güncel.... yeni arkadaşlarımızın okumasında fayda var...
güncel.... yeni arkadaşlarımızın okumasında fayda var...
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Benim izlediğim yol "ilk 10.000 km 150cc - 10.000-30.000 km 250cc" sürüş deneyimim uzun yol sürüşü dahil 40.000 km olunca 600cc veya biraz üstüne geçmeyi planlıyorum. Şu an 15.000 Km'deyim. Yılda şehir içi 10.000 km yapıyorum. Daha 2 yıl 250'lik kullanacağım. Şu an bu güzel forumdan değerli arkadaşlarımızın yazdığı tecrübeleri okuyorum, zaman zamanda uyguluyorum. Bu forumu yaratan yöneticilere'de sonsuz teşekkür. Özel sürüş dersleri alacak nakit ve vakitimiz olmadığından forum sayesinde teorik ve teknik olarak birbirimizi eğitiyoruz. Tecrübesi olmayan biri olarak düşük cc den başladım, çok da faydasını gördüm. Özellikle özgüven kazanma açısından çok faydalı, motor beni korkutmadı tam tersine tutkunu yaptı. En azından küçük cc ile başlayınca motorsikletin sizi sarıp sarmayacağını anlıyorsunuz. Kullanımında olan güzellikleri yada zorlukları, tehlike derecesini hemen kavrıyorsunuz. Eğitim alarak motorsiklet kullanmaya başlamak tartışılmaz faydalı ama 1-2 haftalık eğitim aldım diye hemen 600 makinanın üzerine çıkmak bana pek mantıklı gelmiyor. Türkiye'de trafik tehlikeli. Yolların ve sürücülerin durumu malum.
Evet dediğin gibi belki eğitim alındıktan sonra 600 cc bir makinayı kullanabilirsin fakat 125 cc 250 cc ile kademe kademe cc yükseltmiş birisinin yanından bile geçemezsin.Honda dan aldıgın 2 3 aylık eğitim ile yıllarca işin içinde olan biriyle kıyaslama yapmak nekadar doğru olur siz söyleyin.
En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.
en iyisi motorsiklete hiç başlamamak sanırım...
AYE yani sevgili murat.. süper sportla belediye tarafından sulanan bir yolda kayarak düştü ve vefat etti...Nur içinde yatsın
sanki yüksek cc ile başladıda deneyimsizlikten kaza yaptı şeklinde anlaşılmasın kaza yaptığı motor benim bildiğim 5. süper sportu idi ilk 4 taneside yanılmıyosam pert olmuştu...
hala iddaam şudur .. her motorun bir acemiliği vardır .. 1300 cc hayabusa kullanan adama 125 cc cbr verirseniz inanın kaza yapar ..oysa kullanmayı düşündüğü tarz ve cc de eğitim almış biri güven içinde motorunu kullanır.. tüm iş limitlerinizin bilincinde olmanız ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
ben süper bir acemiyim, ahkam kesmek bana düşmez ama aklın yolu ve doğru bir tanedir. bu doğru hangisidir?
benim nacizane fikrim kesinlikle önce eğitim fakat eğitim sonrasnda uzun bir tecrübe süresi eğitimden daha büyük önem taşır düşüncesindeyim.
ayrıca motosiklet sadece hız demek mi? yoksa keyif-tutku mu?
Ne kadar eğitim alınsada bence yüksek ccli motorla başlamak yanlış sonuçta 30 40 yıllık motorcular bile kaza yapıp vefaat edebiliyorlar motorun sana karşı tepkilerini görüp anlamak lazım bence yani mesela "hmm şuraya böyle girersem patlarım" "bu virajdan böyle çıkarsam yatarım" gibisinden gibisinde sağı solu belli olmuyor iki tekerlerin sonuçta ^^
ben katılmıyorum bazı arkadaşlara. bizim zamanımızda turkiyede ne cok motor vardı nede egitim veren yer 100 cc motorla başla sonra satcam de satamassın cek kenara sonra 125 sonra150 derken motorcu dukkanı acarsın. şimdi ki gencler şanslı iyi egitim al kabiliyet varsa 600 cc lik makinayı surersın ama duruşu seni korkutursa asla suremessin. bunun icin taş gibi uzun yıllar surebilecegin 250cc motorlar var kolayda bıkmayacagın tipleride var. forma yazı yazan arkadaşlar bence egois yane bencil davranıyolar ben 1300 cc surerim sen suremessin her şeyi cok bilmek iyi degil acaba kac kişi 600cc den yukarı motor surmüş? insanların bulundugu bölgeye göre degişir kalabalık sehirde bence 250cc den yukarısı gereksiz yakıt sarfıyatı ve motor kontrolu zor ama insan oglu hep ben bilirim der olmaz arkadaşlar. motor kullanımı kişiden kişiye degişir. mesela ben yıllardır tır kücük arac motor olsun daha hic biriyle 160km h gormedim 26 yıldır yollardayım.dıkkat edin 280 gordum dıyen arkadaşlar bir gün postada ceza makbuzu hemde kabarık görürseniz. şaşırmayın. büyük motor kullanan arkadaşlar kötü örnek oluyosunuz tabi hepsi degil 280km hız yaptım dıyosun sonra yeni başlayanda vay be bende bi hayabusa alacam bende yaparım. sonra parası varsa alıyo aramızdan ayrılıyo. tırafik kurallarına uy tam tesisat giyin sadece sen akıllısın dıye düşün yolda öyle ilerle evel allah bişe olmaz..bu yazımda kırdıgım arkadaşlar varsa şimdiden ÖZÜRDİLERİM.
ya neyin tartışmasını yapıyoruzki.. baştan okuyun bu başlığı .. trafikte 600 cc üzerinde gördüğünüz veya yollarda 1200 cs leri kullanan jandarmalarla konuştum .. düşük cc denmi başladınız diye sordum ..motorlu polis ve jandarmalarda gönüllülük esası aranıyor.. hayatında hiç motor kullanmamış adam eğitimini alıyor 1200cs e binip göreve çıkıyor.. amerikada aynı polis 1800 cc harley kullanıyor.. hala yok düşük cc den başlamak lazım diyen neyi baz alıyor..
eğitimini alabilecek birisi neden 1200 cc den başlamasın .. polisler ve jandarmalar insanüstü yeteneklermi..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Hep cc yi ölçü alıp onu tartışıyoruz.
Asıl tartışmamız gereken cc değil hp olmalı
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
çok eskiden de takip ettiğim bir başlıktı ve tartışmasız bu forumun en kalıcı başlığı olmaya adaydır. Olaya farklı bir bakış açısı ile bakmak istiyorum sadece, kazalara baktığımızda, kontrol dışında gelişen kazalar hariç (arkadan ve yandan çarpmalar vs.) genel olarak işi showa dökmekten kaynaklı ve kendine fazla güvenme sonucu ortaya çıkan kazalar ağırlıklı olduğu açıkça görünür. Yani büyük cc ile başlamak illa kaza riski yaratacak diye bir genelleme bence de yapılamaz zira fren mesafesi, ağırlık dağılımı, stabil yol alma gibi pek çok avantajları da vardır büyük cc makinanın. Trafikte herhangi bir motorlu taşıtla bulunma gibi tecrübesi olmayan, trafikte tehlikenin nereden ve nasıl geleceğini öngöremeyen, etkili fren mesafesini kestiremeyen insan düşük cc ile başlasa da kaza riski olacaktır ama tehlikenin boyutu süratlenme farkı ve ağırlıktan dolayı kontrol zorluğu ile doğru orantılı olarak artacaktır, bunun dışında kaza yapma riski aynıdır bence. Ben büyük cc motor kullanırken çok daha dikkatli olurken küçük cc ile daha bi özgüvenle ve risk alarak kullanıyorum mesela.
O deil de bu konuyu neden hortlattın. Kasınan 600 le başlar ve biter o kadar ben 2005 den beri suruyorum 600 ve 1000 cc den korkuyorum hala herhalde ömrümün sonuna kadar da almam
www.erkakurye.com
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)