. #9
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Geçmiş olsun arkadaşım. Eğer sorunu anlayabilirsem tam olarak, yardımcı olmaya çalışabilirim. "Arka piston inmiyor" kısmını anlamadım. Piston derken arka subabtan mı bahsediyosun zira arka piston inmezse önde çıkmaz = motor çalışmaz.

  10. #10

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorcuların piri sayılan,muhterem bi abimizden,V motorlarda,özellikle harley davidson larda,arka silindirin ön silindirden farklı çıktıgını söylemişti.Sebebini ise,arkanın öne nazaran fazla ısınması,soğuyamaması şeklinde izah etmişti.
    benim görüşüm,subap sıkılığı.Gevşek olsaydı çalışmaya sıkıntı vermez, sadece ses yapardı.
    fakat silindirin ısınması lazım değilmi genede? buz gibi egzoza giden boru arka silindirde...inanın kafayı yiyecem 3 gündür servisde motor..gene iş yarına kaldı,hayır tam sıkıntısını bilsek rahatlıyacam.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------

    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun arkadaşım. Eğer sorunu anlayabilirsem tam olarak, yardımcı olmaya çalışabilirim. "Arka piston inmiyor" kısmını anlamadım. Piston derken arka subabtan mı bahsediyosun zira arka piston inmezse önde çıkmaz = motor çalışmaz.
    bana ustanın dediği buydu yada hafızamda kalan,çünkü motorun mekanik kısmında bir arıza olduğunu öğrendiğimde kan beynime sıçradı...yanlışda algılamış olabilirim...fakat şu şekilde sorıyım eğer arka silindirin sübablarında bir sıkıntı varsa (buji çatır çatır çalışdığı halde) silindirde patlama olmazmı? yani silindir ısınmazmı?
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  11. #11
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    usta,silindir inmiyor derken silindirin sökülemediğinden bahsetmiştir.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  12. #12

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta,silindir inmiyor derken silindirin sökülemediğinden bahsetmiştir.
    silindir değil piston demişdi
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  13. #13
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    alıntı;
    fakat silindirin ısınması lazım değilmi genede? buz gibi egzoza giden boru arka silindirde...inanın kafayı yiyecem 3 gündür servisde motor..gene iş yarına kaldı,hayır tam sıkıntısını bilsek rahatlıyacam.

    silindir çalışmadıgı için egsoz buz gibi.
    sanayi lugatında inmek,sökülmek anlamındadır.(ömrümün yarısı sanayide geçti)

    usta silindir inmiyor derken,motor şaseden aydılmadan silindir sökülmüyor demek istemiştir.

    Sen gönlünü ferah tut,eğer motorda abuk subuk sesler yoksa,büyük ihtimal sıkı subap yüzündendir.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  14. #14
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Anladım. Ustalar malesef biraz böyle, birazda anlamayınca işten doğal olarak heyecanlanıyor insan ister istemez. Tabiki eğer subablarda sorun varsa patlama olmaz, motor tek silindire düşer. Burda anlaşılması gereken subabın sorununun ne olduğu. Kırık mı, eğik mi yoksa sadece ayarı mı bozuk. Tamir kitabına baktım az önce senin motorun, malesef açıkça yazmamışlar ancak subab sorunu çoğu motorda motor inmeden anlaşılır, ayar sorunu varsa üzerinde yapılır. Biraz daha ayrıntı versene, ne zaman başladı, nasıl başladı. Ses vs. duydun mu ?

  15. #15

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    cevap yazan tüm arkadaşlara çok teşekkürler,airhead peki neden öndeki silindirin sübap ayarı normalde arkadaki silindirinki bozulsun...? yani umarım dediklerimi tam anladın arka silindirde patlama yapmıyor makine..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:02 ----------

    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım. Ustalar malesef biraz böyle, birazda anlamayınca işten doğal olarak heyecanlanıyor insan ister istemez. Tabiki eğer subablarda sorun varsa patlama olmaz, motor tek silindire düşer. Burda anlaşılması gereken subabın sorununun ne olduğu. Kırık mı, eğik mi yoksa sadece ayarı mı bozuk. Tamir kitabına baktım az önce senin motorun, malesef açıkça yazmamışlar ancak subab sorunu çoğu motorda motor inmeden anlaşılır, ayar sorunu varsa üzerinde yapılır. Biraz daha ayrıntı versene, ne zaman başladı, nasıl başladı. Ses vs. duydun mu ?
    1.5 hafta önce iş yerinde motoru yıkadım,sabah marşa basınca bakdım motor yığılıyor,stop ediyor..önce öndeki silindir bozulmuşdu,bujiyi ıslattık heralde dedim ama bi 20 km filan sadece arka silindirde gittim...yedek buji vardı değiştirdim düzeldi...akşamında bu sefer arka silindir bozuldu :(...gittim 2 tane ngk buji aldım..takdım canavar oldu derken 3 gün sonra gene arka silindir bozuldu..bujiyi değiştiriyorum düzelmiyor..akım harika ateşlemede öyle,bobinlere bakdım birşey yok,karbüratörleri temizledik gene olmadı...buji kesme sıkıntısı olsa yeni bujiyi takınca düzelmesi lazım...bujiyi çıkarınca hafif ıslak..
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  16. #16
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Motorun hararet görmesi,yakıt yüzünden vuruntulu çalışma,önceki ayarda yapılan ustalık hatası,olası imalat hataları,subap ayarının gecikmesi olası sebepler.

    bide olmayası sebepler var ki;üstten egzantrik ise yağlama zayıflıgından egzantirigin aşınması,subap yüsügünün yerinden çıkması gibi.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  17. #17

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hararet görmesi,yakıt yüzünden vuruntulu çalışma,önceki ayarda yapılan ustalık hatası,olası imalat hataları,subap ayarının gecikmesi olası sebepler.

    bide olmayası sebepler var ki;üstten egzantrik ise yağlama zayıflıgından egzantirigin aşınması,subap yüsügünün yerinden çıkması gibi.
    kesinlikle hararet görmesi imkansız yağıda suyuda 300km önce titizlikle tarafımdan yapıldı...imalat hatası olmaz makine 98 model..sübap ayarının gecikmesi belki...

    o olmayası sebepleri Allah hepimizden uzak etsin hele hele yüsüg yerinden çıkarsa pistonu bile delmiş olabilir...
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  18. #18
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Motorun kaç km de ? Hiç subab ayarı yapıldı mı ? Karbüratör senkronizasyonu yapıldı mı ?

  19. #19

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul Suadiye
    Motosikleti
    vz 800 marauder oldu :)
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kaç km de ? Hiç subab ayarı yapıldı mı ? Karbüratör senkronizasyonu yapıldı mı ?
    motor 45000 de bir ay önce aldım,8000 km önce yağ yakımından dolayı segman atılmış,aldığım arkadaşda burdan mt den,subab ayarı ben yaptırmadım...karbüratör senkronizasyonuda yaptırmadım,makinada iki karbüratör iki hava filtresi var.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------

    zahmet veriyorum arkadaşlar akşam akşam ama canım çok sıkıldı
    zavallı şeytan..bana ne verebilirsinki?-faust

  20. #20
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Anlıyorum. Dediğim ayarlara her 7500 km de bir bakılması gerek normal bakım prosedürüne göre. (Kimse yapmaz bozulana kadar o ayrı tabi.) Arkadaşım sana burdan bi sürü şey yazabilirim ama kimse burdan malesef sorunu çözemez, motoru tasarlayan ekip bile açıp bakmadan bişey diyemez. Subabla, yüzükle vs. ile ilgili söylenenler en uçta olan şeyler, bunlar kolay kolay olacak şeyler değil. Umarım insaflı bi ustaya düşmüşsündür. Ankara'da olsan gel bakalım derdim ama malesef. Geçmiş olsun tekrar.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)