Başlangıç cc si aldatmacası
Reklamlar
-
YBR benim başlangıç motorum. Üzerinde 9ayda 9500km yol yaptım,yağmurda çamurda, asvalttaa hatta yeri geldi mi kötü yollarda kullandım ama bir arkadaşımın 95 model F650'sine binip iki tur attığımda avuçlarımın nasıl ter içinde kaldığını ben biliyorum. Yani öyle 8-10 saat eğitim aldım, oturdum motorun üstüne bana uygun geldi demekle olmuyor bu iş. Gerçekten bir süre düşük cc/beygir artık herneyse motorları kullanmak gerekiyor. Hatta bunun öyle bir yararı da var ki örneğin bir YBR ile yaptığınız kaza ile F650 ile yaptığınız kazanın hasar masrafları bir olmuyor. Zaten başlangıç kısmı da kaza yapmaya en elverişli dönemler... Şimdi motorumu değiştirmek istiyorum ama bana yetmediğinden değil, iki kişi yeteri olmadığından. Alacağım motor ne? Honda Twister. İstedikten sonra aynı fiyata modeli düşük de olsa bir F650 alabilirim ama hala kendime o kadar güvenmiyorum, ha alsam kullanır mıyım, kullanırım ama neden riske atıyım ki kendimi...
Reklamlar
-
Gelen mesajları okuyunca aklıma 2 olay geldi..Herkesin yetenekleri, hayata bakışı, değerleri ve doğruları farklı olsa da ben paylaşmak istedim:
1-16-17 yaşlarındaydım. Ehliyetsiz olarak babamın kontrolünde, onun uygun bulduğu yer ve zamanlarda araba kullanıyordum ve doğrusunu söylemek gerekirse iyi de kullanıyordum. Babam da bu durumdan oldukça hoşnut gözüküyordu. Yanlış anlaşılmasın araba kullandığım yerler, açık araziler, babamın şantiyelerinin içindeki ıssız asfalt yollar vs...Bir pazar günü babama artık rahatlıkla araba kullanabildiğimi, eve kadar benim sürmeme izin vermesini söyledim. O da tabi oğlum geç kullan dedi (Nedenini az sonra anlayacağız) Şantiyeden eve giden yol Ankara'nın etrafından dolanan çevre yolu (İstanbul istikametindeki gişelerden çıkıp, konya yoluna kadar devam eden TEM). Kilometre olarak yolu çok uzattığı için kimse kullanmıyor. Bir de pazar günü olunca yol iyice boş. Ben sürüyorum, babam gazete okuyor. Gazeteyi eğdi ve ibreye baktı 120 km/saat. Gazeteyi arka koltuğa attı. Bana dedi ki: Oldum zannediyosun di mi? Ben de korktum...Yok baba, kem küm.. Ayağımı gazdan çektim. Yok yok bas dedi...140'a kadar çık..Çıktım. Şimdi direksiyonu sıkıca tut. Anlamadım ama direksiyona yapıştım. "Şimdi ayağını gazdan çekip arabanın yavaşlamasına izin vermeden hemen gazı bırakıp frene basacaksın. Karşına bişey çıkmış gibi" dedi. Dediğini aynen yaptım. Emin olun arabanın o frenaja verdiği tepkiyi, gerçek hayatta deneyimlemek istemezdim. Tek bir cümle söylemişti babam. Her şoför gaza basabilir ve hemen her araba 120 km/saat hıza ulaşabilir, ama her şoför o süratteki bir arabayı güvenli bir şekilde durduramaz. kontrol edemeyeceğin süratlere çıkmamayı tercih et.
