egzos açtırmak performansı düşürür mü yoksa ses arttığı için mi öyle hissediyoruz?
egzos açtırmak performansı düşürür mü yoksa ses arttığı için mi öyle hissediyoruz?
kalkışta yavaş kalkar ama iyi uzar....
bu aradada piston ve segmanlara hoşçakal dersin yavaş yavaş....
Muayenede cebinin performansını düşüreceği kesin zira yenisini almak zorunda kalırsın
Daha önce buna benzer başlıklar oldu...Açtırma...İlla ses istiyorsan aftermarket olarak satılan Cobra,Vance&Hines,Highway Hawk,Jardine v.s. gibi markalardan motoruna uyumlu olanını al...Muayneye giderken orjinali takarsın...Ya da ne zaman istersen...Orjinal egzozlar ucuzda değil zaten,bozma orjinalliğini...
Performans konusunda açık egzozda kompresyon oranı değiştiği için kalkışlar orjinaldeki kadar seri değil ancak yüksek devirlerde hızlanması güzel...Açık egzozdan kastım aftermarket egzozlar...
egzos açtırdıktan sonra muayeneye gidecegimde oraya bir parça yaprız dedi egsozcu yani susturuce gibi bişey olur dedi ben egsosu zaten actırdım ama tam açtırmadım sesi cok güzel oldu zararı inşallah olmaz
Eger egzozu boru gibi yapiyor isen muayenede sikinti olabilir. Ustune ek bir parcayi teflon ile sarip delige sikistirirsin. Muayene bitince cikarip atarsin. 2 senede bir yapilacak muayene icin egzozu delip vida yeri actirmana gerek yok.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
bi zamanlar bende açtırmıştım motora herhangibi bir katkı sağlamadı egzozcu havayı daha çabuk tahliye ettiğinden daha serileşir demişti sonra başkasından duydum tam tersi oluyormuş motor çekişten düşermişte ne biliyim bi fark göremedim
Mustafa Kemal Atatürk
sübap ayarların kesin çok çok önce bozulacak Başıma geldi oradan biliyorum, sonra benim gibi para verip orjinal egsoz almak zorunda kalabilirsin... Bir de egsoz açtırdım demişsin sadece son kapaklar açıldıysa fazla etkilemez ama komple boşaltılmışsa, susturucu işi zor, son kapak açıldı ise ses,fazla gaz vermezsen artmıyor
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
valla arkadaşlar motorda ses olayına sıcakta bakmıyorum soğukta bakmıyorum yüksek cc racıng makinalarda 10 km mesafeden rahatsız etmeyen ultrasonıc bir ses çıkıyor buna hastayım cruser ve choper ve diğer cross tarzı güçlü makinalarda zaten orjınal motorun bir çalışma homurtusu mevcut bu bile insanı tatmin ediyor oldukça rahatsız etmeyen hoş ultrasonıc sesleri var aynı zamanda bir müzisyen olarak kulağım çok iyidir bunlarda insanı tatmin ediyor bence haaa insan değişik arayışlara girmiyor değil değişiklikler isteyebiliyor,hatrı sayılır rakamlar vererek yeni eksoz değişenleri biliyorum bunlarada sözüm yok iyi paraya genelde iyi sonuçlar (ses) ortaya çıkıyor fakaaaaaatttttttt....
hem para vermeyeyim, bedavaya olsun, hemde 1000 lik makinadan çıkan ses gibi homurdasın ,diye eksoz açtıran,birşekilde açan ve bu işlemi yapmış motosikletlerin 100/95şi, ya yanından geçerken beynini zonklatıyor yada akşam evine geldiğinde komşuları ,çevre sakinleri ebelerinin hatrını soruyor ondan sonra nemi oluyor bilinçsiz tecrübesiz motosiklet kullanıcısıyım diye geçinen bu arkadaşlar yüzünden motosiklet kültürü almamış,motosiklet kullanmaya sempatisi olanlar bile gerçek bir motosikletçiyi saymıyorum bile olumsuz yorumluyor ,ne oluyor motosikletçinin adı,i .......neye çıkıyor ..sözüm meclisten dışarı, şahit olduğum ,gözlemlediğim olayların derlemesidir... saygı ve selamlar....
not: bu egsoz vesilesi ile aralarında ehliyetsiz olanlarda dahil bulunduğum muhitteki şehir içi zapturik zupturık 80 tane motor bağlanmış vaziyette vatandaş rahat, artık ehliyetsiz dolaşanlarıda cuk diye yakalıyorlar şimdi gidin dağlarda ofrooad yapın tabanvaylarla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:25 ----------
muayeneyi geçtik sevgili abim benim adamda ehliyet bile yok hangi muayeneden bahsediyorsun senin dediğin motosıiklet kullananlara geçerli motosikletlere geçerli bunlar arı sürüsü ,mevsimlik çiçek gibi,bir var bir yoklar,yağmurları çamurları da yok ,takkeyi kafaya giyip kask taktığını zanneden,kar montunu korumalı motosiklet montu zannedenler, öyleki bunca millet keriz bir kaska bir motor parası verenler
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
ehliyet yok derken kimden bahsediyosun sayın muzisyen kardesim?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:02 ----------
draggy ve diğer arklar cok tesekkür ederim verdiğiniz bilgilerden dolayı sadece son kafayı açtırdım simdi sesi cok hosuma gidiyor cok tok ve güzel bir sesi oldu.
egsoz sisteminde katalizatör var ise;
harici müdahalelerin onuda olumsuz etkileyeceğini unutmayın bu arada..motorun drag ise muhtemelen vardır.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
komple iptali farklı bir durum..yada bilinen kaliteli egsoz markalarından takılması daha doğru bence
Katalizatör yani katalitik konvertör olarakda bilinen bu egsoz içi sistem motosikletlerin özelikle normalden biraz daha fazla uzun süre rolantide çalışır bırakılmasında doğru olmadığı gibi bu egsoz içinde kurcalanırsa hem dışa daha zararlı atık verecek hemde motorda olumsuz etkiler yapabilir.Bunu egsoz içinden komple çıkarmak örneğin shadowda mümkün değil..
Hımm aynı şeyden bahsediyoruz abi, ama AIS Draglarda direkt egsoza bağlantılı değil, yani viragolar gibi ayrı bir tamburası yok. dolayısı ile açık egsoz veya özel egsozların bu sistemle bir sorun yaşaması olabilir mi, sonuç olarak performans egsozu üreten firmaların, bu konuda bir uyarısını hiç görmedim, ama performans filtresi, jet-kit beraber kullanımı ve sübap ayarlarının mutlaka kontrol edilmesi var.. Eğer bir sorun yaratacaksa iptali yapılabilir,çok basit bir şekilde ama hiç olmazsa çevreye 1 gr da olsa az zehir verelim değil mi, iptal etmeyelim
İşaretli kısımın solundaki AIS,
Olmayan Dragstarlarda ise bu alan boş:
Bunu bağlantıyı iptal ederek, devredışı bırakıyorlar, yanmamış gazı tekrar silindir içine vermek, en azından abd liler için anlamak istemedikleri ve hoşlanmadıkları bir şey. Doğal olarak arabalardaki gibi bir katalizör sistemi yok aslında dragstarlarda.. Biraz farklı bir sistem ve enjeksiyon zorunluluğu yüzünden TR dahil AB ye ihraç etmiyorlar artık..
İptal işlemi ise aşağıdaki resimdeki gibi:
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Benim egzoz konusunda bildiğim şu.Küçük hacimli motosikletlerde sıkıştırma oranını bir parça olsun egzoz da düzenler.Bu yüzden egzozu açtığınızda sıkıştırma oranında değişme olacaktır.Ve egzoz sübapları zarar görecektir.(Ben motordan pek anlamam. Ama aklımda kalanlar bunlar olmuş.)
piyanist_irf; ultrasonik sesi insan kulağı duyamaz zaten bu yüzden o seslere ultrasonik sesler denir Sadece vücudunda yansımasını ve çarpmasını hisedersin.
motorun gıdısı serilesir ama seri seri tamirciye gidersin
::tutkuy:: ::thanks: ::cheeeeer
GÖKTUĞ TÜREL
Selamlar..
Hımm evet aynı şeyden bahsediyoruz ama fotoların dragstara göre konuyu daha iyi izah etti..teşekkürler düzeltmen için...
Bence Bunu egsoz içi bir sistemde toplasalarmış daha iyi olurmuş..O 7 beygirlik güç kaybıda burdan geliyor zaten. ne kadar erken DEF olayı o kadar iyidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)