Başlangıç cc si aldatmacası
Reklamlar
-
17 Şubat 2009, 16:55
#241
Arkadaşlar ben acemiyim motorumu ekim ayında aldım Ankara' da 3-4 hafta kullandım , istirahate çektim . Alana kadar da buradan forumları en ince ayrıntısına kadar okudum çok motor satan dükkan gezdim . Burada okuduklarım paralelinde 250 cc makine almaya karar vermiştim. Ama...
1. Bu işe kesinlikle ama kesinlikle eğitimle başlanır 15-20 saat eğitim temelli başlangıç şart. (sanılanın aksine eğitim sadece dengede kalmak ve motorun viteslerini öğrenmek değildir, engel kaçma, durumdan sakınma vs vs...)
2. Motor alırken aklınızın bi köşesinde eğitmeninizin verdiği tavsiyeler duracaktır, bu verilerden yola çıkarak motor alacaksınızdır.
3. Benim ilk motorum 650 cc enduro, kulanalı çok olmadı tabi ama şehir içinde sıkışık trafikte, çok aralara girmeden maceraya atılmadan kullandım. Şu ana kadar da ciddi bir sorun yaşamadım.
Bence önemli olan acemi için cc den çok düşük bg, bir racing kullanmayı hiç aklımdan geçirmedim ama yetenekleriniz buna müsaitse bu bile olabilir düşüncesindeyim. Elinizin ayarını bildikten sonra eğitim alt yapısıyla eğitmeninizin tavsiyeleri doğrultusunda 2 nci el iyi bir motor alın paşa paşa binin derim.
Reklamlar
-
17 Şubat 2009, 17:09
#242
3 ayda 1 kere böle muhabbet açılır ortalık birbirine girer durur
onu bırakında muayenesi geldi benim motorun 3 senedir motorun tepesindeyim muayenede nasıl olacak egzost kıl tüğ yararlı topikler açın
-
17 Şubat 2009, 17:33
#243
Yıllardır kavgasını verdiğim bir konu.
Bir küçük cc aldatmacasıdır dönüyor duruyor bence de...
Bu mantıkla en güvenilir olan motor 50 cc olandır (???)
İlerletelim; 10 cc, 50 cc'den çok daha güvenlidir o zaman (???)
Race motorları hariç tutmak şartıyla, bence cc, başlangıç aşamasında olan biri için kriter olmamalıdır.
Çok daha önemli bir kriter var ki bu nasıl atlanabiliyor anlamıyorum.
AĞIRLIK...
Başlangıç seviyesinde olan biri için kaç cc değil, bana sorarsanız ne kadar ağır (hafif) olduğu çok çok çok daha önemlidir.
[B][COLOR="Red"]1 Şubat 2009'da "ONUR"umuzu geri kazanabiliriz ve belki bakarsınız o gün bizim "UĞUR"umuz olur...[/COLOR][/B]
-
17 Şubat 2009, 17:39
#244
ufak ufak tecrübeler sonucu yeni başladım diyebilirim ve 600rr ile başladım, hala hayattayım 1000km oldu aynı cuncun arkadaşın anlattığı gibi sakin sakin gidiorum aralara girmiorum gazı çok açmıyorum sorun yok gibi gözüküyor şimdilik ister şans diyin, ister başka bişey!! ama şimdilik çok memnunum...
-
17 Şubat 2009, 18:47
#245
Hep Avrupa örnek gösteriliyor, AB standartlarını uygulayacaksanız yollarda ki araçların%75 inin hurdaya ayrılması, şoförlerin %75 inin elinden ehliyetinin alınması gerekir. Ha bunu yaptınız o zaman 125 lik 250 lik commuterlerle başlanılabilir ama bu trafik cehenneminde kusura bakmayın küçük cc açık trafikte başınızı belaya atabilir... Bi de merak ediyorum Yamaha ve Hondanın bu cbf ile ybrsi ne manyak makinalamış ki herkes bu makinalarda öğreniyor kullanmayı. Benden de bir söz bisiklet kullanmamış, uzun yılllar bisiklet üzerinde geçirmemiş hiç kimse rahatlıkla motor kullanamaz. Başlangıç cc si yoktur bisiklet vardır
-
17 Şubat 2009, 22:31
#246
BRR' ın dediğini çok iyi anladım çünkü bu olaylar başıma geldi.
Yaklaşık 1 sene önce motor hevesine kapıldım deliler gibi motor istiyordum geceleri motorlar rüyalarıma giriyordu hayallerim hep 600-1000cc racinglerdi. Daha motora ait sadece cc bilgim varken forumlarda kaç cc motor alsam iyidir başlangıç için ne olmalıdır diye bir çok kez yazdım. (Hepsi motor hevesiyle)
Herkes aynı şeyi yazıyordu aslında vercekleri cevapları bende biliyordum sadece kendimi avutuyordum
Sorularıma Cbr125 al ybr 125 al diyen insanların başka postlarda 14-15 yaşında motoru olmayan kişiler olduklarını gördüm. Onlarda daha öncelerden başkalarından öğrenmişlerdi çünkü.
Sonunda motor ehliyetimi aldım. Üstüne motor dersleri aldım. İnsan derslerde kullandığı farklı tarz motorlarla nasıl bir motor kullanmasını gerektiğini ögreniyor. Sonuçta bir zx-6r resmi gördük diyelim sesi güzel hızı güzel tipi süper insan of alıyım ne güzel motor diyor ancak o kişi belkide çok daha tipsiz bir enduroya cross motora binince çok daha keyif alabilir. Bir ton tarzda motor var SuperSportlar, supermotorlar, endurolar, toruingler, nakedlar ve her tarzın avantajları ve dezavantajları var bunlar kişinin o tarz motorları görmesi kullanmasıyla fark edilir intertten resimlerine bakıp görünüşünü beğenmekle anlaşılmaz.
Bir çok arkadaşta benim yaşadığım hırs vardır. Üzülerek söylüyorum ama zamanında bende çok yaptım forumlarda kaç cc ile başlasam şu cc uygun mudur tarzı bir çok post oluşturdum. Sözüm bu tarz arkadaşlara siz siz olun kimseye kulak asmayın gidin ehliyetinizi alın kaliteli güzel bir kursta eğitiminizi alın bir kaç çeşit motor kullanın, tarzların + larını, - lerini önünüze koyun ve hangisinin sizin için uygun olduğunu göreceksiniz.
Bir zamanlar 1000cc motor alıp uçma hayalleri kuruyordum. Ancak eğitim ve ehliyetten sonra şimdi 125 cc bir cross motorla dağ bayır atlama hayalleri kuruyorum. Racing motorun bana uygun olmadığını kullanınca öğrendim.
-
17 Şubat 2009, 22:55
#247
Neden bir anket yapmıyoruz.Bu güne kadar başından kaza geçenler yazsın hangi cc ile kaza yaptığını.Biz de görelim hangi cc daha tehlikeliymiş.Ona göre motor alalım.
-
17 Şubat 2009, 23:07
#248
Kazaları salt cc büyüklüğüne küçüklüğüne mi bağlamalıyız?
Sürücünün hatası, karşıdaki sürücünün hatası, olmaması gereken çukurun, olması gerekipte olmayan tabelanın, yola fırlayan ineğin, asfaltın, toprağın, bakımsız motorun hatası yok mu???
[B][COLOR="Red"]1 Şubat 2009'da "ONUR"umuzu geri kazanabiliriz ve belki bakarsınız o gün bizim "UĞUR"umuz olur...[/COLOR][/B]
-
22 Şubat 2009, 02:53
#249
Süper Moderatör (BBRR)
frant1c adlı üyeden alıntı
BRR' ın dediğini çok iyi anladım çünkü bu olaylar başıma geldi.
Yaklaşık 1 sene önce motor hevesine kapıldım deliler gibi motor istiyordum geceleri motorlar rüyalarıma giriyordu hayallerim hep 600-1000cc racinglerdi. Daha motora ait sadece cc bilgim varken forumlarda kaç cc motor alsam iyidir başlangıç için ne olmalıdır diye bir çok kez yazdım. (Hepsi motor hevesiyle)
Herkes aynı şeyi yazıyordu aslında vercekleri cevapları bende biliyordum sadece kendimi avutuyordum
Sorularıma Cbr125 al ybr 125 al diyen insanların başka postlarda 14-15 yaşında motoru olmayan kişiler olduklarını gördüm. Onlarda daha öncelerden başkalarından öğrenmişlerdi çünkü.
Sonunda motor ehliyetimi aldım. Üstüne motor dersleri aldım. İnsan derslerde kullandığı farklı tarz motorlarla nasıl bir motor kullanmasını gerektiğini ögreniyor. Sonuçta bir zx-6r resmi gördük diyelim sesi güzel hızı güzel tipi süper insan of alıyım ne güzel motor diyor ancak o kişi belkide çok daha tipsiz bir enduroya cross motora binince çok daha keyif alabilir. Bir ton tarzda motor var SuperSportlar, supermotorlar, endurolar, toruingler, nakedlar ve her tarzın avantajları ve dezavantajları var bunlar kişinin o tarz motorları görmesi kullanmasıyla fark edilir intertten resimlerine bakıp görünüşünü beğenmekle anlaşılmaz.
Bir çok arkadaşta benim yaşadığım hırs vardır. Üzülerek söylüyorum ama zamanında bende çok yaptım forumlarda kaç cc ile başlasam şu cc uygun mudur tarzı bir çok post oluşturdum. Sözüm bu tarz arkadaşlara siz siz olun kimseye kulak asmayın gidin ehliyetinizi alın kaliteli güzel bir kursta eğitiminizi alın bir kaç çeşit motor kullanın, tarzların + larını, - lerini önünüze koyun ve hangisinin sizin için uygun olduğunu göreceksiniz.
Bir zamanlar 1000cc motor alıp uçma hayalleri kuruyordum. Ancak eğitim ve ehliyetten sonra şimdi 125 cc bir cross motorla dağ bayır atlama hayalleri kuruyorum. Racing motorun bana uygun olmadığını kullanınca öğrendim.
olayın özeti bence bu
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
22 Şubat 2009, 11:17
#250
bi kere cc den önce hp kıstas alınmalı bence.
600 cc 100 hp ssler var 650 cc 50 hp endurolar chopperlar.
artı motor isterse 10 hp gücünde olsun sürücüsünün trafik tecrübesi eksikse kazaya karışma ihtimali yüksektir.
benim yaklaşık 20 bin km lik şehir içi ve dışı motosiklet tecrübem var ancak açıkçası 50 hp üstüne çıkmaya çekiniyorum. kaldı ki 30 yaşındayım ama yine de gaza gelmekten gerkeksiz risk almaktan korkuyorum. 20 yaşındaki arkadaşlar ne yapar ne eder bilemem.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
22 Şubat 2009, 11:28
#251
bu hikayeden yanlış çıkarılabilecek birşeyler var.. bu eğitimleri alırken hiçbir zaman sizin altınıza 500cc verilmez başlangıç için.. yani 125cc naked ile başlarsınız.. racing herkese cazip gelir, ne zaman ki düşük sürat denge çalışması ve ani gaz açma pratikleri yaparsınız bu eğitim sırasında, o zaman anlarsınız ne naked ne de racing hacimleri ufak olmasına rağmen pek o kadar da masum değillerdir.. her zaman düşük hacim ve sıkı bir eğitim.. başlangıç için gerekli olan kurallardır bunlar.. çünkü eğitimlerde size trafik tecrübesi kazandırılmaz, her ne kadar eğitim alırsanız alın.. trafikte binbir yeni zorluk bizleri bekliyor olacaktır.. pişene kadar kendimizi riske atmanın hiçbir zaman gereği yoktur.. eğitim muhakkak ki şart.. sonra mı, eğer kendinizi hazır hissediyorsanız, almak istediğiniz motorları test sürüşü için firmadan ayırtın.. bu hizmet veriliyor kendinizi ne kadar güvende hissediyorsanız o kadar hazırsınızdır, ayaklarınız yere değiyor mu, hareketsiz motoru ne kadar kolay kontrol edebiliyorsunuz vs. bunlar sizin o motorla başlarken ki kriterlerinizdir, hareketsiz motorda daha zorlanıyorsanız, yola çıktığınızda pek de keyifli günler bekliyor olmayacak sizleri.. keyifli kazasız sürüşler..
-
22 Şubat 2009, 11:43
#252
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Çok haklısın rocko007
Boşuna niye çene yorarlar bilmem ki?
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
-
22 Şubat 2009, 11:51
#253
draggy adlı üyeden alıntı
Hep Avrupa örnek gösteriliyor, AB standartlarını uygulayacaksanız yollarda ki araçların%75 inin hurdaya ayrılması, şoförlerin %75 inin elinden ehliyetinin alınması gerekir. Ha bunu yaptınız o zaman 125 lik 250 lik commuterlerle başlanılabilir ama bu trafik cehenneminde kusura bakmayın küçük cc açık trafikte başınızı belaya atabilir... Bi de merak ediyorum Yamaha ve Hondanın bu cbf ile ybrsi ne manyak makinalamış ki herkes bu makinalarda öğreniyor kullanmayı. Benden de bir söz bisiklet kullanmamış, uzun yılllar bisiklet üzerinde geçirmemiş hiç kimse rahatlıkla motor kullanamaz. Başlangıç cc si yoktur bisiklet vardır
arkadaşım yanılıyorsun, bisiklet vardır haklısın fakat yıllardır bisiklet olayın yine yanlış bir yaklaşım.. eğitim.. her işin başı eğitim.. nerden mi biliyorum kendimden.. yıllardır boş zamanlarımda yarı profesyonel amerika ve kanadanın en zorlu parkurlarında down-hill bisikletçilik yaptım ve hala zaman buldukça yapıyorum.. ve kız kardeşimi isteği üzerine motorcu yaptık.. bahsettiğim kız hayatı boyunca bisiklete binmemiş biriydi.. ne mi yaptım, ehliyet kursuna yazdırdığım gün gidip 150tl ye bir bisiklet aldım idare eder parçalılardan, 5gün içinde sabahtan akşama en zorlu eğitimle pratiklere başlattım.. 1.günde yolda gitmeyi öğrendi.. 4gün içerisinde de denge parkurlarıyla freestyle tekniklerini öğrendi.. eğitim çalışmasından sonra 1hafta boyunca serbest sürüş çalışmalarını beni memnun edecek derecede tamamlamasıyla 50cc scooter aldım kendisine.. ve eğitimlere sıfırdan başladık, kukalar alıp çeşitli slalom parkurları yeterince büyük boş otopark asfalt alanda.. 1ay bu şekilde devam ettik hergün.. ve direksiyon sınavına 1hafta kala kendisine 0km cbr125r aldım, vitesliden sınava girilecek diye.. sonuç mu.. knee-down dönüşleri bile yapabilmesi.. bu eğitime devam ettik, ve ne zaman ki ben tamam oldu artık dedim ardından honda sürüş eğitimi sertifikasını aldı.. artık ehliyetli ve sertifikalı şekilde gayet tatlı şekilde motorla okuluna gidip geliyor daha 17yaşında.. süre mi? o günden bugüne 7ay oldu daha..
-
22 Şubat 2009, 20:11
#254
rocko007 adlı üyeden alıntı
arkadaşım yanılıyorsun, bisiklet vardır haklısın fakat yıllardır bisiklet olayın yine yanlış bir yaklaşım.. eğitim.. her işin başı eğitim.. nerden mi biliyorum kendimden.. yıllardır boş zamanlarımda yarı profesyonel amerika ve kanadanın en zorlu parkurlarında down-hill bisikletçilik yaptım ve hala zaman buldukça yapıyorum.. ve kız kardeşimi isteği üzerine motorcu yaptık.. bahsettiğim kız hayatı boyunca bisiklete binmemiş biriydi.. ne mi yaptım, ehliyet kursuna yazdırdığım gün gidip 150tl ye bir bisiklet aldım idare eder parçalılardan, 5gün içinde sabahtan akşama en zorlu eğitimle pratiklere başlattım.. 1.günde yolda gitmeyi öğrendi.. 4gün içerisinde de denge parkurlarıyla freestyle tekniklerini öğrendi.. eğitim çalışmasından sonra 1hafta boyunca serbest sürüş çalışmalarını beni memnun edecek derecede tamamlamasıyla 50cc scooter aldım kendisine.. ve eğitimlere sıfırdan başladık, kukalar alıp çeşitli slalom parkurları yeterince büyük boş otopark asfalt alanda.. 1ay bu şekilde devam ettik hergün.. ve direksiyon sınavına 1hafta kala kendisine 0km cbr125r aldım, vitesliden sınava girilecek diye.. sonuç mu.. knee-down dönüşleri bile yapabilmesi.. bu eğitime devam ettik, ve ne zaman ki ben tamam oldu artık dedim ardından honda sürüş eğitimi sertifikasını aldı.. artık ehliyetli ve sertifikalı şekilde gayet tatlı şekilde motorla okuluna gidip geliyor daha 17yaşında.. süre mi? o günden bugüne 7ay oldu daha..
Sen orada ki ironiyi anlayamadıysan sana daha ne diyeyim...
-
22 Şubat 2009, 20:37
#255
pratik olmazsa eğitimin hiçbir anlamı yok.o yüzden mümkün olduğunca küçük cc ile başlamak en iyisidir.eğitimi al ufak cc ile başla piştikce büyüt makinanı en güzeli ve sağlıklısı budur.
ne kadar eğitim alsada trafikte acemidir, trafikte motor kullanarak ustalaşacak. acemi birine büyük cc motor tavsiyesi yaparak ona en büyük kötülüğü yaparsınız. kaza yaparsada, o kazadan sizde sorumlu olursunuz.hiç kimse kendisini veya başkasını kandırmasın altınızdaki motor ne kadar büyük olursa olsun ben yavaş giderim diye.herkes o gücün büyüsüne kapılır, zaten kaza riskleri o zaman başlar.bence hiç tartışmayalım ve ilk başlayana ufak cc makine tavsiye edelim,en azından bir sene kullansın.hiç kimse bir anda usta olamaz önce çırak olalım.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
22 Şubat 2009, 21:41
#256
Bence biz gene "düşükle başla!" demeye devam edelim ki hacim yukseldikce motor adabını öğrenelim..hava atma-riskli makas atma gibi şeylere özenen insanlar bunların ne kadar tehlikeli olduğunu yavaş motorlarda öğrensin. Deneyim ve AKIL olarak pişsin ki bu işin oyun olmadığını öğrensin. Yoksa tabi ki 600 lüğü adabına uygun olarak kullananlar vardır. Ama abilerine özenip de altında beatle "her zaman her yerde senle kapışırım" diye marka tartışmalarına balıklama dalan kişileri okuyoruz burada. Bense burada her kaza haberi okuduğumda "150ye mi geçsem yoksa yawaş motorumla güzel güzel gezmeye dewam mı etsem" diyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
18 Nisan 2009, 01:42
#257
cc nin önemi yok bence 800 cc ile başladım 2 yıl sonra 1000cc kullanmaya başladım toplam 50 55 bin arası oldu bi kaç küçük düşüş yaşadım
-
18 Nisan 2009, 02:23
#258
jr. adlı üyeden alıntı
Bence biz gene "düşükle başla!" demeye devam edelim ki hacim yukseldikce motor adabını öğrenelim..hava atma-riskli makas atma gibi şeylere özenen insanlar bunların ne kadar tehlikeli olduğunu yavaş motorlarda öğrensin. Deneyim ve AKIL olarak pişsin ki bu işin oyun olmadığını öğrensin. Yoksa tabi ki 600 lüğü adabına uygun olarak kullananlar vardır. Ama abilerine özenip de altında beatle "her zaman her yerde senle kapışırım" diye marka tartışmalarına balıklama dalan kişileri okuyoruz burada. Bense burada her kaza haberi okuduğumda "150ye mi geçsem yoksa yawaş motorumla güzel güzel gezmeye dewam mı etsem" diyorum.
Ayakları en çok yere basan yorum bu olmuş.Diğer arkadaşlar yanlış anlamasınlar.Sizin fikirlerinizde elbette doğru. Ama özel örnekler için uygulanabilirliği var.Yani x kişi birinizin dediği gibi adam akıllı eğitimini alır, olur falan ama.Arkadaşın söylediği genel çoğunluğun yaptığı hatalardan yaklaşımla daha doğru bir tespit olmuş Kimse kendini kandırmasın altında güç varsa bu gücü kullanırsın.Biz millet olarak çabuk tüketmeyi ve hemen daha ötesine geçmeyi arzularız.Bu yerine göre iyidir, ama ne yazıkki motor olayının da şakası yok.
-
18 Nisan 2009, 03:01
#259
Bence bu tartışılan durum insan psikoloji ve yeteneğiyle de ilgili.
Yani kişi alaylı da olabilri mektepli de..
Tanıdığım insanlar arasında bu işin eğitimini alıp motor kullanan da var direk eğitimsiz (sadece ehlieti alıp) kullanan da var..Ama kişisel gözlemim, eğer bir motorcu trafiğe çıkıp örneğin motoru alıp eve getirirken 10-15 dk. tarfiğin içinde giderken bile olayları çözümleyebiliyor ve hatta bu cesareti kendinde görebiliyorsa o kişi bu işi kıvırabilir..
Ne derseniz deyin..Ben 1.5 aydır forumları videoları izleyip durdum ve neticede kafamda şöyle bir şey oluştu..Tamam teorik bilgiyi aldım!
şimdi bunun ötesi tarfik/realite..
motor cc si vb. benim için cidden hikaye gibi geliyor çünkü bir insan karşısına çıkan herhangi bir tehlikeyi anlık refleks vb. ile savuşturabilmeyi ms.içinde becerebilme yeteneğine sahipse gerisi boş gibime geliyor..
Yani bu satırları yazarken henüz motorumu almadım ve bahsettiğim sürüşü yapmadım ama düşüncem bu..Haftaya alırken motoru belki o an cesareti bulamayacağım kendimde yani shoptan eve getirecek cesareti (araları 3-5 km) Ama en azından güçlü bir teorik alt yapım oluştu..
Özetin özeti bence motor kullanabilmek bir kabiliyet işi.
Sezinlemek ve pratik düşünmek işi..Öyle kütük gibi kalınıyorsa herhangi bir tehlike anında bu işin 1000 yıl eğitimini alsan da olup olabileceği en iyi şey yavaş düşmektir.Ben ise hiç düşmemekten bahsediyorum..
Bu satte cümlelerim birbirinden bağımsız yada anlam kaymaları ile dolu olabilir kusura bakmayın umarım ana fikri anlatabilmişimdir..
-
18 Nisan 2009, 09:41
#260
Motosiklet alırken düşük ağırlık ile başlamanın daha iyi olduğunu yaşadım. Eğitim mutlaka gerekli ve motosiklet alırken artı bir parayı başta bunun için ayırmalı, motosikletin bir parçası gibi. Bence ne amaçla aldığın ve nereye park edeceksin bunu da düşünmeli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler