Avusturalya'dan haberler size ;) 250cc motordan yuksek baslangic yapamiyorsun, 3 sene en fazla 250cc motor surme zorunlulugun var.3 senden sonra 250cc ustune cikabiliyorsun. Burada durumlar boyle ;)
Avusturalya'dan haberler size ;) 250cc motordan yuksek baslangic yapamiyorsun, 3 sene en fazla 250cc motor surme zorunlulugun var.3 senden sonra 250cc ustune cikabiliyorsun. Burada durumlar boyle ;)
[b]***BIR GUN BENDE ESECEGIM...[/b]
ilk motosikletim yamaha DTR 125 ti.dahasonra 500 cc DAHA sonra 600 cc race aldım.Motor kullanmak dünyadaki en güzel şey.fakat bizler insanlara tavsiyede bulunacaksak ve bu insanlar motosiklete yeni başlayacaksa tavsiyelerimize dikkat edelim.sonuçta tecrübe en büyük öğretmendir.Ben kendimde özel ders aldım Ama tek başıma ilk defa boğaz köprüsünden nasıl geçtiğimi bugün hala hatırlarım.Sen adama pat diye 600 cc tavsiye ediyorsan bu senin *****.Seni tastikliyen arkadaşlarında amacı ne çözemedim.
Kontrol edebileceğimiz bir motor lazım diyorsun ,erensan adlı üyeden alıntı
Fiziki yapının uygun olduğu her motoru kontrol edebilirsin,Kontrol den kastın kendini kaybedip gazlamaksa, bu motor eğitimi ile değil psikolojik tedaviyle olur.
Kendini bildikten sonra her motora çabuk uyum sağlarsın.Ancak kendini rossi zannedersen honda today bile başını ağrıtır....
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
easy riders'ı sarfettiği sözlerden ötürü kınıyorum..Gelelim benim meseleye; aslında beni ençok etkileyen yazı zafer yangının yazısı oldu ve çok mantıklı geldi bana..şimdi 600 cc lik bir motorlada başlamaya korkuyorum. Bu sebeple başlangıç için 600 cc lik bir motor almak istediğini söyleyen birine bunun tehlikeli olduğunu bende yazdım. Çünkü motoru seviyorum ve motor imajının kazalarla zedelenmesini istemiyorum. BBRR nin tecrübesine diyecek sözüm olamaz ve tecrübesini paylaşan her insana saygı duyarım. Ancak tecrübesiz olan motor tutkunlarıda fikirlerini yeni başlangıç yapanlara aktarmalı zaten forumun temel amacıda bu yani paylaşım..tecrubeliler tecrubelerini yenilerde fikirlerini aktarır böylece hepimiz mutlu oluruz
Arkadaşlar eğitim eğitim diyoruz da,
İYİ EĞİTİM ALABİLECEĞİMİZ YERLERE (EMOK, Honda vb.) NASIL ULAŞACAĞIMIZA İLİŞKİN BİR BAŞLIK AÇAR MISINIZ LÜTFEN?
Hep eğitim şart diyoruz, biraz da bunu reele nasıl dökeceğimizi konuşalım. Görüştüğüm ehliyet hurslarında çoğunlukla 6 saat motor üzerinde eğitim var, bu sürede sadece temel bilgileri (denge, debriyaj, vitesler vb.) öğretiyorlar galiba. F650 ile başlamak için gereken ek eğitimi nasıl ve nereden alırız?
Daha önce de söyledim, pek dikkat çekmedi, biraz büyük yazayım en iyisi
eğitim şart. neden:
Finike'de 2005 yılında iki genç arkadaşımızı motorsiklet kazasında kaybettik. ikisindede motorcu arkadaşlarımızın hatası çok büyük. Motorlar ise sıkı durun, Mobilet....
Motoru sürebilmek başka, düzgün kullanmak başka...
Motorun büyüklüğü önemli ama, motoru düzgün kullanmak daha da önemli.
EMOK www.emok.orgİYİ EĞİTİM ALABİLECEĞİMİZ YERLERE (EMOK, Honda vb.) NASIL ULAŞACAĞIMIZA İLİŞKİN BİR BAŞLIK AÇAR MISINIZ LÜTFEN
Honda http://www.honda.com.tr/motosikletwww.honda.com.tr
BMW http://www.bmw-motosiklet.com
BU ADRESLERDE GEREKLİ BİLGİ VAR
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Arkadaşlar ben motor almadan önce Honda'dan eğitim aldım. Eğitimin sonunda yüksek cc li motorları da kullandım. Sonra CBR 125 aldım. Ve trafiğe çıkınca gördüm ki asıl eğitim trafikte kendi kendine yapılyor. Bunu yaparken kontrol edilebilir makinenin üzerinde olmak bence şart. Bu da 125cc-250cc motorlardır.
Askerliğini yapan bir çok kişiden askerliğin çok mantıksız olduğuna dair hikaye dinlemişsinizdir. Aslında bunu söyleyen kişilerin anlama kapasiteleri zayıf olduğu için ve askerliği anlayamadıkları için böyle demektedirler. Askerlik kuralları binlerce yıllık insanlık tarihinde milyonlarca insanın kanıyla yazılmıştır ve küçük bir hata yok olmak anlamına gelebilmektedir. Motorsiklette de tıpkı askerlikte olduğu gibi başlangıç için neden diye sorgulamadan 125cc-250cc uygun bir makine alıp başlayacaksın ve en az 5000 km yapacaksın. Neden diye sorma gafletinde bulunursan ve cevaplar sana mantıksız gibi gelirse "bu insanların mutlaka bildikleri ama benim şu anda anlayamadığım bir şeyler olabilir" diye de düşün ve mantıksız olanı yap. Küçük ccli bir motor al. Sevdiklerini üzme.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
Benim her zaman savunduğum bir tez var.
Eğer ki motorsiklet sürücüsü kendini bilmez ise today bile tehlikelidir onun için
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
arkadaşlar o kadarfarklı düşünce varki,
ben mayısın 20sinde rideracademy den eğitim alıcam,ama bu zamana kadar mototrumu almak isitiyordum.ama o kaadar farklı düşünceler varki aklım akarıştı,
bewewrly 250 mi er-5 mi ,cbf250 mi farklı biliyorum ama bir bayan olarak ve teknik özelliklerinden pek anlamıyan biri olarak kafam kazan gibi oldu
selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım.mersinden.(kabul ederseniz tabi)
çocukluk hayalimdi motor sahibi olmak.6 ay önce jinlun aldım 150 lik.
sanırım tecrübesizliğinde etkisiyle olcak biraz bana fazla bile geliyor 150lik yani ne biliiim işte biniyorum geziyorum haftasonları yüzümde bi gülümseme oluyomus motorun üzerindeyken ve daha hiç düşünmedim bile ya keşke daha güçlü olsaydı motorum diye.öyle işte .henüz 1500 km yaptım
bende cc ile motorun olculmesine karsiyim. Yeni motor alicak olan arkadaslar pisman olmamak icin en basta ne alacaklarini kararlastirmalari gerekiyor.
ben yeni motor alicam aman 600 luk almiyim gibi bi fikir yanlis bence.
sadece cc de degil motor. 600 luk 58 beygir motorda var, 120 beygirde.
ben motor alirken..fazla uzun boylu olmadigim icin sele yuksekligine en cok dikkat ettim. ondan sonra motorun agirligi cok onemliydi..yan yatirmak istemedigim icin..650 cc lik bi motor aldim..daha once bi kac kere vitesli motor kullanmistim sadece. trafik korkum yok. Kendimi trafikte gelistirdigimi dusunuyorum.Mini mini vespa et4 ile..5 senedir scooter kullaniyorum. Motor alirken sadece kac cc olduguna degil size uygun mu olduguna bakarsaniz 600cc lik bi motorda kullanirsiniz bence.
(cok tecrubeli yorumlarim yok ama dusuncelerim bunlar)
[B]2 wheels > 4 wheels..Sometimes less is more ![/B]
Cok yüksek beygirli motorlar kullanmayacak isen (super sport gibi) 600 cc ile başlanamayacağı anlamına gelmiyor. Biraz daha dikkat ve cüsse uyumu ile (50 kiloluk bir bayanın 237 kg dragstar ile başlaması uygun olmayacağı gibi) bu hacimde kullanılabileceğini tecrübe ettim. Boyun posun motora uyuyor ise ve sen de kendine güveniyor isen 500-600 cc motor ile bu işe başlayabilirsin.. Benim kendi tecrübem ve görüşümdür. Polemik yaratılmasın lütfen..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Konunun başlığı bir kere çok büyük bir sorumsuzluk örneği teşkil ediyor. İnsanoğlu yanlış anlamaya oldukça müsait bir canlıdır. Hele gençlerinde bir cahil cesareti vardır ki sormayın. Burada yazılanları anlamak istediği gibi anlayıp yetenek ve tecrübesinin yetmediği bir makine alan ve çok üzücü olaylar yaşayan bir arkadaş olursa bunun vebalini hanginiz üstlenirsiniz.
Yetenek önemli bir kriterdir tabii ki ama bu yazılanları kimlerin okuyacağını ve nasıl anlayacağını bilemezsiniz. Buradaki fikirler kişiye özel olabilir ama bunun için de o kişinin yeteneğini iyi analiz etmek gerekir. Bence çok sorumsuzca davranıyorsunuz. Herkesin anlatmak istediğinizi doğru ve net anladığından emin olamazsınız kaldi ki anlatamamış da olabilirsiniz..
Kısaca yeni başlayanlar düşük cc li bir motorla başlamalıdır.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
Benim ilk motorum ER-5 9bin km doldurdum,geçen haziranda almıştım... Küçük denecek yaşta ogrendim motosiklet kullanmayi ama sonrasi gelmedi,dayım kaza geçirdi ve ben motosikletten soğudum. A2 Ehliyetimi 2005 Şubat ta aldım, motosikleti kullanmayı bildiğim için hemen CBX 250 kullandım kursta.Sağolsun kurstaki eğitmenler çok ilgilendiler benimle. Kursu bitirip ehliyeti aldığımda üye oldum motosiklet.net'e. Başlangıç cc si,şununla başlayın bununla başlamayın... Fiyatı uygun diye YBR125 alacaktım. Babam gördü bu ne biçim motosiklet,tekerlekleri çok ince vır vır dır dır etti...Hemen karar değiştirdim CBF 250 alayım dedim... Yalnız o bile altımda çok küçük kalıyordu (Boyum 180cm). Şansa bakın,CBF 250 alacağım hafta istanbulda sıfır CBF250 bulamadım... Kimsede kesin şu zaman gelir diyemedi bana. Sabırsızdım... Forumu biraz daha karıştırdım... Vee Kawasaki Er-5'i incelemeye başladım. Teknik verilerine bakılırsa hiç de öyle korkulacak bir alete benzemiyordu... Villa Levende gittim,üzerine bindim...ooo oturuş pozisyonum,ayaklarımın yere teması süperdi. Ağırlığıda çok korkutucu gelmedi doğrusu (Zamanında vücud çalışmışlığım var,bacaklar kaslı kaslı). Motosikletimi aldım sağolsunlar o gün 3 saat benimle ilgilendiler,motosiklet eğitimi aldığım yere gittik ve onların gözetiminde motosikletime alıştım... Bu arada ben Kavacıkta oturuyorum,ve karşıya geçmem gerekli... Hmm nası olacak bu iş... Allahtan nişanlımın apartmanında benim motosikletim için uygun bir yer vardı.Ben motosikletime alışana kadar köprüden geçmedim,motoru orada bıraktım.Bir hafta sonrasında köprüden geçmeye başladım. Mevsim itibariyle rüzgarda korkulacak düzeyde değildi. Bir ay dolmadan da işyerime (Gebze) gelmeye başladım. Allahıma şükürler olsun hiç tatsız bir deneyimim olmadı. Bu arada full koruma ekipmanım var ve her zaman full koruma binerim.Neyse çoook uzun bir yazı olmak üzere. Varmak istediğim sonuç. İlk defa motosiklet alacak arkadaşlar gidersiniz üzerine oturursunuz,ayaklarınızın yerle teması nasıl,kendinizi nasıl hissediyorsunuz. Haa bu arada 50hp yi geçmemekte fayda var sanırım... Ellerinize hakimmisiniz? Debriyaj kullanmayı iyi derecede biliyormusunuz? Motorun ağırlığı sizin gücünüze göremi?Hepsi evet ise, O zaman bence o motoru alabilir ve kullanabilirsiniz...
Herkese kazasız belasız iyi sürüşler dilerim...
O gençler sizden benden daha metanet ve sorumluluk sahibi de olabiliyor değerli gaffar...Kimse hiçbirşeyin vebalini üstlenmek zorunda değil,kimse sorumluluk altında da değil.İyi niyetinizi anlıyorum ama kimseyi birşeye şartlandıramayız,herkes küçük cc ile başlayacak diyemeyiz;böyle bir hakkımız yok ne yazık ki.O nedenle yapılabilecek en mantıklı şey BBRR nin yaptığı gibi insanları en azından eğitime yönlendirebilmek.
başlangıç motoru olarak önce bir tarz belirlemek gerekir eğer tarz race ise kesinlikle 125 veya 250 ile başlanmalıdır,eğer tarz cruiser ise 500 lük bir motorla başlanabilir bu 2 motoruda kullanmış olanlar ne demek istediğimi anlamışlardır..Cruiser motorlarda büyük cc ile küçük cc arasındaki ivmelenme farkı çok fazla değil..
[B]"Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"[/B]
Çok uzun zamandır bu konu ile ilgili fikir alışverişleri veya tartışmalar yaşandı bu topicde.
Benim şahsi kanaatim. Öncelikle kişi kendini bilecek.Yani benim kapasitem nedir. neleri yapar nelerde zorlanırım diyecek.Bu sadece motor ile ilgili değil bence bütün hayat boyu irdelenmesi gereken bir şey.
Fiziki şartlarını gözönüne getirecek.boyu posu nasıldır,alacağı motora uygun olurmu. 160 cm lik bir adama Yamaha Xt 660 veya Ktm adventure verirseniz problem çıkar, veya 50 kiloluk adama dragstar ve ya süper tenere tarzı motorlar verirseniz de problem çıkar.
Daha sonra kişi kendi tarzına uygun bir motor seçecek.Bu seçimde en önemli etkenlerin başında maddiyat gelir.Öyle bazı arkadaşlar burada sallıyor , önce 125 al sonra 250 - 500 - 750 diye devam et... Bu motorları öpücükle vermiyorlar insanlara. Bu dediğinizi uygulamak maddi anlamda inanılmaz bir yük getirir. Bu değişikliklere vereceğin para ile alırsın 400 - 600 cc arası çok güçlü olmayan tarzda bi motor , geri kalan maddi imkanlarınıda eğitime yatırırsın olur biter.
Motorsiklet kullanmak , yürümek, konuşmak gibi herkesin standart olarak yapabileceği bir şey değildir. Motorsiklet kullanmak kabiliyet işidir. Temel denge becerilerine hakim olan bir insan kendi özgüveni yerinde ise bir çok kişiden daha çabuk adapte olabilir.illa ki 125 ile başlanacak diye bir kural YOKTUR.
Benim her zaman savunduğum bir olay bu. Sen eğer kendini biliyorsan fiziki durumunda üstüne bindiğin alet ile uygunluk gösteriyorsa bir sorun yok demektir. İlla 500 lük motor alan her vitesi red-line yaparak değiştirecek, her şerit arasında makasa girecek diye bi şey yok. Yavaş yavaş kendini geliştirip sürüş tekniklerini ilerletebilir...
Eğer ki insan motor üzerinde zıpırlık yapıp etrafı tehlikeye atan şahsiyetleri örnek alacaksa ona değil 125 lik honda today bile verseniz onları taklit edecem diye yine tehlikeli işler yapacaktır.
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
Ben kesinlikle katılmıyorum neden dersenız agırlık faktoru var ufak cc lerde hakımıyet agırlıga baglı olarak daha kolay ve daha serı hareket ımkanı saglıyo buda hata payı anlamına gelır ama cc yukseldıkce agırlık ta artıyo ve surus zorlasıyo. Arkadasım chopper veya enduro demıssın ama benım bıldıgım kadarı ıle chopper kullanımı en zor motor dur kı bende bı chopper kullanıcısıyım catal acısı one dogru ne akdadar artarsa hakımıyet o kadar zorlasır kı motorun agırlıgıda eklenınce oldukca zor oluyo kullanımı ama orn. 125 ybr bısıklet gıbı gelıyo bana kendı motorumdan ınınce yanı sanıurım bıraz daha hatayı affeder cınsten ve kolay .(Düşüncem)
m € c l ü q
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)