Başlangıç cc si aldatmacası
Reklamlar
-
Kesinlikle hiç motor tecrübesi olmayan birisinin 600-1000-1200 cc bir motorla trafiğe çıkması,sokak aralarında binmesi hatta üzerine bile oturması taraftarı değilim!!!Ne kadar eğitim alırsa alsın,teoride bildiklerini pratik de yani trafik de uygulayamaz çoğu insan.Yani eğitim alanında adamın önüne duba koyarsınız çarpmadan manevra yapmasını istersiniz,YAPAR.Ama bu ;şehir trafiğinde kesinlikle bu kadar kolay olmayacaktır.Kesinlikle o dubalarda olduğu kadar soğukkanlı olamayacaktır.Çünkü orası gerçek hayat.Eğitim alanı ise her zaman daha tehlikesiz ve bizi rahatlatan bir ortamdır.İsterse 6 ay isterse 1sene bu işin eğitimini alsın bence (!!!) pratikte bu tecrübesi yoksa BAŞARAMAZ.
Yani benim düşüncem şu ki;ne kadar ne olursa olsun,150 cc,bilmem kaç hp, bilmem kaç beygir bir motosiklet hiç bir zaman 600cc ya da 1000cc bir motorun hızına-gücüne-torkuna yetişemez.Yani bu da demek olurki,150 cc motosiketi kullanan EĞİTİMİNİ ALMIŞ bir insan ile 1000 cc motosikleti kullanan EĞİTİMİNİ ALMIŞ kimsenin kaza anında ki hızı-gücü-vs. aynı olmayacaktır ve bu da 1000cc motosikleti kullanan kişinin daha ağır darbe almasına neden olacaktır.Acizane fikrimdir!!!
Reklamlar
-
Admin
İşte olayın özüde bu bunu bili,yosan 125 cc de aynı 650 cc de.Eğer yol benim zihniyeti ile kaptırırsan veya ben eğitim aldım zaten motorda 125 cc töleranslı motordur aslanım benim mantığı seni en fazla 100 km götürür
Yamaha XVS 650A - 229 kg
Başlangıç motoru olabilir mi ?
Çok yanlış bunu okuyan ve bilinçli olmayan kişileri yanlış yönlerdimiş olabiliriz. Bariş abi bunu kastetmediğini biliyorum ama yeni motorculara bu öğüt bence olmamış.
-
-
Admin
Neden ER-5, ER-6, GS 500 başlangıç motoru olarak tavsiye ediliyor ?
kim bu motorları başlangıc motor olarak tavsiye ediyor.
Satıcı firmalar böyle birşey söylüyrsa sizi kandırmaya çalışıyordır.
Bu motorlar kesinlikle başlangıç motoru değiller
-
Bu motorlari başlangıç için tavsiye edenler bizzat motoru yapan kişiler. Kawasaki'nin Ingiltere sitesinden alintilar;
ER5 için; "The machine that literally thousands of people learn to ride on, the ER-5 has many practical features that riders can rely on. The accurate fuel gauge is one along with the optional lower seat for shorter riders. ....it's easy to see why an ER-5 is first choice for a variety of riders from learners and those new to motorcycling to couriers and commuter"
ER6-N için; "Simple to operate due to its low seat height, ergonomic riding position, slender profile, short wheelbase and centralised mass, the ER-6n is highly accessible to riders of all ages and abilities, but with enough aggressive Kawasaki performance and character to keep all enthralled for years.
Because you are mine. I walk the line..
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Hello, I am trying to sell my Suzuki GS500. Its a GreaT beginner bike
and has been taken well care of. It has very low miles. Its a 2004 by
the way also. If intrested, i can reply with pictures, and also setup
an appointment to see the bike. THANKS!
The 2001 Suzuki GS500 is an excellent beginner bike for those interested in a standard type motorcycle.
They were made from '89-'02 in the US ('03's are still sold in other parts of the world). They can be found relatively inexpensively and are practically bombproof in reliability
Great beginner bike -- runs great and very reliable.
1997 kawasaki ninja 500cc only 14000 miles.
I bought the bike Oct. 2004 and got a full service maintenance on the bike (replaced all the fluids), and i still have the receipts if you want to see it.
I've only put a little less than 2000 miles on the bike during this 15 months that i've owned it.
6. Andrew Asks: What is a Good 500cc Beginner Bike?
Dear MMSC, Hello, my name is Andrew, and I am moving for college, to Philadelphia, and I’m going to get a motorcycle. I would like to know what you think is the best beginner bike, around 500 cc’s. Also, what are the worst surfaces for riding, what do you do if it rains, what if you lose traction, and how do you keep from losing traction. My dad has a ‘9? Honda Magna (850) and I was wondering where it stacks up. Out of curiosity, what is the worst case scenario when you are on a motorcycle?
Thanks.
Andrew,
That’s a lot of questions. My advice is to take an MSF basic class 800.446.9227 for the course nearest you). Most of these questions are answered in the class.
A good starter bike would be a 250 or 500 Interceptor, a 450 Nighthawk, 500 Shadow, EX 500 Kawasaki, GS450 or 550 Suzuki, 550 or 650 Maxim or Radian, or maybe a Buell Blast. Avoid sportbikes 600cc or over and other bikes 750cc or over until you gain some experience--5 months to one year or several thousand miles.
Riding surfaces vary widely from type to type and state to state. Avoid sandy, rocky, or muddy areas, gravel roads and wet pavement. If it rains, wait out the first 20-30 minutes of the storm (to let the pavement get cleaned off) and ride at reduced speeds, with more following distance and reduce your lean angles around corners (go slower.) The Magna is a great bike, once you have some experience.
The worst scenarios for riders are: intersections, inexperience, riding too fast, alcohol impairment, and distraction, in that order. Good luck, and TAKE THAT
Ben laf olsun diye yazmadım.
Yukardakileri netten 5 dakikada toparladım.
-
Bu dedikleriniz biraz da insanın kendisiyle ilgili bi şeydir.Yani bazı insan vardır,özgüveni ve bazı seyleri erken kapması ona bazı şeylerde öncelik sağlar. Bazıları vardır. senelerce anlat ,tekrar yaptır kendine güveni olmadığı için bir türlü istenilen seviyede olamaz.....
Motora başlangıçta bence böyle bir şey. Hiçbir zaman kesin kural değildir kücük cc ile başlamak. belki diyebilirsiniz Racing ile başlamak tehlikelidir. tamam ona katılırım. çünkü denge ve hataları tölere etmesi en zor sınıftır racing.
Ancak temel denge becerisi iyi olan birisi birazda zihinsel olarak hazırsa motor kullanmaya çok rahat er-5 veya benzeri orta cc li street tarzı motorlar ile başlayabilir... Her motora yeni başlayan aldığı motoru çatlatana kadar basacaktır diye bir kural olmadığına göre bu durum normal karşılanabilir.
Adam gibi binmeyi istedikten sonra ER-5 in GS500 ün CBX 500 ün insanlara zararından çok faydası vardır.
Şekil olsun diye motor kullanmayı isteyen için çin malı zart turtlar bile ninja kadar tehlikelidir.
-
Luckdove adlı üyeden alıntı
Bu motorlari başlangıç için tavsiye edenler bizzat motoru yapan kişiler.
Kawasaki'nin Ingiltere sitesinden alintilar;
ER5 için; "The machine that literally thousands of people learn to ride on, the ER-5 has many practical features that riders can rely on. The accurate fuel gauge is one along with the optional lower seat for shorter riders. ....it's easy to see why an ER-5 is first choice for a variety of riders from learners and those new to motorcycling to couriers and commuter"
ER6-N için; "Simple to operate due to its low seat height, ergonomic riding position, slender profile, short wheelbase and centralised mass, the ER-6n is highly accessible to riders of all ages and abilities, but with enough aggressive Kawasaki performance and character to keep all enthralled for years.
Bu motosikletler başlangıç motosikleti olarak alınabilir. Adamların hedef müşterileri içinde bunlar da var zaten. Bu daha çok kişiye bağlı. Yanlış anlaşılmasın sadece kişinin tecrübesine değil aynı zamanda yaşı, ruh hali, sorumlulukları, gaza gelme katsayısı, ...v.b. önemli unsurlar. Küçük cc ile başlamasının bence en büyük avantajı bu motorlari düşürünce, kirinca, bozunca hem maddi hem manevi açıdan fazla yük olmaması.
Because you are mine. I walk the line..
-
Yazılan görüşlerin hepsinde haklılık payı var.Yüksek cc ile başlamanın Problem olmayacağını deneyimli BBRR gayet net açıkladı,olacak olanın düşük cc ilede olabileceğini gurzan'ı örnek göstererekde ispatladı.Karşıt görüş olarakda eralpt düşük cc ile başlamanın sebeplerini sıraladı ve onada katılmamak elde değil.Hepsi güzel hoşda ülkemizdeki A2 ehliyet sınavına giren ve daha önce hiç motorun üzerine binmemiş arkadaşların hepsinin ehliyet aldığı bir ülkede cc'nin ne önemi var?
-
Süper Moderatör
Kimse BBRR yi anlamamış, bi ben anladım galibada yanlış anladım
Neyse şimdi birazda ben konuşayım;
BBRR 650 cc deyince neden herkesin aklına race gelmiş önce onu sorayım???
Mesela F650 GS 50 hp , Honda Transalp 53 hp , 750 cc Shadow 45 hp , 650 cc Dragstar 40 hp.
Şimdi ne demek istiyorum, büyük cc deyince aklınıza hemen race ler gelmesin. Saydığım motorlar çoğumuzun "başlangıç için büyük" dediği cc ler, ama gördüğünüz gibi ürettikleri güçler tehlikeli değil. İvmelenmeleri kalkışları ve son hızlarıda bir tehlike yaratmıyor. Buradaki tek sorun bu aletlerin kilolarının biraz fazla olması ki buda hareket halinde iken bir sorun yaratmaz. Kilo sorunu sadece durduğunuzda, park ettiğinizde veya durur halde manevra yaptığınızda ortaya çıkar. Şimdi kalıpta 45 kilo bir hanıma yada 60 kilo ve hayatında hiç motor tecrübesi olmayan adama bunları tabi tavsiye edemeyiz.
Fakat burada barış (BBRR) abinin anlatmak istediği şu, kişide motor sevdası varsa zaten bisiklet kullanmıştır. Yazın yazlıkta yada kışın şehirde okuldan kaçarak mobilet veya scooter kiralamıştır (hatta hiç eğitim almadan hayatında ilk defa binerek). Ehliyet almak içinde adam gibi bir kursa devam ettiyse ve orada teorik eğitiminide aldıysa (ki bu esnada arkadaşlarındaki motorlarıda deniyordur kesin) vede bu saydığımız aletlerin üzerine bindiğinde kendine güvenip aletin hakimiyetini sağlıyabiliyorsa (kg olarak). Bence bunları kullanmakta bir sakınca yoktur.
Tekrar ediyorum 500-600 cc dediğimizde aklımıza hemen RACE gelmesin, ki race farklı bir olay. 125 yada 250 cc sini bile tavsiye etmem, piyasada 125 cc olupta 30 hp güç üreten race ler var, ve son hızları yukarıda saydığım "yüksek cc" motorlardan daha fazla olabiliyor. Acemi biri için uygun mu sizce, asıl sorun bizim tartıştığımız nokta aslında. BAŞLANGIÇ CC si olarak değil de BAŞLANGIÇ TİPİ Olarak tartışmalıyız.
Piyasa 1000-1500 YTL arasında fiyatlarla satılan scooter lar ortalam 100 km hıza ulaşabiliyor. Üzerlerinde kullanılan lastik ve frenaj ekipmanlarının kalitesini tahmin edin artık. Bence bu konu daha önemli ve daha tehlikeli.
Şimdi tartışıp tartışıp yine başa dönücez;
1. RACE her zaman tehlikelidir, cc nin boyutuna göre tehlike katsayısı artar.
2. Her büyük cc RACE değildir ve her zaman tehlikelidir diye birşey yok.
3. Her küçük cc güvenlidir ve başlangıç olarak kullanılır diye birşeyde yok.
4. Konuyu cc boyutu olarak tartışmamız en büyük yanlış, BAŞLANGIÇ TİPİ olarak tartışmalıyız.
BBRR nin demek istediği şu ; eğer ki aklınızdaki motor enduro , cruiser yada scooter ise eğitim aldıktan ve mantıklı olarak karar verdikten sonra 500-600 cc olabilir. Tabiki bodoslama olarak değil, yetkili bir yerden veya iyi bilen bir arkadaş ile mobilet, scooter yada commuter da gaz-fren-debriyaj ve denge alıştırması yaparak pratik kazandıktan sonra aletin kg mı ile baş edebileceğinize inanırsanız.
Tekrar ediyorum olay cc olarak tartışılırsa hiç bir yere varamayız. Çünkü işine geleni anlamaya özen gösteren bir toplum olarak yanlış yaparız, biri derki "BBRR dedi ki 650 cc ile başlayabilirmişim, CBR 600 alcam ben" öteki de derki "eralpt söyledi 125 yada 250 cc olmalıymış, RS REPLICA 125 alıcam yada param yeterse 250 lik başka bi makina alırım" bu ikiside yanlış bence, evet sadece BENCE herkes katılmak zorunda değil
Bir not : 180 cc olan Gılera Runner 180 SP , 750 cc olan Honda VT 750 C SHADOW dan daha tehlikelidir. Umarım neden cc değilde TİP olarak tartışmalıyız dememi anlatabilmişimdir.
Saygılar....
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Skullhunter adlı üyeden alıntı
kim bu motorları başlangıc motor olarak tavsiye ediyor.
Satıcı firmalar böyle birşey söylüyrsa sizi kandırmaya çalışıyordır.
Bu motorlar kesinlikle başlangıç motoru değiller
Ben, bildiğim için İngiltere'den örnek vererek anlatayım:
Bu motorları başlangıç motoru olarak motosiklet eğitimcileri, kursları, motosiklet dergileri vs. vs. öneriyorlar.
Ama önemli nokta: KİME ÖNERİYORLAR?
İngiltere'de de, diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi, motosiklet ehliyeti alacak kişiler 125cc'den başlayıp, en az 1 sene kullandıktan sonra bir daha sınava girip daha yüksek cc'lerde motorlar kullanma hakkı kazanıyorlar.
Yalnız, bunun istisnası var!!! 24 yaşın üzerindeki adaylar (bir süredir incelemiyorum bu kuralları, ama en son hatırladığım 24 idi) FAST-TRACK adlandırılan bir sistemle, hiç 125cc'lerle uraşmadan, direk olarak full motor ehliyeti alabiliyorlar. İşte bu Fast-Track'ten ehliyet alanlara tavsiye edilen motorlar bunlar.
Birde, 125cc'yle başlamış olanlara, ama ehliyetini yeni büyütenlere tavsiye edilen ilk orta hacimli motorlar.
Ben, kişisel olarak biliyorumki, İngiltere'de bir çok motosiklet kursunda, eğitimlerde ER5 kullanılıyor.
Bu arada, üreticilerinde kendi sayfalarında "başlayanlar için ideal" demelerinin sebepleride var tabii. Bu tür motorlar dizayn edilirken kullanım kolaylığı ön planda, performans değil. Genellikle gazı açtığında önünü kaldırmaya çalışmayan, frene bastığında zınk diye durmaya çalışıp tekerleri kitlemeyen, süspansiyonları nispeten yumşak ayarlı, hata affedebilen, dengeli, nispeten hafif (200kg'den az), kolay ama kontrollü manevra yapan, ve gerektiğinde 120 km/s hızda otoyolda rahatlıkla kullanabileceğiniz motorlar bunlar. Ama hiç biri kullanıcısının adrenalin seviyesini yükseltmek için dizayn edilmemiş, aksine sakin sakin, günlük hayatta kullanılmak için dizayn edilmiş motosikletler.
Sadece bu modeller değil tabii, tüm mğtğsiklet üreticilerinin bu tip 500 cc modelleri var.
Bu arada, yukarıda birisi Dragstar 650 örneği vermişti: bu motor hem çok ağır (yukarıdakilerden 50 kg falan daha ağır), hemde büyük bir cruiser olduğu için doğal olarak manevra kabiliyeti çok yüksek değil. O yüzden başlangıç motoru olarak kabul edilemeyeceğini düşünüyorum.
-
Gerçek olan bencede motor tipi.......
Şİmdi diyorsunuz ki scoter ile başlayın.Düşünün yeni başlayan bir motor sevdalısı var. Ancak abilerinden çevresinden gördüğü yanlışlardan dolayı biraz şekil kullanmaya merak ve heves var.. Şimdi bu sevdalının altında Honda today bile tehlikelidir. hele ki çin işi zart zurt ların malzeme kalitelerinin süründüğü ülkemizde o motor ile fren mesafesi yolda stabil kalma durumunu varın siz düşünün.
İnsanın ilk önce kendini bilmesi ve otokontrol etmesi gerekir diye düşünüyorum.
Sırf scoter ile başla dedikleri için gilera Sp 180 veya piaggio gt250 gibi yüksek güçteki aletler bile kullanıcısına zarar verir.
Aklı başında sorumluluk sahibi insana hayabusa bile verseniz o gideceği yolu ve hızı bilir.
-
arakadaslar abartmayalım olayı lutfen ya tamam eğitim sart ve dusuk cc li motorla baslamak gerekiyor. bunu herkes anladı ve bundan sonra da boyle yapacak ok???
100. YILIMIZ KUTLU OLSUN FENERBAHCELI KARDESLERIM :)))
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
Süper Moderatör (BBRR)
İyi bir eğitim alınarak (honda , Emok, BMW gibi kuruluşlar lisanslı uzman eğitmenlerle bu eğitimi vermektedir) 650 CC bir enduro veya chopper la motora başlamak mümkündür ...
Sport modelleri bunun dışında tutuyorum..
diye yazmaya başlamışım zaten ama kimse yazıyı dikkatle okumamış...saolsun Eyong (olcay) olayı okumuş ve anlamış....
BBRR nin demek istediği şu ; eğer ki aklınızdaki motor enduro , cruiser yada scooter ise eğitim aldıktan ve mantıklı olarak karar verdikten sonra 500-600 cc olabilir. Tabiki bodoslama olarak değil, yetkili bir yerden veya iyi bilen bir arkadaş ile mobilet, scooter yada commuter da gaz-fren-debriyaj ve denge alıştırması yaparak pratik kazandıktan sonra aletin kg mı ile baş edebileceğinize inanırsanız.
şimdi aramızda bazı arkadaşlar var mevki ve sorumlulukları gereği örnek olmak için er5 başlangıç motoru olamaz yazmış .... ama kendisinin ilk motoru er5...bnence en doğrusunu yapmış eğer 125 cc ile başlasada er5 e geçince ilk acemiliğini çekecekti....Şimdi objebktif olma zamanı beyler takkeleri koyun kenara doğruları yazalım deneyimlerimizi yazalım....bakın burda bu deneyimlere ihtiyacı olan insanlar var Ayşe şulenin Zafer yangının DD nin yazıları alıp paste etmeyin ....
Yazılarımın hepsinde şunu dedim 125 cc bile olsa bir sport modelle başlamak için çok iyi eğitim almış olmak lazım
ama bir enduro xt660 f650 gs xl 650 transalp hemen hemen aynı hp güç üreten modeller ve iddaa ediyorum bu motorlarla başlanabilir ama dediğim gibi eğitim almak kaydı ile bu eğitim sürücü kursunda verilen göstermelik eğitim değil...Bu eğitim her sene yurt dışına gidip eğitmen lisansı vermeye avrupa çapında yetkisi olan kuruluşlardan belge alan ve her sene bu belgeyi yenileyen eğitmenler tarafından verilen ileri düzey eğitim şimdi cenk demişki (cenkmenderes) ben motoru aldıktan sonra kask monta bile para ayıramadım.. arkadaşlar neyi ne kadar araştırıyosunuz bilemiyorum reklama girermi bilmiyorum ama benim bi kazancım yok olaydan EMOK bu tip eğitimi veriyo ve 75 ytl alıyo bu eğitim karşılığında çokmu fazla sizce iyi bi kaskın yarısı fiyata veriyo bu eğitimi ...Ayrıca HONDA ile birlikte bir eğitim cd si hazırlamışlar vitesli motoru a dan z ye anlatan değeri 10 ytl www.emok.org adresinden bu cd yi temin edebilirsiniz bende var.Hiç motor kullanmadın gittin sana eğitimi verdiler. kapıdan çıkıpta bas git diyenmi var size zaten bu eğitimi alarak başlıyacak bilinçte biri bunu yapmaz ... trafiğin yoğun olmadığı yerlerde dur kalk ani fren eğitimini yapar.. yani sadece pistte aldığı eğitime güvenmez daha sonra trafiğin çok yoğun olmadığı saatlerde başlıyarak rahatça trafikte kullanma hendikapınıda çözer...Hayır illa 125 ccden başlanır mantığı motorcuyu salak yerine koymaktan öte gidemez zaten eğitim alan biri eğer kendinde bu özgüveni hissetmezse 650 cc bir motorun ona büyük olduğunu anlıyacak ve daha düşük bir cc ile başlıyacaktır ...Toplumun motorcuya olan bakış açısını deiştirmek için çırpınırken bir yandan motorcuyu salak ,beceriksiz embesil yerine koyan başlangıç cc si mantığını şiddetle kınıyorum.Buna çanak tutanlarada soruyorum siz ne tip motorla başladınız nasıl devam ettiniz...
Yamaha XVS 650A - 229 kg
Başlangıç motoru olabilir mi ?
Çok yanlış bunu okuyan ve
bilinçli olmayan kişileri yanlış yönlerdimiş olabiliriz. Bariş abi bunu kastetmediğini biliyorum ama yeni motorculara bu öğüt bence olmamış.
evet bu motor başlangıç için çok iyi bir motor..40 hp yerden yükseklik 71 cm daha öncede dedim motorun ağırlığını gücü dengeler alıpta sırtında taşımayacaksın
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.
650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.
Endurolar pek de farklı değil bence...
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Süper Moderatör (BBRR)
sence değil onur zaferce. bu arada zafer değerli bir arkadaşımız işi iyi bilen bir motorcu kendi deneyimlerini yazmış...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
-
BBRR adlı üyeden alıntı
sence değil onur zaferce. bu arada zafer değerli bir arkadaşımız işi iyi bilen bir motorcu kendi deneyimlerini yazmış...
Bahsettiği şey "motor" hakkında şeyler olduğu için malum mesleğimiz gereği az çok bir şeyler biliyoruz. Yani orda göreceden çok bilimsel bir şey var. Bunun da sencesi bencesi olmaz, "su 100 derecede kaynar".
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Süper Moderatör (BBRR)
H@NSyok be abim benim bildiğim kendini kurtarır... eğitim hafta sonu olabilir bir zaman ayırmak şart içinde motor sevgisi olan biri ve motora kendisi için doğru cc den başlamak isteyen inan bana bu vakiti ayırır.. zaten ben bu görüşümü cebimde 15000 ytl nakiti olana yapıyorum zaten 650 cc bir motoru alabilmek için cepte en az bi 8000 olması lazım maddi durumu müsait olana önce 125 cc sora 250 cc sora da 600 cc ye bin demek maddi külfettir bu adama deki kardeşim git eğitimi al eğer inanırsan 650 kullanabileceğine al demek için tecrübe lazım bizim forumda bu tecrübe olmadan akıl veren tonla adam var o okumuş bir kaç köşe yazarını sorana onların azı ile cevap veriyo...ben direk 650 cc enduro ile bu motor sevdasına başlayan ve şu anda çok rahat bi şekilde devam eden ve bu tercihlerinden memnun insanlar tanıyorum ama 125 cc den 250 ye geçince titreyen kullanamayanlarda tanıyorum işte burda şu durum ortaya çıkıyor git 650 cc kullan bi bakalım... bu nerde olur, kim 650 cc motorunu hiç bilmeyen birine verirde al dene der.... bu sadece eğitim veren kuruluşlarda mümkün ama bazı arkadaşlarda beyin tamamen yıkanmış olay kendilerinede mantıklı gelsede zamanında okudukları yazılar çok kafalarına takılmış... ben bu başlığı işte o yazılara kontra olarak yazma gereği duydum ...
Bahsettiği şey "motor" hakkında şeyler olduğu için malum mesleğimiz gereği az çok bir şeyler biliyoruz. Yani orda göreceden çok bilimsel bir şey var. Bunun da sencesi bencesi olmaz, "su 100 derecede kaynar".
Birinci yazında link vermişin Zaferin yazısına ikincide alıp aynı yazının bir kısmını copy paste etmişşin eğer işin gereği ne iş yaptığınıda açıkça yazarsan iyi olur bu arada seninde konu hakkında bir fikrin varsa yaz
yoksa bana sağdan soldan copy -paste yapma
Ataman
gülerek okudum bir insanın okuduklarından neler çıkarabileceğini görmek çok güsel.......22 yıllık motor tecrübemde hiç ciddi kaza yapmadım nedenmi hiç ciddi süratlere çıkmadım gittiğim her km nin tadını çıkardım taze ve güsel havayı solumanın keyfini yaşadım dağ tepe gezdim çoğu zaman arazide düşmüşlüğüm vardır bu acemilik olabilir bazen yolun azizliği olabilir ama hiç birinde ciddi bir yara hatta bir sıyrık almadım kendime hiç güvenmem çünki o yolda bir çok hanzo var her an zort diye şerit değiştirebilecek tali yoldan ana yola fırlayabilecek birinin oduğunu hep hesap ettim... yağmurlu havalarda yol müsaitken kazık fren denedim acaba ne olur diye ... şehir içi süratin 50 km/h ile sınırlandırılmasının neden gerekli olduğuna inandım o zaman... kural o diye değil... olması gereken o diye hayatımda sadece bir kere aydın -izmir otobanında 170 km/h yi gördüm ve şeytanın kim olduğunu ve nerde yattığını buldum
onu oraya sonsuza dek hapsettim tam tersine ya hızı sevmiyorum yada o hızla hiç bir hatanın telafisinin mümkün olmadığını biliyorum...ikarus olabilecek son insanım yani arabamda bile güneşliğin içinde kızımın resmi vardır nereye gidersem gideyim bilirimki o beni bekliyor ona göre giderim .. arabadada iki kazam var ikisindede arkadan haşırt... bide kırmızıda dururken bir motorlu arkadaş vurdu o kadar.
@prometheus
"su 100 derecede kaynar".
suyun kaynama derecesi yükseklik ve basınç oranına göre değişir...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler