Sa. motosiklet ailesi size bi sorum olacak : bende kinetic pride var kaç kkm de şişebilir ????
Tekeriniz Düz Bassın
Sa. motosiklet ailesi size bi sorum olacak : bende kinetic pride var kaç kkm de şişebilir ????
Tekeriniz Düz Bassın
şu 2 zamanlı motosikletler uzun yolda şişermiş bu olay şöyle oluyor:normal bir metalde örneyin çubuk demirde ısınınca uçlara dogru her iki taraftan uzar ayni şekilde yana dogruda uzar yani malzeme genleşir .
bu cubuğun her iki ucunu birleştirirsen genleşme doğruları aynı kalacagından cember bir tarafdan dışa dogru büyürken ( çubuk demirde her iki uca dogru uzuyordu ya şimdi birbirini itiyor ) ve aynı zananda içe dogruda ucuyor ( çubuk demirin yana dogru uzaması gibi )burada ki dairenin iç çapı çok az küçülür bu bizim motorumuzda silindir kıs mı oluyor
aynı zamanda pistonda da genleşme sonucu çap büyümesi oluyor bu faktorler silindirdeki sürtünmeyi artırıyor ve motorun şişmesi diye tabir ettiyimiz olay meydana geliyor
o kişiye bağlı ben motoru kullanırım 7 binde 1 saatte şişer sen kullanırsın 5 binde 2 saatte şişer misal motorlada alakalı birşey hava soğutmalıysa kullanılan metalin soguyup ısıma zamanına bağlı.
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
Anladım.2 zamanlı motorların 4 zamanlılara göre daha çok ısındığını biliyorum ama bir bilgim yok bu konuda.Ama kullanış tarzı soğumada büyük etken tabiki birde hava durumu.
Eskiden mobilet kullanırken her fırsatta mola verip dinlendirirdik motoru.Çok çabuk şişerdi hemen çekişten düşer eksozdan duman atmaya başlardı..Şimdi 4 zamanlı motorlarda kolay kolay şişme olayı olmuyo.Ama yine de 4 saat aralıksız gezdikten sonra 20 dakika kadar dinlendirirsek faydası olur diye düşünüyorum.
Dün 750 km yol yaptım, Bu soğukta zor yolculuk oldu ama motor şişmedi ben şiştim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)