yıllardır araba yağı kullandım.
Reklamlar
-
evet şu motor yağı ile araba yağı arasında fark var . aman motor yağı harici yağ katma denir durulur.
ama yıllarca araç için üretilmiş 10 40 yağ kullandım. motorumda ve sattığım adamlarda dahi sorun olmadı. bir arkadaşın 2 tane aynı model çin malı motoru var. ve tüp taşıma işinde kullanıyor. birisine araç için üretilen 10 40 yağ kullandık birisine motor için üretilmiş 4t kullandık. ikiside 25 binde ilk demlerini verdi. arada fark göremedik.
debriyaj kaçırması yada başka sorun görmedik.
daha önceden kullandığım gibi 300 km olan cbf 1000 için castrol 10 40 kullandım. araç için üretilen yağların vizkositesi motor için kullanılandan daha çok katkı var.harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM,
Reklamlar
-
Bu yağ işi tamamen kandırmaca. Hepsi aynı yerden dolum yapıyor, tek yaptıkları şişelemek. Belki kendi tesislerinde içine 3-5 katkı maddesi koyuyorlardır. Servis sentetik kakalamak istiyor , mineral koyuyorum, en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Şimdiye kadar çok kalın veya çok ince yağ kullanma hatası dışında motoru hasar göreni de duymadım görmedim. Kullanım klavuzunda tavsiye edilen akışkanlıktaki en ucuz yağı kullanın , fiyatı dışında hiçbir farkı olmadığını göreceksiniz.
-
Süper Moderatör
Scooter da farket etmez, çünkü debriyajı yağ içinde değildir (hemen hemen hepsi)
Motor yağı sadece motoru yağlar ve arabalar için üretilmiş yağ kullanabiliriz.
Fakat ıslak debriyajlı motosikletler için aynı şeyi söyleyemeyiz, yıllardır demişsiniz ama hani moto ile yılalrdır?
ve bu yıllar! da toplam kaç kilometre yaptınız?
5 yılda 20-30 bin km yapıpda bunu çok büyük bir istetiksel bilgi gibi sunmak yanlış olur
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Bana 3.000 d/dk da vites değiştirdiğimiz otomobilimizle 8-10.000 d/dk gören motosikletlerimizi aynı yağ ile kullanma fikri makul gelmiyor.
-
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Bu yağ işi tamamen kandırmaca. Hepsi aynı yerden dolum yapıyor, tek yaptıkları şişelemek. Belki kendi tesislerinde içine 3-5 katkı maddesi koyuyorlardır. Servis sentetik kakalamak istiyor , mineral koyuyorum, en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Şimdiye kadar çok kalın veya çok ince yağ kullanma hatası dışında motoru hasar göreni de duymadım görmedim. Kullanım klavuzunda tavsiye edilen akışkanlıktaki en ucuz yağı kullanın , fiyatı dışında hiçbir farkı olmadığını göreceksiniz.
Boyle bir sey sozkonusu dahi olamaz. Boyle bir bilgi ile hem kendi motorunuza hemde baskalarinin motoruna zarar getirirsiniz.
Yaglar icten yanmali motorlar icin kan demektir. Bu kanin her zaman temiz ve akiskan olmasi sarttir. Hic bir firma pazarlama taktigi diye ayni yagi farki siselerde farkli fiyatlarda satmaz. Yeterince uzun bir donem otomotiv uretim konusunda calistim Valvoline ve Texaco firmalarinin yetkilileri ile cok defa yuz yuze dahi gorusmus bilgi alma sansina eristim.
10,000 devire cikan bir motor ile 5000 devire cikabilen bir aracin yagi ayni olamaz. Pistonun sekmanlari cevresinde mikron seviyede bir kaplama alani yaratan yag dakikada 10,000 defa inip cikan bir piston icin her daim kayganlik ve sifir surtunme alani yaratmakta.
Yag bir piston ajanidir ve pistonun metal surtunmesi yasamadan calismasini saglar. Bozuk yada isleme uygun olmayan yag , motorunuzun icine bir yerde metal asinmasini baslatacak ve motorunuz daha hizli eskimeye baslayacaktir.
Hayatim boyunca hic bir aracimda kotu yag kullanmadim ve yagi tam vaktinde degistirdim. Bugune kadar hic bir aracimi mekanik bir ariza icin servise goturmedim.
Dogru ve kaliteli yag kullandiginiz surece ve vaktinde degistirir iseniz , motorunuzda kolay kolay mekanik ariza yasamasiniz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
acun0 adlı üyeden alıntı
evet otomobil yağı koydu. ancak motosikletin yaşına dikkat çekerim, muhtemelen ıslak tip debriyajlı değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Hayatim boyunca hic bir aracimda kotu yag kullanmadim ve yagi tam vaktinde degistirdim. Bugune kadar hic bir aracimi mekanik bir ariza icin servise goturmedim.
Dogru ve kaliteli yag kullandiginiz surece ve vaktinde degistirir iseniz , motorunuzda kolay kolay mekanik ariza yasamasiniz.
Sevgili Zeda, sana nacizane bir sorum olacak. bu güne kadar kullandığın yağlar mineral mi, yarı sentetik mi, sentetik miydi?
ipone markasını önerir misin?
ve motosikletimin yağ katoloğunda 10w50 yok. ama ben kullanıyorum, memnunum. sence bir sorun olur mu?
2005 model corrolla aracımın da kataloğunda 10w-40 olmamasına rağmen servis koymakta ısrar etti ve ben de reddettim, 5w-30 koydurttum. yanlış mı yapmışım?
uzun oldu ama kusura bakma, saygılarımla
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
kuru tip debriyaj scooter ve ducati de var biliyorum .
600 rr da dahi ben elf yada castrol 10 40 kullandım. devir kesicilerde çok gezdim. 20 bin km kadar kullanıp sattım.
şimdiye kadar 1 sefer serviste motor yağı konuldu. eve gelince ben o yağa güvenmeyip yine araç yağı koydum. bir sefer olsun motor ve mekanikten dolayı servise gitmedim. 3 lt alan motor larımı 3000 binde 2 lt alanları 2 binde 1 lt yağ alanı ise her bin km degiştirdim.
-
acun0 adlı üyeden alıntı
Kardeş benim bildiğim kadarıyla BMW nin bu tarz boxer motor kullanan modellerinin şanzımanı farklı ve bu modellerde castrol macnetik araba yağı kullanılıyor diye biliyorum. Bu tarz motorlar araba devri gibi torku çok alt devirlerde aldığı için yüksek devirler çevirmiyo diye biliyorum
Eğer içinde yanlış bilgi varsa , düzelten olursa sevinirim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:01 ----------
ozgurakman adlı üyeden alıntı
evet otomobil yağı koydu. ancak motosikletin yaşına dikkat çekerim, muhtemelen ıslak tip debriyajlı değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------
Bu güne kadar kullandığın yağlar mineral mi, yarı sentetik mi, sentetik miydi?
ipone markasını önerir misin?
ve motosikletimin yağ katoloğunda 10w50 yok. ama ben kullanıyorum, memnunum. sence bir sorun olur mu?:
Kardeş ben bu konuda bildiğim kadarıyla , tam sentetik yağlar daha çok racing tarzı yüksek devir çeviren makinalara uygun olduğu , yani 8000+ devir gibi.
Bizim motorlar için fazla bir artısının olmadığı sadece fazla para veriyoruz. Bizim motorlara en uygun yağlar yarı sentetiktir.
İpone yağı APİ SG kalitede bir yağ , neden daha yüksek değil bilmiyorum . Ben Motul yarı sentetik (5100 esterli ) yağ kullanıyorum ve çok memnunum. APİ SL kalitede, birde bu yağı dene istersen. Ben bu konuyu çok araştırdım ve bu kanıya ulaştım.
Kazasız belasız sürüşler dilerim
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
evet otomobil yağı koydu. ancak motosikletin yaşına dikkat çekerim, muhtemelen ıslak tip debriyajlı değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:45 ----------
Sevgili Zeda, sana nacizane bir sorum olacak. bu güne kadar kullandığın yağlar mineral mi, yarı sentetik mi, sentetik miydi?
ipone markasını önerir misin?
ve motosikletimin yağ katoloğunda 10w50 yok. ama ben kullanıyorum, memnunum. sence bir sorun olur mu?
2005 model corrolla aracımın da kataloğunda 10w-40 olmamasına rağmen servis koymakta ısrar etti ve ben de reddettim, 5w-30 koydurttum. yanlış mı yapmışım?
uzun oldu ama kusura bakma, saygılarımla
Yag secimini fabrika kitapcigina gore yapmakta buyuk fayda var. Hava sogutmali motorlarda , yasadiginiz yerin iklim durumuna gore tam sentetik yag kullanabilirsiniz. Yine buna nazaran daha kuzeyde yasayan ve su sogutmali motor kullanan biri kisin yari sentetik yada minerak yagi da tercih edebilir.
sonucta yag isi ve asinmaya karsi bir urun. Ortam sicakliginin ve motorun calisma zamaninin sectiginiz yag ile alakasi cok fazla. Sadece bir tane su sogutmali motorum oldu o da BMW idi. Onda yari sentetik kullanim. Diger motorlarin hepsi Tam sentetik idi.
Fabrika kitapciginda yazan yag oranina viskositisine sadik kalmak onemli. Eger Toyotada kitapcik sana 5-30 demisse dogruyu yaptin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Bende binek araç yağı kullanıyorum motosiklette. (opet oxt formula blend) Kullandım.
( Motorda tortu ve depozit oluşumunu engeller, servis ömrünü uzatır.
Çok yüksek sıcaklıklarda yağın buharlaşmasını ve yağ eksilme oranını düşürür.
Üstün akışkanlık özelliğiyle düşük sıcaklıklarda bile ilk çalışmada kolaylık sağlar.
Yüksek film mukavemeti sağlar) Motosikletin kitabında API SL 10w40 kullan diyor ve TR pazarında motosiklet resimli hikayelerde bu değer yok. API sg kullandığınız zaman motosiklet sıkı çalışıyor ve vites geçişleri iyice kemikli hal alıyordu bu sorunu uygun yağ ile 2 yıl önce çözdüm. Ezberci olmadan yağ içerik ve özelliklerini,varsa katıklarını incelerseniz arada fark olmadığını sizde görürsünüz.Bu anlamda markada önemini yitiriyor. Yalnız magnetek kullanmayın yapıştığı için dönüş çok zor ve kaçırmaya sebep olur.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
Bende çoğu arkadaşın aktardığı bilgilere katılıyorum.20 yıl gibi bi süredir bi çok motor kullandım.Kullandığım motorlarıda hep uzun süreli kullanmışımdır.En uzun soluklu olarak 2003 ten beri falkon kullanıyorum.Bende genellikle 20 50 araba yağı kullandım.Tek dikkat ettiğim şey eksik olmaması ve de yağın eskimemesi oldu.Ortalama 1500 kmrede yağı değiştirmişimdir.Hiç bir motorumdada şimdiye kadar debriyaj bile değiştirmedim.Kimbilir belkide benim sakin bir binici olmamdan kaynaklanıyodur.
-
Mersin İl Temsilcisi
vıceroy adlı üyeden alıntı
bende binek araç yağı kullanıyorum motosiklette. (opet oxt formula blend) kullandım.
( motorda tortu ve depozit oluşumunu engeller, servis ömrünü uzatır.
çok yüksek sıcaklıklarda yağın buharlaşmasını ve yağ eksilme oranını düşürür.
üstün akışkanlık özelliğiyle düşük sıcaklıklarda bile ilk çalışmada kolaylık sağlar.
Yüksek film mukavemeti sağlar) motosikletin kitabında
apı sl 10w40 kullan diyor ve tr pazarında motosiklet resimli hikayelerde bu değer yok. Apı sg kullandığınız zaman motosiklet sıkı çalışıyor ve vites geçişleri iyice kemikli hal alıyordu bu sorunu uygun yağ ile 2 yıl önce çözdüm. Ezberci olmadan yağ içerik ve özelliklerini,varsa katıklarını incelerseniz arada fark olmadığını sizde görürsünüz.bu anlamda markada önemini yitiriyor. Yalnız magnetek kullanmayın yapıştığı için dönüş çok zor ve kaçırmaya sebep olur.
eee, ne kullandın o vakit hocam?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
ya harbiden biri çıksın şunu kullanın desin bugün yarın yağdeğişimi yapacağız arkadaşlarla bilinçli alalım ...
:bounce: Efendi olcaksn Efendilik herzaman iyi prim yapar bak Yüzüklern Efendisine nasıl gişe yaptı Olay yüzüktemi ? Hayır efendilikte:bounce:
-
Yeterki yenilensin her yağı kabul eder motorlar ama uzun vadede uygun olanını kullanmadığınızı motoru açtığınızda silindir içi,piston,subab ve dişlilerdeki aşınmalardan anlayabilirsiniz.bende bulduğum zamanlar araba yağı çok kullandım yağ yağdır mantığıyla uzun km'ler çeşitli motorları gözlemleme şansım oldu kesinlikle kitabına göre kullanılmasını tavsiye ederim.
-
54RENA54 adlı üyeden alıntı
ya harbiden biri çıksın şunu kullanın desin bugün yarın yağdeğişimi yapacağız arkadaşlarla bilinçli alalım ...
Yamaha yamalube önerir. Yamalube sitesinde yarış motorları için sentetik, diğerleri için mineral önermiş. O yüzden ben mineral kullanıyorum , fazla para vermiyorum. Tercih senin.
-
acun0 adlı üyeden alıntı
şimdiye kadar 1 sefer serviste motor yağı konuldu. eve gelince ben o yağa güvenmeyip yine araç yağı koydum.
Hem motosiklet yağı ile araba yağı arasında fark yok deyip hem de motosiklet yağını beğenmeyip araba yağı koydum diyerek kendinle çelişmiyor musun?
-
Motorum 44.000 km de ve yağ eksiltiyordu 20 / 40 castrol actevo motosiklet yağı kullanıyordum. ciddi miktarda eksiltiyordu hemde.
Gittim 20 / 50 araba yağı aldım castrolün 4t. GTX ti sanırım. Yağ yakma miktarı çok çok çok azaldı, nerdeyse 300 - 400 km dir motorda bu yağ, çubukta yağ hiç oynamadı.
Ama gelgelelim kötü yanlarına, motor zor ısınıyor zor soğuyor. İlk 2 dakika vitese takmadan çalıştırmak zorundayım çünkü tabiri caizse makine yağı gibi kalın bal kıvamında, buda viteslerin geçişini zorlaştırıyor, ama ısındıktan sonra sorun yok. Birde 1000 km de bir değiştirmek gerekli, debriyaj içinde kullandığı için çabuk bozuluyor bu yağ.
Yağın litresini 10 liraya alıyorum, çok ucuz. Honda servisi yağ yakan CBF150 lere bu yağı kullanıyor.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
-
fark olup olmadığını bende bilmiyorum. silindirlere sorup bu yağ nasıl aşınıyormusun diye sorma şansım yok.
bildiğim şey araba yağlarının motor yağlarına nazaran daha çok üzerinde perforamans yazıları bulunması karşıladığı onay seviyesi ACEA A3 /B3 API SL
MB 229.1 VW
BİR MOTOR YAĞINDA daha aza yazı var. katkı çok az yani daha az madde var fazla geliştirilmemiş hissi olduğu için araç yağına daha çok güveniyorum. o yüzden araç yağı katıyorum. parasından dolayı değil
yine motorsiklet için üretilen castrol pover 1 de sadece
PERFORMANS SEVİYELERİ
API SJ
JASO MA
yazıyor.
araç için olan castrolde yukarıda yazdığım onay seviyesindende anlaşılacağı üzere daha çok onayı var.
tek sorun debriyaj ise böyle kaçırma hissi hiç olmadı.
ama 20 50 kullansaydım motor zor çalışır ilk anda koruma yapmazdı. ben araç için yapılan castrol 10 40 kullanmaktayım.
birde sj ye göre sl daha üstün
-
Hyp33Rx adlı üyeden alıntı
Motorum 44.000 km de ve yağ eksiltiyordu 20 / 40 castrol actevo motosiklet yağı kullanıyordum. ciddi miktarda eksiltiyordu hemde.
Gittim 20 / 50 araba yağı aldım castrolün 4t. GTX ti sanırım. Yağ yakma miktarı çok çok çok azaldı, nerdeyse 300 - 400 km dir motorda bu yağ, çubukta yağ hiç oynamadı.
Ama gelgelelim kötü yanlarına, motor zor ısınıyor zor soğuyor. İlk 2 dakika vitese takmadan çalıştırmak zorundayım çünkü tabiri caizse makine yağı gibi kalın bal kıvamında, buda viteslerin geçişini zorlaştırıyor, ama ısındıktan sonra sorun yok. Birde 1000 km de bir değiştirmek gerekli, debriyaj içinde kullandığı için çabuk bozuluyor bu yağ.
Yağın litresini 10 liraya alıyorum, çok ucuz. Honda servisi yağ yakan CBF150 lere bu yağı kullanıyor.
Bu yağı kullandığında yağ yakmasının azalma sebebini kendin yazmışsın zaten. Daha kalın yağ tabi daha az kaçak yapar ama, eğer o motor için uygun değilse motorun yağ yakmasını gizlemek için yağlama performansını düşürmek demek olur. Bu da gizeldiğiniz yağ yakma olayını daha da arttırabilir.
acun0 adlı üyeden alıntı
fark olup olmadığını bende bilmiyorum. silindirlere sorup bu yağ nasıl aşınıyormusun diye sorma şansım yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)