2- Geçen yıl 1 Eylül tarihinde Honda'daki motosiklet eğitimimin ikinci gününün sonu. 2 gündür gözümün önünde hocaların ağzımın sularını akıta akıta kullandığı 900'lük Hornet'ı kullanabileceğim söylendiğinde gözlerim faltaşı gibi açıldı. 2 gündür 125'lik aletle tüm parkurları başarıyla geçmiş, hatta parkurları herkesten hızlı tamamlayabildiğim gibi bir düşünceye kapılarak özgüven geliştirmiştim. Hornet'ın sırtına çıktım. Hocalar vitese geçirmeden önce gazı yavaş yavaş açıp kapamam gerektiğini söyledi. 2 gündür kullandığım motorla arasındaki farkı anlamam için. Öyle yaptım hakkaten. Gazı açtım açtım kapadım. Devir göstergesine bakıyorum, ama bir türlü motoru belli bir devirde tutmayı başaramadım. Sanki gaz avucumun içinden kaçıyordu. Neyse sonunda vitese geçirdim ve kalktım. Pistin etrafındaki 3 tur hakkımın, 2'sini tamamlayıp motoru aldığım yere teslim ettim. Çünkü o istemezsem kullanmayacağım beygir gücü beni kullanıyordu. Yanlış anlaşılmasın, içimde daha hızlı gitmek gibi bir dürtü doğamadı bile. Çünkü gazı resmen kontrol edemiyordum. Alet o kadar güçlüydü ki azıcık gaz açsam motor altımdan kaçıp gidecek gibi oluyordu. Ben de bıraktım.
Ne sölemeye çalıştı bu adam diyorsanız hakkaten bişey sölemeye çalışmadım. Sadece gazı açmanın kolay, onu kontrol etmenin zor olduğunu biliyorum. En ufak bir kontrol zaafo hissedilirse o motoru kullanmamak gerektiğini düşünüyorum. İster yeni başlıyor olun, ister binlerce kilometre yol yapmış. Motor bir keyif aracıdır ve keyifli kullanmak için tadımızı kaçırabilecek olaylardan uzak durmak gerekir.
[FONT="Comic Sans MS"]And you run and you run to catch up with the sun, but it’s sinking...[/FONT]
-
sevgili barış abi motora yeni başlayan arkaadaşlar eğitimi ne yazıkki profesyonel bir kurumdan veya şahıstan almıyorlar veya alamıyorlar....bu nedenle tecrübemizi yine motor üzerinde mahalle aralarında....boş sokaklarda...ana caddede veya karayollarına çıkarak...düşe kalka mobiletle yapıyoruz...ama önemli olan bu makinenin düşük bir hacimli olması...ben başlangıc cc si 125 tir diyenlerdenim...sen emoktansın bilirsin bu işleri...emokta bana eğitim verilsin...ben yinede 650 likle başlayacak kadar asla tecrübe sahibi olmamışımdır...veya verilecek hiç bir eğitim 650 likleri kullanma becerisi vermez insana...son siyeceğim verilecek eğitimi değil kaç cc ile başlayaacağın...doğru seçenek 125 liktir...sevgilerimle...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Süper Moderatör (BBRR)
isteyen gider alır bi ybr onla başlar kimseyi zorlamak değil amacımız zaten maddi durum belirler çoğu zaman alınacak motoru....biz sadece durumu ve zamanı müsait olan birinin eğitim aldıktan sonra doğru karar vereceği görüşünü 650 cc bir enduroda motora başlamanın mümkün olduğunu söledik... kimseye aman 125 cc almayın demedik benim şu an kullandığım motorum 125 cc şehir içi kullanıyorum genelde geçen yaz 450 bi ktm em vardı sattım şehir içinde 125 cc kullanmak hem yakıt sarfiyatı hem şehir içi hız limitleri için yeterli ama şehir dışı için bi 650 gs istiyorum 1150 gsi kullanamam diye değil maddi yönünden yani tamamen duygusal...
Bu arada Emok sadece 3 aylık bişi benim için yani bir klübe üye olmak içindi sadece ....
Hiç bir zaman ben işin doğrusunu bilirim iddasında olmadım ama bu iddaya sahip olanların karşısına aksi kontra fikirlerle çıktım bölede olamazmı diye yani konu hakkında otorite falan değilim bunları gülerek yazıyorum zaten
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
BBRR adlı üyeden alıntı
Hiç bir zaman ben işin doğrusunu bilirim iddasında olmadım ama bu iddaya sahip olanların karşısına aksi kontra fikirlerle çıktım bölede olamazmı diye yani konu hakkında otorite falan değilim bunları gülerek yazıyorum zaten
Bence çok çok iyi yaptın. Harika bir tartışma oldu, devam da eder herhalde.
Öncelikle karşı fikirlerin seviyeyi bozmadan nasıl tartışabileceklieri konusunda ders gibi bir topik oldu.
İkincisi, başlangıç motoru almak isteyenler için mükemmel bir "kaynak" haline geldi. Git 125 al veya git 650 al yerine git şu topiği oku diyebileceğimiz, forum nasıl olurmuş herkese gösterebileceğimiz, ders verir gibi bir başlık yarattık.
Katılan herkese teşekkürler.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
bbbr sen bu işte bayağı deneyimlisin sana birşey sormak istiyorum ben kültür sürücü kursundan ehliyet alıyorum ve motosiklet eğitimi vermiyorlar direksiyon sınavına girecekmişim hemen eğitim olmadan bi msj da eğitim veren kuruluşlar var demişsin nerde olduklarını öğrenebilirmiyim ?? bende bi cbr 125 almayı düşünüyorum
-
Eğer ki küçük cc den başlamanın gerekçesi yapılan kazalarda oluşan maddi külfet problemi ise bu tez anlamsızdır.....
Birde 125- 250- 500- 600- 750 sıralamasını devam ettirecek kişinin cebinin epey bir şişkin olması bir gerçek......
Benim herzaman savunduğum, bir Er-5 GS500 her zaman başlangıç motoru olabilir. F 650 nin biraz yüksek olması yeni başlayanları zorlayabilir....
-
Sadece cc'den başka olayı değiştiren faktörler de var.Örneğin hayalbuysa arkadaşın bahsettiği sele yüksekliği ve ağırlık:Fiziksel olarak size büyük gelen motorları kullanabilirsiniz,ama motosiklete binme konusunda biraz deneyiminiz olmak şartıyla.Motosiklet öğrenme süreci iki tekerlekli olmasının verdiği dengesizlik problemi nedeniyle arabayla kıyaslanamaz.Dolayısıyla bacaklarınızı üstünden zorla geçirebildiğiniz bir enduro sizin motosiklete binme hevesinizi rahatça kırabilir. Ayrıca ağırlık olarak da fazla ve ayaklık kapalı vaziyette dengede tutarken bile tedirgin ediyosa sizi zorlayabilir.Bunlara güç faktörü de eklenirse(birenduronun çekişgücünü değil,600 cc yukarısı supersport ların torkunu kastediyorum) sizin mi motoru yoksa motorun mu sizi kontrol ettiği belirsiz olur ki güvenli sürüşte biraz da olay burada kilitleniyor...
Ha tabii bu benim gibi arkadaşının motorunu kurcalarken düşürmüş,yüksek hızdan fazla hazzetmeyen,trafikte dikkati çabuk dağılan,kendisine korna çalındığında el frenini çekip arkadaki arabaya doğru elinde levye koşan birinin gözlemi.Her insanın bu konuda duygu ve düşünceleri farklı olabilir.Trafikte soğukkanlı ve çabuk düşünen biri olabilir,adrenalin hastası olabilir,güçlü ve becerikli olabilir.Motorlarla ilk ilgilenmeye başladığımda biriyle,bir abiyle tanışmıştım.Extrem sporlara meraklı,yerinde duramayan,görüntü itibariyle dağı sıksa suyunu çıkarır bi adamdı.Adam moped le bir iki denem turu yapıp hemen A2 almış,sonra da birikiminin bi kısmıyla Varadero-1000-almıştı.İlk
bir kaç ay hep söylendi,motosikleti satacam,sen sakın bööle bi hayvanlık yapma,yok kolumu incittim,yok gaza basmaktan korkuyorum diye gezdi.Bir kaç ay sonra gördüm.Gözünde hep o özendiğim güneş gözlüğü,arkasında eşi turluyordu.Ne yapıyosun falan derken yine konu motordan falan açıldı.O zmn gündemimde A2 ehliyet ve motosiklet vardı.Yine aynı sıradan öğütleri dizdi:Yok kask tak,alırsan küçük motor al falan.Ben de Ayşe Şule Bilgiç okuyan,Kemal Merkit'in Rally D'orient maceralarını dinleyen,daha arka selesine bile oturmadığım halde yok başlangıç motoru yok eğitim aman kask diye gezen,caddede yürürken hayabusaların arkasından yürürken vay be üff diyen teenager halimle sordumişmansın herhalde değil mi?
Adam baktı ve güldü.Sonra 'Ya bi s.ktir ya manyakmısın olm' dedi.
Garip bir adamdı.
-
Süper Moderatör (BBRR)
Benim herzaman savunduğum, bir Er-5 GS500 her zaman başlangıç motoru olabilir. F 650 nin biraz yüksek olması yeni başlayanları zorlayabilir....
sele yüksekliği 78 cm ye indirilebiliyo buda makul bir yükseklik.
bu yükseklik gs500 de 79 cm er5 te80 cm olduğunu düşünürsek çokta yüksek değil
bbbr sen bu işte bayağı deneyimlisin sana birşey sormak istiyorum ben kültür sürücü kursundan ehliyet alıyorum ve motosiklet eğitimi vermiyorlar direksiyon sınavına girecekmişim hemen eğitim olmadan bi msj da eğitim veren kuruluşlar var demişsin nerde olduklarını öğrenebilirmiyim ?? bende bi cbr 125 almayı düşünüyorum
BMW riders acedemy var honda aynı tip eğitim veriyor EMOK ta veriyo fiyatlardan haberim yok eğer başka veren kuruluşlarda varsa bilenler eklesinler. bu saydıklarım 650 cc ve üzeri motorları eğitimde kullanıyor..
Ama yanılmıyosam emok bu kurs için belli seviyede motor kullanmayı bilmeyi şart koşuyo sıfırdan eğitim vermek gibi bir programlarıda vardı. son durum ne bilemiyorum.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Barış, EMOK 75 YTL demişsin. Bu makul bir ücret. Ancak BMW veya HONDA'nın kurslarının ciddi rakamlar olduğunu duymuştum. Hatta okumuştum sitesinde galiba ama net rakamı hatırlayamıyorum. 300-350 YTL gibi bir ücretler süz konusu idi galiba. O yüzden demiştim ben bu fiyat olayını. Ama senin dediğin gibi 75 YTL bir ücret tabii ki verilmeye değer.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
Süper Moderatör (BBRR)
Cenk ben üyelik için toplantıya katıldığım gün şans buya ara eğitim sürüşü kursundan sertifikalarını alan arkadaşlar vardı çoğu emok a kayıtlı değildi eğitmenler bu kursun en az 3 yılda bir alınmasını tavsiye ediyor emok üyelerine bu kursun bedeli 50 ytl eyrıntılı bilgi için www.emok.org adresine başvurmak mümkün hatta o toplantıda sıfırdan eğitiminde çok faydalı olacağı konuşulmuş en kısa zamanda bu konuya eğilelim denmişti yarın konu hakkında bir araştırma yapıcam
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
merhaba şu bahsettiğin eğitim cd lerini nereden temin edebileceğimi söylersen sevinirim.ankarada yaşıyorum...
-
Sevgili barış tamamiyle olması gerekeni söylüyosun tavsiyen ve savunduğun yanlış değil bende eğitim alınması konusunda sana katılıyorum ancak....
yazının bir yerinde de belirttiğin gibi bu iş birazda maddiyata dayanıyo motosiklet kullanan ve güvenli sürüş yada ileri sürüş teknikleri hakkında eğitim alan kaç kişi var??? sanırım azınlıktır... bu şartlarda sadece bir A2 ehliyet alıp kiii onda da nekadar bu işin eğitimi veriliyor ?? HİÇ sadece ehliyet ve gerekli kıyafetle motorun tepesine çıkılacak ve yol yapılacaksa ve bana kalırsa genel çoğunluk böyle ben yinede ilk başlangıç motorunun düşük cc olması taraftarıyım.... Çünkü 125 cc - 150 cc - 250 cc bir motorun manevra dur kalk viraj ve ani durdurma yada panik anı kontrolleri daha kolaydır büyük cc bir motora göre zaten düşük cc li bir motorun yapabileceği hız ivmelenme vs..vs... belli derece dedir.. Aprılıa RS 125 örneği vermişsin ancak bu motor kendi klasmanları içinde biraz özel bir motor ve genel kyaslama için tam bir örnek değildir bence.....
kısa zamanda 125 cc yada 150 cc motorların satılması satış ilanlarında hep düşük cc motorların az km de satılıyo olması insanların bu motordan sıkıldığı için sattığı anlamına gelir bende bu yaklaşımına ve fikrine katılıyorum ancak... bu kişilerin de bu motorlar üzerinde bu işi ne derece öğrendikleri belli bir seviyeye geldilerde ondanmı satıyolar bak işte bu tartışılır..
Toplum olarak sabırsız ve doyumsuz bir toplumuz kısa zamanda Tamam yaa ben oldum artık 125 cc beni kesmiyo 650 lik 1000 lik makine kullanabilirim deriz gayet doğal çünkü çabuk tüketen çabuk eriten gerekli ve yeterli eğiti,m ve tecrübeye erişmeden sıkılıp bir üste geçmek isteyen aceleci ve sabırsız bir toplumuz madem eğitim alınmıyo ozaman kullana kullana km yapa yapa bir takım sıkıntılar riskler kazalar atlata atlata tecrübe kazanılacak ve bu işi kendin öğreneceksen düşük cc olmalı ama hakkını vere vere tam anlamıyla kabiliyetini geliştirdikten sonra yükseltilmeli ama tabiki olması gereken bu değil seninde dediğin gibi keşke eğitim veren kuruluşlar ve eğitim alanlar yaygınlaşsa bu ehliyet almak kadar önemli ve ilk sıralarda olsa da 650-750 cc lerle başlasa insanlar ama................ !!
-
motor eğitimi diye bir kavram henüz oluşmamış diyorum bizlerde...eğitim diye bir şey yok...parası olana eğitim ve motorun kralı var hep...diğer durumlarr fantazidir benim için...gerçekler....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Süper Moderatör (BBRR)
sevgili arkadaşım EgeKnn demişki
yazının bir yerinde de belirttiğin gibi bu iş birazda maddiyata dayanıyo motosiklet kullanan ve güvenli sürüş yada ileri sürüş teknikleri hakkında eğitim alan kaç kişi var??? sanırım azınlıktır... bu şartlarda sadece bir A2 ehliyet alıp kiii onda da nekadar bu işin eğitimi veriliyor ?? HİÇ sadece ehliyet ve gerekli kıyafetle motorun tepesine çıkılacak ve yol yapılacaksa ve bana kalırsa genel çoğunluk böyle ben yinede ilk başlangıç motorunun düşük cc olması taraftarıyım....
Benim dediğim şu maddi durumu müsait olan bu eğitimi almaya gücü yeten insanlar 650 cc bir enduro ile bu işe başlıyabilir.
Yazılarımın hiç bir yerinde alın 650 cc yi basın gidin dememişim zaten
aşağıda ki yazı Ertunç MERİÇTAN HOCAMIZIN şahsi görüşleridir...
selam arkadaşlar ...
Hepinizin yazısını tek tek okudum. Kimi arkadaşlar gerek kulaktan dolma kim de deneyimlerini aktarmis. Konu motor olunca iyide yapmissiniz. Özellikle deneyimleri ve bilgileri diger arkadaslarla paylasmak gercekten güzel.
Ben de yaklasik 20 yıldır motor kullanan (kaç bin km. yaptıgımı hiç hesaplamadim) bir motor sever ve bu ise profesyonel bakan biri olarak bilgi ve deneyimlerimi aktarmak istedim.
Su an yaptıgım is ise aktif olarak bir sürücü kursunda temel ve güvenli motosiklet egitimi veriyorum.
Ve bende kisilerin (yani ögrencilerimin) düsük 125 veya 250 cc bir motosikletle başlamasını tavsiye ediyorum. Ama bu değildirki 500-650 cc. kullanamaz (Racing leri kastedmiyorum bence gercekten çok iyi motor tecrübesi gerektirir). Eger gerekli egitimi özellikle trafik egitimini saglamıs ise bay , bayan fark etmez (boy ,kilo ve amaca göre dogru bir motor ise) bal gibi de kullanır.
Benim egitim verdigim ögrencilerimde izledigim yolu da sizlerle paylasmak istedim. Egitimin önemini anlatmak bakimindan bir nebze yardimci ve bilgilendirici olabilirsem ne mutlu bana.
Kursiyerlerin bisiklet dengesi olmasa bile bu sistemle ben bunu beceremiyecegim diyen, su an motorla geziyor olması benim gururumu oksuyor.
Öncelikle egitimi bire bir veriyorum. Bu egitim alan kisi icin cok önemli. Bence.
Bisiklet dengesi olmayan ögrencime (varsa üzerimden büyük bir yük kalkiyor ) kısaca motor hakkında bilgi verdikten sonra ilk olarak 100 cc. Scooter ile çalısma alanında hafif bir rampada motoru calıstırmadan asagiya salarak ayaklarinin yardimi (tabi bende pesinde kosturarak , halimi siz düsünün ) ile motorun agirligina ve dengesine alisana kadar (ki 2-4 ders sürüyor yetenege baglı olarak) egsersiz yaptiriyorum. Sonrasında motoru çalistırıp gaz kontolü ile kullanma , fren , duruş vede en önemli olan dönüsleri calıstırıyorum.Daha sonra yokus egitimi. Bu islemler istedigim düzeye gelince kuka egitimlerine geciyorum. Düz sıralı kuka, fermuar düzeni kuka, 8 egitimi , kuka ile frenleme mesafesi çalısmalarıda tamamsa istege göre ya vitesli egitimine, yok scooter da kalacak ise trafik egitimine başlıyorum.Vitesli egitimlerde, yere yakınlıgı sebebi ile 250 cc chooper kullanıyoruz. Vitesli egitimlerde de hemen hemen aynı asamalardan sonra yine trafik egitimi. Bu arada kendine motor secimi yapar ise trafige kendi motoru ile de çıkiyoruz.Trafikteki duruşları kalkışları kavsaklara giriş cıkışları ayna kontrolü gibi eksikleri tamamladıktan sonra güvenli bir şekilde trafikte seyahat etmesini saglıyorum.
Zaten deneyim trafikte kazanılır.
Ve benim fikrim bir motor kullanıcısının deneyim kazana bilmesi için trafikte özellikle şehir içi trafiginde 10 – 15.000 Km. yol yapması kanaatindeyim.
Tavsiye edecegim motorlar ise özellikte Türkiye nin yol sartlarını göz önüne alarak (tabi benim tutkumunda payı var) Enduro motosikletlerdir.
DENEYİM ÇOK İYİ BİR ÖĞRETMENDİR..
İYİ BİR EĞİTİM, YERİ GELİR, HAYAT KURTARIR…
HAYATIN DEĞERİNE İSE PAHA BİÇİLEMEZ.
Tüm motorculara ve sevdalılarına saygılar....
"kaskınız takılı, farınız açık olsun"
Yazı aynı başlıkla www.gezginmorcu.com da açmış olduğum konudan alınmıştır.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Burada yazılan her şeyi okudum ve aklımdaki kavram kargaşası sona erdi burada bahsedilen tam anlamıyla benim herkeze fikirleri için çok teşekkür ederim önce yapmam gerekeni artık biliyorum ama vakit ve nakit işte eğitim şartta nerede ve nasıl başlangıç olarak okuduklarımdan çıkardığım sonuç Regal Raptorun doğru bir seçenek olduğu bir ara daha güçlü bir racing için aklımda çanlar çalmaya başlamıştı ama bu pek mantık teşkil etmiyor anladım keşke bu yazılanları daha önce okusaydım iyikide makineyi edinmeden okumuşum...
Bence yeni başlayacak arkadaşlar insane senin yazdıklarını iyi okumalı ybr ile 9500 km 9 ay dolaşmış biri bile f 650 ile bunları hissedebiliyorsa abi ben tamam der alttan başlarım lütfen yazdıklarımı eleştirmeyi düşünen varsa biraz anlayışlı olsun ben bu işe daha yeni bile başlamadım sadece akıllıca olanı tecrübeli bilen arkadaşlardan edinip seçim yapıp başlamaya çalışıyorum ağırdan alıyorum çünkü ailemi ve yaşamayı seviyorum...
-
Süper Moderatör (BBRR)
bi kontra daha atayım ....
Trafikte gördüğünüz motorlu polisler sizce 125 cc den mi başlıyor veya jandarmalar (1150 gs kullanıyolar)
Bu konuyuda araştırmıştım buraya yazmamışım ...
Ankarada alınıyomuş eskiden ama hala devam ediyomuş bu kurs fakat şu anda illerde motorlu birlik amirliklerince veriliyomuş bu eğitim gönüllü olmak dışında bir özellik aranmıyormuş kursiyerlerde.....Bu bilgiyi motorlu trafik polisi bir abimden aldım ... Yeterli eğitim alınırsa goldwing dahi çok kolay şekilde kullanılır diyo ama ısrarla alınacak eğitimin binilecek motorla aynı tür motor olması konusunda fikir belirtiyo...
Bide baya oldu Discovery de Amerikan motorlu polislerinin eğitimi vardı onlarda eğitimi harleylerle veriyolar....
650 CC ile başlanmaz diyen arkadaşların cevaplarını bekliyorum
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Arkadaşlar yazılarızı okudum.Kusura kalmayın;konuyla dolaylı yoldan olsa da bir sualim olacak sizlere:Çok küçük yaşlardan itibaren uzun yıllar mobilet kullandım.Arabada kullanabiliyorum.Boyum 1.68,kilom 64.150 cc'lik yada 250 cc'lik cooper almayı düşünüyorum.250 cc'lik motorları zaptetmekte endişelerim var.Sizler, gerek ayaklarımın yere temas etmesi, gerekse de motoru dengede tutmam açısından neler söylemek istersiniz?
-
arkadaşlar ihtisasımı hollandada yaptım,5 yıl kaldım.125 cc ile başla 2 yıl sonra üst kategoriye geç falan,yok öyle birşey.aynı bizim gibi,motosiklet ehliyetini aldığında herhangi motoru,beygir gücü ne olursa olsun kullanabilirsiniz.ama bu ehliyeti almak o kadar kolay değil,tek farkı bu...lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım..
Çalışmadan,öğrenmeden,yorulmadan,rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler,evvela haysiyetlerini,sonra hürriyetlerini ve daha sonra istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar..
M.Kemal Atatürk
-
@süleyman_kınlı
Arkadaşım, boy ve kilo olarak birbirimize çok yakınız. Ben 1000RR kullanıyorum ve zaptetme konusunda hiçbir problemim yok. Ama ben bu deneyimi senelerce mobilet kullanarak değil, birçok çeşit 125cc, 250cc, 500cc, 600cc motor kullanarak kazandım. 250cc çok güçlü motor sayılmaz, o yüzden gözünde çok büyütme derim. Tabi mobilet ile de alakası yoktur ama hangi motoru nasıl kullanacağını en iyi sen bilebilirsin.
@BBRR
650 CC ile başlanmaz diyen arkadaşların cevaplarını bekliyorum
Bence eğitimi alındıktan sonra her motorla başlanabilir. Profesyonel eğitim çok faydalı. Motosiklet kullanmak biraz da yetenek işi bence. İnsanın içinde olmalı biraz da.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler