Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç cc si aldatmacası

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    01 Nisan 2006
    BBRR'a teşekkür etmek gerekir, çok eğitici bir topic olmuş. Yazılanların çoğu kendi meyanında haklı. Şahsi düşüncem ise; bilinç düzeyinin maalesef düşük olduğu bir ortamda sorumluluktan kaçmanın sanırım en iyi yolu düşük CC demek. Yani, risk faktörü yüksek bir araç için kişinin mantalitesi birebir değerlendirilemeyeceğine göre aman büyük başlama demek işin en kolay yolu. Doğru bir tesbit ama herkes için geçerli değil derim.

    Honda'dan 1-2 eğitimler, aldım, Villa Levent'den trafikte kullanım dahil eğitimler aldım, yetmedi ehliyet kursunun dandik eğitimlerini dahi eğitim eğitimdir deyip aldım. Sıra motor almaya gelince aldı beni bir düşünce, eee herkes düşük CC diyor, bir bildikleri var herhalde ama 125'lik bir makinede beni mutlu etmiyor. Uzun araştırmalardan sonra (özellikle yurtdışı forumlar) gittim ER6f aldım. İlk trafiğe bir pazar sabahı saat 06,30'da çıktım, önce Carrefour'un içindeki otoparkta (sağolsun Güvenlik Görevlisinin yardımı ile) döndüm durdum, motoru tanımaya çalıştım. Sonra nerede ise sayım yasağı gibi boş yollarda 100 km yol yaptım. Arkasından ufak ufak trafiğe adapte oldum (evet eğitimden çok farklı, ama eğitimde öğrendiklerim olmasa bu kadar rahat olamazdım) ve şunu gördüm ki 125-250'lik bir motor alsaydım kesin pişman olacaktım (bu benim için geçerlidir), üstüne de ÖTV kazığı girecekti.

    Benim durumum ne;

    Çok iyi bisiklet ve otomobil kullanırım,
    Amacım yolu ve doğayı birebir hissetmek,
    Profosyonel eğitimlerden geçtim,
    Tüm yayınları hatmettim (başta DD)
    Tüm eziyetlerine rağmen full donanımdan taviz vermem,
    Maddi gücüm Allaha şükür yeterli,
    Yaşım 40 (kim ne derse desin, sorumluluk bilinci bu yaşlarda daha yüksek)

    Fakat geçenlerde kızkulesinin önünde kısa süreli bir duruşta bir scooter ile yaklaşan 16-17 yaşlarında bir delikanlı motoru inceleyip, abi ne gösterişli makine yav keşke bende de olsa (kask bile takmamış) deyip, o scooter ile benim ER6 ile yapmaya asla yeltenmeyeceğim şekilde gazlayıp makas yapa yapa gittiğini gördüğümde, yok arkadaş CC MC değil, eğitim ve mantalite gerisi hikaye diyesim geldi.

    Şimdi bu yazdıklarım konusunda ne yorum yapılırsa yapılsın kendi içinde haklı olacaktır. Fakat eğitimde alınsa kişisel özelliklerin temel faktör olduğu inancındayım.

    Svg.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı
    O gençler sizden benden daha metanet ve sorumluluk sahibi de olabiliyor değerli gaffar...Kimse hiçbirşeyin vebalini üstlenmek zorunda değil,kimse sorumluluk altında da değil.İyi niyetinizi anlıyorum ama kimseyi birşeye şartlandıramayız,herkes küçük cc ile başlayacak diyemeyiz;böyle bir hakkımız yok ne yazık ki.O nedenle yapılabilecek en mantıklı şey BBRR nin yaptığı gibi insanları en azından eğitime yönlendirebilmek.
    Eğitim bir süreçtir. Profesyonellerden özel pistlerde alınan eğitim gerek ama yeter değildir. Trafik içinde ve dışında çalışılarak eğitimde adinilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılır arada tekrar profesyonellere başvurulur ve bu hep böyle devam eder. Buradaki sorun şu ilk defa motora başlayan bir kişi acemilik döneminde bir çok hata yapacaktır. İşte bu hataları yaparken motoru rahatça kontrol edebilmelidir. Ölmek için sadece bir hata yeterlidir. O da son hatadır.

    İnsanları zaten özellikle motor almadan önce eğitime gitmelerini tavsiye ediyoruz bunu ben de yapıyorum zaten. Ama burda kullanabilen insan 600 le de başlar demek vebal altına girmektir. Çünkü problem kendini iyi tartabilen insanlar değil. Tam tersi aklı bir karış havada, yeteneğine ve bilgisine bakmadan her şeyi yapabileceğine inananlarda problem...

    Ablamın tanıdığı 18 yaşında bir çocuk motorsiklet kazası geçirdi ve yatalak kaldı. Daha 18 yaşında hayatı karardı. Sadece bir kişinin daha bu çocuk gibi olmasını ister misiniz? Bu tip bir yazıdan gaza gelip de büyük bir motor alan ve hayatı kararan biri olursa muhtemelen hiç bir zaman haberiniz olmaz ama insan kendisine de sormalı ya boyle biri çıkarsa.

    Kanaatimce olay çok ciddi. Düşünceleriniz de doğruluk payları olsa bile "düşük cc aldatmacası" diye bir başlık son derece yanlış.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  3. #103
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Hatta, motosiklet kullanmak isteyen bir kişi bence mutlaka önceden bisiklet kullanmayı öğrenmelidir
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  4. #104
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Bu başlangıç cc si çok garip bir olay

    Bahsedildiği gibi düşmekten korktuğum için gidip 250 cc bir motor aldım. Daha 750 km deyim ama gözüm dışarıda (er6)

    Eğer gidip direkt bir ar6 alsaydım ciddi bir kaza geçirme ihtimalim ne kadardı ? Oldukça yüksek.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  5. #105
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı
    Eğitim bir süreçtir. Profesyonellerden özel pistlerde alınan eğitim gerek ama yeter değildir. Trafik içinde ve dışında çalışılarak eğitimde adinilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılır arada tekrar profesyonellere başvurulur ve bu hep böyle devam eder. Buradaki sorun şu ilk defa motora başlayan bir kişi acemilik döneminde bir çok hata yapacaktır. İşte bu hataları yaparken motoru rahatça kontrol edebilmelidir. Ölmek için sadece bir hata yeterlidir. O da son hatadır.

    İnsanları zaten özellikle motor almadan önce eğitime gitmelerini tavsiye ediyoruz bunu ben de yapıyorum zaten. Ama burda kullanabilen insan 600 le de başlar demek vebal altına girmektir. Çünkü problem kendini iyi tartabilen insanlar değil. Tam tersi aklı bir karış havada, yeteneğine ve bilgisine bakmadan her şeyi yapabileceğine inananlarda problem...

    Ablamın tanıdığı 18 yaşında bir çocuk motorsiklet kazası geçirdi ve yatalak kaldı. Daha 18 yaşında hayatı karardı. Sadece bir kişinin daha bu çocuk gibi olmasını ister misiniz? Bu tip bir yazıdan gaza gelip de büyük bir motor alan ve hayatı kararan biri olursa muhtemelen hiç bir zaman haberiniz olmaz ama insan kendisine de sormalı ya boyle biri çıkarsa.

    Kanaatimce olay çok ciddi. Düşünceleriniz de doğruluk payları olsa bile "düşük cc aldatmacası" diye bir başlık son derece yanlış.

    Olayları genellemeler yaparak bir yere vardıramayız. Yatalak olan kardeş önce eğitim alsaydı sonra 500-600 cc lik bi makinaya binseydi kesin yatalak olmayacak diye bi ihtimal varmıydı.

    Tabi ki hayır, Çünkü kişiye öğreteceklerin , karşındakinin anlayabileceği kadardır demişler. Biz o kardeşe Rossi den birebir eğitim bile aldırsak , eğer içinde makas yapayım, her viteste redline yapayım ateşini bastıramamışsak sonuç sıfırdır.

    İnsan kendini bildiği sürece fizik yapısına uygun bir motor her zaman kullanabilir. Yani şimdi her hayabusası olan caddelerde tam gaz mı gidiyor.Vardır içlerinde bir kaç tane ancak bu hepsinin böyle olduğu anlamına gelmez.

    İnsanların küçük cc ile başlayayım sonra büyütürüm diye düşüncelerindeki
    "sonra " kelimesinin uzunluğu önemli. Sonda bir sene sonra mı , 3 ay sonramı.
    Bakın ikinci el sitelerine sürüsüne bereket Cbr 125 satıyor millet 3000 de 5000 de motorlar....

    Acaba niye.... ?????
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  6. #106

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Hayalbuysa kardeşim, sizin bu örneklendirmelerinizin bir anlamı yok. Örnekler kafanızda oluşturduğunuz ve şekillendirdiğiniz örnekler oluyor. Bunları herkes biliyor zaten. Akıllı gençlermiş metanetlilermiş. Ya ötekiler akıllı olamayanlar metanetli olmayanlar basireti bağlananlar. Bunların hepsini bir yana bırak. Ben diyorum ki ya sadece bir adam, YALNIZCA BİR ADAM burdaki yazılardan yanlış etkilenip de büyük bir motor alırsa ve hayatı kararırsa ne olacak. Bu adam da farz edinki kardeşiniz veya 18 yaşındaki siz olun. Deniz yıldızlarının hikayesini bilirsiniz heralde. Sahilde binlercesi vardır, sahilden denize bir tane atsanız sahildeki deniz yıldızları azalmaz ama denize atılan o bir tanecik deniz yıldızı için çok şey değişir. (Tam tersi bir örnek ama olsun) Anlamak istemeyene bir şeyler anlatmak tabiiki imkansız. Ben pes diyorum. Nasıl biliyosanız öyle yapın.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  7. #107
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    gaffar arkadaşım o bahsettiğin kazayı yapan çocuğun hangi tür motorla kaza yaptığını öğrenebilme imkanımız var mı acaba?

    Çünkü anladığım kadarıyla siz 500-600 cc diyince aklınıza race geliyor. Bakın cc boyutunu baz alıp ortaya race örnekler vermeyin. Race motor çok daha ayrı bir kavramdır, 125 - 250 - 500 cc herhangi bir tür ile hepsinde 5 bin km tecrübe yapsanızda race bindiğiniz de çok tehlikelidir. Hatta ufak cc de 20-30 bin km tecrübesi olana bile race önermem. Çünkü race motoru bir taşıt olarak görmüyorum ben, bu aletlerin üretiliş amacı tamamem hız ve güçdür. Bence kesinlikle normal trafikte kullanılmaları doğru değildir.

    Büyük cc ile başlanabilir derken kasdedilen şey kesinlikle race motor değildir, kişinin boy kilo ve vücut yapısına uygun enduro cross yada cruiser dir bizim bahsettiğimiz.

    Çok yakın bir arkadaşıma gerekli eğitimleri aldıktan sonra rahatlıkla BMW F650 GS yi tavsiye ederim. Ama aynı adama bir scooter olan runner 180 sp yi tavsiye etmem, çünkü boyut ve ağırlığına göre oldukca tehlikeli bir seriliği ve sürüş tarzı vardır. Umarım anlatabilmişimdir.

    He deniyorki bu yazılanları cahil biri kendine örnek alıpda gider 600 lük race alırda ölürse ne yaparsınız. O cahillikde biri burayı tam olarak okuyup anlamaz zaten merak etmeyin. Hatta bu yazılanları o şekilde anlayacak kadar cahil ve aptal ise siz ülke genelinde 600 cc sürmeyi yasak etseniz bile o adam eğer imkanı varsa bi şekilde temin edip yine biner o tarz bi alete.

    Saygılar...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #108
    dousch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Motosikleti
    Kawasaki er6n gri
    Savundugumuz sey baslangic motorunun size uygun olduktan sonra guclu olabilecegi...Yeni baslayan insana 250 cc lik bir motorda 120 - 130 km lerde cok degil mi ? 'Kawalim' in dedigi gibi bi cok insan bilincsiz kullaniyor. Kask yok, montu yok, koruma esyalarini kullanmiyor. Egitim en onemlisi tabii ki..ama motorda dengede durmak egitimi vs. vs. bunlar kolay..kafa egitimi zor.
    Sunlari yazarken bile ellerini birakmis..cocuklarin top oynadigi sokakten gecen bi kurye goruyorum.150 cc lik motoruyla gidiyo.
    600 CC lik bir motorla adam gibi kullanan bir acemiyi tercih ederim.
    [B]2 wheels > 4 wheels..Sometimes less is more ![/B]

  9. #109

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Arkadaşlar yanlış fikirler öne sürüyosunuz demiyorum farkındasınız değil mi?
    Yanlış düşünüyosunuz da demiyorum. Dediğim şey bu düşüncelerin "başlangıç cc si aldatmacısı" diye bir başlıkta (özellikle yeni başlayacakların ilgisini çekecektir) bir şekilde sunuluyor olması ve bunun yanlış yönlendirmelere neden olabileceği.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  10. #110
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Aynı şeyler arasında dönüp duruyoruz bence.....

    İllaki olay cc de bitiyorsa alın bir kaç örnek size .

    Aprilla Rs 125 : alet 125 cc sizin için başlangıç motoru için uygun mu...

    Aprilla Tuono : Bu da 125 cc hemde naked yani öyle race de değil. sizde uygun mu.

    Gilera sp 180 : Alın size scooter . Acaba ne kadar masum. ???


    Biz burada elimizden geldiği kadar doğruları yazıyoruz,Ancak bizim telkinlerimiz yerine kendi kafasının dikine gidip direk bir R6 veya 600RR alıp moleküllerine ayrılırsa da hiç kusura bakma en ufak bi vahh vahh demem....

    Allah akıl fikir vermiş insana , ben şimdi gidip niye bir Boeing 747 kullanmıyorum.çünkü bilgi birikimim yetersiz.


    Biz ne diyoruz ; eğitimini alıp kendini bilirsen ve fizik yapına uygun bir motor kullanırsan problem olmaz.

    Ben kardeşimede benim makinayı kullandırıyorum.Şimdilik bir problem yok çünkü kendini bildikten sonra problem olmaz....

    Herkesin race için fikri şu , binersin üzerine yol mekan farketmez her viteste red line yapıp uzar gidersin....

    Yok böyle bi şey arkadaşlar. O motorlarda sakin gitmeye gelir, heee yol bulursan aç gazı uza git. ancak illa ki her race sürücüsü motoru anırtarak gidecek demek değildir.

    Valla ben gaffar ın dediğine göre akıllı gençlere bilgilerimi ve görüşlerimi veriyorum.ancak o akılsız kesimin ne yaptığı ,nerelere uçtuğu beni ilgilendirmez.

    Bana göre başlık doğrudur. ve herkesin başlangıcı ve cc. si kişinin kapasitesine göre değişir....

    Ne demiş ziya paşa ,

    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir ,tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.

    Biz millete kötek atmayacağımıza göre sadece uyarıyoruz, gerisi beni bağlamaz.
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  11. #111

    Üyelik
    01 Nisan 2006
    tüm genellemeler yanlıştır.

    50cc scoter ile başlamak hayat kurtarır = yanlış
    racing ile başlamak öldürür = yanlış

    tüm motorların zorluğu eşit, 50cc scoter ile trafikte ne kadar ölme şansınız varsa hayabusa ilede o kadar var emin olun, hatta hayabusaya kamyon yetişemez ki en azından arkadan uykuya dalan veya dalgın bir kamyon şöförü tarafından katledilmezsiniz.

    herkes kendini bilsin neyi nasıl kontrol edebiliyorsa onunla gezsin. ben şuan hayabusa kontrol edebilirim demiyorum o nedenlede verselerde istemem ama altımda racing var (ilk motorum) ve bu durumdan şu ana kadar pişman olmadım (çok şükür)...

    ama eklemeden geçemeyeceğim eğer aldığım racing kontrol edemeyeceğim türde olsaydı, ben onu değilde o beni kullanıyor olsaydı ve güvenli hissetmeseydim kendimi açıkca söyleyeyim direk satış ilanı verirdim zarar edecegim 1000ytl önemli değil hayatım daha önemli.

  12. #112
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    öncelikle böyle bilgilendirici bir tartışma için teşekkür ederim ama;
    kafamın da fazlasıyla karışmış olduğunu belirtmek isterim.
    ben ileride beklentilerim doğrultusunda (hız,heyecan,tutku...) racing türü bir motosiklet kullanmak istiyorum.(tabiki gerekli eğitimler sonrasında) ancak burada çoğunlukla tekrarlanan başlangıçta düşük ccli de olsa racing türü motorun kullanılmaması.(yoksa yanlış mı anladım!) hatta ne kadar deneyimin olursa olsun, racing motorda zorlanılacağı.
    peki eğer öyle ise ben racinge nasıl ve ne zaman başlayabilirim?
    eğer düşük ccsi bile tehlike yaratıyorsa, farklı türde bir motosikletten racinge gectiğimde adapte olabilecek miyim?
    ya da sudan çıkmış balığa dönüp her şeye başatan (tecrübe,eğitim vs) mı başlayacağım?
    kullanmayı istediğim motosikletten bambaşka bir motosikleti alıp gönülsüz bir şekilde kullanırken; ne kadar adapte olabilirim ve motorumu külfet olarak görmekten nasıl kurtulabilirim?
    racing de olsa düşük cc alınca kontrollü kullanabilmenin imkanı yok mudur?
    başlangıçta istemeye istemeye zorla cruiser mi kullanmak zorundayım?
    kafama takılan bir diğer soru ise (ki bence en önemli olanı) yavaş yavaş öz güvenimin gitmeye başladığını ve içime kurt düştüğünü hissediyorum normal mi?(gözüm korktu sanki) gözü kara bir şekilde motosiklete başlasam daha mı kötüydü ilk öğrenme durumunda?

  13. #113
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı ferni adlı üyeden alıntı
    öncelikle böyle bilgilendirici bir tartışma için teşekkür ederim ama;
    kafamın da fazlasıyla karışmış olduğunu belirtmek isterim.
    ben ileride beklentilerim doğrultusunda (hız,heyecan,tutku...) racing türü bir motosiklet kullanmak istiyorum.(tabiki gerekli eğitimler sonrasında) ancak burada çoğunlukla tekrarlanan başlangıçta düşük ccli de olsa racing türü motorun kullanılmaması.(yoksa yanlış mı anladım!) hatta ne kadar deneyimin olursa olsun, racing motorda zorlanılacağı.
    peki eğer öyle ise ben racinge nasıl ve ne zaman başlayabilirim?
    eğer düşük ccsi bile tehlike yaratıyorsa, farklı türde bir motosikletten racinge gectiğimde adapte olabilecek miyim?
    ya da sudan çıkmış balığa dönüp her şeye başatan (tecrübe,eğitim vs) mı başlayacağım?
    kullanmayı istediğim motosikletten bambaşka bir motosikleti alıp gönülsüz bir şekilde kullanırken; ne kadar adapte olabilirim ve motorumu külfet olarak görmekten nasıl kurtulabilirim?
    racing de olsa düşük cc alınca kontrollü kullanabilmenin imkanı yok mudur?
    başlangıçta istemeye istemeye zorla cruiser mi kullanmak zorundayım?
    kafama takılan bir diğer soru ise (ki bence en önemli olanı) yavaş yavaş öz güvenimin gitmeye başladığını ve içime kurt düştüğünü hissediyorum normal mi?(gözüm korktu sanki) gözü kara bir şekilde motosiklete başlasam daha mı kötüydü ilk öğrenme durumunda?
    Öncelikle ileride düşündüğün racing motosiklet için düşüncelerin olan HIZ ,HEYECAN,TUTKU makul ve mantıklı sınırlar içinde olduğu sürece problem yok.Öncelikle temel denge becerilerin iyi ise daha 600 cc lik race veya sport touring tarzı motorlar ile başlamanın bence bir sakıncası yok. yeterince bilgi sahibi isen ve en önemlisi kendine güvenin var ise Cbr 600 F , kawa er-6f , yamaha fazer , hyosung gtr 650 gibi diğer hırçın race lere göre sakin makinalar ile başlayabilirsin.

    Unutulmaması gereken motor bir at değildir.Senin komutların dışında her hangi bir şey yapmaz , huysuzlanmaz , itten yılandan korkup şahlanmaz. Senin elin gaz kolunun üzerinde makul ve mantıklı sınırlar içerisinde oynaşırsa problem yok.

    Deneyimli insanların bile racing de zorlanacağı tam bir palavra.Belki rossi gibi gidemez ancak trafiğe uyum sağlar...

    Yaklaşık bir senedir R6 sahbiyim ondan önce Suzuki RF 600 üm vardı . 3 sene onu kullandım.Mz 301 kullandım daha önceleri scooterim vardı.Geçen yaz arkadaşımın sılverwing 650 sine bindim. ilk başlarda motoru düşük hızlarda ördek gibi yalpa yaparak götürüyordum.Çünkü ilk başlarda racing pozisyonu ile maxi nin sürüş pozisyonu arasındaki fark nedeniyle kısa bir alışma devresi geçiriyor insan.....

    Her şey sende bitiyor. Aklı başında olduğun sürece denge becerilerin iyi ise fizik yapının uygun olduğu herhangi bir motoru rahatlıkla kuıllanabilirsin.

    Benim sana nacizane tavsiyem Er6-F.....

    Ancak yinede zevk senin.....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  14. #114
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    BBRR bu eğitim cd lerini nerden ve nasıl temin edebiliriz bnde bi 250cc lik naked yada cruiser almak üzereyim ve motor hayatıma başlıcam(scooteri saymıyorum) belki bi yararı olur bu cd lerin eğitim önemli tabii cevabını bekliyorum...
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]

  15. #115
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    hayalbusa çok teşekkür ederim, içim rahatladı
    bu arada tavsiyeni kesinlikle dikkate alacağım. hatta benim de ilk etapta düşündüğüm bir motosikletti ama dedim ya gözüm korkmaya başladı diye ondan -mı acaba?- diyordum
    çok sağol...

  16. #116
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    ''gözüm korktu sanki) gözü kara bir şekilde motosiklete başlasam daha mı kötüydü ilk öğrenme durumunda?''
    Arkadaşın son cümlesi bu.

    ''...Öncelikle temel denge becerilerin iyi ise daha 600 cc lik race veya sport touring tarzı motorlar ile başlamanın bence bir sakıncası yok. yeterince bilgi sahibi isen ve...''
    Bu da cevaben verilmiş bir alıntı.

    Şimdi sormak isterim:Motorsiklete yeni başlayan birisinin ''temel denge ve becerileri'' ne kadar iyi olabilir ki 600 lük bir race makine kullansın?Yapmayın ya..
    Kullanamaz demiyorum kullanır.Ama motor zevkle kullanılmalıdır,korkuyla,korkuyla tetikleyen heyecan ve onun beraberinde getirdiği hata yapma korkusuyla değil.Yapmayın ya, 100 küsür beygirlik ve ağırlığı 160-170 kg. civarlarında bir motoru ne kadar kendini bilirse bilsin, nereye kadar iyi kullanabilecek.Hadi kullandı, o korkuyla motor sevdası nası orta bir yolda birleşecek.15-16.000 YTL para verecek,hadi onuda geçtim ne kadar tedbirli olabilecek.Bu işin yokuşu var,şehir içi trafiği var,uzun yolu var daha da önemlisi motor bilgisi vs.. si var.Motorun neresi nedir,ufak tefek bakımı nası yapılır vs.. gibi konuları ne kadar yapabilecek...B sınıfı olan herkes düşünsün ilk araba kullanmaya başladığı günleri..O zamanlar o Amerikan filmlerinde gördüğünüz,yada sokaklarda gördüğünüz kocaman mercedesleri bmw leri kullanabileceğinizi düşündünüz mü o günlerde?hım?farklı şey mi?Tabi kimileri okurken ne alakası var diyecek..Çok alakası var.Bu B sınıfı olan arkadaşlara sorayim, çok tecrübelisiniz, Ferrari F360 verdiler...İyi kötü gidiyorsunuz, bi anda kestiremeyeceğiniz bi viraja geldiniz fazla gaz verip savrulup gittiniz, kontrol edemediniz arabayı..Nolcak?Mala geldi zarar diyelim..Hadi Allah korudu size bişey olmadı..Bırakın malı..Ödenir bir şekilde..Sizin yaşadığınız o korku en erken sizi bir daha ne zaman arabaya yada motora tekrar bindirebilecek..
    Kimse katılmasın bana,karşı çıksın.Destek istemiyorum..
    Herkes hakettiğini yaşar.

  17. #117
    ferni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    "Ama motor zevkle kullanılmalıdır,korkuyla,korkuyla tetikleyen heyecan ve onun beraberinde getirdiği hata yapma korkusuyla değil."
    patenza tamam katılıyorum ama orda gözüm korktu tabiri motoru kotkuyla kullanmak anlamında sarf edilmemiştir.
    tüm bu yazılanlardan sonra sanki hevesim kacmaya, cesaretim kırılmaya başladı anlamıda kullanılmıştır. herkes kendince haklı ama cesareti kırılan birisi seninde dediğin gibi ne derce rahat olabilir. yani aslında heveslilerin hevesini kırıp gözünü korkutmak ne derce sağlıklı demek istedim.(elbetteki 1000cclik bir race kullanacak kadar olan cahil ve deli cesaretinden bahsetmiyorum başlangıç aşamasında)

  18. #118
    ryan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    aprillia
    eralpt kardesım katılıyorum sana arkadasım egıtım al bın dıyorda sankı kurslarda verılen egıtımlerı bılmıyormus gıbı konusuyor arkadas bos alanda sartlarla trafık cok farklı merak etmesı yazan arkadas baskasın dan duyduyumuz seyı dogrudur dıye herkerz yazmıyor emınmım k bu yorumları yazan ınsaların bır cogu trafıkte tecrube sahıbı motorcular

  19. #119
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Konu anlamsızlaşmaya başladı. Herkes fikrini beyan etmekte özgürdür. Ancak daha önce kendi motoru ile tecrübe yaşamamış ve motor deneyimi olmayan bir arkadaşımız sizi çok doğru anlamadı sanırım. 1000 cc Super Sport bir makine ile 600 arasında senin hissedemeyeceğin, ancak tecrubeli sürücülerin hissedebileceği farklar vardır. 600 cc bir SS makine de senin hayal edemeyeceğin bir ivme gücüne sahiptir ve kontrol falan edemezsin.

    Herkes parası var ise istediği makineyi alır. Kimse buna karışamaz. İstersen insanların tavsiyelerini dinlersin, istersen dinlemezsin. Bu senin kararındır ve sonuçları da sana aittir. R1 ile motorculuğa başlayan insan ölecek yada kaza yapacak diye kimse diyemez ancak bir YBR125 ile motorculuk yaşamına başlayan insanın alacağı riskler ve sağlıklı bir motorculuk kariyer şansı bu R1 ile başlamak isteyen örnek verdiğimiz arkadaşa göre kat kat daha yüksektir. Bu riski almak size aittir.

    Kendi fikirlerimi sizlerle paylaşmak da isterim, motosiklet alırken ve başlangıç aşamasında olduğunuzda sizin risklerinizi etkileyen bircok faktor vardır. Bunları arasında bence öncelikle içinizdeki "deli" kan vardır. Bu genellikle ilerleyen yaşlarda azalır ve güvenli ve emin sürüşe yerini bırakır. Yani 18 yaşındaki birisi ile 30 yaşındaki birisi arasında bu fark gözle görülür durumdadır. Buna ek olarak karakter olarak hız merakı olan insanlar da vardır ki bunlar 40 yaşında da olsa elindeki makinenin sonunu deneme isteği ile yanar. Bunu frenleyebilecek durumda değilse sonunda istediği sonuca da ulaşır! Bazen korku, bazen zevk bazen ise bir morgda..

    Neyse konu çok uzadı. Herkes istediği motosikleti almakta serbesttir. Tavsiye vermek bizden dinlemek ve karar vermek sizden. Sevgilerle...
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  20. #120
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Daha emeklemeden koşu eğitimi almaktan mı bahsediliyor burada? Yoksa bisiklete binmeden motora binmek mi tavsiye ediliyor? Yapmayın Allah aşkına...
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler