Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç cc si aldatmacası

    REKLAM ALANI
  1. #201
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Bu mantığa göre matkap kullanmadan önce tornavida kullanmak gerekir )
    İş makinesi kullanabilmek için önce B sınıfı ehliyet almak gerekir gibi.
    Böyle birşey yok arkadaşlar.
    Bir defa motor kullanımının temeli dengedir. Denge ile problemi olan bir kimse scooter dahi kullanamaz.
    Karşı görüşü savunun arkadaşlar, anlaşılan o ki büyük motorun gücüne kafayı takmışlar. Sanki motor'dan değil de rodeodan bahsediyoruz Sanki; motorun üzerine binen biri; bir anda motorun üst limit sürati ile fırlıyormış gibi düşünüyoruz.

    Ağırlık deseniz biryere kadar anlayacağım, ama motorun gücü ile kullanımı arasında doğrudan değil dolaylı bir ilişki vardır. Aslolan dengedir. Denge sağlandıktan sonra güç önemsizleşmeye başlar. Denge problemi bulunmayan bir kimse her şartta motoru kullanabilir.

    Siz motorda dengeyi sağlayamıyorsanız küçük de olsa büyük de olsa motoru kul-la-na-maz-sı-nızzzz!.
    Deneyim derseniz (ki bizde öyle diyoruz) o na sonuna kadar varım.
    Ama CC ile ilk kullanımın çok ilgisi yok. Eğer ilgisi olsaydı, ilk binişte büyük cc'li motoru hiç kimse kullanamazdı. Ama birçok kişi direkt büyük motor kullanarak motor kullanmayı öğrenebiliyor.

    Hiç motor kullanmamış birini alın. Elinizde bir alternatif olmasın ve 650'lik bir makine olsun. Bunu kullanacaksın mecburen deyin. Öğrenemeyecek mi ? Elbetteki öğrenecek ) O halde ?

    Netice: Aslolan kişinin kendine güveni ve dengedir. Motorun cc'si değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Ben öncelikle BBRR a katıldığımı söylüyorum.

    4 yıldır motosiklet kullanıyorum ve ilk 2 yılı 100cc lik bir scooter ile geçti. Sonrasında babamın almış olduğu Transalp(650cc) i kullanabilmek için 2 saat boyunca 125cc lik bir vitesli kanuni ile pratik yaptım (daha doğrusu vitesli motor kullanmasını öğrendim). Ve bu 2 saatin sonunda Transalp'e transfer oldum. Yaklaşık 1 saat de Transalp'i kullandım ve ertesi gün de sürekli olarak kullanmaya başladım.

    Bu arada önceki gün kavşakta yeşil ışık bana yanarken, kendisine kırmızı yanan adam hiç bakmadan yola atladı. Ve çaylak ben o an sadece arka fireni kitleyebildim. Kaya kaya giderken çarpacağımı sandım ama çok şükür son anda arkasından sıyrılabildim. Ön frenin doğru kullanamadığımdan (tecrübesizlikten) duramadım o an. Ama orda altımda bir bisiklet olsaydı ve aynı süratte olsaydım, en fazla 2 metrede dururdum

    Bundan sonra 2 yılda Transalp ve XT600X ve R kullandım. Küçük bir düşüş dışında da bir problem yaşamadım. Çayırda ön frene fazla basmışım o zaman tanıştım çimenin diğer yüzüyle.

    BBRR;
    sana katılıyorum, yüksek cc ile motora başlanabiliniyor,
    sana katılıyorum, iyi bir eğitim (eğitmen/kurs) almak şartıyla.
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  3. #203

    Üyelik
    11 Ocak 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Buraya bir marka yazabilmem için mucize gerekli
    hakikatten cc ile alakalı değil olay eğitimle fakat eğitimini alamıyorsan pratikle halledicen bunu işte ozman cc dervreye girer düşük cc düşük beygir gücü
    be motor konusunda çok tecrübeli değilim sadece gezilerde arkadaşların motorlarıyla bir kaç tur atıyorum okadar ama trafik tecrubem var
    şu sıralar motor alma çalışmalrını hızlandırmış durumdayım race tipi motorlara ilgim varki bu en çok büdür boyumdan dolayı ( aslında enduro seviyorum) cbr125r ve hyosung gtr250r arasında kararsızım cbr şasi küçüklüğü nedeniyle race öğrenmek için aslında çok ideal istediğin gibi yatırısın ama istediğin gibi kalkarmı bilemicem hyosunga gelince açıkçası tırsıyom hem geniş şasi hem 250cc için gayet tetminkar olan beygir gücü

    ama bi yandan da kendime güvenim var içimde bir yetenek varmış gibi hissediyorum racinge karşı işte beni korkutan bu özgüven !!! cc değil

  4. #204
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Ohoooo hala aynı konuyu mu tartışıyorsunuz? Yüksek cc ile ancak Türkiye'de motora başlayabilirsiniz. A2 ehliyetini alan hemen altına bir SS makina çekiveriyor. Yurtdışında ise 2 sene 250cc üzeri motosiklet kullanamıyorsunuz. Anlamıyor veya kabullenmiyor olmanıza rağmen bunun nedenleri var. Bu işin doğrusu düşük cc ile başlayıp kademeli olarak, deneyim kazandıkça motor hacmini yükseltmek. Burada düşük cc den kastettiğim çok güçlü olmayan motorlardır. Yoksa siz yine bildiğiniz gibi yapın. Bazı hatalar hayatınıza malolur. Bunu da unutmayın...

    @xnode
    Ağırlık deseniz biryere kadar anlayacağım, ama motorun gücü ile kullanımı arasında doğrudan değil dolaylı bir ilişki vardır. Aslolan dengedir. Denge sağlandıktan sonra güç önemsizleşmeye başlar. Denge problemi bulunmayan bir kimse her şartta motoru kullanabilir.
    Dengesi olan her motoru kullanır demek? Sen hayatında 180 hp gücünde bir motor kullandın mı? Sence 10 hp gücündeki bir motorla aynı reaksiyonu mu veriyor? Arkadaşlar saçmalamayın yaa, bu tür konuşan çoğu arkadaşın belki motosiklet bile sürmüşlüğü yok. "Bana birşey olmaz" düşüncesi tehlikelidir. Senelerdir de bu konuda insanları bilgilendirmeye çalışıyorum. Denge önemlidir ama 180 hp gücündeki bir motora hakim olabilmek çok daha önemlidir.

    Biraz eski bir kaynak ama yine de bazılarına belki faydası olur...

    Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #205
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı xnode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu mantığa göre matkap kullanmadan önce tornavida kullanmak gerekir )
    İş makinesi kullanabilmek için önce B sınıfı ehliyet almak gerekir gibi.
    Böyle birşey yok arkadaşlar.
    Bir defa motor kullanımının temeli dengedir. Denge ile problemi olan bir kimse scooter dahi kullanamaz.
    Karşı görüşü savunun arkadaşlar, anlaşılan o ki büyük motorun gücüne kafayı takmışlar. Sanki motor'dan değil de rodeodan bahsediyoruz Sanki; motorun üzerine binen biri; bir anda motorun üst limit sürati ile fırlıyormış gibi düşünüyoruz.

    Ağırlık deseniz biryere kadar anlayacağım, ama motorun gücü ile kullanımı arasında doğrudan değil dolaylı bir ilişki vardır. Aslolan dengedir. Denge sağlandıktan sonra güç önemsizleşmeye başlar. Denge problemi bulunmayan bir kimse her şartta motoru kullanabilir.

    Siz motorda dengeyi sağlayamıyorsanız küçük de olsa büyük de olsa motoru kul-la-na-maz-sı-nızzzz!.
    Deneyim derseniz (ki bizde öyle diyoruz) o na sonuna kadar varım.
    Ama CC ile ilk kullanımın çok ilgisi yok. Eğer ilgisi olsaydı, ilk binişte büyük cc'li motoru hiç kimse kullanamazdı. Ama birçok kişi direkt büyük motor kullanarak motor kullanmayı öğrenebiliyor.

    Hiç motor kullanmamış birini alın. Elinizde bir alternatif olmasın ve 650'lik bir makine olsun. Bunu kullanacaksın mecburen deyin. Öğrenemeyecek mi ? Elbetteki öğrenecek ) O halde ?

    Netice: Aslolan kişinin kendine güveni ve dengedir. Motorun cc'si değil.
    Motosiklet tecrübeni öğrenebilir miyim? Hangi motorla ne kadar km yol yaptın?
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  6. #206
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yazının başından beri cc si ne olursa olsun sport modeller başlamak için uygun değildir diyoz ..neden yüksek cc diyince akla hemen ss ler geliyo zaten konu baştan okunursa bu tür mesajlara gerek kalmaz

    yüksek cc ile başlanmaz mantığını çürüten en önemli delil ..motora eğitim alarak başlayan motorlu polis ve jandarmalardır..dünyanın her ülkesinde bu böle siz hiç yeni başlayan altında 125 cc olan bi trafik polisi gördünüzmü ..demekki eğitimle oluyor..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #207
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @BBRR
    neden yüksek cc diyince akla hemen ss ler geliyo zaten konu baştan okunursa bu tür mesajlara gerek kalmaz
    Barışcım kusura bakma ama "yüksek cc" deyince benim ilk aklıma gelen motor SS! Çünkü insanlarda genelde bir SS merakıdır gidiyor, ehliyeti alan SS kullanmak istiyor. Mesela VFR800 bir SS değil ama oldukça kuvvetli ve sakat bir motor. Benim burada anlatmak istediğim motor hacmi arttıkça güç de artacağından kullanımı çok daha fazla deneyim gerektiren motorlar başlangıç motoru olarak kullanılmamalıdır. Peki madem cc önemli değil, yurtdışında neden bu tür bir sınırlama var? cc sınırlamaktaki amaçları ne sence?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #208
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet tecrübeni öğrenebilir miyim? Hangi motorla ne kadar km yol yaptın?
    18 yıldır çeşitli aralıklar motor kullandım. Chopper'dan Racing'e Enduro'dan Kross'a kadar her çeşit motor kullandım arkadaşım. Eğer merak ettiğin bu ise. Muhtemelen binlerce kilometre yaptım ama böyle bir soru geleceğini hiç düşünmediğim için not almadım

  9. #209
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Bu arada yurtdışı derken sanki Türkiye hariç tüm ülkelerde böleymiş gibi anlaşılıyo..oysa bu 250 cc kuralı sayılı ülkelerde uygulanıyo..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  10. #210
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @BBRR
    yüksek cc ile başlanmaz mantığını çürüten en önemli delil ..motora eğitim alarak başlayan motorlu polis ve jandarmalardır..dünyanın her ülkesinde bu böle siz hiç yeni başlayan altında 125 cc olan bi trafik polisi gördünüzmü ..demekki eğitimle oluyor..
    Bence bu doğru bir örnek olmadı çünkü polisler bu iş için özel olarak eğitiliyorlar. Yani adamların işi bu. Eğitim alındıktan sonra büyük cc ile de başlanır diyorsun ama ne yazık ki ülkemizde bu tür bir eğitim yok. Honda ve benzeri kurumların verdiği eğitimler de 125cc motorlarla başlıyor. Sonraki seviyedeki eğitimlerin içeriği aynı olsa da tek fark daha yüksek cc li motorların kullanılması. Yani dediğim gibi kademeli cc arttırımı. İstediğiniz kuruma, istediğiniz eğitmene sorun bu iş böyle.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  11. #211
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Bence bu doğru bir örnek olmadı çünkü polisler bu iş için özel olarak eğitiliyorlar.
    hah işte bende bunu diyorum .. BMW ve honda her sınıf motoru eğitimleri süresince denildiği gibi kademeli kullandırıyor..
    bu başlığı baştan takip ederseniz bir trafik polisinin gönüllü olmak şartı dışında hiç bir şart aranmadan seçildiğini ve verilen eğitim sonrası direk 1200 cc BMW kullandığını görürsünüz.. o polis yaptığımız konuşma sonrasında bir goldwingin dahi eğitimden sonra kolaylıkla kullanılabileceğini söylemişti gadi biz o kadar abartmayalım f650 gs, dragstar650,shadow, gibi aletler alınan ciddi eğitim sonrası kolaylıkla kullanılır
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #212
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    BBR;
    sanırım anlatmak istediğini iyi anlatamamışsın.
    Bu nedenle yazdığın görüşlerin anlaşılan kısmını savunmak zorunda kalıyorsun.
    Bu normal.

    Meseleye cc büyüklüğü açısından bakarsak benim de olabilir diyeceğim bir bakış açısı.

    Her insan her büyüklükteki motosikleti, hareket ettirebilir,frene basabilir,direksiyonunu çevirebilir,gitmek istediği yere kazasız belasız varabilir.
    Buraya kadar bir sorun yok.
    Bu nedenle konuyu bu yönden tartışmaya gerek duymuyorum.

    Ama;
    bir de motosikleti limitlerinde hakkıyla kullanabilmek diye bir kavram var.

    Şimdi siz 1000cc bir motosikleti alıp kazasız belasız güzel bir şekilde kullanabilirsiniz.
    Ama bu işin temelinden gelen ve gerekli eğitimi alarak kademe kademe 1000cc motosiklete geçmiş birisi gibi asla kullanamazsınız.

    Sonra da o tecrübeyi edinebilmek için tekrar baştan başlarsınız.
    Ya da hayatınız boyunca altındaki makinayı fena kullanmayan ama vasat bir sürücü olarak kalırsınız.

    Motosikleti çeşitli şekillerde kullanıyoruz.
    Kimimiz evden işe yada okula gitmek için,
    kimimiz hafta sonları arazide gezmek için,
    kimiz ise daha farklı amaçlar için kullanıyoruz.

    Ama forumumuzda ki topiclerde görüyoruz.
    Adamın altında 500cc-600cc motosiklet var,
    nasıl tek teker yaparım? diye soruyor.
    Adam gibi 125cc kullanan bir şahıs bu soruyu sormaz.

    Yanlış anlaşılmasın.
    Bu ölçü değil.
    Bir örnek sadece...
    Sizin zevkinize bağlı.
    Ben Hayabusa alırım.sağdan sağdan 50 ile giderim derseniz zevk sizin.
    Sonra yanınızdan geçen 125 lik cıbıra yetişemezsiniz.

    Ya da yolda biriyle kapışmaya kalkarsanız ilk viraj da gözden kaybolunca
    "ulen hayabusa iyi motor değilmiş" dersiniz.

    Tecrübe..

    Hangi motorla?

    Aldınız büyük bir motor, yıllarca kullandınız.
    Ne oldu?
    Tecrübeli oldunuz.
    Hakikaten öylesiniz.
    Ama;
    Kendi motorunuzda...
    Emsali bir başka motora bindiğinizde sudan çıkmış balığa döneceksiniz.

    Diğer bütün konularda sana tüm samimiyetimle katılıyorum BBR....
    Kendini bilen insan.
    Aklı başında olan insan.
    Her büyüklükteki motoru kullanabilir.
    Ama o motorun sağladığı imkanları kullanamaz.

    Adamın motosikletinde amortisör ayarı var.
    Nasıl kullanıldığından habersiz.
    "Ben Yamaha kullandım" çok rahatsızdı diyor.

    Race motosikletlerin üzerinde tur zamanı ve saati var.
    "GPS nereden alabilirim?"diye soruyor.

    Arazi yapacak,
    Gerekli donanımın motosiklete entegrasyonundan çok kaç yaptığı yada vibrasyonu ile ilgileniyor.

    Örnekleri çoğaltmak mümkün.

    Ama ben büyükle başladım. Süper de kullanıyorum diyen arkadaşları, daha küçük bir başka motor üzerinde de görmek isterdim...

  13. #213
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    patriote

    kısaca yapılan hataların temeli eğitimsizliğe dayanıyor dimi..asıl hatayı yapan motor sorana aman haa küçük cc ile başla diyen tarafından yapılıyor bence..adam gidiyo ybr alıyo 3 ay kullanıyo tamam ben oldum diyo gidiyo R6 alıyo ve ilk virajda pert oluyo..burda doğru olan tavsiye nedir???.

    Git kardeşim eğitim al .. eğitimde ilerde bineceğin motora eğitmeninle birlikte karar ver demek ne kadar yanlıştır..

    Benim bu başlıkta yanlışını ortaya çıkarmaya çalıştığım inanış budur.. 125 cc alet dahi ölümcüldür..daha yeni Erhan arkadaşımızı bir 125 cc üzerinde kaybettik(kendi motoru bi hayabusaydı)..belki küçümsedi motoru o yüzden takmadı kaskının bağlantısını..

    Motorun ciddi iş olduğunu anlatıyorum .. cc si önemli değil eğitimini alırsan 1200 cc aletle başlamak imkansız değildir..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #214
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    arkadaşım sizin iddianıza göre, küçük cc'li motorlarda kimsenin ölmemesi gerekiyor.
    öyle şey olur mu hiç ?
    motor kullanmayı bilmek ayrı bir konu, motorun cc'si ayrı bir konu.
    motoru kullanmayı bilmeyen adam mobylette bile kullanamaz. ama öğrenmeye başlayan her ikisini de öğrenebilir. bu kadar basit.

    aynı yerde dönüp dolaşıyoruz.

  15. #215
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    BBR doğru anlatabildim mi bilmiyorum.
    Senin anlatmak istediğin olayı anladığımı fakat senin yanlış anlaşıldığını belirtmek istemiştim.
    Benim yorumum diğer ayrıntılarla ilgilidir.
    Yani yorumuna katıldığım ve eksik bulduğum yönleri anlatmak istedim.

    Xnode
    Niçin motosikleti iyi kullanmayı öğrenememeyi ölümle sonuçlandıralım?
    Yani bir adam iyi motosiklet kullandı diye hiç ölmeyecek mi?
    BBr'nin dediği gibi Hayabusa kullanan bir arkadaşı 125 lik bir motorda kaybettik.
    BBR aslında diyorki,
    (eğer ben yanlış anlamadıysam!)
    Eğitimini alın ve kullanmaktan korkmayın.

    Bu yanlış bir tespit değil.
    Çünkü bu kadar korkutulursanız, hiç bir zaman kendinize güvenemez ve belki de aslında hiç yapmayacağınız hataları yapabilirsiniz.

    Benim tespitim de şudur.

    Evet BBR'ye katılıyorum ama bu motosikleti ne amaçla kullandığınıza bağlı.

    İlla bu işi kazaya ya da ölüme bağlamaya gerek yok.

    Ama motosikleti alırken farklı beklentileriniz varsa, ve bu beklentileri uygun olduğu kanıtlanmış bir motosiklet alırsanız, sonra da bu kapasiteyi yakalayamazsanız, bunun sorumlusu motosiklet değildir.
    Açmak gerekirse,
    Saatte 250 km hız yapamak istiyorsanız ve bir R1 alır sonra da bu hızı güvenle yapamazsanız bu sizinle ilgili bir konudur. Çünkü R1 bu hıza çok rahat çıkabilen bir motosiklettir.
    Ya da bir KTM alırsanız, ben niye böyle hoplayıp zıplayamıyorum diye kendinize sorarsınız. Ama arazide hiç düşmeden kullanıyorsunuzdur.
    Bu kullanmak değil.

    Adam 4x4 alıyor.
    Hayatı boyunca asfalttan indirmiyor.
    Şimdi bu jipi kullanamıyormu?
    Hayır kullanıyor.
    Ama ilk arazi deneyiminde o jipi ters çevirecek.

    Konu budur.
    Anlatmak istediğim budur.

    Ya da hala anlatamıyor olabilirim. Şarabın etkisi geçmeye başladı..

  16. #216
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    ben de burada tekrarlamamis olayim:

    yurtdisinda da ilk motor olarak 1300cc'lik intruder almak mümkün. 125cc veya benzeri sinirlar her ülkede ve/veya her yastaki kullanicilar icin gercerli degil. genelde bu tür sinirlamalar B ehliyeti ile birlikte A ehliyetini alan 18 yasindaki GENC ve TECRÜBESIZ insanlar icin gecerli cünkü 18-25 yas arasi istatistiki olarak en tehlikeli yaslar ve tecrübesizlikten dolayi arabaya nazaran kullanamasi daha zor olan motosiklet yani sira birde trafik ile bogusmak zorunda kalan sürücüler daha cok hata yapabiliyorlar.

    yani, HER CC ILE BASLANIR ... bence.

  17. #217
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @BBRR
    f650 gs, dragstar650,shadow, gibi aletler alınan ciddi eğitim sonrası kolaylıkla kullanılır
    Peki abicim sence motor kullanmak vites değiştirebilmek, stop etmeden motoru kaldırmak, belli bir süratte gidebilmek midir? Bunları yapabilmek için ciddi bir eğitime de gerek yok. Hiç motor kullanmamış isteyen biri gelsin, 15 dakika içinde 1000RR gibi bir makinayı kullanacak seviyeye getiririm. Ama iş bununla bitiyor mu? patriote arkadaşımızın da dediği gibi altınızdaki motoru hakkıyla kullanmak gibi bir olay var. Ne yazık ki bu benim gördüğüm düşük cc motor da kullanan çoğu arkadaşta yok.

    Barışcım eğitim, eğitim deyip duruyorsun ama ülkemizde hiç motor kullanmamış adama ilk günde 1200cc motor kullandıracak bir eğitim kurumu yok. Senin vermiş olduğun trafik polisi örneği bu bakımdan yanlış bir örnektir. Adamlar bu iş için özel eğitim alıyorlar ve adamların işi bu. Normal bir motosiklet kullanıcısından bahsedersek süreç şöyle işliyor... Önce adam etrafında motor binenleri görüyor. Hiç motor kullanmamış olduğundan eş, dost vasıtasıyla kulaktan dolma bilgilerin de yardımıyla o da motor sahibi olmak istiyor. Arkadaşlarının ona öğrettiği kadar bilgiyle gidip motor alıyor, ehliyet almıyor bile. Sonra da altında scooter varken ona buna ahkam kesiyor. Bu işler böyle olmamalı. Eğitim konusu gerçekten çok önemli ama ülkemizde her konuda olduğu gibi bu konuda da çok büyük açık var. Diyorsun ya, ciddi bir eğitimle ilk gün 1200cc motor kullanılır. Peki hangi eğitimden bahsediyorsun? Honda? BMW? Levent Pera? Bu kurumların hiçbirisi motor bilmeyen adamın altına ilk günden 1200cc motor vermez. Çünkü bu çok yanlış birşey. Çünkü motor kullanmak yukarıda anlattığım şeyleri yapabilmek değildir. Her zaman diyorum, altındaki motorun sınırlarını bilen, kendi sınırlarını bilen, kendini geliştirmiş, eğitim almış, ileri sürüş tekniklerini bilen, bu işi bilinçli bir şekilde yapan kişi sayısı neredeyse yok denecek kadar az...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #218
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @BBRR

    Peki abicim sence motor kullanmak vites değiştirebilmek, stop etmeden motoru kaldırmak, belli bir süratte gidebilmek midir? Bunları yapabilmek için ciddi bir eğitime de gerek yok.
    Zaten cevabı vermişsin
    Motor kullanmak başka, motoru hakkıyla kullanmak başka.
    Araba kullanmak başka ralli yapmak başka.

    Senin de söylediğin gibi bunları yapabilmek için ciddi bir eğitime gerek yok ve zaten asıl sohbet edilen konu da motorun hakkı ile kullanılması değil motorun kullanılabilmesi.
    Zira sen motoru hakkı ile kullandığını iddia edebilirsin ama başkası, senin motorunu hakkı ile kullanmadığını daha iyi kullanabildiğini de iddia edebilir.

    Senin 1000RR ile yapamadığın bir hareketi başkası yapabiliyorsa, bu senin motoru hakkı ile kullanamadığın manasına mı gelmeli ? Yoo.

    Ayrıca yüksek cc'li br motorla başlanmamalı diyen arkadaşlarımız neden hep en üst limitteki motoru örnek gösteriyor ? Hiç motor kullanmayı bilmeyip Hayabusha alan kaç tane arkadaş vardır ki ? Yani yüksek cc demek 1000RR 1300 veya HAYABUSHA'mı demektir ?
    Bahsi geçen konu 125 veya 200'lük olmayan daha yüksek cc'ler için geçerli.
    Bu 400 olur 650 olur 750 olur 800'de olabilir.

    Sevgi & saygı...

  19. #219
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bence motosiklet kullanabilmek icin iki sey gerekiyor:

    1° trafige hakim olmak - yani trafik icersinde olup bitenleri görmek, algilamak ve dogru cevaplamak.
    2° motosiklete hakim olmak - temel olarak: belli bir süratle (sabit devir saysisi!) ile gidebilmek, 4m x 8m'lik bir alanda sabit hizla yuvarlak ve "8" cizebilmek, 2m icerisinnde durustan 90° sag veya sola dönebilmek, 50-60km/h hizdan fren yaparak yere cizilmis bir cizgide durabilmek (mutlaka unuttugum baska temel "hareketler" vardir ...)

    bunlari hakkiyla yapabilen herkes bence istedigi motosikletle ise baslayabilir.

  20. #220
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @xnode
    Senin de söylediğin gibi bunları yapabilmek için ciddi bir eğitime gerek yok ve zaten asıl sohbet edilen konu da motorun hakkı ile kullanılması değil motorun kullanılabilmesi.
    Motorun hakkını vermekten kastettiğim tek teker, stoppie falan yapmak veya viraja girerken drift yapmak değil. Çoğu insan altındaki motoru tanımıyor. Trafikte olur olmadık bir durumda kaldığınızda sizi kurtaracak tek şey deneyimdir. Deneyim zamanla oluşur ve motor hacmi arttıkça, altınızdaki motorun kapasitesi büyüdükçe daha çok deneyim gerekir. 125cc bir motora müdahale etmek 600cc bir motora müdahele etmekten çok daha kolaydır. Dediğim kısaca bu. Şöyle birşey sorayım... Diyelim ki bir buluşmada hayatında hiç motor kullanmamış bir üye geldi sizden ona motor kullanmasını öğretmenizi istedi. Sizin de iki motorunuz var CBR125R ve Transalp. Siz ilk olarak hangisinde öğretmeyi tercih edersiniz? Sizce Transalp gibi bir motora hakim olmakla CBR125R gibi bir motora hakim olmak aynı şey midir?

    Bir de şunu hep göz ardı ediyorsunuz. Herkes aynı kabiliyete sahip değildir. Herkes aynı sürede aynı yerde olamaz. İsteyen büyük cc ile başlar diyerek birçok kişinin yanlış seçim yapmasına neden oluyorsunuz. MT ailesinden bir sürü arkadaşımız gerek deneyimsizlikten, gerekse altındaki motoru hazmetmemesinden dolayı şu an aramızda değil.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler