yamaha ybr 125 dayanıklılık testi
Reklamlar
-
arkadaşlar bu yazıyı başka bir sitede gördüm sizlerle paylaşmak istedim özellikle motora yeni başlayacak arkadaşlar okumalı ve dıkkate almalılar
Ekim 2003 tarihinde Türkiye pazarında satışa sunulan YBR125 kısa sürede sınıfında en çok satılan ve aranan model oldu. Aynı YBR125 Ekim 2002 tarihinde de Çin pazarında satışa sunulmuştu ve ilk senesinde 100.000 adet satarak zaten güvenirliğini ve sağlamlığını kanıtlamıştı.2003 senesinde Yamaha Mühendisleri YBR125’in dayanıklılığını ve sürüş kabiliyetini en zor şartlarda test etmeye karar verdiler. Yamaha çalışanlarından bir ekip üç YBR125 ile dünyanın en yüksek dağı olan Himalayalar’ın 5.250 metredeki, zirveye tırmanacak dağcıların konakladığı son nokta olan, “ana kamp” bölgesine gideceklerdi...
Üç YBR125’ten öncü motosikleti, oldukca fazla yarış tecrübesi olan, Yamaha Sürüş Okulu eğitmenlerinden Mr.Nomoto kullanacaktı. İkinci motosikleti, bir çok yarış motosikletinin geliştirilmesinde çalışmış Mr.Shiohara, üçüncü motosiketi ise Yamaha Çin Fabrikasının servis bölümü şefi ve YBR125’i baştan sona çok iyi tanıyan biri olan Mr.Takeda kullanacaktı.
Çin fabrikasından üç YBR125 bu seyahat sırasında karşılaşılacak yüksek rakım ve bozuk yol şartlarına göre ufak değişiklikler yapılmak üzere Japonya fabrikasına gönderildi. Yamaha mühendisleri bu değişiklikleri yaparken motosikletlerin mümkün olduğu kadar standartlarını bozmamaya çalıştılar. Bu üç motora sadece; yüksekliğe göre otomatik olarak karbüratör ayarı yapan bir sistem, toprak lastikleri, daha geniş gidonlar, ön süspansiyona hava yastıkları ve karter muhafazaları takıldı. Daha sonra YBR125’ler Çin fabrikasına, oradan da Tibet’in başkenti Lhasa’ya gönderildi.
15 Ekim 2003, saat 11.00’de üç maceracı Japon YBR125’lerle Potale Palace’ın önündeki meydandan Everest’e doğru yola çıktılar. Yükseklik arttıkca bitki örtüsü azalıyordu. 3500 metreye gelindiğinde ise yerde sadece ince bir ot örtüsü kalmıştı. Sürücüler rüzgarın kaldırıp savurduğu tozdan korunmak için kasklarının altına çift kat maske takmışlardı. Zaman ilerledikce ve yükseklik arttıkca, YBR125’ler hiç problemsiz yollarına devam ediyorlardı ama sürücülerde sağlık problemleri baş göstermeye başladı. Sürücüler sık sık durup tıbbi destek almak zorunda kalıyorlardı.
Üçüncü gün sonunda şartlar iyice zorlaşmış ve sürücüler için tehlikeli bir hal almıştı. YBR125’lerin yapılan kontrolleri sırasında ise sadece ve sadece hava filitreleri değiştirildi, motosikletlerin herşeyi mükemmel çalışıyorduDördüncü gün daha hava ağarmadan yola çıkıldı. Hava sıcaklığı –5 dereceydi, taşlarla kaplı zeminde ilerlemek çok zor oluyordu ve sürücüler sadece 2. ve 3. vitesi kullanabiliyorlardı. Saat 8.00 sıralarında ekip hedefledikleri ana kampa varmaya başardı. Hava açıktı ve bir tarafta 8.848 metredeki Everest tepesi, diğer taraftaysa, yamaçların altında Nepal gözüküyordu. Sürücüler normal nefes alabilmek için bir süre oksijen maskeleri taktılar. Daha sonra kahvaltı eden sürücüler hep beraber bir anı fotoğrafı çektirerek dönüşe geçtiler.
Dünyanın en üst noktasından geri dönmek, o noktaya gitmek kadar zordu. Daha yolculuğa başlamadan Mr.Tomoto çadırında baygın bulundu ve oksijen çadırına kondu, dönüş yolunda Mr.Takeda oksijen yetersizliğinden bir an gözleri kararınca düştü. Bütün bu zorlukları aşan ekip sonunda planlandığı gibi 20 Ekim günü başlangıç noktalarına döndüler
1.370 km.’lik 6 gün süren bu yolculuk sırasında doğa şartlarına dayanmakta zorluk çeken ve zaman zaman ilerleyemeyecek duruma düşen insanların yanında YBR125’ler bütün seyahat boyunca hiç problemsiz çalıştılar, hem de hiç ciddi bir bakım görmeden. Böylelikle Yamaha ürünlerinin kalitesi - ister Japonyada üretilsin, ister Çin fabrikasında üretilsin- bir kez daha kanıtlanmış oldu.
Reklamlar
-
bu adamlara helal olsun hepside gerçek maceracı motosikletçilermiş. ybr kral motor.......kim ne dersedesin... verdiğin paranın hakkını veren ender makinalardan....
-
bu yazıyı başka bi sitede de okumuştum güzel test yapılmış birde yurdum kurye leri ne verseler birde onlar denese sağlamlığını test etse
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
-
Gerçekden bunu bizzat test ediyorum motora kadar suya dalıyorum hala çalışıyor (Şaka değil gerçek) Etrafımdakiler asfaltta kullan şu motoru alacan eline desede ybr yüzümü kara çıkartmadı şimdiye kadar.
-
bosuna sinifinin lideri payesini almiyor. dayaniklilik ve sorunsuzluk söz konusu ise ybr 125 bu sinifin lideridir.
-
hmm. motorumu sevesim geldi biraz daha güçlü olsa... başka bişey istemezdim.
not: dayanıklı olacak tabiki. 125 cc. 4 zamanlı tek silindir motorlardan 15 bg. e kadar güç alınabilirken ybr 125 sadece 10.5 beygir... tabiki sağlam olucak çünkü tam performansta çalışmıyor.
şimdi diyeceksiniz ki ybr sohc motora sahip... yeni cbr 125 te sohc ama arada 3 bg var. fark bu işte, örneğin HD motosikleri de motor hacmine göre çok güçlü değildir ancak motor ömrü çok uzundur.
herşeye rağmen benzini bitmesi dışında beni yolda bırakmayan motorumu seviyorum.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Dayanıklılığına denilicek söz yok.
Ah birde 15 beygir olaymış.
-
boşunamı ybr 125 sahibiyiz.... seviyoruz bu aleti...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
09 Ağustos 2012, 19:32
#10
horrrtttttttt
ulem ne biçim motorum varmış beyaa
-
09 Ağustos 2012, 19:37
#11
Mc-xi satıp ybr mi alsam acaba
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
-
09 Ağustos 2012, 19:43
#12
İzmitte samimi bir arkadaşımın dayısı (65yaş) 1000rr ve ybr 125 sahibi..
her hafta izmire ybr ile gidip geliyor.. huzur bunda diyor.. keyifli diyor.. km si 97000 de.. 80000 de baskıyı değişmiş..
isteyenide çok ama satmam diyor..
-
09 Ağustos 2012, 19:56
#13
yine muahelefetlik gibi olacak ama;
motoru kullanmayı bilen, bırakın kullanmayı bilmeyi, işleri motor tasarlamak olan 3 kişinin eline mobilet versen de o yolu çıkarlardı. demekki motoru zorlamamışlar, yerinde kullanmışlar.
yamaha ybr kullandığımda rahatlığıyla beni cezbetmişti, onun dışında beni cezbeden başka hiçbişeyi yok. yakıtı bile sınıfında en az değil.
aynı testi motor kullanmayı bilmeyen ya da çok kötü kullanan 3 kişiyle yapsalar, bence güvenilir test o zaman olurdu.
-
09 Ağustos 2012, 20:12
#14
Apacheyi satıp ybrr alıyim hemen tabiki şaka şaka
-
09 Ağustos 2012, 20:22
#15
ERROR88 adlı üyeden alıntı
Apacheyi satıp ybrr alıyim hemen tabiki şaka şaka
abi imzanda inazuma bekliyorum diyosun ... karar vermek bitirmenin yarısıdır al ybr ortayı bulalım
-
09 Ağustos 2012, 20:35
#16
-
09 Ağustos 2012, 20:35
#17
K o r @ y benim ön kafadan bi ses geliyo far tıtryo bı tıkırtı gelıyor acaba far mı oynuyor ? :S
-
09 Ağustos 2012, 20:41
#18
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Biz cbf lerle uludağa zirveye çıkmıştık be, oda bişeymi
Rakım 2000 mi neydi
Arazi taşıtının bile ilerleyemeyeceği kadar kötü bi yoldan, taşların kayaların üstünden zirverye çıkmıştık.
Ben bu yazıyı ilk kez okuyorum, ybr yi bi kez daha kutluyorum.
Ulen bi Uludağ yapalım diyorum, acaba diyorsun, bizim cbf lerle çekinmemiz gerekirken
Cbf ler aptallaşıyor rakım 2000 li rakımları gördü mü. Sesi soluğu çekişi mekişi gidiyor. Baksana ybr lere bişeycik olmuyomuş
Yaparız abi, sen iste yeter ki...
muhammet_195 adlı üyeden alıntı
K o r @ y benim ön kafadan bi ses geliyo far tıtryo bı tıkırtı gelıyor acaba far mı oynuyor ? :S
Eğer ön kafanın vidaları sıkılmış vaziyette is, kesinlikle önden ses alamazsın.. vidaları kontrol etmeni öneririm.. cam vidaları dahil
-
09 Ağustos 2012, 20:43
#19
K o r @ y adlı üyeden alıntı
Yaparız abi, sen iste yeter ki...
Eğer ön kafanın vidaları sıkılmış vaziyette is, kesinlikle önden ses alamazsın.. vidaları kontrol etmeni öneririm.. cam vidaları dahil
kafayı sökmem gerek o zaman dimi ?
-
09 Ağustos 2012, 20:46
#20
muhammet_195 adlı üyeden alıntı
kafayı sökmem gerek o zaman dimi ?
yok yok kafayı sökme... sağ, sol ve altta far ayar vidalarını güzelce sık.. eğer camda gevşeklik varsa kafayı sök.. sonra kafanın içinde 2 adet yıldız vida var onları sök ... far kafası eline gelecek.. camı tutan vidaları arkadan sık.. plastik olduğu için kesinlikle önden torna vida ile müdahale etme.. arkadan 8 veya 10 numara açık ağız anahtarla sık
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)