Başlangıç cc si aldatmacası
Reklamlar
-
16 Mayıs 2007, 00:13
#221
belki burda konuşmaya hakkım yok. topicdeki en deneyimsiz en bilgisiz motosiklet tutkunu olabilirim ama yinede söylemeden yapamayacagım...
hiçkimse emeklemeyi bilmeden koşamaz.
bu olay sadece motosiklet için geçerli degil. araç kullanmayı profesyonel olarak yapmak isteyenler hep merdivenin en alt basamagından başlar
nekadar egitim alırsa alsın. hiç kimse bir pilota al sana f-16 veya al sana 200 kişil uçak hadi uçur bakıyım demez. o uçakları kullanmadan önce tek motorlu daha ufak ve kontrolu kolay uçakları belli dönem kullanırlar bunda tecrübe kazanırlar ve artık tam anlamı bile o uçagı kontrol edebildiklerinde bir üst model uçaga geçerler. bu geçişler sırasında da yine egitim alırlar. yani egitimle tecrübe kombine şekilde ilerliyor.
onun için ben büyük cc li motorlarla,büyük kapasiteli bir uçakla, vs..... başlamayı uygun görmüyorum...
yani egitim alarak merdivenin en alt basamagından teker teker çıkarak ilerlemeyi uygun görüyorum ve öyle yapacagım...
Reklamlar
-
16 Mayıs 2007, 00:17
#222
Türkiyedeki tüketim profili olarak o zaman dilimi içinde paramızla alabileceğimizin en iyisini en büyüğünü en güzelini almak isteriz.
bilgisyardan bir örnek vermek gerekirse bütün işi bir kaç safva yazı yazıp internette sörf ve muhabbet edecek olan kişiler en son sistem bilgisayar almaya çalışıyorlar. bilgisayarın en önemli parçalarından işlemci ve hafıza bütün hayatını kullanıcının bir şeyler yapmasını beklemekle geçiriyor. işlemci kullanıldığı süre boyunca %50 işlem kapasitesi zolanmadan teknolojik çöplük olma yoluna gidiyor.
iki tekerli olarak bisiklet kullanmayı bilen kişi hadi bende rüzgarlanayım hemde etrafa hava olur düşüncesi ile gidiyor 600 cc Süper Sport ve benzeri fiyakalı olan modele sarılıyor. yasal anlamda insanları sınırlayan bir yasa olmadığı ve motor ithal ve imal eden firmaların bilinçlendirme kursları kadar yasa üzerinde medeni ülkelerdeki kanun ve yönetmelikleri ülkemizde uygulanması için çaba göstermediklerinden hatta motor sporları federasyonu hükümet içerisinde ulaştıma ve içişleri bakanlığını bu konuda bilgilendirici toplantı ve benzeri etkinlikleri düzenlemedikleri. sevgili medyamızın kimin sevgilisi nerde hangi kişinin sevgilisi ile aldattığı habelerleri yerine insanların bilinçlenmesi için programlar yapmadıkları için şu an bu durumdayız.
yüksek performanslı motor ile başlamak kişinin (genelde erkekler olarak bizlerin) kendi egosunu ve maçoluğu tatmin etmek ve bunu diğer kişilere ispatlamak için seçtiğimiz yollardan birisi olarak düşünüyorum.
diğer kişilerin yorumları farklı olabilir, çoğu kişi motorun ikinci yada üçüncü bakımından sonra bu bana yetmiyorhadi büyüteyim mantığı çoğu zaman kişilerin trafik içinde zor durumlara götürebiliyor.
motor konusunda fikrim şudur her motorun karakteri farklıdır alışana kadar iki kat temkinli olmakta fayda vardır.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
16 Mayıs 2007, 00:54
#223
@TuğrulÖzbek
yüksek performanslı motor ile başlamak kişinin (genelde erkekler olarak bizlerin) kendi egosunu ve maçoluğu tatmin etmek ve bunu diğer kişilere ispatlamak için seçtiğimiz yollardan birisi olarak düşünüyorum.
Çok doğru bir noktaya değindiğiniz için teşekkür ederim. Bu da konunun sosyolojik boyutu. Erkek olarak kullanamıyor olsak da altımızda çok güçlü araba, motosiklet, v.s.. olması egomuzu tatmin ediyor. Tamam herkes güçlü, gösterişli motora binsin de bunun bir süreçten geçmesi gerekiyor. Aksi taktirde üzücü olaylar yaşanıyor. İnsanlar altındaki motora doğru düzgün hakim olamadıklarından dolayı bu işin sonu hayatlarını kaybetmeye kadar gidiyor.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
16 Mayıs 2007, 01:48
#224
yani sizin dediginiz, ülkemizde cogu insan motosiklet olayina tamamen yanlis yaklastigi icin (yani egitimini almadan, kendini bilmeden vs.) ne olur ne olmaz düsük cc ile baslasin. tamam, bu da bir yöntem. bence yanlislardan yola cikararak cözüm üretmek pek dogru birsey degil ya ....
-
05 Ağustos 2007, 02:47
#225
Bu yazıyı baştan sona okudum...
BBRR ; Barış arkadaşı da çok mantıklı buldum...
Ya düşük cc ile kendini yetiştirecek yada eğitimini aldıktan sonra motor edinecek!
Satır araları okunursa gayet net anlaşılıyor ; lakin ss bir makinayı lutfen konu içinde görmeyiniz...
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
-
08 Ağustos 2008, 20:15
#226
eğitimi çok çok iyi bir hoca şahzınıza veriyorsa, bisikletten 600RR ye bile geçersiniz,
yunus polislerin eğitimlerini veren görevliler "motor sürücülerini mümkün olduğunca bisiklet bile kullanamayanlardan seçiyoruz, çünkü bildiklerini unutturmak çok zor oluyor" diyorlar..Neden bildiklerini unutturmak?? buda ayrı bir soru tabi..!!!
Gereken eğitimi alabilirsek, ve bu yönde bir kabiliyetimiz becerimiz var ise ne cc nin nde PS nin bir anlamı yok, ancak eğitim imkanı olmayan kişilerde tabiki düşük güçte(PS)(BG) motosikletle yapması daha doğrudur, ağırlığından dolayı değil gücünden dolayı...Bende bu konuda yeniyim fakat çeşitli forumlarda kaç sayfa okudum bilmiyorum, sonuç olarak şahsen bu karara vardım..
-
08 Ağustos 2008, 20:35
#227
trafikte bisiklet surmek bence ilk sart olmali...trafikte nasil hallerde dusmen gerektigini idrak edersin..ve boylece cc nin bi onemi olmaz..ha derseniz hic bilmeyen napacak o da ogrensin o zaman.600 cc ile ilk gun duser adam 125 cc ile 3 gun sonra duser...onemli olan tecrube tecrube eee tabiki yetenek ve farkindalik...cocuk motorsikleti alarak kendimizi kandirmayalim.ben 125 alicam ayri bi konu maddi durum..ama bu isi seviyosan git en az 250 al derim....alirsin 600 cc ni 3 gun pratik yaparsin veya bilen bi arkadasindan tuyo alirsin olur gider/.
sunu da soyleyeyim bazi yazilarda racing tarzi motorlarin kullanmasi daha zor denmis.bu tarz motorlar diger motorlara gore daha cok yere yatabilir.yani daha dengelidir.burda yanlis dusunmeyin.boyle oldugu icinde daha kivraktir.en guvenli surus racing motorlardadir idda ediyorum.kullanmasini bildikten sonra her motor guvenlidir tabii..
-
08 Ağustos 2008, 21:21
#228
antalya motorize polis ekiplerinin eğitimine katılmak için söz almıştım.sonra izmir motorize polis ekiplerinin eğitimine katılmak için de söz aldım . adamları 40 defa aradım sürekli görevdeyiz dediler,biz seni arayacaz dediler. moral sıfır oldu tabi. bir daha aramadım bende. sonra onlar aramaya başladı teli açmadım , mail attılar cevap vermedim benim gibisine motordan düşmek müstehak
-
17 Şubat 2009, 14:11
#229
HORTLASIN bakalım,süper konuydu bu
-
17 Şubat 2009, 14:35
#230
bence de hortlasın çünkü bende bu durumdayım ilk motorumu alacağım ve 250r racing almayı düşünüorm
-
17 Şubat 2009, 14:44
#231
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
washburn24 adlı üyeden alıntı
bence de hortlasın çünkü bende bu durumdayım ilk motorumu alacağım ve 250r racing almayı düşünüorm
250R'ın her tarafı racing olsa ne olur, 250cc işte...
Alınır tabi, miss gibide binersin ama dikkatli ol frenleri v.s. gerçek SS'ler kadar iyi değildir, altındaki makinanın dandirik olduğunu bilerek kullan.
-
17 Şubat 2009, 15:21
#232
Brrr modarötörüm çok güzel bir konuya değinmiş.Tüketici dostu olduğunu göstermiş.Bende motorculuğa CBF150 ile başlayanlardanım.Şu an 1.500 Ytl belki daha fazla zararına satıp cbf250'ye geçmek üzereyim.Ben cbf150'yi alırken kimse bana demedi ki üzerine biraz daha ekle ikinci el temiz bir cbf250 al diye.Olan paracıklara oldu.Yazık günah.1.500 Ytl az para değil.
-
17 Şubat 2009, 15:22
#233
aYe adlı üyeden alıntı
250R'ın her tarafı racing olsa ne olur, 250cc işte...
Alınır tabi, miss gibide binersin ama dikkatli ol frenleri v.s. gerçek SS'ler kadar iyi değildir, altındaki makinanın dandirik olduğunu bilerek kullan.
e tabi 1000cc te binince böyle diosun senin için kolay ama ben daha ilk motorumu alacağım için benim için konuşması bu kadar kolay değil..
-
17 Şubat 2009, 15:24
#234
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
washburn24 adlı üyeden alıntı
e tabi 1000cc te binince böyle diosun senin için kolay ama ben daha ilk motorumu alacağım için benim için konuşması bu kadar kolay değil..
Benim ilk motorum 1000RR'dı, ama sen daha dikatli ol dediğim gibi teknik olarak yetersiz bir makine alıyorsun.
-
17 Şubat 2009, 15:30
#235
YA yüksek cc motosikletlerden korkutuyosunuz ki haklısınızz,bari 250 cc lere kulp takmayınn...
büyük cc alma ,teknik olarak yetersizsin...
Küçük cc alma ,makina teknik olarak yetersiz....
Eeee ne yapacak bu adamlarr,karakaçanamı binecek...
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
17 Şubat 2009, 15:31
#236
ben 1600 cc ile başladım tabi arabaya
150 cc çakma kanuni seyhan ile az düşmedim 3 ay. allahtan motor tam kütükte düştükmü bize bişey olmuyodu. bide saplama kırıyodum bol bol
-
17 Şubat 2009, 15:51
#237
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
efendy_iso adlı üyeden alıntı
YA yüksek cc motosikletlerden korkutuyosunuz ki haklısınızz,bari 250 cc lere kulp takmayınn...
büyük cc alma ,teknik olarak yetersizsin...
Küçük cc alma ,makina teknik olarak yetersiz....
Eeee ne yapacak bu adamlarr,karakaçanamı binecek...
Başlanmaz diye değil, ör internette okuduğu SS tekniklerini birebir uygulamaması anlamında söylemiştim.
Bu konuda benim fikrim sabit, neyle başlarsan onla bitireceksin.
İsteyen hayabusayla başlasın ben kademeli geçişe inanmıyorum.
-
17 Şubat 2009, 16:03
#238
İnanma yaa ne kızıyonn....
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
17 Şubat 2009, 16:37
#239
32 yaşında adamım valla maymun oldum sizin yüzünüzden ya neyle başlanacak bu işe hala anlamış değilim.
-
17 Şubat 2009, 16:39
#240
gözünün kestiği aldığın eğitimin cevap verebileceği bütçeni üzmeyecek bindiğinde hakkını verebileceğin ve taşıyabileceğin bir motor alabilirsin
model mi ? herkeze göre değişir nassıl bilebiliriz
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler