ben de en başından beri Arvasi3 ün alıntıladıklarını anlatmaya çalışıyorum ama beyhude bir uğraş oldu gibi geliyor bana.
ben de en başından beri Arvasi3 ün alıntıladıklarını anlatmaya çalışıyorum ama beyhude bir uğraş oldu gibi geliyor bana.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
arvasi3 DD den alıntılarla yazıyı süslemiş bizim forumdada mevcut bu yazılar hatta sadece DD ninkiler değil Ayşe Şule BİLGİÇ ve Zafer YANGIN ın buna örnek yazıları var...Zaten buna karşı tek fikir bu başlık eğer bu başlığa karşı başlık arıyosanız fazla uğraşmayın forum bu tür yazılarla dolu ...bu yazı savunduğu konuda tek örnek ...
Sevgili arvasi3 biz zaten DD ne düşünüyo onu biliyoruz ...bizim merakımız senin ne düşündüğün ....aslında onuda biliyoruz .......
Ben tavsiyede bulunurken maddi durumu müsait olanlar dedim zaten ...bütçesi
2500 ytl olan birine git transalp al diyemezsin zaten transalp binecek biride bu motorun maliyetine katlanacaktır bu arada bir hatırlatma yapayım bu tip motorlar (BMW 650 gs ,transalp, dragstar) çok uzun km ler sorun yaratmayan motorlardır ...kişiden kaynaklanan (kaza, düşme) gibi giderler haliyle bu motorlarda daha tuzluya patlıyacaktır...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Evet biraz seviye düşmüş,lafımı geri alıyorum.Hatırlatmamla alay edilmiş,üstelik çocukça,sitcom vari bir üslupla.İnsanları uyarmanız güzel,ama tahriğe varan bu yaklaşımınız pek ortak benimsediğimiz forum bilincine aykırı.Kimseden sorumlu değilsiniz,olamazsınız da.Metanetli olmayanlar size mi kaldı?Onları nasıl kurtaracaksınız-niye?Ne yapabilirsiniz ki zaten?Ben 400-600 cc motorları seviyorum,ama imkanlarım 125-250 ye bile yeterli değil.Motor alırken başımda mı bekleyeceksiniz?gaffar adlı üyeden alıntı
Yok eğer sırf iyi bir başlangıcım olsun diye 125lik cbr hediye edecekseniz,bütün sözlerimi geri alıyorum.
LEDO, inan EMOK sitesinin altını üstüne getirdim bulamadım. Demek ki bende bir kabiliyetsizlik var. Derhal aradım bir mail atıyormuşsun. Onlar sana dönüyormuş. 15 YTL yatırıyormuşsun hesaplarına, dekontu faxlıyormuşsun ve geliyormuş CD... ilgine çok teşekkür ederim. Bu arada buradaki sohbetlerden çok şey öğreniyorum ama fikirlere karşı çıkan insanlar neden hırçınlaşıyor onu pek anlayamadım. toplumumuzda giderek yaygınlaşan hoşgörüsüzlük, bizlerin de içine girmişse vah ki vah...Burada motorsiklet işine gerek gönülden gerekse prof.ça yarı ömrünü veren insanlar hakikaten inandıkları şeyleri yazıyorlar. Belki deniz yıldızı örneğinde olduğu gibi bu işte tecrübesiz olanlara (benim gibi) yön vermeye çalışyorlar ama bir kısım farkı fikirler (demokratik bir platform gayet doğal) çok sert dile getiriliyor. Benimde başıma geldi. Alaycı yaklaşımlar hay senin gibi avukata demeler (LEDO senin için demedim, seninki güzel bir nükte idi). Ben gerçekten anlamıyorum bu stresin sebebini. Evet yeni başlayanlar küçük cc li ve düşük HP li motorlarla başlasın demek ile yok abi bence tamamen doğru değil demek gayet uygun ve güzel. Çünkü fikir farklılıklarından bile bir şeyler öğreniyor insan. Ama diğerine tu kaka yapmak, üslupta sertleşmek veya nahoş yerlere gidecek konuşmalar neden? Bu topiği bir süredir takip ediyorum koca forumda 12 sayfa yer kaplayan ender konulardan demek ki önemli ve ihtilaflı bir konu...
Ben aldığım bu ilk intuderı almaya kendim gittim. o kadar emindim ki kendimden, en küçük cruiseri almıştım, sele alçak kilo hafif, ehhh...yıllardır scooter bisiklet v.s. kullanmıştım ne vardı bunda? Ama üstine binip kavrama noktasına gelince baktım iş öyle değil. Bir üstadı çağırdım aldı motoru izmir yarış pistine gittim. abartmıyorum 4 gün hiç durmadan orada kullandım, özel ders aldım (bunu söyleyince çok paran var v.s. eleştirisi geliyor) Dersin saati 25 YTL, bırak onu ben motoru alırken işin uzmanı olduğu belli kardeş ve abiler gönüllü biz yardım ederiz dediler. Yani parayla ilişkisi yok. Neyse şimdi gayet iyi geziyorum. Ama asla oldum demedim demiyorum. Hatta bu pazar çeşme otobanında yine ileri sürüş teknikleri dersi var ona katılıcam. Hatta EMOK tan CD alıyorum. Tüm motor dergilerini alıyorum, okuyorum, buradan bilgilerin içerdiği forumları defalarca okuyorum. v.s v.s Tamam da yıllar sonra ben de burada fikrimi söylesem, buün inndığımdan yarın vazgeçsem bile kimseyi kırmanın oluru yok gibi geliyor. Belki aramızda sol görüşlü olanlar vardır ( benim gibi) ama burası liberal bir ortam, bırakınız yapsınlar demeliyiz. Çok uzattım ama ben cc az olsun diyene de katılıyorum çok olsun diyenede, motoruna göre değişir diyene de. Bunların hepsi yanlış diyene de. Çünkü fikirdir dinle bir şeyler al içinden sen yine sentezinden çıkan doğruyu uygula. Hepimize bol tartışmalı platformlar diliyorum. Tüm katkıda bulunan üstadlara kendi adıma teşekkür ederim. Burası ve benzerleri sayesinde düşmüyorum ve gittikçe geliştiriyorum kendimi...sevgiler
hoşgörünü tebrik ediyorum
motor konusu da bir yana
her konuda senin gibi düşünenlerin artması gerektiğini düşünüyorum.
bu arada çok paran varmış
umarım kazasız belasız bir motor hayatın olur
[B]sadece kazanmaya oynayanlar kazanır...[/B]
inan çok param yok. Motorumu ÖTV ye yakalanmamak için arkadaşımdan borç alarak aldım. Üstünü de kredi kartıyla ödedim. Ayda 270 YTL. Ama bende bir hastalık vardır. Bir işi yapacaksam tam yaparım. Param yoksa hiç yapmam. Ders koruyucu malzemeler v.s. hepsini daha motoru almadan aldım. Buna mecburuz. Senin de temenni ettiğin gibi umarım hepimiz kazasız alırız motor zevkini.
"ne yapmalı demeyelim ben ne yaptım onu bir okuyalım"
Merhabalar,
Yeni motorsiklete başlayanlar şöyle motor seçmeli, bunu almamalı vs gibi yazılar sürekli yazılıyor.
Bense kendi hayatımı örnek vermek istiyorum ve ne yaptığımı tam olarak yazmak istiyorum. Umarım okuyanlar doğru sonuçları çıkarırlar.
Öncelikle geçmişim.
25 yaşındayım. 21 Nisan 2006 tarihine kadar hayatımda hiçbir motorun üstüne ne sürücü ne artçı olarak binmemiştim.
Ortaokul lise yıllarım lise sonda ilk otomobilime binene kadar bisiklet binmekle geçti. Hız göstergem vardı günde ortalama 15km yapıyordum. Yani hayatım boyunca bisikletle 5bin km kadar yapmışımdır. Bu iki tekerde denge becerilerimi geliştirdi.
99 yılında otomobillendikten sonra 2006 yılına kadar otomobil ile tamamına yakını şehir içi olmak üzere 260bin km yol yaptım. Bu çoğu insanın 20 senede yapacağı yoldur. Buda büyük şehirde trafik tecrübesini kazandırdı.
4 Nisan günü bir arkadaşımla yaptığım konuşmada motorsiklet almaya karar verdim. Pek çok bilen (ki ÇOĞUNLUĞU BİLDİĞİNİ SANAN YADA BOŞ KONUŞANLARDIR, gerçekten bilenleri ayıklamayı bilen diğerlerini DİNLEMEYİN) kişiyle konuştum.
Konuştuklarımın tamamına yakını sakın 250ccden büyük alma, düşersin patlarsın ölürsün arabayla hiç alakası yok araba kullanman hiç artı sağlamaz gibi bir sürü laf etti.
Bende belki onların inadına 7 nisanda 750cc ve 250kg ağırlığında bir cruiser honda motor aldım. Motor 12 gün sonra gelecekti.
Ertesi gün sadece 15 dakikalığına scootera bindim. Ertesi günde 185cc cross motoru olan bir arkadaşım (asfalt lastiği takılmış) gelip bana 1 saat kadar temel bilgileri gösterdi. (Denge, vites, debriyaj vs) Sonraki 10 gün boyunca hiç motor kullanmadım fakat daha önce ayıklamış olduğum gerçek bilenlerden bol miktarda teorik bilgiler aldım.
Ve gün geldi motorsikletim geldi.
250kg ağırlığında hantal, turu olmayan, kontrolü zor, 750cc aşırı torklu bir makina. Yani bana söylenilenlere göre MUTLAKA patlayacağım düşeceğim çarpacağım vs bir makina. Ne oldu dersiniz?
Daha üstüne ilk bindiğim dakikadan itibaren çok rahat kullanmaya başladım.
Birinci haftanın sonunda ilk acemiliği atlattım.
Şu an itibari ile (tam bir ay oldu) 2300km yol yapmış, şehir dışına çıkmış, yağmurda kullanmış, yokuşta kullanmış, arkasında 110kg artçı ile kullanmış, 100km hıza kadar arkasını bilinçli savurmuş, ani durması gerekmiş, şanssız durumlarla karşılaşmış vs vs ama HİÇBİR VUKUATI OLMAYAN BİR SÜRÜCÜYÜM.
Şimdi soruyorum (ve sonra açıklıyorum, lütfen okuyum) Ben uzaylımıyım, çok mu yetenekliyim, diğer insanlar atıyormuydu?
Açıklıyorum:
- Ben sorumluluk sahibiyim. Yaşım yeterli olgunlukta.
- Kaliteli kaskım, montum, eldivenim herşeyim tamam.
- Görünmez olduğumu biliyorum.
- Şehir içinde her an önüme birşey çıkabilecek yerlerde kasksız 150 ile gitmemem gerektiğini biliyorum (ve gitmiyorum, bilmek yetmiyor)
- Araştırıyorum, okuyorumi uyguluyorum.
- Kontra viraj tekniğini Donal Duck'ın kitabından öğrendim, biliyorum başarıyla uyguluyorum. Bazı 10 yıllık motorcu adamların bile ne olduğunu bilmediğine ŞAŞIYORUM.
- ALKOL KULLANMIYORUM.
Peki ben doğru bir hareket mi yaptım. Açık söylemek gerekirse, eğer ufak bir motorsiklet alsaydım ekonomik açıdan düşününce zarar edecektim. Evet 125cc bir motor bile tüm işinizi görecek bir makinedir ama biz bunu zevk için aldıysak bir seferde 200km yol yapacaksak bir yerden sonra mutlaka değiştirmek isteyeceksinizdir. Ben şahsen şu an ki motorumu yıllarca değiştirmek/satmak istemiyorum. Motor almak sonra bıkıp satmak yanlış yatırımdır ve o parayı ne emeklerle kazandığımı bildiğim için böyle bir şeyden zarar etmek istemem. Ve bir süre sonra bana yetmediğini düşündüğüm bir motorun beni sıkmasını istemem.
Varmak istediğim sonuç şu:
Kimseyi takmayın gidip kocaman bir motor alın DEMİYORUM KESİNLİKLE.
Sadece yeni başlayan 125in üstünde alamaz, olmaz katiyen olmaz ölür patlar çatlar şeklinde düşünceye KARŞI ÇIKIYORUM.
EĞİTİM ŞART. İyi bilen birisinden eğitim almak çok önemli. Kafanızın içinde zaten olan birşeyi pratiğe dökmek çok daha kolay olacaktır.
GİYİM ŞART. Kasksız kullanmayı düşüneyin bile. KASK SADECE DÜŞÜNCE İŞE YARAYAN BİRŞEY DEĞİLDİR. Rüzgar, böcek, sinek, taş ve SESTEN korur sizi.
DİSİPLİN ŞART. Kimsenin sizi görmediğini varsayın. (Ki gözünüzün içine bakarken bile sizi görmediklerini anlayacaksınız) Her an bir kapı açılabilir, her an bir araç üstünüze kırabilir vs. Siz henüz olmamış bir şeyin önlemini alırsanız riski çok azaltırsınız.
Bu arada bir ekleme yapayım. Bugün 250cc bir naked honda motor kullandım. Çok hafif ve kuvveti az olduğundan ne kadar kolay olduğuna çok çok şaşırdım. Evet gerçekten ağır ve güçlü olan motor çok daha zor. Ama imkansız değil.
Birde benim boyum 1.69cm. Aldığım cruiser motor ile iki ayağım yere tam olarak basıyor. Fakat 125-250cc olan çoğu motor (scooterlar dahil) üzerinde balerin gibi parmak uçlarım üstünde duruyorum. Ve ben aşırı kısa değilim. Sizce hangisini idare etmem daha kolay olur?
Benim 1 aylık motor yaşantımda yaşadıklarım bunlar. Ne yorumlar yapılacağını çok merak ediyorum. Umarım vermek istediğim mesaj doğru anlaşılır.
SS (super sport, racing) motorlar konusunda diğer arkadaşların görüşüne katılıyorum.
Hikayem bu. Bir tavsiyem, öğüt dinlediğiniz insanlar motora binmişlermi ne kadar binmişler buna bakın. Pekçok insan (özelliklede karakteristik TÜRK olduğu için diyelim) hiç yapmadığı birşey konusunda sizi yanlış bilgilerle zehirler.
Bilenin tavsiyelere pek tabiki uyun ama son kararı verecek olan sizsiniz. TABİ olgun, mantıklı, sorumluluk sahibi düşünebiliyorsanız (ve pek tabiki aldıktan sonrada bunu sürdürebilecekseniz)
Birde kaskı kolunda gezenler, gezilere çıktıklarında rakıları devirip fotoğrafları yayınlayanlar, yarış motorlarında kasksız yüksek süratte kaza yapıp ölenler (ve öldükten sonra sırf öldüğü için ölenin arkasından konuşulmaz diye adam olanlar) yüzünden TÜM MOTORCULAR yara alıyor bunu bilesiniz.
Ben artık motor çok tehlikeli diyen insanlardan bıktım. Evet otomobilden daha riskli. Ama herşeyde biraz risk vardır mesele bu riski AZALTMAK hatta MİNİMUMA indirmek. Gerekli önlemleri alırsanız, motorsiklet riski alınabilecek bir zevktir.
Saygılarımla...
Mehmet Emin
memin1857 Ne demek istediğimi anlayan birinin çıkması dahada iyisi uygulaması çok çok daha iyisi bunu yazması beni sevindirdi...
Paylaşım için teşekkürler..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
doğru söylenen herşeyin arkasındayız..bunlar öle işkembeden sallanarak söylenen laflar değil. olsa biz desteklemezdik. bunlar hayat tecrübeleri. tecrübelere saygımız sonsuz, motorcu ve tecrübeli arkadaşlara güvenimizde.BBRR adlı üyeden alıntı
sen merak etme BBRR kimse olmasa bu konuda ben senin arkandayım,
memein1857 senin yazına da faydalı olmuş : "Birde kaskı kolunda gezenler, gezilere çıktıklarında rakıları devirip fotoğrafları yayınlayanlar, yarış motorlarında kasksız yüksek süratte kaza yapıp ölenler (ve öldükten sonra sırf öldüğü için ölenin arkasından konuşulmaz diye adam olanlar) yüzünden TÜM MOTORCULAR yara alıyor bunu bilesiniz.
Ben artık motor çok tehlikeli diyen insanlardan bıktım. Evet otomobilden daha riskli. Ama herşeyde biraz risk vardır mesele bu riski AZALTMAK hatta MİNİMUMA indirmek. Gerekli önlemleri alırsanız, motorsiklet riski alınabilecek bir zevktir. " ....
ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]
1) Genç arkadaş heves eder ve motorlar hakkında bilgi arar girer bu siteye hangi motoru alsam diye sorar hemen bizim uzmanlar cevap verir..(Oysa kendindede motor yok uzmanlık bisikletten geliyo)
-al bi 125 lik ybr bak keyfine aman çin malı alma
-japon l en iyisi odur..
gibi gereksiz cevaplarla karşılaşır...
büyük ve kırmızı yazayım anlamayanlarda anlasın
MOTOR KULLANMAK MENTAL BİR İŞTİR ...50 CC BİR MAKİNE İNSANI ÖLDÜRMEYE YETER GÜÇ ÜRETEBİLİR..
Anafikir:Forumlarda sorduğunuz sorulara yanıt verenler sizden daha fazla bilgili olmayabilir mesaj sayısının sizden fazla olması , bu işi sizden daha iyi bildiği anlamına gelmez...
2) Cc si ne olursa olsun sport modeller, başlangıç için iyi seçim değildir .Diğer tarz modellere göre kulanım tekniği çok farklıdır.Her şeyden önce bu modeller hız için dizayn edilmiştir ben alırsam 100 km/h den fazla yapmam diyen biri , bu lafla ancak kendini kandırır.
-çok şık görünüyo
-kızlar hasta oluyo
Gibi fikirle motor alıyosanız hemen vazgeçin.
Anafikir: Motor bir yaşam biçmidir, görünüşü güzel kızlar hasta oluyo diye motor alınmaz..Daha uzun yaşarsanız daha çok kızı hasta etme ihtimalini göz önünde bulundurun.
3)Amacınız şehir içi gezmek eğlenmekse 650 cc bir alet bu iş için fazladır. Neden daha çok yakıt daha çok masraf isteyesinizki 125 cc uygun tercih edilmiş bir motor size aynı zevki daha ucuza yaşatabilir..Ama ben öğreneyimde sonra şehir dışına eşimi, kız arkadaşımıda alır uzarız ; diyosanız 125 cc size ufak gelecek 1-2 ay kullandıktan sonra sıkılıp satacaksınız...
Anafikir:tercih ettiğiniz modelden hemen sıkılabileceğinizi göz önünde bulundurun..Motor alırken en az 2 yıl o motoru kullanacaksanız alın ..
4) Stilinizi işinize ve durumunuza göre belirleyin özellikle chopper modeller bakım ister devamlı temiz tutulmalı cilalanmalı . Güneşe çıktığında öyle parlamalıki bakarken gözleriniz kamaşmalı ..ben bunu yapamam diyosanız hiç elleşmeyin kirli bi chopper dan kötü bişey olamaz ..ama bir crossta çamur lekeleri bi aksesuar gibi durur. tam tembel motorudur..ayda bir yıkayın yeter..
Anafikir:Seçtiğiniz motor kesinlikle kişiliğinizi yansıtacak. Motoru almadan önce şöle iyi bir araştırma çok iyi olur..
Yine uzun oldu biraz .. ama ne yapayim konuştuğum gibi yazıyorum.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
maksat sadece motosiklet sürmekse uygun fiyatı, düşük yakıt tüketimi ve rahat kullanılması nedeniyle ybr 125 gayet mantıklı bir tercih olacaktır.
racing ve chopperlar şehiriçi kullanımda tamamen hava atmak maksatlı araçlar olarak görülebilir.
bazı insanların içinde tehlikeli hisler vardır ve bu yüzden bazen züğürtlüğüme yanmıyorum, nedenmi:- altımda güçlü bir racing olsaydı ben ve racing tehlikeli 2 şeyin karışımı olacaktık. altımda gazı açtığımda basıp gidecek bir makina varsa ben gazı hep köklerim zaten. ama kanıma girdi birkere dönüşü yok Allah sonumuzu hayreylesin.
bu yüzden özellikle başlangıç için tehlikeli olmayan aletler alın derim ben ve sürat kanınıza girmiyorsa yeterli geliyorsa aldığınız motorda kalın büyütmeyi düşünmeyin bu şekilde keyfinize bakın.
aslında kros almalıymışım ben nerden bulaştım bu sürat belasına. 3 ay oldu nerdeyse bir kez yıkadım benim replica yı.BBRR adlı üyeden alıntı
bence bu konu işi sapıtanlar yüzünden oluyor 125 cc lik bir scooter başlangıç motoru olabilir ama eğitimsizsen ancak uzman bir eğitimden geçince istediğin modeli kullanırsın 125 cc başlangış modeli denince gidip cbr alan adam işi sapıtıyor demektir cem yılmaz ne demiş eğitim şart ...
Kask tak!
Burda da duyurmakta fayda var
Gelişim sürücü kursu ileri sürüş teknikleri hakkında eğitime başladı fiyatları çok uygun ve eğitmenleri muadilleri gibi ADAC sertifikalı ...bence gitmakte fayda var
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
BBRR ye katılmamak elde değil Bence haklısın benim tanıdıgım ne kadar motorcu varsa senin gibi konuştu bende gidip 150 cc lik bi çin motoru aldım vede çok memnunum alan arkadaşlarda çok memnun motorumu servise götürdüğüm 1100 cc lik bi sport motor vardı honda acayip hoşuma gitti üstüne bindim sahibi çalıştırdı az bi gaz verdim dedim manyak bişey ama ben buna binemem sen nasıl kullanıyorsun dedim tecrübeyle ve eğitim le kullanıyorum dedi ben daha 2 aydır motor kullanıyorum ve bu işin şakası yok onu çok iyi biliyorum...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
BBRR
fazla uzatmıycam anlatmak istedigini anladım tamam onda sorun yok ama senin söyledigin derecede kaç yerde profesyonel egitim veriyorlar.
mesela ben şuan rizedeyim bana artvin ile samsun(belki bir ihtimal samsun da olabilir oda bana 650 km uzakta ) arasında böyle profesyonel egitim verebiliecek yer yok. senin dedigin egitimleri almak için bir istanbul izmir veya ankara gidi bir şehire gitmek gerekiyor.
gerçekten bizi yollarda nasıl süprizlerin bekledigini biliyorum sırf bunlar için bile kaza olmadan once neler yapmamız gerektigini analatan egitimler var.
bende böyle egitimlere katılmak isterim. fakat imkanlar malum. senin dedigin derecede profesyonel egitim veren kursların sayısı tartışılır. türkiyede sayılı illerde var o egitimler....
yanlış yönlendirme...başka söze gerek yok sanırım
MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR
BBRR nin başlığı arka sayfalarda kaybolmuş. güncel diyorum..
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
motosiklette önemli olan kaç cc olduğu değil insanın fiziksel yeterliliği ile örtüşüp örtüşmediğidir.1.60 adam gsxr 1300 kullanamaz.kullansada rahat olmaz.trafiğe girdiği zaman skışık trafikte çile çeker.ayrıca fazla beygir gücü bir tek şey dışında zarasız hatta çok faydalıdır,o tek şeyde genelde motosiklette yeni arkadaşlarda görülen gaz takılması olayıdır.ama bir çok iğne deliğinden tek parça çıkmanıza yardım edr o fazladan beygircikler
bu şu anlama geliyor yani, motorun denge ağırlığı cc ve beygir gücüyle değil motorun ağırluğı ve ebatlarıyla alakalıdır
Dünyaya gelen her insan, iki gerçeklik arasında kısacık bir hayali, yavaş çekimde seyreder.Hayat Ve Ölüm arasında...
motosiklet konusunda kanun gibi cevaplar vermişiniz. nedenleriyle değil kendi doğrularınızla. kısacası başlangıç cc sine karşısınız.
bir mahsuru yoksa şu ana kadar sahip olduğunuz motosikletleri, motora ne zaman başladığınızı ve toplam kaç km yaptığınızı yazar mısınız? kısacası tecrübenizi yazar mısınız?
çünkü BBRR nin mesajına zıt bir yazı yazmışınız. tecrübenizi merak ettim.
saygılar
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Ya arkadaşlar gitmeyin barış abimin üstüne alla allaa Demiş işte iyi bir eğitim alır bilinçli bir sürücü olur sürüş tekniklerine uyarsa neden başlanmasın ki şöyle düşünün o eğitimde saten motor kullanıcak ve eğitmenlerden bilgiler alıcak. Gene eğitim motorlarıyla başlıcak. Konu şurda paradox oluyor.. Hiç bilmeyen birisi daha önce hiç motor kullanmamış birine elbette 600cc verilmez. Gider girer bi ağaca, ama eğitim almış birine 600cc lik neden verilmesin ki? Barış abim bunu anlatmaya çalışmış. Acık geniş düşünün
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)